Gå til innhold

Game of Thrones (USA-sendetid) Bokprat IKKE lov!


Rights

Anbefalte innlegg

1 hour ago, Hedersbrukeren said:

 

Den karakteren hvis utvikling jeg er mest skuffet over er Tyrion. Han var en slags hovedperson de fire første sesongene, mange episke scener. Men etter han drepte faren og rømte, så har han blitt en meningsløs karakter som en av Daenerys sine hjelpere. Sett i ettertid burde GRRM rett og slett ha fått Tyrion drept etter at hans interessante storyline var over. Det ville gitt en fin sjokk-effekt, og vist at absolutt ingen karakterer er udødelige :)

Synes det å gjøre han til en meningsløs karakter er bedre enn å drepe han. Om man gjør en karakter meningsløs eller om man dreper karakteren er jo begge måter å vise seerne at den de trodde ville være hovedperson hele veien ikke er det likevel. Men lar man karakteren leve så har man  jo også mulighet til å gi karakteren en viktig rolle på slutten som en overraskelse til de som trodde karakteren var meningsløs. Det er jo uforutsigbarheten som er det viktige etter min mening.

Når det kommer til å vise at ingen karakterer er udødelige så synes jeg Daenerys er den som ødelegger alt. Alle skjønte jo fra sesong 1 at hun kom til å være med til slutten sammen med drager. 

Anonymkode: 0c089...a65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg for min del forstår ikke mennesker som vil at "alle" skal dø, som blir skuffet over at viktige karakterer ikke dør. Dersom alle slike karakterer dør er det ingen historie å fortelle lenger. Noen av disse karakterene ER Game Of Thrones. Smak på ordet "ice and fire" og reflekter litt over hvorfor bokserien heter det. GOT har veldig mange karakterer, viktige karakterer som "måtte" dø for at historien kunne fortsette, karakterer som ikke var viktige for fortsettelsen. All denne sutringen om karakterer ikke dør er rett og slett lite gjennomtenkt.

Setter veldig pris på innleggene til Vampen i denne tråden så langt. Det er jo ingen tilfeldighet at Dany rir Drogon, at Jon ser ut til å bli rytteren til Rhaegal (dragen som er oppkalt etter faren til Jon) og at Viserion nå kjemper for hvitvandrerne (dragen som er oppkalt etter den onde, hevngjerrige broren til Dany). Jeg så også en "inside the episode"-video hvor skaperne forklarer scenen med Jon, Dany og dragene. https://www.youtube.com/watch?v=ha8Qsx6_OBw

Anonymkode: 15840...4fd

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.4.2019 den 12.18, AnonymBruker skrev:

Kan man spoile her? 

  Skjul innhold

Men nå tror jeg både Sansa, Arya og Sam er imot Dany. Hva kommer Job til å gjøre med det han nettopp har fått vite? Dany kanskje tror han er en forræder som vil ta tronen. Kanskje eneste måte å få bekreftet at Jon er en Targaryen er hvis man ser at han ikke kan brennes? Men tror egentlig Dany kommer til å dø og at det er Jon som kommer til å drepe henne. Og Bran bare sitter der og sier ikke mye. Så spent på samtalen hans med Jaime i neste episode!!!

 

Anonymkode: 2234d...5f3

 

På 15.4.2019 den 18.23, AnonymBruker skrev:

Ok, da vet jeg ikke. Mener å huske at når broren hennes brant i første sesong mente hun at en ekte drage ikke kan brennes eller noe sånt 🤔 

Anonymkode: 2234d...5f3

Det er ikke spoiling å skrive om episoder som har kommet ut :) 

Selv om Jon er en Targaryen betyr det ikke at han ikke kan brenne. Som det har blitt skrevet her tidligere, broren til Dany, som var en targaryen, tålte ikke ild. Det er bare Dany som er en "dragon."

