Bernina Skrevet 13. mai 2011 #141 Skrevet 13. mai 2011 Men HiCog - tror du at det er slik at jeg velger meg en kjæreste eller en som virkelig skal bli en ektemann eller elsker utifra 3 minutters evalueringen?
Steinar40 Skrevet 13. mai 2011 Forfatter #142 Skrevet 13. mai 2011 Jeg sier ikke at dette BARE er noe vi damer snakker om. Men at det kan være det OGSÅ!! Vi damer snakker om menn når vi er sammen skjønner du! Se på alle innleggene min er du snill. Det at jeg i det innlegget du refererer til sier at dette bare er noe vi damer snakker om (bare betyr ikke er "det eneste") ekskluderer ikke det jeg har sagt tidligere om at vi OGSÅ gjør andre ting! Vi snakker om det, vi tenker det for oss selv, vi spøker med det og vi sier det noen ganger rett ut til en fyr! "Du! Du ja. Du er en sånn fyr man gifter seg med! Det merket jeg med en gang!" En av de dårligste egenskapene kvinner har, er å utlevere sin egen partner. Utilgivelig.
Steinar40 Skrevet 13. mai 2011 Forfatter #143 Skrevet 13. mai 2011 Jeg tror menn generelt synes det er litt ekkelt å tenke på at kvinner kan tenke slik om dem. Men det er jo helt uskyldig. Det er ikke noe jeg kan si jeg aktivt driver med eller noe som betyr noe. Men jeg kan fint distansere meg følelsesmessig og tenke utenfor rammene om vennskap eller kollegialt forhold til en mann og bare se på ham og si til meg selv at han der er typen som jeg vet av erfaring at jeg kunne tent på, eller han er av typen som jeg vet ville vært en god ektemann/far til mine barn. Også kan jeg riste hele fantasien av meg og ferdig med det. Tror du dette er veldig konstruktivt å holde på med når parforholdet ditt er inne i en dårlig periode?
Bernina Skrevet 13. mai 2011 #144 Skrevet 13. mai 2011 (endret) En av de dårligste egenskapene kvinner har, er å utlevere sin egen partner. Utilgivelig. Her beviser du jo virkelig at du har misforstått hele greia. Det er jo ikke snakk om å utlevere sin partner!!! Bortsett fra at man kan si om sin kjære at man umiddelbart visste at dette var mannen i sitt liv. Men det er vel en søt form for utlevering Det er jo ikke ens egen mann, samboer, kjæreste man setter i disse kategoriene og så sitter og snakker med venninne om!! Endret 13. mai 2011 av Bernina
Bernina Skrevet 13. mai 2011 #145 Skrevet 13. mai 2011 Cava Queen skrev: Jeg tror menn generelt synes det er litt ekkelt å tenke på at kvinner kan tenke slik om dem. Men det er jo helt uskyldig. Det er ikke noe jeg kan si jeg aktivt driver med eller noe som betyr noe. Men jeg kan fint distansere meg følelsesmessig og tenke utenfor rammene om vennskap eller kollegialt forhold til en mann og bare se på ham og si til meg selv at han der er typen som jeg vet av erfaring at jeg kunne tent på, eller han er av typen som jeg vet ville vært en god ektemann/far til mine barn. Også kan jeg riste hele fantasien av meg og ferdig med det. Også sier Steinar: Tror du dette er veldig konstruktivt å holde på med når parforholdet ditt er inne i en dårlig periode? Hvilket parforhold er det du sikter til at er i en dårlig periode? Hva mener du egentlig? Slik jeg tolker Cava Q så mener hun at hun for moro skyld kan distansere seg og tolke en mann (være seg sjefen, bussjåføren, kelneren, naboen osv) ut ifra det hun umiddelbart ser og for moro skyld forestille seg hvilken kategori han havner i. Det betyr ingenting for noe parforhold det!!! Jeg personlig ville ikke hatt noe problem med å fortelle min partner om sånne ting. Jeg kunne godt fortalt ham at det har begynt en ny fyr på jobben og at denne fyren er veldig hyggelig, en sånn ektemann/far-til-ens-barn type. Akkurat sånn som du Steinar kunne fortalt din kjæreste (om du hadde hatt en) at det har begynt en ny dame på jobben og hun faller i "ikke-interessant"-kategorien fordi hun er en sånn som har mange guttevenner! :gjeiper:
Steinar40 Skrevet 13. mai 2011 Forfatter #146 Skrevet 13. mai 2011 Her beviser du jo virkelig at du har misforstått hele greia. Det er jo ikke partnere det er snakk om og/eller utleverer!!!!! Er det det du har trodd???? Det er jo ikke ens egen mann, samboer, kjæreste man setter i disse kategoriene og så sitter og snakker med venninne om!! Jeg har ikke misforstått noe som helst. Jeg bare tok opp en relatert egenskap som jeg setter svært lite pris på.
