Gå til innhold

Game of Thrones (USA-sendetid) Bokprat IKKE lov!


Rights

Anbefalte innlegg

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg føler jeg er den eneste som synes de store kriggscenene er de kjedeligste episodene :fnise:

Anonymkode: 77900...4cc

Jeg liker krigscenene godt, men jeg liker det andre bedre. Jeg hadde blitt litt irritert dersom samtlige av episodene i denne sesongen skulle bestått av bare krigscener. Det er ikke dét GoT er for meg. Det er de fantatiske karakterene som er det viktigste i denne serien, å bruke tid på karakterene og det relasjonelle er helt riktig. Dere som bare er interessert i krigscener, hvordan har dere klart å se så mange sesonger med GoT med tanke på hvor lite action og hvor mye "fluff" og hvor mye tid de har brukt på karakterutvikling i denne serien? Og mener dere helt seriøst at alle episodene bare skal inneholde krigs- og kampscener?

Episode 2. var en emosjonell episode, hvor vi mest sannsynlig tok farvel med flere av karakterene 💔

Anonymkode: 15840...4fd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det ser ut som at flere har glemt at Dany lovte å kjempe mot white walkerne før Jon bøyde kneet for henne. 

"We are going to destroy the night king and his army, and we'll do it together. You have my word." Dette sa hun før Jon kalte henne for "my queen."

 

Anonymkode: 15840...4fd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, sofie777 skrev:

Jeg har ikke lest de lange innleggene, så jeg vet ikke om dette er nevnt. Jeg synes den scenen og måten Sam og Jorah snakket sammen på da Jorah fikk Sams sverd er et frempek om at Jorah er en av dem som kommer til å dø i neste episode. Jeg vet ikke hva det var, men et eller annet i den samtalen gjør at jeg synes det ser mørkt ut.

Jeg merker at jeg ikke er helt ikke klar for slutten enda. Det er nok mange karakterer som en ønsker skal overleve, som kommer til å dø. 

Anonymkode: 15840...4fd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Parkeringsvakt skrev:

Basert på 2-3 kommentarer? Jeg kritiserte noe jeg mislikte med 2 episoder og du kommer til konklusjonen at jeg klager overalt? Jeg har til og med skrevet ganske tydelig hva jeg er interessert i, i serien. Noen av mine innlegg ble veldig mistolket av deg og noen få andre, og når jeg forsøker forklare hva jeg mente blir det videre mistolket og det bygger seg opp til mange innlegg når meningen min egentlig kunne bli oppsumert i et par innlegg. At noen mistolker innleggene mine gjør jo at jeg "må" svare på dem og da virker klagene mer omfattende, selv om jeg for det meste gjentok det jeg skrev i begynnelsen. Jeg måtte for eks gjenta det jeg skrev om arya som jeg hadde skrevet veldig tydelig da jeg nevnte det første gangen, fordi innlegget ikke ble lest skikkelig. 

Jeg har heller aldri sagt at jeg ønsker mer action og kun action. Faktisk syntes jeg krigsscener og slåssing raskt kan bli kjedelig.

Det handler nok ikke bare om deg, men det er en del som skriver at de vil ha action og blir utålmodige av å vente på slaget om Winterfell. De vil bare se krigscenene. Har hørt på flere GoT-podcater hvor "alle" sier det samme. De glemmer at serien er snart over og dersom de bare skulle fokusert på krigen, så ville det blitt enda færre episoder. Dessuten, serien er så mye mer enn bare kampene. Jeg blir i hvert fall oppgitt av folk som sutrer over at slaget om Winterfall ikke har startet, som om alt bare skal handle om det og ingenting annet. 

Anonymkode: 15840...4fd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg merker at jeg ikke er helt ikke klar for slutten enda. Det er nok mange karakterer som en ønsker skal overleve, som kommer til å dø. 

Anonymkode: 15840...4fd

Nei, det er ikke jeg heller. Jeg ble sittende å se på en teorifilm på YT tidligere i dag, og den fikk meg med skrekk og gru til å innse at jeg sannsynligvis må forholde meg til å se Viserion dø IGJEN. Jeg skjønner at Zombiedragen må tas ut, men det holdt å se ham styrte en gang. Og de to andre bør holde seg i live. Det samme gjelder Ghost. 

Edit: og hvis det blir Drogon som må ta Viserion, så blir isåfall det en interessant parallell til sesong 1. 

Endret av Vampen
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Parkeringsvakt
5 hours ago, AnonymBruker said:

Det handler nok ikke bare om deg, men det er en del som skriver at de vil ha action og blir utålmodige av å vente på slaget om Winterfell. De vil bare se krigscenene. Har hørt på flere GoT-podcater hvor "alle" sier det samme. De glemmer at serien er snart over og dersom de bare skulle fokusert på krigen, så ville det blitt enda færre episoder. Dessuten, serien er så mye mer enn bare kampene. Jeg blir i hvert fall oppgitt av folk som sutrer over at slaget om Winterfall ikke har startet, som om alt bare skal handle om det og ingenting annet. 

Anonymkode: 15840...4fd

Greit nok, noen ganger er det bare plagsomt at enkelte ønsker tolke det verste og mistolke det som ble skrevet, samt argumentere imot meninger jeg aldri ytret. Jeg hadde også en ekstra dårlig dag igår  så det hjalp ikke på humøret 😵

Men uansett, moving on......

Hvem dør på mandag, tror du? 🤔

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Vampen skrev:

Nei, det er ikke jeg heller. Jeg ble sittende å se på en teorifilm på YT tidligere i dag, og den fikk meg med skrekk og gru til å innse at jeg sannsynligvis må forholde meg til å se Viserion dø IGJEN. Jeg skjønner at Zombiedragen må tas ut, men det holdt å se ham styrte en gang. Og de to andre bør holde seg i live. Det samme gjelder Ghost. 

Edit: og hvis det blir Drogon som må ta Viserion, så blir isåfall det en interessant parallell til sesong 1. 

Episoden hvor Viserion døde var forferdelig, fikk tårer i øynene da jeg så det første gang. Forresten, Ghost var med i den siste episoden, det var morsomt å se. Å se Stark-ulvene dø har vært hjerteskjærende, husker da The Freys drepte Grey Wind :/

Anonymkode: 15840...4fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Parkeringsvakt skrev:

 

Hvem dør på mandag, tror du? 🤔

 

Jeg er redd, som flere skriver her, at Jorah og Brienne kommer til å dø. Gleder meg utrolig mye til neste episode! 

Anonymkode: 15840...4fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Episoden hvor Viserion døde var forferdelig, fikk tårer i øynene da jeg så det første gang. Forresten, Ghost var med i den siste episoden, det var morsomt å se. Å se Stark-ulvene dø har vært hjerteskjærende, husker da The Freys drepte Grey Wind 😕

Anonymkode: 15840...4fd

Ja, det er en av de episodene jeg har slitt mest med. Akkurat den scenen har jeg ikke behov for å se mange ganger. Ulvene har også vært fælt. Lady var et av de første sjokkene, og Summer i hulen? Nei, Ghost og dragene får holde seg i live. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til alle de som synes de to første episodene var kjedelig og uten betydelig innhold, se denne videoen. Eller, anbefaler alle å se denne videoen. 

Her fantastisk redigert og sammensatt video, som tydelig viser hvor viktige episode 1 og 2 har vært for den helhetlige historien av serien. Hvor viktig alle disse gjenforeningene er, og parallellene fra tidlig i begynnelsen og nå mot slutten, oppgjørene, konfrontasjonene, løse tråder som nøstes opp i, og den røde tråden gjennom historien til alle disse karakterene hvor det rett og slett er nødvendig med en verdig avslutning for karakterer vi har fulgt gjennom alle disse årene, da mange naturligvis vil dø i neste episode.

Anonymkode: aba6f...0b6

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er redd, som flere skriver her, at Jorah og Brienne kommer til å dø. Gleder meg utrolig mye til neste episode! 

Anonymkode: 15840...4fd

Grey er vel nesten opplagt, med den avskjeden med Missandei. Hun kan også ryke. En av dem eller begge. 

Jeg tror også Brienne dør, hun har fått ønsket sitt oppfylt. Og jeg tror det kommer til å f*** opp Jaime på et vis. 

Jeg er redd Theon også ender opp med å ofre seg selv. De har holdt liv i ham så lenge, og dette er den store sjansen til å gjøre opp for seg. 

Jeg tror også Tormund, Edd og Berick lever farlig. De kommer til å være midt i kampen og gi alt. 

Gendry er mulig etter scenen med Arya. 

Jorah har vel utspilt rollen sin, men jeg tror ikke det er utenkelig at Lyanna Mormont også lever farlig. Det er tragisk nok til å være GoT om hun dør, spesielt om Jorah skulle overleve. 

Ghost.... nei. Men ja. Men nei. 

Det overrasker meg faktisk ikke om ridder løk (Davos) overlever, han er en stayer.

Samme med Jaime. Han kan dø, men han kan også ha en viktig rolle senere. 

Jeg tror også Jon, Dany, Sansa, Arya og Tyrion overlever. Bran kan dø, men eventuelt komme tilbake? Det ser i hvert fall ut som Jon er skrekkslagen i nettopp skogen. Og den jeg er mest trygg på at klarer seg er faktisk Sam. 

Vi burde lage en dødsbingo. 

Endret av Vampen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Vampen skrev:

Gray er vel nesten opplagt, med den avskjeden med Missandei. Hun kan også ryke. En av dem eller begge. 

Jeg tror også Brienne dør, hun har fått ønsket sitt oppfylt. Og jeg tror det kommer til å f*** opp Jaime på et vis. 

Jeg er redd Theon også ender opp med å ofre seg selv. De har holdt liv i ham så lenge, og dette er den store sjansen til å gjøre opp for seg. 

Jeg tror også Tormund, Edd og Berick lever farlig. De kommer til å være midt i kampen og gi alt. 

Gendry er mulig etter scenen med Arya. 

Jorah har vel utspilt rollen sin, men jeg tror ikke det er utenkelig at Lyanna Mormont også lever farlig. Det er tragisk nok til å være GoT om hun dør, spesielt om Jorah skulle overleve. 

Wolf.... nei. Men ja. Men nei. 

Det overrasker meg faktisk ikke om ridder løk overlever, han er en stayer.

Samme med Jaime. Han kan dø, men han kan også ha en viktig rolle senere. 

Jeg tror også Jon, Dany, Sansa, Arya og Tyrion overlever. Bran kan dø, men eventuelt komme tilbake? Det ser i hvert fall ut som Jon er skrekkslagen i nettopp skogen. Og den jeg er mest trygg på at klarer seg er faktisk Sam. 

Vi burde lage en dødsbingo. 

Hvem er Wolf og ridder løk?😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Til alle de som synes de to første episodene var kjedelig og uten betydelig innhold, se denne videoen. Eller, anbefaler alle å se denne videoen. 

Her fantastisk redigert og sammensatt video, som tydelig viser hvor viktige episode 1 og 2 har vært for den helhetlige historien av serien. Hvor viktig alle disse gjenforeningene er, og parallellene fra tidlig i begynnelsen og nå mot slutten, oppgjørene, konfrontasjonene, løse tråder som nøstes opp i, og den røde tråden gjennom historien til alle disse karakterene hvor det rett og slett er nødvendig med en verdig avslutning for karakterer vi har fulgt gjennom alle disse årene, da mange naturligvis vil dø i neste episode.

Anonymkode: aba6f...0b6

Fantastisk!❤️

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Vill bringebær skrev:

Hvem er Wolf og ridder løk?😅

Wolf skulle være Ghost! 😂 Ridder Løk, aka the onion Knight, er Davos. 🙂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Til alle de som synes de to første episodene var kjedelig og uten betydelig innhold, se denne videoen. Eller, anbefaler alle å se denne videoen. 

Her fantastisk redigert og sammensatt video, som tydelig viser hvor viktige episode 1 og 2 har vært for den helhetlige historien av serien. Hvor viktig alle disse gjenforeningene er, og parallellene fra tidlig i begynnelsen og nå mot slutten, oppgjørene, konfrontasjonene, løse tråder som nøstes opp i, og den røde tråden gjennom historien til alle disse karakterene hvor det rett og slett er nødvendig med en verdig avslutning for karakterer vi har fulgt gjennom alle disse årene, da mange naturligvis vil dø i neste episode.

Anonymkode: aba6f...0b6

Wow! Det var noen voldsomt intense minutter med alle følelsene på spekteret. Gåsehud på hele kroppen. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg glemte noen. 

Sandor tror jeg klarer seg, han har en bror han skal fikse. Det blir nedtur om noen andre enn Sandor skal ta seg av Cerseis kjælezombie. 

Gilly? Tja.. det vil være knusende for Sam? Usikker. 

Varys er jeg også usikker på. Det skulle ikke forundre meg om han klarer seg på et vis. 

Podrick - tja? Han er vel ikke overdrevent viktig, så 50-50. 

Jeg ser flere steder at folk tror det vil ryke en drage til, men det nekter jeg å tro. 2-1 i favør NK og gå glipp av muligheten til å ha to drageryttere? Svært skeptisk. Blir det sånn blir jeg muggen. 

Hvem andre har jeg glemt? 

Ellers håper jeg at Bron dukker opp og overlever. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror faktisk Brienne overlever, kan se for meg henne som fremtidig Lord commandor i Queens-guard. Pod overlever.

Jon, Sansa og Bran overlever. Derimot har jeg en dårlig følelse for Arya. Alle som er i krypten overlever, bortsett fra jenta som minnet Davos om Shireen, for hun sniker seg ut for å sloss. Davos overlever. Tormund dør. Beric dør (men tror han blåser liv i noen som er død, at han gir magien fra Thyros videre). En av Mormont'ene dør, jeg tror Jorah. Jamie dør, Tyrion og Bronn, samt Varys overlever. Missandei og Grey worm dør. The hound overlever. Theon overlever. Hadde ikke blitt helt overrasket hvis Dany dør - og i så fall også Drogon. Rhaegal tror jeg ikke dør, for jeg tror at på et tidspunkt etter Winterfell kommer Jon til å gi Bran kontrollen over Rhaegal (eventuelt at Dany dør og Bran må ta kontroll over en Drogon som er gal av sorg).

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Agathe skrev:

Jeg tror faktisk Brienne overlever, kan se for meg henne som fremtidig Lord commandor i Queens-guard. Pod overlever.

Jon, Sansa og Bran overlever. Derimot har jeg en dårlig følelse for Arya. Alle som er i krypten overlever, bortsett fra jenta som minnet Davos om Shireen, for hun sniker seg ut for å sloss. Davos overlever. Tormund dør. Beric dør (men tror han blåser liv i noen som er død, at han gir magien fra Thyros videre). En av Mormont'ene dør, jeg tror Jorah. Jamie dør, Tyrion og Bronn, samt Varys overlever. Missandei og Grey worm dør. The hound overlever. Theon overlever. Hadde ikke blitt helt overrasket hvis Dany dør - og i så fall også Drogon. Rhaegal tror jeg ikke dør, for jeg tror at på et tidspunkt etter Winterfell kommer Jon til å gi Bran kontrollen over Rhaegal (eventuelt at Dany dør og Bran må ta kontroll over en Drogon som er gal av sorg).

 

Interessant! Jeg blir grinete om Jaime dør nå, jeg er innstilt på at han skal ta kverken på Cersei.

Men jeg vil tro Missandei er i krypten? Hun er vel ganske ubrukelig alle andre steder? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...