Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva er det du ikke er sikker på.....?

Mener du da at sleipingene gir komplimenter for å øke følelsen av kjemi for å få seg sex?

Og at det derfor handler om personkjemi allikevel?

Ja, omtrent noe sånt.

Men sleipingene spiller selvfølgelig en rolle - et skuespill.

Det går sikkert an å fake personkjemi også, men bare så lenge rollen spilles.

Videoannonse
Annonse
Gjest KateW
Skrevet

Øh, nei, det går ikke an å fake personkjemi. En mann jeg ikke har kjemi med, og i så måte ikke tenner på, som gir meg komplimenter for å få meg til sengs, havner i kategori C). Altså drapskategorien. Så enkelt er det.

Skrevet

Øh, nei, det går ikke an å fake personkjemi. En mann jeg ikke har kjemi med, og i så måte ikke tenner på, som gir meg komplimenter for å få meg til sengs, havner i kategori C). Altså drapskategorien. Så enkelt er det.

Hvor har du egentlig fått denne 3 minutters A-B-C-teorien din ifra?

Fri fantasi? ;)

Jeg håper virkelig ikke mange kvinner tror på at de kan VITE noe som helst etter 3 minutter med et individ av det annet kjønn!

Det eneste man kan VITE etter 3 minutter har bare med utseendet og hvordan den andre spiller sin rolle å gjøre.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er enig med Steinar i at man kan fake personkjemi. Gode selgere gjør dette hver dag. Det handler om å kopiere den andre personen kroppspråk, og lese den andre for å opptre som om man er på bølgelengde. Enkelte er veldig gode til det og da kan den få objektet til å føle kjemi, selv om man ikke føler det samme selv.

• Liker 1
Gjest Purple Haze
Skrevet

Jeg er enig med Steinar i at man kan fake personkjemi. Gode selgere gjør dette hver dag. Det handler om å kopiere den andre personen kroppspråk, og lese den andre for å opptre som om man er på bølgelengde. Enkelte er veldig gode til det og da kan den få objektet til å føle kjemi, selv om man ikke føler det samme selv.

Vel, slike typer er bare sleske og glatte, og jeg får ikke kjemi med dem uansett hvor gode de er til å kopiere. Dessuten vil den type faking uansett bli gjennomskuet etter svært kort tid.

Kjemi er for meg å kjenne at man er på bølgelengde med et annet menneske. Og det kan handle om kolleger, familie, venner, bekjente eller kjæresteforhold. Jeg merker veldig fort om jeg har god kjemi med noen.

Gjest KateW
Skrevet

Hvor har du egentlig fått denne 3 minutters A-B-C-teorien din ifra?

Fri fantasi? ;)

Jeg håper virkelig ikke mange kvinner tror på at de kan VITE noe som helst etter 3 minutter med et individ av det annet kjønn!

Det eneste man kan VITE etter 3 minutter har bare med utseendet og hvordan den andre spiller sin rolle å gjøre.

Det er ikke fri fantasi, det er faktisk Hank Moody, som sa det, og han pleier å vite hva han snakker om. Og selvsagt kan man vite det.

Skrevet

Det er ikke fri fantasi, det er faktisk Hank Moody, som sa det, og han pleier å vite hva han snakker om. Og selvsagt kan man vite det.

Ikke tro på alt du hører på TV må nok være moralen her.

De 3 første minuttene kalles å danne seg et førsteinntrykk.

Som regel er dette mer eller mindre feil.

Så da har du forhåpentligvis lært noe nytt i dag :smoke:

Skrevet

For meg handler personkjemi om noe man merker umiddelbart. Når man blir introdusert for venners venner, eller møtes over disken i en butikk for den saks skyld. Kan man med en gang tulle og tøyse og praten sitter løst, da har man god personkjemi. Dette opplever jeg ofte med folk jeg møter, og da får jeg sansen for den personen med en gang :) Andre kan man kjenne i flere mnd uten at det egentlig er noen kjemi der i det hele tatt. Tror det handler veldig mye om samme humor og tankegang.

AnonymBruker
Skrevet

Vel, slike typer er bare sleske og glatte, og jeg får ikke kjemi med dem uansett hvor gode de er til å kopiere. Dessuten vil den type faking uansett bli gjennomskuet etter svært kort tid.

Kjemi er for meg å kjenne at man er på bølgelengde med et annet menneske. Og det kan handle om kolleger, familie, venner, bekjente eller kjæresteforhold. Jeg merker veldig fort om jeg har god kjemi med noen.