Bernina Skrevet 13. mai 2011 #147 Skrevet 13. mai 2011 Jeg har ikke misforstått noe som helst. Jeg bare tok opp en relatert egenskap som jeg setter svært lite pris på. Ja med det du siterte til og det du sa betyr at du har misforstått. Jeg sa nemlig at disse kategori greien er noe vi venninne kan sitte og ha det litt moro med - hvorpå du sa at det var utilgivelig å utlevere partneren sin slik. Og jeg forteller deg så at det er ikke partnerene våre vi snakker om!!! Hvis det bare er en relatert egenskap og ikke det jeg sa du kommenterte - hvorfor siterte du meg da?
Bernina Skrevet 13. mai 2011 #148 Skrevet 13. mai 2011 Jeg personlig ville ikke hatt noe problem med å fortelle min partner om sånne ting. Jeg kunne godt fortalt ham at det har begynt en ny fyr på jobben og at denne fyren er veldig hyggelig, en sånn ektemann/far-til-ens-barn type. Bare for at enkelte ikke skal misforstå meg her. Med "en sånn ektemann/far-til-ens-barn"-type så mener jeg altså ikke en potensiell ektemann for MEG eller far til MINE eventuelle barn. Bare at han generelt sett virker som en slik type og at han ville passet bra til å være ektemann og far. Og heldige den damen som får ham. Skjønner?
HiCog Skrevet 13. mai 2011 #149 Skrevet 13. mai 2011 Men HiCog - tror du at det er slik at jeg velger meg en kjæreste eller en som virkelig skal bli en ektemann eller elsker utifra 3 minutters evalueringen? Tror ikke det, men tipper du er en god del mer fordomsfull en meg.
Steinar40 Skrevet 13. mai 2011 Forfatter #150 Skrevet 13. mai 2011 Jeg personlig ville ikke hatt noe problem med å fortelle min partner om sånne ting. Jeg kunne godt fortalt ham at det har begynt en ny fyr på jobben og at denne fyren er veldig hyggelig, en sånn ektemann/far-til-ens-barn type. Akkurat sånn som du Steinar kunne fortalt din kjæreste (om du hadde hatt en) at det har begynt en ny dame på jobben og hun faller i "ikke-interessant"-kategorien fordi hun er en sånn som har mange guttevenner! :gjeiper: Ja, men tenk om jeg hadde sagt noe annet! Da hadde hun blitt sjalu da vettu!
