Gå til innhold

Game of Thrones (USA-sendetid) Bokprat IKKE lov!


Rights

Anbefalte innlegg

Litt "fluff" må vel til, om vi skal gidde å bry oss om karakterene og hva som skjer med dem?

Ser Davos ble jo så satt ut av hun jenta med arrene fordi hun minnet om Shireen, datteren til Stannis som ble brent på bålet. Ser Davos var jo den eneste som tok Shireen i forsvar. At Ser Davos har slike sympatiske trekk, gjør i hvert fall at jeg blir mer investert i hva som skjer med ham og håper at han ikke dør i neste episode. Den lille jenta viser også at det er uskyldige mennesker som vil rammes av white walkers, ikke bare soldater og dronninger, men forsvarsløse bønder som søker tilflukt i Winterfell. Det øker følelsen av at noe virkelig står på spill i dette slaget.

Så for meg gjør slike små scener med "fluff" det hele mer interessant :) 

 

Anonymkode: 78569...c81

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Litt "fluff" må vel til, om vi skal gidde å bry oss om karakterene og hva som skjer med dem?

Ser Davos ble jo så satt ut av hun jenta med arrene fordi hun minnet om Shireen, datteren til Stannis som ble brent på bålet. Ser Davos var jo den eneste som tok Shireen i forsvar. At Ser Davos har slike sympatiske trekk, gjør i hvert fall at jeg blir mer investert i hva som skjer med ham og håper at han ikke dør i neste episode. Den lille jenta viser også at det er uskyldige mennesker som vil rammes av white walkers, ikke bare soldater og dronninger, men forsvarsløse bønder som søker tilflukt i Winterfell. Det øker følelsen av at noe virkelig står på spill i dette slaget.

Så for meg gjør slike små scener med "fluff" det hele mer interessant :) 

 

Anonymkode: 78569...c81

:klappe:

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Her snakker forresten regissørene om dagens episode. Det ser så absolutt ut som tanken var en episode som viste «den siste kvelden», og hva man velger å gjøre i det som kan være de siste timene man har igjen. Og for en del karakterer, så er det nok nettopp dette.

Jeg tror feks dessverre Brienne er en av de som dør, og om så skjer, så synes jeg det er en finere slutt for karakteren at hun ble slått til ridder av mannen hun er forelsket i, enn at hun skal tvære på strategi og kamp. Uansett hvem som dør i neste episode, og det kan fort bli en del, så synes jeg det er en finere ramme at vi får et innblikk i deres siste timer, enn at det skal fokuseres på hvorfor NK kommer, strategi og lignende. Vi fikk litt strategi, og personlig tenker jeg at om en hær av zombier er noen timer unna og på vei mot meg, så er hvorfor de gjør det det siste jeg bryr meg om. Den delen er grei og ha med, men jeg er også fornøyd med fokuset de «den siste kvelden». GoT er ikke en actionserie, det er en enorm historie, sirkler som skal sluttes, linjer som skal trekkes og løse tråder som skal nøstes opp. Disse løse trådene ligger i episoder som i dag. Og det har alltid vært høy prosent av «fluff» i GoT. Å ta seg tid til å gjøre oss engasjert, vise oss hvorfor vi skal bry oss om karakterene, få fram hva de kjemper for, for så å slippe løs et enormt slag som med all sannsynlighet vil ta knekken på flere karakterer, er god historiefortelling. 

Sånn ellers, noen som tør gjette på hvem som dør neste uke? 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Vampen skrev:

 Her snakker forresten regissørene om dagens episode. Det ser så absolutt ut som tanken var en episode som viste «den siste kvelden», og hva man velger å gjøre i det som kan være de siste timene man har igjen. Og for en del karakterer, så er det nok nettopp dette.

Jeg tror feks dessverre Brienne er en av de som dør, og om så skjer, så synes jeg det er en finere slutt for karakteren at hun ble slått til ridder av mannen hun er forelsket i, enn at hun skal tvære på strategi og kamp. Uansett hvem som dør i neste episode, og det kan fort bli en del, så synes jeg det er en finere ramme at vi får et innblikk i deres siste timer, enn at det skal fokuseres på hvorfor NK kommer, strategi og lignende. Vi fikk litt strategi, og personlig tenker jeg at om en hær av zombier er noen timer unna og på vei mot meg, så er hvorfor de gjør det det siste jeg bryr meg om. Den delen er grei og ha med, men jeg er også fornøyd med fokuset de «den siste kvelden». GoT er ikke en actionserie, det er en enorm historie, sirkler som skal sluttes, linjer som skal trekkes og løse tråder som skal nøstes opp. Disse løse trådene ligger i episoder som i dag. Og det har alltid vært høy prosent av «fluff» i GoT. Å ta seg tid til å gjøre oss engasjert, vise oss hvorfor vi skal bry oss om karakterene, få fram hva de kjemper for, for så å slippe løs et enormt slag som med all sannsynlighet vil ta knekken på flere karakterer, er god historiefortelling. 