De er ikke nøvendigvis sleske og glatte. Noen er faktisk veldig gode til å speile andre. De mest gjennomførte planlegger klesstilen og alt sånn avhengig av hvordan kunden er. Klart det kan bli gjennomskuet etter en hvis tid, men det er ikke alltid det blir gjennomskuet med en gang. Og som sagt, så er det slik gode selgere holder på. De har en egen evne til å få kjemi med de fleste.

Gjest Purple Haze
Skrevet

De er ikke nøvendigvis sleske og glatte. Noen er faktisk veldig gode til å speile andre. De mest gjennomførte planlegger klesstilen og alt sånn avhengig av hvordan kunden er. Klart det kan bli gjennomskuet etter en hvis tid, men det er ikke alltid det blir gjennomskuet med en gang. Og som sagt, så er det slik gode selgere holder på. De har en egen evne til å få kjemi med de fleste.

Nå er ikke jeg spesielt opptatt av å ha god kjemi med selgere, så jeg bryr meg egentlig ikke så mye om denne teorien stemmer eller ikke, merker jeg ;)

Når jeg snakker om kjemi, mener jeg at det spiller en rolle innen kjærlighetsforhold, vennskap, familie og mellom kolleger. Ikke med noen jeg skal handle noe av.

AnonymBruker
Skrevet

Nå er ikke jeg spesielt opptatt av å ha god kjemi med selgere, så jeg bryr meg egentlig ikke så mye om denne teorien stemmer eller ikke, merker jeg ;)

Når jeg snakker om kjemi, mener jeg at det spiller en rolle innen kjærlighetsforhold, vennskap, familie og mellom kolleger. Ikke med noen jeg skal handle noe av.

Ok, men denne teorien kan faktisk overføres til sjekkemarkedet. En gutt som f.eks er veldig god til dette kan få jenta til å føle at de har god kjemi, selv om det rett og slett bare er spill fra hans side. Dermed kan det føles som de har kjempegod kjemi fra hennes side, mens han egentlig bare spiller og ikke føler det samme.

• Liker 1
Gjest KateW
Skrevet

Det stemmer for meg, så da jeg hørte han si det lo jeg godt og tenkte, sånn er det.

Og at du prøver å belære meg, syns jeg er pinlig for deg, og tåpelig.

Gjest Passing by
Skrevet

Ja, der kan jeg være enig i til en viss grad. En selger vet man er selger og det gjør at i hvert fall jeg er klar over at det ikke er noe ekte i den måten vedkommende opptrer på overfor meg. Det dreier seg kun om salg, å få salg. Og hvis jeg er uinteressert i varen så spiller det ingen rolle hvor mye vedkommende speiler meg eller leser meg, kjemien kan godt være god men det blir ikke noe salg av den grunn. Hvis det er en vare jeg er på jakt etter så har jeg gjerne bestemt meg på forhånd, det eneste selgeren da kan gjøre er å gi meg faktaopplysninger om det produktet og de merkene som finnes. Jeg er god til å avvise selgere så det skal godt gjøres å oppnå så god kjemi at jeg er villig til å kjøpe noe jeg ikke er interessert i.

Personkjemi mann/kvinner er for meg at vi snakker lett sammen, vi finner tonen raskt. Det er en person jeg ønsker å bli nærmere kjent med og bruker da tiden etterpå til å finne ut om det er fake eller ekte. Jeg tror ikke det er lett å fake personlighet i lengden og på et eller annet tidspunkt så vil det glippe og den sanne naturen vil skinne gjennom. En person jeg er uintressert i og som jeg i utgangspunktet ikke føler kjemi med vil ikke bedre sin situasjon ved å komme med komplimenter. :)

Skrevet

Ofte skal det ikke mer enn førsteinntrykket til for å vite om man liker en person eller ei. Og hvorvidt man kan tenke seg å bli mer kjent med den personen, og hva slag bekjentskap man vet at det kan blir. (kjærestemateriale, kompis, totalt uinteressant...)

Og dette med at kvinner kan vite om de liker en mann eller ei i løpet av de første 3 minuttene er ikke noe som bare har blitt sagt i en tv-serie (Hank Moody i Californication).

Det har blitt gjort undersøkelser på dette som viser at kvinner bruker de første 3 minuttene til å analysere mannen; utseeende, klesstil, lukt, måten han snakker på, hvilke signal han sender (ikke sender) osv. Selvsagt er det overfladisk. Men jeg vil tro at menn måler kvinner opp og ned like så mye.

Jeg er ihvertfall helt med på denne teorien. Og det stemmer for mennene jeg har vært sammen med, jeg har umiddelbart visst at jeg har ønsket meg et forhold med dem. Og når jeg møter en mann nå så vet jeg med en gang (3 minutter) om jeg kunne tenkt meg noe mer med ham eller ei.