Fant et klipp på den offisielle youtube-kanalen til GOT som jeg syns var litt kul:

 

 

Anonymkode: 15840...4fd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer egentlig på hva som kommer til å skje etterhvert siden slaget om Winterfell kommer så pass tidlig. Og så lurer jeg virkelig på hva som kommer til å skje nede i krypten for den er jo veldig med både i trailer og intro. De døde Stark'ene er jo rustet for krig, med sverd direwolf og hele pakka. Så er spent på om NK kan overta dem eller om det er en slags magi som forhindrer det 🤔 Tror mest på det siste, men tror at Rickon kommer til å dukke opp i på feil side.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Agathe skrev:

Jeg lurer egentlig på hva som kommer til å skje etterhvert siden slaget om Winterfell kommer så pass tidlig. Og så lurer jeg virkelig på hva som kommer til å skje nede i krypten for den er jo veldig med både i trailer og intro. De døde Stark'ene er jo rustet for krig, med sverd direwolf og hele pakka. Så er spent på om NK kan overta dem eller om det er en slags magi som forhindrer det 🤔 Tror mest på det siste, men tror at Rickon kommer til å dukke opp i på feil side.

 

Såpass tidlig? Det kommer i episode 3 og så er det bare 3 episoder igjen.

Anonymkode: 2234d...5f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Såpass tidlig? Det kommer i episode 3 og så er det bare 3 episoder igjen.

Anonymkode: 2234d...5f3

Ja, syns det er tidlig :P Det er jo massivt slag, dritlang episode og man må jo gå ut fra at flere sentrale karakterer dør (hvis ikke alle plutselig får plot-armour). Og så er det tre lange episoder igjen, og jeg tenker det er vel lite som kan toppe noe som beskrives som den lengste slagscenen ever.  Greit nok jeg kan se for meg at siste episode går ut på at en indre kjerne drar ut for å drepe Night King vel vitende om at de må ofre eget liv for å få det til. Sånn at den bittersøte slutten blir at  f.eks Jon, Grey Worm, Jamie, Davos og Arya ofrer eget liv men at verden er berget. Men, jepp - virker tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

58 minutter siden, Agathe skrev:

Ja, syns det er tidlig :P Det er jo massivt slag, dritlang episode og man må jo gå ut fra at flere sentrale karakterer dør (hvis ikke alle plutselig får plot-armour). Og så er det tre lange episoder igjen, og jeg tenker det er vel lite som kan toppe noe som beskrives som den lengste slagscenen ever.  Greit nok jeg kan se for meg at siste episode går ut på at en indre kjerne drar ut for å drepe Night King vel vitende om at de må ofre eget liv for å få det til. Sånn at den bittersøte slutten blir at  f.eks Jon, Grey Worm, Jamie, Davos og Arya ofrer eget liv men at verden er berget. Men, jepp - virker tidlig.

Hvis man tenker at episode 4 er for å komme seg etter den kampen, gråte for de som har dødd og forberedt seg for å reise ned til KL. Episode 5 en eller annen kamp i KL og episode 6 slutten.. 

Anonymkode: 2234d...5f3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Såpass tidlig? Det kommer i episode 3 og så er det bare 3 episoder igjen.

Anonymkode: 2234d...5f3

Jeg tror mange glemmer hvor få episoder som er igjen, slik at man vil sitte med en følelse av at alt kom tidlig, helt til det plutselig var slutt. :ler: 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Parkeringsvakt

Har fulgt med litt på denne serien, og spekulerer litt. Lurer på om kanskje Night King inngikk en pakt med Stark familien for lenge siden, der han ble lovt en som skulle ta over for han i fremtiden. Men dette skjedde aldri, og nå er han sur og angriper fordi i hans øyne har han blitt forrådt og pakten brutt. Siden hans eksistens er lidelse, gjorde dette han ganske sint. Kanskje er det meningen at noen andre må bli den nye NK slik at han endelig kan dø etter å ha eksistert så lenge i isolasjon. Det ville forklare hvorfor han løftet armene da han så Jon Snow fra bryggen. Han ville vise Jon hva som skjer med de som bryter et løfte og hva han er i stand til å gjøre om han ikke får det han ble lovd. Han tror da at Stark familien vet om løftet som ble inngått, men ikke ønsker gjøre offeret og kjemper mot NK for å slippe. The prince that was promised handler om at denne personen av blod skulle ofres for å bli den nye NK. Azor Ahai er muligens den som må drepe prinsen som skal bli den nye NK, sverdet lightbringer må muligens brukes til dette. Jeg tror lightbringersverdet ligger i de gamle kryptene under Winterfell og at Bran vil se dette i synene sine fra fortiden. Dette vil også avsløre hvem Azor var (en Stark), og han er muligens den samme som NK, eller den som var partneren til NK og drepte han. Kanskje Nissa nissa og Azor Ahai er omvendt i mytene og virkeligheten. 

Tror muligens Jon vil ende opp som en ny NK, kanskje drept av Dany. Han må så reise nord for the wall, der han må leve resten av livet sitt i isolasjon. Kanskje vil Jon bruke den døde hæren til å vinne over Cersei før han reiser. 

Det er også mulig at tv serien lager en helt egen slutt som ikke bryr seg om noe av de hintene vi har fått gjennom serien...der NK bare er en ond greie som må overvinnes. 

Tror at Dany kommer til å bli gravid

Tipper Tyrion kommer til å få en tragisk og patetisk død der han lider, enten fysisk eller psykisk, eller begge deler. Han kommer til å bli revet ned på slutten. Nedrivelsen har allerede begynt

Litt usikker på hvordan det kommer til å gå med Sansa. Tror det blir lettere å forutse når vi har sett neste episode. Kanskje vil hun nekte gjøre som Dany sier og gjøre et dumt valg der hun og soldatene hennes blir drept grunnet Sansa sin uvilje eller arroganse. Kanskje vil de samarbeide og Sansa vil overleve og ende opp som Warden of the North til slutt. Kanskje det nye maktsetet blir i norden, ikke lenger i kings landing. Kings landing blir kanskje ødelagt i store deler grunnet krigen. 

Synes egentlig at det er mange ubesvarte spørsmål om Arya sin rolle hos Faceless men og Faceless men i seg selv. Vet ikke om vi får tid til å få mer info om dem, men det virker litt som om det er en del der som er uforklart. For eksempel, er det normalt at faceless men kan fullføre treningen og stikke av og leve som de vil? Det virker litt rart... Gjorde Jaquen et unntak? I så fall hvorfor? Osv. Det burde da være mer kontroll når det gjelder å bruke ansikter utenfor kulten

Sam kommer til å overta House Tarly med Gilly sitt barn som arving. 

Håper egentlig på mer avsløringer fra fortiden via Bran sine tidsreiser, samt mer info om NK og hans motivasjoner. Er ikke så interessert i hvem (om noen) som sitter på tronen til slutt eller hva som skjer med Cersei. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inne på IMBD når man går inn på den aller siste episoden av sesong 8, står det øverst på trivia to veldig interessante punkter. Er det noen her som vet om dette stemmer, at George virkelig har bekreftet dette? 

https://www.imdb.com/title/tt6027920/trivia?tab=tr&item=tr3483970

Anonymkode: aba6f...0b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Inne på IMBD når man går inn på den aller siste episoden av sesong 8, står det øverst på trivia to veldig interessante punkter. Er det noen her som vet om dette stemmer, at George virkelig har bekreftet dette? 

https://www.imdb.com/title/tt6027920/trivia?tab=tr&item=tr3483970

Anonymkode: aba6f...0b6

Jeg har lest det tidligere så antar det er sant. Tror jeg har lest det i et intervju med Martin  

Anonymkode: b9750...da3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Inne på IMBD når man går inn på den aller siste episoden av sesong 8, står det øverst på trivia to veldig interessante punkter. Er det noen her som vet om dette stemmer, at George virkelig har bekreftet dette? 

https://www.imdb.com/title/tt6027920/trivia?tab=tr&item=tr3483970

Anonymkode: aba6f...0b6

Åh herregud, lurer på hvilken fan teori som stemmer 😩😮😮

Anonymkode: 67084...d74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har tips til podcast eller YouTube kanaler som plukker episodene fra hverandre og dykker dypt i serien? Veldig glad i Talking Thrones på YouTube, men han legger ikke ut nok 😂 var prøvd meg på noen podcaster, storm of spoilers blant annet, men det blir veldig mye fjas, dårlig humor, reklame og lange episoder med lite nyttig informasjon. Forrige sesong fant jeg en bra podcasts som tok for seg hver episode dagen etter, med skikkelige GOT nerder, men finner den ikke igjen. 

Jeg trenger meeer! 🤓

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 18.4.2019 den 10.57, AnonymBruker skrev:

Jeg for min del forstår ikke mennesker som vil at "alle" skal dø, som blir skuffet over at viktige karakterer ikke dør. Dersom alle slike karakterer dør er det ingen historie å fortelle lenger. Noen av disse karakterene ER Game Of Thrones. Smak på ordet "ice and fire" og reflekter litt over hvorfor bokserien heter det. GOT har veldig mange karakterer, viktige karakterer som "måtte" dø for at historien kunne fortsette, karakterer som ikke var viktige for fortsettelsen. All denne sutringen om karakterer ikke dør er rett og slett lite gjennomtenkt.

Setter veldig pris på innleggene til Vampen i denne tråden så langt. Det er jo ingen tilfeldighet at Dany rir Drogon, at Jon ser ut til å bli rytteren til Rhaegal (dragen som er oppkalt etter faren til Jon) og at Viserion nå kjemper for hvitvandrerne (dragen som er oppkalt etter den onde, hevngjerrige broren til Dany). Jeg så også en "inside the episode"-video hvor skaperne forklarer scenen med Jon, Dany og dragene. https://www.youtube.com/watch?v=ha8Qsx6_OBw

Anonymkode: 15840...4fd

Karakterer som er viktige for historiene bør selvsagt ikke dø :)

Når det gjelder Tyrion, som jeg nevnte, så har hans verdi for historien vært lik null etter at han rømte i sluttten av sesong 4. Med mindre det planlegges noe stort for ham i slutten, så burde han blitt fjernet for lenge siden. Men vi får se, kanskje ender han opp på tronen til slutt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Rørleggerfrue skrev:

Noen som har tips til podcast eller YouTube kanaler som plukker episodene fra hverandre og dykker dypt i serien? Veldig glad i Talking Thrones på YouTube, men han legger ikke ut nok 😂 var prøvd meg på noen podcaster, storm of spoilers blant annet, men det blir veldig mye fjas, dårlig humor, reklame og lange episoder med lite nyttig informasjon. Forrige sesong fant jeg en bra podcasts som tok for seg hver episode dagen etter, med skikkelige GOT nerder, men finner den ikke igjen. 

Jeg trenger meeer! 🤓

Game of Thrones-podcasten av filmpolitiet 👌🏼

Anonymkode: c587a...1fd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Game of Thrones-podcasten av filmpolitiet 👌🏼

Anonymkode: c587a...1fd

Er den bra? Synes stort sett norske er veldig lite inn i serien på det nivået jeg ønsker 😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Rørleggerfrue skrev:

Er den bra? Synes stort sett norske er veldig lite inn i serien på det nivået jeg ønsker 😂 

Den er bra ja 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Rørleggerfrue skrev:

Er den bra? Synes stort sett norske er veldig lite inn i serien på det nivået jeg ønsker 😂 

Marte og Sigurd som har den podcasten er skikkelig GOT nerder. Den burde du sjekke ut.

Anonymkode: 2234d...5f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Marte og Sigurd som har den podcasten er skikkelig GOT nerder. Den burde du sjekke ut.

Anonymkode: 2234d...5f3

Da tester jeg den. Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...