Sånn ellers, noen som tør gjette på hvem som dør neste uke? 

Tror Brienne dør, Jorah, Missandei og/eller kjæresten (husker ikle navnet). Kanskje Davos også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Vanlig fyr skrev:

Skal man flytte en hel hær trenger man en større åpning. 

Neida. Man flytter de bare saktere.

Anonymkode: 95293...2ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest loveli
48 minutter siden, Vampen skrev:

 Her snakker forresten regissørene om dagens episode. Det ser så absolutt ut som tanken var en episode som viste «den siste kvelden», og hva man velger å gjøre i det som kan være de siste timene man har igjen. Og for en del karakterer, så er det nok nettopp dette.

Jeg tror feks dessverre Brienne er en av de som dør, og om så skjer, så synes jeg det er en finere slutt for karakteren at hun ble slått til ridder av mannen hun er forelsket i, enn at hun skal tvære på strategi og kamp. Uansett hvem som dør i neste episode, og det kan fort bli en del, så synes jeg det er en finere ramme at vi får et innblikk i deres siste timer, enn at det skal fokuseres på hvorfor NK kommer, strategi og lignende. Vi fikk litt strategi, og personlig tenker jeg at om en hær av zombier er noen timer unna og på vei mot meg, så er hvorfor de gjør det det siste jeg bryr meg om. Den delen er grei og ha med, men jeg er også fornøyd med fokuset de «den siste kvelden». GoT er ikke en actionserie, det er en enorm historie, sirkler som skal sluttes, linjer som skal trekkes og løse tråder som skal nøstes opp. Disse løse trådene ligger i episoder som i dag. Og det har alltid vært høy prosent av «fluff» i GoT. Å ta seg tid til å gjøre oss engasjert, vise oss hvorfor vi skal bry oss om karakterene, få fram hva de kjemper for, for så å slippe løs et enormt slag som med all sannsynlighet vil ta knekken på flere karakterer, er god historiefortelling. 

Sånn ellers, noen som tør gjette på hvem som dør neste uke? 

Det tenker jeg også. Og man skjønner at ingen der vet, så hvorfor spørre.

At hele episoden gikk unna til prat er greit, selv om jeg satt fremoverlent i stolen og var veldig klar for kamp, men dialogene synes jeg var veldig enkelt skrevet. Oppbrukt uttrykk, men de var veldig "Hollywood". Hørt det før liksom, forutsigbart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, Emblja skrev:

Herregud, var det bare meg som cringet så sykt når arya got it on?

Jeg klarte ikke se på, ble så flau :')

Samme her! Samboern bare «hun er jo et baaarn! Det er pedofili!» :fnise: Hun er jo ikke et barn lenger. 

Anonymkode: 77900...4cc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler jeg har ventet på litt Arya+Gendry-action en stund, så for meg var det bare sånn "haha, yes!", men det var litt kleint også ja. 

Anonymkode: 6cdb2...6e0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Samme her! Samboern bare «hun er jo et baaarn! Det er pedofili!» :fnise: Hun er jo ikke et barn lenger. 

Anonymkode: 77900...4cc

Samme her. Har ikke noe å si at det har gått 8 år siden serien startet og hun har drept gud vet hvor mange.  

Anonymkode: 0c089...a65

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maise Williams som spiller Arya Stark er 22 år. Så jeg kan virkelig ikke se hva som er så farlig med at hun er naken på tv. 

 

Og kalle det pedofili er ihvertfall så idiotisk at jeg ikke har ord. 

Endret av Aragorn ll Elessar
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Aragorn ll Elessar skrev:

Maise Williams som spiller Arya Stark er 22 år. Så jeg kan virkelig ikke se hva som er så farlig med at hun er naken på tv. 

Karakteren hennes føles som er 10 år gammel enda. Så det var vel bare som å se lillesøsteren sin på 10 i en sex scene. 

Anonymkode: 77900...4cc

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes episoden var helt fantastisk, og jeg både grein og lo ved flere anledninger!

Gråt av både gjenforeningen mellom Sansa og Theon som var nydelig framført, og enda mer når Jaime utnevnte Brienne til ridder. Ble også veldig rørt av scenen med Davos og den lille jenta som minnet han om Shireen. 

Ellers var episoden en sterk oppbygging til neste episode! 

Anonymkode: aba6f...0b6

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Samme her! Samboern bare «hun er jo et baaarn! Det er pedofili!» :fnise: Hun er jo ikke et barn lenger. 

Anonymkode: 77900...4cc

 

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg føler jeg har ventet på litt Arya+Gendry-action en stund, så for meg var det bare sånn "haha, yes!", men det var litt kleint også ja. 

Anonymkode: 6cdb2...6e0

8BBAF263-593E-4C0C-BEC4-DD6AF3BB3584.thumb.jpeg.03036ef59d38e8155df88c0b76b8571c.jpeg

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Arya/Gendry sex før kampen virket forhastet. Jeg hadde syntes Brienne/Jaime sex hadde føltes mer riktig, det har bygd seg opp sterkt mellom de. Arya har ikke vært noe flørtende med Gendry før i første episode. Ikke slik jeg husker det som "flørt", mer kjepphøy.

Hvem som jeg tror dør og hvorfor: Jaime og Theon. Dette for at vi skal få en utvikling mellom Sansa og Tyrion, som finner hverandre, de har begge en å sørge over.

Jon Stark (Jeg klarer ikke bruke Targaryen-navnet på han) og Dany vil begge overleve. Isdragen og en av de andre dragene dør.

Jon får ikke ri på en av dragene i denne kampen. Dany kommer til å være sint og føle seg usikker, og ikke slippe han til. Den dragen hun ikke rir på, blir drept.

Whitewalkers, minst en gruppe. kommer til å trenge inn i borgen og true kvinnene og barna. Hvis Missandrei dør, er det da. Sams kone og barn kan dø, for de har alltid med noen sjokkerende drap på uskyldige. Eventuelt jenta med det brente ansiktet. Mulig at Sams familie overlever, mens han dør.

Alt pratet om at Ser Davros har overlevd så lenge, tyder på at han dør.

Han med øyelappen kan dø. Giantsbane kan dø.

En av Missandrei/Grey Worm paret dør, hvis ikke Missandrei, så Grey Worm i kampen.

Døden for en av de i Missandrei/Grey Worm paret kommer til å føre til at den gjenlevende forråder Dany. Hun har bragt de til dette kalde landet for at de skal kjempe og dø for fremmede, motvillige mennesker i en krig som ikke kjennes som deres krig... Før slaget med Cersei, blir Dany overfalt og for hardt skadet til å kjempe. Ceresi's krigere er sikker på å ikke møte en drage. Så kommer Jon Snow på dragen, noe som blir overraskende. Her er det mulig at han dør, slik at vi får en tragisk slutt for Dany. 

Mulig at det slutter i siste episode med at Dany er gravid, siden profetien kan tolkes på så mange måter.

Hvem dreper Nattens Konge? Tøft hvis Arya tar på et ansikt som ligner på Bran, og venter på han i rullestolen hans. Så kommer han, og i siste øyeblikk så er det fram med spydet. Det ville vært lettvint, for føler ikke Nattens Konge hvor Bran er? Mulig at han gjemmer seg bak rullestolen, for at det skal gå.

Bare noen tanker jeg har.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Krypten er trygg, sa de i denne episoden.

Hvorfor er krypten trygg, når det står en kar rett utenfor porten som bare kan heve armene sine så våkner de døde? Hva befinner seg i krypten før man sender kvinner og barn ned dit..? 

Anonymkode: 041b5...5d7

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Krypten er trygg, sa de i denne episoden.

Hvorfor er krypten trygg, når det står en kar rett utenfor porten som bare kan heve armene sine så våkner de døde? Hva befinner seg i krypten før man sender kvinner og barn ned dit..? 

Anonymkode: 041b5...5d7

Har tenkt akkurat det samme selv! 😂 føler kanskje det er et «frampeik» som blir brukt. Samme som i Harry Potter «Banken er et av de tryggeste stedene», hva skjer så, jo noen raner banken 😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det her med Arya og Gendry. Jeg så dette her komme etter første epsiode. Det bare måtte skje. De har jo og ikke sett hverandre på mange år, så er jo ikke som om de har hatt tid til å ha noe mer flørting enn dette. Det ligger og kanskje litt i Aryas natur, hun så noe hun ville ha, så da tok hun det 😅😂  

Det er jo kanskje litt klisje med «vil ikke dø og enda være jomfru», men hvorfor ikke leve i nuet, for sjangsene er store for at man kommer til å bli drept av denne døden hær 😬 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoiler

Jeg husker ikke helt, men er det nevnt i serien ang Cerceis profeti at hun skal drepes av en lillebror? For da må enten Tyrion eller Jaime overleve. Og siden Bronn er sendt nordover for å drepe begge, er det vel naturlig å tenke at han får til å drepe en av dem. Eller vil han trekke seg fra oppdraget sitt? Han har jo historie med begge.

En annen del av profetien er jo at hun skulle få tre barn, ikke fire. Betyr det at det fjerde barnet vil dø før det blir født, kanskje fordi Cercei selv dør? Hmm.. 

Anonymkode: 9282d...77b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...