Gå til innhold

Game of Thrones (USA-sendetid) Bokprat IKKE lov!


Rights

Anbefalte innlegg

11 timer siden, Agathe skrev:

. Alle som er i krypten overlever, bortsett fra jenta som minnet Davos om Shireen, for hun sniker seg ut for å sloss.

 

La du merke til hvor mange ganger det ble lagt vekt på at krypten er trygg...? Det blir garantert zombieaction der på noe vis. 

 

Jeg tror Sansa, Tyrion, Arya, Jaime, Jon, Dany, The Hound (dette er jo garantert, de har jo lagt opp til Cleganebowl hele tiden), Sam, Lille Sam og Gilly overlever.

Jeg er redd Brienne, Jorah, Davos (hulk), Tormund, Pod, Bran, Lyanna og Edd ryker.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 timer siden, Vampen skrev:

Interessant! Jeg blir grinete om Jaime dør nå, jeg er innstilt på at han skal ta kverken på Cersei.

Men jeg vil tro Missandei er i krypten? Hun er vel ganske ubrukelig alle andre steder? 

Mjaaa, jeg vet ikke. Hele den praten med GreyWorm, der hun sa my peolpe are peacefull - og han sa my people will defend them. Jeg oppfatter det som et frampek på at de kommer til å dø samme. Sånn supertrist scene. 

 

5 timer siden, Dorey skrev:

La du merke til hvor mange ganger det ble lagt vekt på at krypten er trygg...? Det blir garantert zombieaction der på noe vis. 

...

Ja, jeg fikk det med meg, men jeg tror det er en dobbelt-bløff. Har egentlig bare valgt å gå all in med tiltro til House Stark, og at de visste hva de gjorde da de lagde krypten. Samt at begravelsesritualene deres har et formål. Alle gravene har et jernsverd, som skal beskytte mot the others. I tillegg vet vi jo at Neds lik ble strippet for kjøtt sånn at bare beina ble sendt nordover, men vi vet ikke om det er Stark-tradisjon eller om det er fordi han var så langt mot sør. Er ikke utenkelig at dette er Starks eldgamle variant av det å brenne de døde. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Agathe skrev:

Mjaaa, jeg vet ikke. Hele den praten med GreyWorm, der hun sa my peolpe are peacefull - og han sa my people will defend them. Jeg oppfatter det som et frampek på at de kommer til å dø samme. Sånn supertrist scene. 

 

Ja, jeg fikk det med meg, men jeg tror det er en dobbelt-bløff. Har egentlig bare valgt å gå all in med tiltro til House Stark, og at de visste hva de gjorde da de lagde krypten. Samt at begravelsesritualene deres har et formål. Alle gravene har et jernsverd, som skal beskytte mot the others. I tillegg vet vi jo at Neds lik ble strippet for kjøtt sånn at bare beina ble sendt nordover, men vi vet ikke om det er Stark-tradisjon eller om det er fordi han var så langt mot sør. Er ikke utenkelig at dette er Starks eldgamle variant av det å brenne de døde. 

 

Jeg antar at Grey worm sannsynligvis kommer til å stå i fronten, så jeg er redd for at han er en av de første som dør, og kanskje også ender opp som en zombie. I traileren ser han i hvert fall ut til å ha en lederrolle, der han tar på hjelmen foran rekker av klare unsullied. Unnsullied er jo en viktig del av bakkestyrken, jeg vil tro de er den best trente fløya? Så jeg er litt usikker hvordan han skal komme seg derifra til Missandei? Og jeg kan ikke tenke meg at hun er med i fronten eller ut blant bakkestyrkene. 

Jernsverdene kan kanskje beskytte mot the others, men det er vel isåfall ubekreftet. 

Sitat

By ancient custom an iron longsword had been laid across the lap of each who had been Lord of Winterfell, to keep the vengeful spirits in their crypts. The oldest had long ago rusted away to nothing, leaving only a few red stains where the metal had rested on stone. Ned wondered if that meant those ghosts were free to roam the castle now. He hoped not. The first Lords of Winterfell had been men hard as the land they ruled. In the centuries before the Dragonlords came over the sea, they had sworn allegiance to no man, styling themselves the Kings in the North.

Her ser det jo mer ut som sverdene skal holde hevngjerrige ånder i gravene sine? Praksisen med å fjerne kjøtt ser ut til å være noe de nonnedamene (jeg husker ikke hva de kalles) som tar seg av de døde gjør med kropper som må fraktes et lengre stykke. Ned døde jo i KL, og har vært sendt hit og dit, så det er sikkert derfor hans kropper er redusert til bare bein. For det skjedde i hvert fall før kroppen hans ble sendt fra KL, siden det stadig refereres til Ned’s bones. Starks ser ut til å begrave sine døde i krypten, i graver som er store nok til å huse en inntakt kropp.

Men jeg er også usikker på hvor mange kropper det potensielt kan være å hente der? Da må de isåfall være ganske så gamle. De siste 20 åra har det jo blitt begravet et veldig begrenset antall Starks der nede. Catelyn er jo ikke der, om de følger boka. Og det er vel sannsynligvis ikke Robb heller. Vi vet Benjen ikke er der. Rickon og Lyanna er der, og jeg vil tro Brandon Stark også er det. Rickard Stark ble vel brent levende med wildfire, så der er det nok lite å begrave. Så skal det reises noen døde kropper i krypten, så må de være eldre enn som så. Type Neds bestefar og bakover. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaahhhhh, hvorfor hadde Arya sex i episode 2! Alle vet at de som har sex er de første til å drepes unna. 

Superkleint var det og. Har jo fulgt den ungen i mange år og det var helt feil å se henne strippe. 

Anonymkode: c80b3...ec6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6BE5F20F-F5C7-494C-8583-CF39B320296D.thumb.jpeg.a03bc5e9d0db75d2976e1faad964d30a.jpeg

Her ser det jo ut som om Dany styrker, dothraki og unsullied, er i sentrum. )Jeg er litt usikker på hvem som utgjør trekantene lengst fram, men jeg vil tro det er enten dothraki eller unsullied. Og det er vel kanskje den delen som får den første smellen?) Med Starks styrker og ridderne fra The vale på sidene. Også ser det ut som styrken fra House Mormont er inne i Winterfell? I tillegg er Bran i skogen, med Theon og the iron borns.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Arya Stark har vel allerede myrdet haugesvis av mennesker i flere sesonger nå.              

 Hvorfor blir folk så fullstendig på tuppa, bare fordi hun har sex i en liten scene??                          

Anonymkode: 882d3...32b

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En ting som har plaget meg hele tiden siden Jamie kom seg tilbake til Kingslanding. Hvorfor en upraktisk gullhånd? Joda, logisk nok Cercei, det så nok veldig fint ut, men nå da!? Hvorfor ikke få seg en dragonglass kniv ting ett eller annet å ha på enden av armen istedenfor gullhånda? Han selv kommenterte jo at en krok hadde vært mer praktisk. Og med en knivgreie så hadde han hatt den dominante hånda tilbake klar til å angripe med den også i tillegg til sverdet 🤔

Bare meg som har tenkt denne tanken? 😅

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.4.2019 den 17.20, Vampen skrev:

Jeg har også fundert en del på selve navnet Winterfell. Winter fell. Vinterfall? Det er flere slott med navn som er en tydelig referanse til noe som har skjedd. Hva skjedde akkurat der, som har gitt navnet Winterfell?

 

På 23.4.2019 den 21.29, Agathe skrev:

Tenker jo det må ha noe med den historien old Nan fortalte til Bran, og den kjeeempelange vinteren for tusenvis av år siden. Der the others kom, og så vant til slutt menneskene. Slaget ved Winterfell, og Stark ble kings of winter siden de bekjempet den

Men, ja sånn apropos navn på slott... har også tenkt på Starfall der huset Dayne har sverdet Dawn (som vel ingen vet hvor er akkurat nå?). Skulle jo tro Dawn blir viktig for å bekjempe NK, Smidd av en stjerne, unik i farge etc, var der da Jon ble født.

Jeg skjønner ikke hvordan de skal nøste opp alt :bond:

Jeg har tenkt at "winter fell" kan tolkes på samme måte som man sier "night fell", altså en variant over "winter is coming".

Anonymkode: 5deee...ab2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.4.2019 den 10.42, Dorey skrev:

La du merke til hvor mange ganger det ble lagt vekt på at krypten er trygg...? Det blir garantert zombieaction der på noe vis. 

 

Jeg tror Sansa, Tyrion, Arya, Jaime, Jon, Dany, The Hound (dette er jo garantert, de har jo lagt opp til Cleganebowl hele tiden), Sam, Lille Sam og Gilly overlever.

Jeg er redd Brienne, Jorah, Davos (hulk), Tormund, Pod, Bran, Lyanna og Edd ryker.  

i traileren løper jo Arya for livet i krypten ser det ut som... Så noe skjer nok der hvertfall. 

Anonymkode: 77900...4cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

i traileren løper jo Arya for livet i krypten ser det ut som... Så noe skjer nok der hvertfall. 

Anonymkode: 77900...4cc

Nemlig! Vet ikke nødvendigvis om de døde Starkene våkner, men det er ikke trygt i krypten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Parkeringsvakt

Er the mountain død på en måte kan bli fanget opp av NK sin magi, mon tro 🤔

 

Endret av Parkeringsvakt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes rollefiguren  Dany henger mindre og mindre på greip... og at spørsmålet til Sansa om "the north" er svært godt plassert.. Hvorfor skulle noen .. være seg en fra the North ... Westeros ..  en Dothraki  eller en etterhvert en unsullied egentlig.... Egentlig! kjempe for henne?  (snakker TV-serie)

Dersom du er Dothraki skulle jeg tro du følte deg mest hjemme der du kommer fra på den Dothrakiske slette.. og jeg ville tippe at en viss andel av hennes hær vil føle seg mest hjemme der. Dothrakiene er ikke glad i sjø/hav .. og noen burde teoretisk ha litt motstand mot dette.. Dothrakiene har en kultur basert på å plyndre/fange/ta... Dette får de ikke gjøre mere.... Hva sitter den jevne Dothraki tilbake med? Hva gir han mat? .. Hva gir han rikdom? ... Hva gir han familie? 

Om du er unsullied.. Ja hun har frigitt deg...... og så går årene... deretter hva? ... kanonføde? .. noe mer? bortsett fra grey worm. alle er anonyme soldater uten veredi som bare skal dø.. D har som "frie" mennesker ingen annen verdi eller anvendelse enn de hadde da de var slaver.  

OG ... deretter de som bor i Westeros... Hvem skal hun frigi der? ... Hun har drager, hun har menneskeslaktende dothrakier som ikke hører tilder, hun har unsullied som ikke hører til der, og hun har drager... Dette er i en magisk middelaldersetting. Det finnes egentlig ingen grunn til at noen egentlig skulle kjempe for henne. 

Hvilken egeninteresse har egentlig noen av å kjempe for Daenerys? Skrekk og gru.. ja.. med de dragene og alt.... ellers ingen ting. Hun er ingen befrier i Westeros. Hverken moralsk eller praktisk.  

 

Anonymkode: 3710d...bd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syntes rollefiguren  Dany henger mindre og mindre på greip... og at spørsmålet til Sansa om "the north" er svært godt plassert.. Hvorfor skulle noen .. være seg en fra the North ... Westeros ..  en Dothraki  eller en etterhvert en unsullied egentlig.... Egentlig! kjempe for henne?  (snakker TV-serie)

Dersom du er Dothraki skulle jeg tro du følte deg mest hjemme der du kommer fra på den Dothrakiske slette.. og jeg ville tippe at en viss andel av hennes hær vil føle seg mest hjemme der. Dothrakiene er ikke glad i sjø/hav .. og noen burde teoretisk ha litt motstand mot dette.. Dothrakiene har en kultur basert på å plyndre/fange/ta... Dette får de ikke gjøre mere.... Hva sitter den jevne Dothraki tilbake med? Hva gir han mat? .. Hva gir han rikdom? ... Hva gir han familie? 

Om du er unsullied.. Ja hun har frigitt deg...... og så går årene... deretter hva? ... kanonføde? .. noe mer? bortsett fra grey worm. alle er anonyme soldater uten veredi som bare skal dø.. D har som "frie" mennesker ingen annen verdi eller anvendelse enn de hadde da de var slaver.  

OG ... deretter de som bor i Westeros... Hvem skal hun frigi der? ... Hun har drager, hun har menneskeslaktende dothrakier som ikke hører tilder, hun har unsullied som ikke hører til der, og hun har drager... Dette er i en magisk middelaldersetting. Det finnes egentlig ingen grunn til at noen egentlig skulle kjempe for henne. 

Hvilken egeninteresse har egentlig noen av å kjempe for Daenerys? Skrekk og gru.. ja.. med de dragene og alt.... ellers ingen ting. Hun er ingen befrier i Westeros. Hverken moralsk eller praktisk.  

 

Anonymkode: 3710d...bd5

Altså mottoet hennes er knel eller dø. De vil vel ikke dø så da må de bare følge henne. Hvis hun ikke hadde hatt to drager så er det godt mulig de fleste hadde forlat henne for lengst.

Anonymkode: 2234d...5f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Altså mottoet hennes er knel eller dø. De vil vel ikke dø så da må de bare følge henne. Hvis hun ikke hadde hatt to drager så er det godt mulig de fleste hadde forlat henne for lengst.

Anonymkode: 2234d...5f3

Du glemmer at de er i krig, hun ber de som kriger/har kriget mot henne om å knele, ikke uskyldige mennesker.

Anonymkode: 15840...4fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du glemmer at de er i krig, hun ber de som kriger/har kriget mot henne om å knele, ikke uskyldige mennesker.

Anonymkode: 15840...4fd

Hun ba Jon om å knele, han var ikke i krig mot henne. Hun fjernet våpnene og båtene hans så han var så og si fanget der hos henne

Anonymkode: 2234d...5f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun ba Jon om å knele, han var ikke i krig mot henne. Hun fjernet våpnene og båtene hans så han var så og si fanget der hos henne

Anonymkode: 2234d...5f3

Du skrev at mottoet hennes er «knel eller dø», noe som ikke stemmer og i hvert fall ikke i Jons tilfelle. Hun lot ham gå og reddet ham senere, og hun lovte å bekjempe white walkerne FØR Jon bøyde kneet. Mens Jon var «fanget» snakket han også om hvor god hun var.

Anonymkode: 15840...4fd

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 25.4.2019 den 21.26, AnonymBruker skrev:

 Arya Stark har vel allerede myrdet haugesvis av mennesker i flere sesonger nå.              

 Hvorfor blir folk så fullstendig på tuppa, bare fordi hun har sex i en liten scene??                          

Anonymkode: 882d3...32b

Ser ikke problemet, scenen var jo harmløs! Syns det var helt ok å se på og skulle gjerne vært i Gendrys sko😋

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.4.2019 den 21.37, Vampen skrev:

Grey er vel nesten opplagt, med den avskjeden med Missandei. Hun kan også ryke. En av dem eller begge. 

 

Vi har vel lært at ingenting er opplagt i GoT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Fornuftig-mann skrev:

Vi har vel lært at ingenting er opplagt i GoT!

Joda, det er ganske mye som er opplagt i GoT også. :) Jons opphav er et eksempel på det. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Altså mottoet hennes er knel eller dø. De vil vel ikke dø så da må de bare følge henne. Hvis hun ikke hadde hatt to drager så er det godt mulig de fleste hadde forlat henne for lengst.

Anonymkode: 2234d...5f3

Du har desertering i alle hærer og det at enkeltsoldater ville stikke av i nattens mørke er det lite hun vil kunne bruke dragene sine mot. Jeg syntes ikke de som kjemper for henne har tilstrekkelig felles interesser med henne og burde ikke ha noen indre motivasjon til å fortsatt kjempe for hennes sak.

Anonymkode: 3710d...bd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...