Suzy Skrevet 6. mai 2011 #21 Skrevet 6. mai 2011 Personkjemi betyr for meg å føle at man kommuniserer utvunget med en annen - mann eller kvinne - og føler seg trygg på vedkommende. Jeg kjenner nesten med en gang om jeg har personkjemi eller ikke med noen og det trenger ikke handle om noe seksuelt eller om tiltrekning, det handler mer om kommunikasjon og gjensidig forståelse og go-følelse. Da jeg hilste på min nåværende sjef for første gang følte jeg f.eks umiddelbart at vi var på bølgelengde og det stemmer godt. Vi har god personkjemi. 2
Steinar40 Skrevet 6. mai 2011 Forfatter #22 Skrevet 6. mai 2011 Mener du at kvinner bare innbiller seg at de har lyst eller ikke lyst til å pule en mann???? :gjeiper: Det dreier seg vel heller om å bli innbilt dette med hjelp av komplimenter og andre overtalelsesevner
Lizzee Skrevet 6. mai 2011 #23 Skrevet 6. mai 2011 Snakker du om intuisjon da eller? Nope. Jeg snakker om at man VET at man er tiltrukket av en person eller ikke. Spesielt seksuelt. Det er liksom ikke noe man går rundt og innbiller seg at man er. Vi kvinner vet rimelig fort om vi tenner på en mann vi møter - eller om vi ikke gjør det. Og hvis jeg tenner så er det liksom ikke sånn at jeg er innbilt kåt! 1
Steinar40 Skrevet 6. mai 2011 Forfatter #24 Skrevet 6. mai 2011 For meg er det aller verste å gå å lure på hva man skal si, fordi man aldri helt vet hvordan den andre personen reagerer på det. Bra poeng! Dette har jeg lagt merke til også som et klart tegn på dårlig personkjemi.
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2011 #25 Skrevet 6. mai 2011 Det dreier seg vel heller om å bli innbilt dette med hjelp av komplimenter og andre overtalelsesevner Det jeg snakker om er at JEG synes at en mann er så tiltrekkende at jeg bare vet at jeg må ha ham! Trenger ikke komplimenter og overtalelse da nei!
Steinar40 Skrevet 6. mai 2011 Forfatter #26 Skrevet 6. mai 2011 Det jeg snakker om er at JEG synes at en mann er så tiltrekkende at jeg bare vet at jeg må ha ham! Trenger ikke komplimenter og overtalelse da nei! Sikkert nok. Men hvor ofte skjer det, og hvor lenge varer det før du trenger mer motivasjon?
Steinar40 Skrevet 6. mai 2011 Forfatter #27 Skrevet 6. mai 2011 Nope. Jeg snakker om at man VET at man er tiltrukket av en person eller ikke. Spesielt seksuelt. Det er liksom ikke noe man går rundt og innbiller seg at man er. Vi kvinner vet rimelig fort om vi tenner på en mann vi møter - eller om vi ikke gjør det. Og hvis jeg tenner så er det liksom ikke sånn at jeg er innbilt kåt! Og hvorfor er da komplimenter så effektive i sammenhengen?
Suzy Skrevet 6. mai 2011 #28 Skrevet 6. mai 2011 Og hvorfor er da komplimenter så effektive i sammenhengen? Nå må du ikke forveksle smiger med kjemi her mr 40.
Steinar40 Skrevet 6. mai 2011 Forfatter #29 Skrevet 6. mai 2011 Nå må du ikke forveksle smiger med kjemi her mr 40. Jeg påstår bare at kjemien kan bli bedre av smiger
Suzy Skrevet 6. mai 2011 #30 Skrevet 6. mai 2011 Jeg påstår bare at kjemien kan bli bedre av smiger Da har du aldri hatt kjemi med noen 1
Steinar40 Skrevet 6. mai 2011 Forfatter #31 Skrevet 6. mai 2011 Da har du aldri hatt kjemi med noen Jeg tenkte her på kjemi med det annet kjønn
Lizzee Skrevet 6. mai 2011 #32 Skrevet 6. mai 2011 Og hvorfor er da komplimenter så effektive i sammenhengen? Tenner jeg ikke på en mann så tenner jeg ikke på ham. Fyren blir ikke noe mer tiltrekkende ved å komme med komplimenter. Er ikke personkjemien der i utgangspunktet så nytter det ikke å igle seg innpå med komplimenter. Det virker heller mot sin hensikt. 1
Lizzee Skrevet 6. mai 2011 #33 Skrevet 6. mai 2011 Jeg påstår bare at kjemien kan bli bedre av smiger Å få smiger av en du har dårlig kjemi med gjør ikke akkurat saken bedre nei.... 1
Steinar40 Skrevet 6. mai 2011 Forfatter #34 Skrevet 6. mai 2011 Å få smiger av en du har dårlig kjemi med gjør ikke akkurat saken bedre nei.... Neida, det er jeg helt enig i. Dårlig kjemi medfører bare at man ikke ønsker kontakt. Sånn føler i hvert fall jeg det. Men er kvinne-mann kjemien brukbar i utgangspunktet, så viser det seg at den kan bli enda bedre når kvinner får komplimenter
Bernina Skrevet 6. mai 2011 #35 Skrevet 6. mai 2011 Men er kvinne-mann kjemien brukbar i utgangspunktet, så viser det seg at den kan bli enda bedre når kvinner får komplimenter ALLE liker å få komplimenter. Menn liker også det. Jeg vet ikke om kjemien i seg selv blir bedre av at man får eller gir en kompliment. Men en kompliment fra en man har god kjemi med vil selvsagt føles ekte. Ettersom man er på bølgelengde, har god kommunikasjon og føler seg trygge på hverandre.
Steinar40 Skrevet 6. mai 2011 Forfatter #36 Skrevet 6. mai 2011 ALLE liker å få komplimenter. Menn liker også det. Jeg vet ikke om kjemien i seg selv blir bedre av at man får eller gir en kompliment. Men en kompliment fra en man har god kjemi med vil selvsagt føles ekte. Ettersom man er på bølgelengde, har god kommunikasjon og føler seg trygge på hverandre. Men hva med alle sleipingene da? Hvordan forklarer du det?
Bernina Skrevet 6. mai 2011 #37 Skrevet 6. mai 2011 Men hva med alle sleipingene da? Hvordan forklarer du det? Da handler det ikke om personkjemi lenger.
Steinar40 Skrevet 6. mai 2011 Forfatter #38 Skrevet 6. mai 2011 (endret) Da handler det ikke om personkjemi lenger. Det er ikke jeg helt sikker på da men. Folk sier jo her at ingen kjemi = null sex. Endret 6. mai 2011 av Steinar40
Suzy Skrevet 6. mai 2011 #39 Skrevet 6. mai 2011 Jeg tenkte her på kjemi med det annet kjønn Det snakket jeg om også.
Bernina Skrevet 6. mai 2011 #40 Skrevet 6. mai 2011 Det er ikke jeg helt sikker på da men. Folk sier jo her at ingen kjemi = null sex. Hva er det du ikke er sikker på.....? Mener du da at sleipingene gir komplimenter for å øke følelsen av kjemi for å få seg sex? Og at det derfor handler om personkjemi allikevel?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå