Gå til innhold

Game of Thrones (USA-sendetid) Bokprat IKKE lov!


Rights

Anbefalte innlegg

Tja, ens personlige guts pleier å knyte seg litt når man ser sidemannen snuble i tarmene sine. Da stopper man gjerne litt opp og revurderer sine valgmuligheter, og tenker kanskje over prioriteringene sine. F.eks "Hva er sjansene for at jeg kommer levende hjem hvis jeg gjør et fremstøt akkurat nå? Kanskje jeg skal la noen andre gå først?"

Det er en ting å være kampvillig når man sitter og drikker med sine venner, noe helt annet når det kommer til stykket og man skal møte en fiende som ikke har NOE å tape.

Ingenting av dette stemmer i det hele tatt med hvordan de opptrådte i scenen med Grey Worm og

Selmy, manglet ikke på iniativ da. Nå som deres endelige mål er nærere enn noen gang

før så svikter selvtilliten? Svært lite plausibelt, du utelukker/ vurderer ikke sannsynligheten

for en logisk brist ifra serieskaperne sin side som jeg belyste tidligere heller, noe jeg finner høyst

merkelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingenting av dette stemmer i det hele tatt med hvordan de opptrådte i scenen med Grey Worm og

Selmy, manglet ikke på iniativ da. Nå som deres endelige mål er nærere enn noen gang

før så svikter selvtilliten? Svært lite plausibelt, du utelukker/ vurderer ikke sannsynligheten

for en logisk brist ifra serieskaperne sin side som jeg belyste tidligere heller, noe jeg finner høyst

merkelig.

Nei, men da var det svært mange mot svært få. Og ikke så mange av dem overlevde trefningen. Kanskje de overlevende lærte noe om verdien av tilbakeholdenhet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men da var det svært mange mot svært få. Og ikke så mange av dem overlevde trefningen. Kanskje de overlevende lærte noe om verdien av tilbakeholdenhet?

 

Må bare si: hvis dere ikke har sett episoden, så slutt å les, siden jeg forteller en del om det som skjer. Episoden er imidlertid kjempebra - så glede dere :).

 

 

 

 

Også en vanvittig bra episode….

Scenen med cercei.. personlig greide jeg ikke å se på hele.. den er for sterk og den minner for mye om gapestokk tradisjonene som ble praktisert, for en tid tilbake siden med virkelige mennesker. Men det er glimrende film, og gir de som har empati med henne en sterk opplevelse, de som mener hun fortjener det, fordi hun tross alt har vært en bitch i hele serien det de ønsker + en nakenscene som faller i smak for menn…

 

og Stannis; det er hva du får for å tro på trolldom og brenne opp menneskene rundt deg, deriblant din datter.

 

Arya: Syntes det ble for overdramatisert når hun ble blind, men ellers veldig bra.  Personlig ble scenen litt voldelig for min smak.

Så fikk vi også avklart stripescenen med giften sandsnipers bruker… det er for å fortelle oss seerne om denne giften.. syntes ikke egentlig scenen gir så mye… bortsett fr drama da…

 

Ganske rå sluttscene…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm Mellisandre vil nok vekke opp Jon Snow?



Anonymous poster hash: d903b...a95
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hva er dere forumbrukeres mening om musa til Cersei? Jeg synes det var en veldig pen og delikat mus, hadde ikke forventet at den var så deilig.



Anonymous poster hash: d903b...a95
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jon Snow ble drept av sine egne, hadde jo en sterk føling for at det kunne skje. Jeg blir heller ikke overrasket om vi får se mer av han i en annen versjon, men det er kanskje ønsketenkning. Bra episode, men det er så mange løse tråder at jeg håper ventetiden for neste sesong går unna. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror at folk som klager over volden i Game of Thrones nok aldri har lest en historiebok



Anonymous poster hash: 33a7f...647
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wtf, hadde aldri trodd at de kom til å drepe Jon snow fra serien før helt mot slutten i det minste, til tross for at GoT har drept flere store karakterer er det likevel en håndfull av dem som jeg har ansett som så sentrale og viktige at de var "urølige".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neineinei! Jeg er ingen bokpurist - har nettopp begynt på Dance of Dragons - men DETTE...! Jeg er på nippet til å droppe å se neste sesong i ren protest (men kommer ikke til å gjøre det).

 

Hadde ALDRI trodd de kom til å ta livet av Jon Snow, ikke enda. Han var en av de få som var bankers for meg. (Jeg har lenge hatt en tese om at A Song of Ice and Fire spiller på Jon (Ice) og Daeny (Fire)).

 

Dusteskribenter! Dette er ikke gøy lenger!

 

Og selv om jeg vet Cersei har fortjent dette, så var det ikke godt å se på. Var faktisk bare helt forferdelig. Og Stannis som mistet alt... 

 

Jeg har lyst å se om igjen første sesong. Der hadde vi jo bare incest, en gutt som blir kastet ut av et tårn, kongedrap, ulvedrap og halshugging av en uskyldig, nobel mann. Det var jo rainbows og unicorns i forhold til hva serien har blitt nå.

 

Selv om jeg setter pris på at serien forsøker å fremvise "riddertiden" forholdsvis realistisk med tanke på hvor jævlig den var, så synes jeg faktisk de begynner å gå for langt. Det er som om skribentene (ikke nødvendigvis Martin selv) ønsker å VIRKELIG dytte ansiktene våres godt og grundig ned i ALT skittent, nedrig, sadistisk og jævlig som tenkes kan. Serien har gått fra å være brutal og realistisk til å bli en orgie i sadisme og tragedie.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm Mellisandre vil nok vekke opp Jon Snow? Anonymous poster hash: d903b...a95

Tenkte jeg også på...

Men var ikke akkurat en overraskelse at Jon Snow døde. Har ventet på det en stund nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Peeves

Dette var litt av en episode, 

ble faktisk rørt over at Theon/reek endelig tok litt mot til seg. 

at stannis antakeligvis døde-selv om vi ikke så det direkte- gjorde meg faktisk litt trist da jeg alltid har likt han, men føltes litt godt at Brienne fikk hevnen sin også. 

 

Arya, .. hæ. døde hun?! Endelig fikk hun hevnen sin for Sario! 

 

Dany, dette var en løs tråd. Det var dothrakiene hun havnet hos? Lurer på hvordan det vil ende, veldig spennende!

 

Cersei, den fikk jeg vondt av å se på, men så har jeg alltid likt henne. Og så i tillegg døde Myrcella, gruer meg til hun får vite det.

 

og jon snow, ble kjempelei meg!! Men håper virkelig at Melisandre kan bringe han tilbake til live på en eller annen måte, hun må jo ha kommet tilbake dit for en grunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå når Jon er død så er det da lite vits i å følge the Watchers on the Wall.

Hvorfor? The White walkers er jo en av de mest sentrale handlingene i hele serien, selv om det er først nå i sesong fem det virkelig har begynt å bygge seg opp. Hvis/når de skal komme seg over muren, som er deres neste destinasjon, vil jo the watchers være deres første møte. Er jo nettopp det som er hele poenget med the watchers of the wall, og hele grunnen til at muren ble laget var jo for å stenge dem på andre siden. Så selvfølgelig er det vits å følge dem.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Han som spiller Jon Snow har fått bekreftet ifra serieskaperne at han ikke

spiller i sesong 6, så alt peker i retning av at Jon Snow er borte for evig

og alltid.



Anonymous poster hash: 9b745...bd9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

...med mindre han kommer tilbake i sesong 7. 

En kan jo alltids håpe :)

Anonymous poster hash: 9b745...bd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jon Snow er nok ikke borte. La oss si at han er borte. Hva vil da poenget hans i serien ha vært? De andre døde i serien har hatt et slags poeng, Ned Stark, Robb Stark, Catelyn, Renley, Mycella, Joffrey, Oberyn, Shireen,Selyse, osv.. Selv om de er døde så har historien deres hatt et poeng. Hvis Jon Snow er død for godt, hva var det poenget med historien hans?



Anonymous poster hash: d903b...a95
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...