Steinar40 Skrevet 13. mai 2011 Forfatter #151 Skrevet 13. mai 2011 Ja med det du siterte til og det du sa betyr at du har misforstått. Jeg sa nemlig at disse kategori greien er noe vi venninne kan sitte og ha det litt moro med - hvorpå du sa at det var utilgivelig å utlevere partneren sin slik. Og jeg forteller deg så at det er ikke partnerene våre vi snakker om!!! Hvis det bare er en relatert egenskap og ikke det jeg sa du kommenterte - hvorfor siterte du meg da? Jeg syns det passet bra å ta det opp hehe
Bernina Skrevet 13. mai 2011 #152 Skrevet 13. mai 2011 Tror ikke det, men tipper du er en god del mer fordomsfull en meg. Nei det tror jeg faktisk ikke. Men jeg tror kanskje du er hakket mer seriøs og alvorlig enn meg. At jeg vet hva jeg liker og hvilke mennesker jeg trives med - ja. At jeg vet hva slags menn jeg liker og hva slags menn jeg trives med - ja. Hvis du mener at jeg er fordomsfull bare fordi at jeg for moro skyld kan sette menn i 3 forskjellige kategorier - ja så vær så god. Men vet du... drømmemannen er vel han som passer i alle kategorier: han som både er en elsker, en ektemann og som man til tider har lysst til å drepe. (for å sette det på spissen) Og så må du huske at det å være en elsker eller en ektemann type for meg kan bety så mangt!!! Og det aner du ingenting om... Nå er jeg i midten av 40-årene og har en del erfaring når det gjelder hva som passer for meg. Mine parntere i livet har vært rimelig forskjellige, egentlig. Men jeg ser at det er fellestrekk. Jeg har aldri vært ute for psykopater eller drittsekker som har behandlet meg dårlig. Jeg har alltid vært sammen med menn med sterk personlighet og sterke meninger som jeg har fått mange gode opplevelser og utfordringer med. Treffer jeg en ny mann som er litt slik så føler jeg jo at han faller i den kategorien som jeg liker. Er han rake motsetningen så ehhhh... ja da er han ikke min type . Og ifølge deg ekskludert. Som potensiell partner - ja. Kall det fordomsfullt. Jeg vet at rake motsetningen av det jeg liker det funker ikke for meg. Å skulle gi den typen mann en sjansen ville være å føre ham bak lyset. Men. Vi snakker ikke bare om virkelig potensielle kjærester, ektemenn eller elskere her. Ikke menn vi skal "drepe" heller. Mest av alt så er disse kategoriene brukt på å kategorisere menn vi ikke kjenner og heller aldri skal bli kjent med. Fordi det er ingenting som tilsier at vi skal kjenne dem eller ha noe som helst slags forhold til dem. Bussjåføren f.eks. Om han ikke faller i elsker eller ektemann kategorien så plager det INGEN!!! Han kjenner ikke meg og jeg kjenner ikke ham. Så hva pokker gjør det om jeg ikke gir ham en sjansen til å få bevist at han kunne blitt en perfekt elsker????? Du synes sikkert dette er veldig dårlig gjort mot bussjåføren... men deg om det. Men i så fall spør jeg - hadde det vært fint om jeg syntes at han var en elsker-type??? Jeg mener, det at jeg setter ham i den kategorien er jo egentlig like absurd som at jeg ikke setter ham i den. For det er jo ikke sikkert at han er noen elsker type. Forstår du da at det kun handler om MEG og ikke om han?
Bernina Skrevet 13. mai 2011 #153 Skrevet 13. mai 2011 Ja, men tenk om jeg hadde sagt noe annet! Da hadde hun blitt sjalu da vettu! Etter flere hundre sider med tolknings-dama-historiene så hadde hele KG fått sjokk skal jeg si deg!!
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2011 #154 Skrevet 13. mai 2011 ...når ble det et problem at venninner seg i mellom snakker om hva slags menn de liker. Og for moro skyld snakker om hvilke menn som kunne vært menn de kunne likt. Det blir litt som å snakke om menn man ser på tv. Og ikke kom å si at Jon Almås føler seg ekskludert fordi jeg ikke ser på ham som noen elsker - men derimot at jeg godt kunne tenkt meg Knut Nærum som en potensiell.... åååhhhhh..... 1
HiCog Skrevet 13. mai 2011 #155 Skrevet 13. mai 2011 Nei det tror jeg faktisk ikke. Men jeg tror kanskje du er hakket mer seriøs og alvorlig enn meg. Jeg bør kanskje klatre ned noen hakk jeg da. Hvis du mener at jeg er fordomsfull bare fordi at jeg for moro skyld kan sette menn i 3 forskjellige kategorier - ja så vær så god. Skrev bare at jeg tipper, ettersom du først spør meg den typen spørsmål. Dette baserte jeg først og fremst på at du skrev at jeg var sint sur og insinuerte at jeg forstår sakte. Det var noen raske fordommer. Alle var feil i tillegg. Men vet du... drømmemannen er vel han som passer i alle kategorier: han som både er en elsker, en ektemann og som man til tider har lysst til å drepe. (for å sette det på spissen) Du må ha drømt litt om meg du da. Håper det ikke var mareritt. Du synes sikkert dette er veldig dårlig gjort mot bussjåføren... men deg om det. Å ja, Stakkars bussjåføren. Jeg har mye medynk med ham. Du forsto forresten nok en gang alt jeg ikke skrev.