• Liker 1
Skrevet

Ja, der kan jeg være enig i til en viss grad. En selger vet man er selger og det gjør at i hvert fall jeg er klar over at det ikke er noe ekte i den måten vedkommende opptrer på overfor meg. Det dreier seg kun om salg, å få salg. Og hvis jeg er uinteressert i varen så spiller det ingen rolle hvor mye vedkommende speiler meg eller leser meg, kjemien kan godt være god men det blir ikke noe salg av den grunn. Hvis det er en vare jeg er på jakt etter så har jeg gjerne bestemt meg på forhånd, det eneste selgeren da kan gjøre er å gi meg faktaopplysninger om det produktet og de merkene som finnes. Jeg er god til å avvise selgere så det skal godt gjøres å oppnå så god kjemi at jeg er villig til å kjøpe noe jeg ikke er interessert i.

Det du sannsynligvis ikke tenker på, er at kjøttmarkedet dreier seg om salg.

I høyeste grad!

Det dreier seg om å selge inn seg selv. Og da blir det fort mange usannheter og halvsannheter osv. Med andre ord rolle- eller skuespill.

Skrevet

Det har blitt gjort undersøkelser på dette som viser at kvinner bruker de første 3 minuttene til å analysere mannen; utseeende, klesstil, lukt, måten han snakker på, hvilke signal han sender (ikke sender) osv. Selvsagt er det overfladisk. Men jeg vil tro at menn måler kvinner opp og ned like så mye.

Jeg har ikke sagt noe som helst om at det ikke er sånn det fungerer.

Jeg vet at førsteinntrykket betyr veldig mye og kan være helt avgjørende.

Poenget mitt er imidlertid at førsteinntrykket som regel er mer eller mindre feil.

Gjest KateW
Skrevet

Poenget mitt er imidlertid at førsteinntrykket som regel er mer eller mindre feil.

For hvem? Deg? Folk som mangler empati, innlevelsesevne og sosiale antenner sliter ofte med å lese andre mennesker, og i så måte danne seg et førsteinntrykk som ikke er basert på konkret informasjon, eller fakta.

Vi som er vant til å omgås mennesker klarer å lese folk fort. Tre minutter....

• Liker 1
Skrevet
For hvem? Deg? Folk som mangler empati, innlevelsesevne og sosiale antenner sliter ofte med å lese andre mennesker, og i så måte danne seg et førsteinntrykk som ikke er basert på konkret informasjon, eller fakta.

Vi som er vant til å omgås mennesker klarer å lese folk fort. Tre minutter....

Det er en rekke perseptuelle feilkilder i oppfattelsen av andre mennesker. At du tror du kan "lese noen" på 3 minutter beviser bare hvor lite du vet om sosial interaksjon. Lomma mi ler!!!!

• Liker 1
Skrevet

Selvfølgelig kan førsteinntrykket være feil! Poenget her er at førsteinntrykket er avgjørende. Og at kvinner får en sterk følelse av hva de ønsker med en mann ut ifra førsteinntrykk.

Det er en rekke perseptuelle feilkilder i oppfattelsen av andre mennesker. At du tror du kan "lese noen" på 3 minutter beviser bare hvor lite du vet om sosial interaksjon. Lomma mi ler!!!!

...godt mulig at man velger bort folk fordi man leser dem feil. Men poenget i denne 3-minutters teorien er altså at man tar et slags valg etter 3 minutter. Og at det er en svært vanlig ting for kvinner å gjøre. Du har altså 3 minutter på deg til å imponere en kvinne :ler:

Man vet f.eks. at man ikke vil ha sex med en mann basert på dette førsteinntrykket. Ok, så har man bomma og mistet sjansen på den sex-guden (men det at han er en sex-gud hjelper i og for seg ikke om man ikke har kjemi med vedkommende). Men det er altså valget man tar. Kall det magefølelse eller at man ikke liker aftershaven eller måten fyren snakker på. Man velger ham uansett bort.

Jeg kan snakke av egen erfaring: mine 4 alvorlige forhold var/er alle med menn jeg umiddelbart (3 minutter) visste at jeg hadde lyst på mye mer enn et vennskaplig forhold til.

Gjest KateW
Skrevet

Huh? Nei, jeg mener at en kvinne (les jeg) i løpet av tre minutter vet om hun vil gifte seg med, ha sex med, eller drepe en mann. Og det står jeg for.

Ellers signerer jeg Lizziee...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...