Gå til innhold

Game of Thrones (USA-sendetid) Bokprat IKKE lov!


Rights

Anbefalte innlegg

 

Og hva er dere forumbrukeres mening om musa til Cersei? Jeg synes det var en veldig pen og delikat mus, hadde ikke forventet at den var så deilig.

Anonymous poster hash: d903b...a95

 

 

Til orientering var det ikke Lena Headeys "delikate mus" du så... Hun brukte en body double i scenen. Og alle bildene som viser bryst og kjønnsorgan er av en annen skuespiller.

 

Om musa er delikat eller ikke, så er det jo litt underlig at de bruker trimmet mus? Man skulle jo tro at det var "full busk" i den tiden GOT skal forestille....

 

Vises ganske så klart her:

double-cersei.png?w=650&h=341

Anonymous poster hash: fffe4...0cd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Han som spiller Jon Snow har fått bekreftet ifra serieskaperne at han ikke

spiller i sesong 6, så alt peker i retning av at Jon Snow er borte for evig

og alltid.

Anonymous poster hash: 9b745...bd9

 

 

Men Kit Harington sa også etter dette at dersom han faktisk hadde kommet tilbake i sesong 6 så hadde han ikke avslørt det.

 

Så her er alt mulig! Jeg nekter iallefall å tro at han er død.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Uchiha Madbrah

Jeg er så glad for at familien til Olly ble drept. Han lille drittungen lurte Jon og jeg håper virkelig at alle på Night's Watch dør på den mest forferdelige måten mulig. Blir så sur, alle jeg noen gang har likt skal bli drept. Hadde ikke overrasket meg om alle vi kjenner dør, også ender en tilfeldig person med tronen til slutt.

 

Samtidig så ser jeg at Melissandre er der, og hun virket jo så interessert i Jon, så kanskje hun klarer å redde livet hans? Håper virkelig det. 

 

Er nesten sånn at jeg skal begynne å heie på white walkers og ønske at de dreper alle.

Endret av madara93
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så glad for at familien til Olly ble drept. Han lille drittungen lurte Jon og jeg håper virkelig at alle på Night's Watch dør på den mest forferdelige måten mulig. Blir så sur, alle jeg noen gang har likt skal bli drept. Hadde ikke overrasket meg om alle vi kjenner dør, også ender en tilfeldig person med tronen til slutt.

Vel, hadde ikke familien til Olly blitt drept i utgangspunktet så hadde

han neppe gjort det der mot Jon heller, alt henger sammen i en ond

sirkel desverre. Tipper at Daenerys ender på tronen til slutt, bygger

litt opp til noe slikt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte at det var noe hun gjorde sånn at Jorah og Co skulle finne henne. Etterlate seg et spor eller noe i sanden. Men jeg kjenner ikke til betydningen av ringen siden jeg hverken leser bøker eller husker så mange detaljer fra sesong 1..

Det er også en plausibel forklaring. Hun må jo vite at de leter etter henne. Og hvis de finner ringen hennes i et trakk av Dothraki, så er konklusjonen klar: Gå den andre veien :twisted:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så glad for at familien til Olly ble drept. Han lille drittungen lurte Jon og jeg håper virkelig at alle på Night's Watch dør på den mest forferdelige måten mulig. Blir så sur, alle jeg noen gang har likt skal bli drept. Hadde ikke overrasket meg om alle vi kjenner dør, også ender en tilfeldig person med tronen til slutt.

 

Samtidig så ser jeg at Melissandre er der, og hun virket jo så interessert i Jon, så kanskje hun klarer å redde livet hans? Håper virkelig det. 

 

Er nesten sånn at jeg skal begynne å heie på white walkers og ønske at de dreper alle.

Jeg syns det var litt unødvendig dramatisk med den scenen der. Mest pga Ollie.

Men kanskje Melisandre kan gjenoppvekke ham. Det blir sikkert ikke uten betingelser.

Vi får garantert en runde til med "You know nothing, Jon Snow. Except that thing you do with your tongue..." :sikle:

Endret av Mann 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så nettopp den siste episoden. Ble så sjokkert att jeg hylte da den siste scenen begynte for fullt. Jeg bare nekter å tro at han er død, for flere grunner... Først og fremst, jeg orker ikke å forholde meg til det, da han er en av de beste karakterene etter min mening. Og for det andre, fordi det finnes flere måter han kan overleve på.

 

Etter et par søk på nettet kommer det jo opp mange måter, både med og uten inspirasjon fra bøkene. Mest sannsynlig er det jo kanskje at hun der prestedama finner på noe lurt. Hun viste jo interesse for ham før hun dro, og i tillegg var timingen av hennes "hjemkomst" veldig passende til det. Det var det første som slo meg.

 

En annen teori jeg leste om er at det er noe ala. Many-Faced God, at det kanskje er hun dama som har "kledd" seg ut som ham, og at den ordentlige Snow er trygg og i live. Litt mer usannsynlig enn den forrige teorien, da hun tidligere ikke ser ut til å ha vist noe interesse for den guden, men det er en mulighet likevel.

 

Vil også si at jeg glemte helt hvor mye jeg hatet og ønsket Cersei Lannister død, da hun måtte gå naken ned gatene. Fikk virkelig vondt av å se henne slik, og håper hun får drept alle de religiøse gærningene. Jeg tenker at om de tar sin egen hær, og låner hæren som hun gamle dama har (bestemoren til den nåværende dronningen, husker ikke navnene), så må de vel klare å slakte ned de religiøse. Begge sidene der, altså Lannister og gamla, har jo de religiøse som fiender nå, så det skulle vel ikke være helt umulig?

 

Men hvordan jeg skal klare å vente så lenge til neste episode det vet jeg virkelig ikke. Får prøve alt jeg kan å glemme at Game of Thrones eksisterer, og håpe min andre favorittserie gjennom tidene; Walking Dead, kommer snart, så jeg får distrahere meg med det i mellomtiden. :sjenert:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, Snow var ikke den eneste "vi" fulgte der, selve handlingen vi har sett til nå om the watchers og the wall har ikke ene og alene hatt noe betydning på grunn av Jon. At du personlig ikke har noe forhold til resten blir en annen sak.

 

Hvem andre har du et forhold til ved veggen nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du 1977

han 1986

 

Nei og nei, en dame i slutten av 30-årene synes en på nesten 30 ser bra ut. Barnerov!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm Mellisandre vil nok vekke opp Jon Snow?

 

Hvis det skjer blir det en "cop-out". Litt billig utvei.

 

Hvis det ikke skjer kutter de karakteren akkurat når det virker som han blir mer interessant og mer og mer relevant for historien videre.

 

De kan ikke vinne uansett hva de gjør nå. Med mindre de finner på noe annet som ingen andre har tenkt på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hofmann

Nei, no er eg lei. Første to sesongane var bra, dei siste tre: typisk amerikansk "make it up as you go" mjølkeku.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ikke mer medlidenhet med Cersei etter the Walk of Atonement, som de kalte den i tv-serien. Synes det lyste trass utav henne. Hun bryr seg uansett ikke om folket, hever seg uansett over dem. Hun ble ikke ydmyk, bare mer hevngjerrig. For min del veier ikke et par blodige føtter og litt avføring kastet og skjellsord haglende over henne opp mot alt det fæle og manipulative hun har gjort gjennom serien. Synes hun slipper billig unna.

 

Jeg håper også Jon Snow kommer tilbake i menneskelig form. Ellers blir det så uinteressant oppe ved muren, hvem skal vi følge der nå? Eller er det Melissandre og Davos som blir værende der, og blir våre øyne og ører på muren, pga at de jo ikke har noen andre steder å være?



Anonymous poster hash: bd388...2e8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, no er eg lei. Første to sesongane var bra, dei siste tre: typisk amerikansk "make it up as you go" mjølkeku.

 

Så sant, så sant, kvaliteten har dalt noe vanvittig. Spesielt sesong 5 har vært elendig.

Anonymous poster hash: 96c5c...b95

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg fikk ikke mer medlidenhet med Cersei etter the Walk of Atonement, som de kalte den i tv-serien. Synes det lyste trass utav henne. Hun bryr seg uansett ikke om folket, hever seg uansett over dem. Hun ble ikke ydmyk, bare mer hevngjerrig. For min del veier ikke et par blodige føtter og litt avføring kastet og skjellsord haglende over henne opp mot alt det fæle og manipulative hun har gjort gjennom serien. Synes hun slipper billig unna.

Anonymous poster hash: bd388...2e8

 

 

Jeg hadde heller ikke et snev av medfølelse for henne. Det eneste jeg håper er at hun får tatt rotta på de religiøse tullingene, og så at noen andre får tatt rotta på henne. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og var han ikke litt lilla i ansiktet? Zombie?

Det spekuleres i at han kan være en anelse zombiefisert. Men jeg tipper at The Mountain i det alt vesentlige er bevart, dvs han fortsatt kan kanalisere sin indre morderiske galning. Og det er det viktigste.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde heller ikke et snev av medfølelse for henne. Det eneste jeg håper er at hun får tatt rotta på de religiøse tullingene, og så at noen andre får tatt rotta på henne. 

Jeg tror vi kan ta det for gitt at hodene kommer til å rulle. Kanskje Cersei har noe spesielt i tankene for "The High Sparrow"? Bøkene går jo ikke stort lengre enn det vi har sett i serien så langt, men om jeg var så rasende som Cersei antakeligvis er nå, så ville jeg nok ikke nøyd meg med å ganske enkelt la The Mountain rive hodet av ham.

De sier hevn er en rett som bør serveres kald. Men om ikke det går, så er det antakelig et brukbart alternativ å servere den som en treretters. Oh, yes, there will be blood.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Til orientering var det ikke Lena Headeys "delikate mus" du så... Hun brukte en body double i scenen. Og alle bildene som viser bryst og kjønnsorgan er av en annen skuespiller.

 

Om musa er delikat eller ikke, så er det jo litt underlig at de bruker trimmet mus? Man skulle jo tro at det var "full busk" i den tiden GOT skal forestille....

 

Vises ganske så klart her:

double-cersei.png?w=650&h=341

Anonymous poster hash: fffe4...0cd

 

Hvordan ser vi det, egentlig? Ikke at jeg tviler spesielt sterkt, men jeg stusser litt over fotobeviset.

Jeg ser jo at nakken til den til høyre er en anelse lengre, men det kan jo skyldes at kameravinkelen er anderledes. Forskjellene i kragebeinet kan skyldes at hun løfter den ene skulderen litt.

Men jeg hadde forestilt meg Lena Headey som litt tynnere enn den kvinnen vi ser.

Hvorfor skulle ikke  Cersei trimme busken, forresten? De hadde jo sakser.

Endret av Mann 42
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nikee

Jeg tror vi kan ta det for gitt at hodene kommer til å rulle. Kanskje Cersei har noe spesielt i tankene for "The High Sparrow"? Bøkene går jo ikke stort lengre enn det vi har sett i serien så langt, men om jeg var så rasende som Cersei antakeligvis er nå, så ville jeg nok ikke nøyd meg med å ganske enkelt la The Mountain rive hodet av ham.

De sier hevn er en rett som bør serveres kald. Men om ikke det går, så er det antakelig et brukbart alternativ å servere den som en treretters. Oh, yes, there will be blood.....

 

Enig i det! Det kommer til å skje ett eller annet nå som hun er ute av cellen sin. Jeg tenker at hun kommer til å ønske å ydmyke ham på det groveste, noe ala han gjorde mot henne? Men samtidig så virker, eller det inntrykket jeg har av The High Sparrow, er at han er en vanskelig mann å ydmyke og presse til ting han ikke vil/ønsker å gjøre? Nå har jeg kun serien å basere meg på, ikke bøkene. 

Men hevn, det skal nok Cersei ha!

Endret av Nikee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...