HiCog Skrevet 13. mai 2011 #156 Skrevet 13. mai 2011 ...når ble det et problem at venninner seg i mellom snakker om hva slags menn de liker. Å, det er ikke et problem ennå. Men jeg og Steinar har en hemmelig plan om å innfiltrere stortinget og regjeringen for å gjøre det ulovlig med høy prioritet hos politiet. Det er det vi har snakket om hele tiden. Men så ble kodespråket løst av noen smarte forummedlemmer. Heldigvis har de ikke kjønt hele tegninga ennå.
Bernina Skrevet 13. mai 2011 #157 Skrevet 13. mai 2011 Jeg bør kanskje klatre ned noen hakk jeg da. Skrev bare at jeg tipper, ettersom du først spør meg den typen spørsmål. Dette baserte jeg først og fremst på at du skrev at jeg var sint sur og insinuerte at jeg forstår sakte. Det var noen raske fordommer. Alle var feil i tillegg. Du må ha drømt litt om meg du da. Håper det ikke var mareritt. Å ja, Stakkars bussjåføren. Jeg har mye medynk med ham. Du forsto forresten nok en gang alt jeg ikke skrev. Jeg synes vel egentlig bare at du går i dïn egen fordomsfelle jeg....
HiCog Skrevet 13. mai 2011 #158 Skrevet 13. mai 2011 Jeg synes vel egentlig bare at du går i dïn egen fordomsfelle jeg.... Forklar hvor jeg går i fordomsfella.
Steinar40 Skrevet 14. mai 2011 Forfatter #159 Skrevet 14. mai 2011 Å, det er ikke et problem ennå. Men jeg og Steinar har en hemmelig plan om å innfiltrere stortinget og regjeringen for å gjøre det ulovlig med høy prioritet hos politiet. Har vi det? Det visste jeg ikke Men alvorlig talt, hva venninner snakker seg imellom er ikke noe større problem før de utleverer eller baksnakker kjæresten/partneren. Dette er utilgivelig og burde faktisk vært forbudt ved lov Forøvrig mener jeg selvfølgelig at dama bare skal vise meg interesse og gi en STOR F i alt annet hannkjønn! Kjemi eller ikke!
Gjest KateW Skrevet 14. mai 2011 #160 Skrevet 14. mai 2011 Det er enorm forskjell på å forhåndsdømme, og å plassere folk i morsom-kategorier. Man avskriver ingen, ingen mister "sjansen" eller droppes fra "lister". Jeg har gjentatt mange ganger at dette kan endre seg når man blir kjent, og man lukker jo ikke sinnet fordi om man når man møter noen tenker: "Ah, han kunne jeg giftet meg med!" Som sagt jobber jeg med mennesker, og svært mye i intervju og matching situasjoner, det er klart man i den sammenhengen lærer noen triks når det gjelder å lese andre. Er noen svært usikre, sjenerte eller keitete i første møte, eller på intervju om du vil, så ser man jo forbi det. Det som er ytterst i så måte har ingenting med hva slags type eller "kategori", om du vil, dette mennesket er. Og den "instant chemistry" man har med noen, handler for meg ikke om kjønn, alder, religion eller utseende, det bare er der. Og det er vanskelig å definere. For å forklare dette, prøvde jeg meg med disse tre "kategoriene" A og B'ere er de man har instant chemistry med. Det handler altså ikke om noe annet enn at det sier klikk på et eller annet nivå. Og som jeg skrev tidligere handler det om ekthet og raushet i møte med andre mennesker. Og Steinar, hvorfor i alle dager du trekker inn kvinner som utleverer partnerene sine i denne tråden? Har noen av oss nevnt det, egentlig? Jeg har aldri utlevert en partner. I don't fuck and tell. Enkelt og greit, og ikke har jeg noen venninner som gjør det heller.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå