Gå til innhold

Game of Thrones (USA-sendetid) Bokprat IKKE lov!


Rights

Anbefalte innlegg

Sandsnakes var dårlig castet, men den dorniske delen vi fikk se i denne sesongen

likte jeg godt, ett fascinerende innblikk i kulturen og folkeslaget som holdt til lengst

sør på Westeros. Var greit å få se litt annet enn de samme mørke steinslottene

som gikk igjen hele tiden i alle andre deler av Westeros, fin kontrast til en forandring.

 

De skulle dog holdt seg til Martin sin versjon ifra bøkene og ikke denne Jamie/Bronn

omskrivingen som vi fikk servert. På andre måter har de lykkes, det slaget på Hardhome

var kanskje den beste delen i hele sesongen skal det sies. Blir spennende å se hvor

lang ventetid det er på neste sesong og hvordan den synkroniseres med utgivelsen

av neste bok.

Det er jo flere team, da. Så hvis de sanerer team Dorn (eller iallfall han som skrev "Crazy pussy"-replikkene) så kan det fortsatt bli bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns også det lignet på han, men er nok mer sannsynlig at det er The Mountain.

Han så ganske blå ut i huden - kanskje det er "the mountain" revived. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han så ganske blå ut i huden - kanskje det er "the mountain" revived. :fnise:

Så...........Blåfjell? :P
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De derre "sandsnakes" er virkelig en kul gjeng amazoner:) Særlig moren til hun ene stemoren til de to andre  Ellaria er sykt sleip :) Digger de!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, jeg må si meg enig med mann42. Selv om Tyrion har fått med seg forholdet deres, betyr det ikke at alle andre har det. Ikke rart at Tyrion visste det, han er broren deres tross alt. Hadde Robert hatt den minste anelse om at barna han trodde var hans egne, faktisk var et resultat av incestforholdet til Cercei og Jamie, tror jeg han hadde drept henne på flekken uten å nøle. Cercei og Jamie var alltid forsiktige, og så kald og følelsesløs som Cercei alltid har opptrådt blant andre er det ingenting som tilsier hvorfor "alle" visste sannheten om dem uten å si noe.

 

Alle forstår jo at Kongen ville drept Cersei dersom han hadde visst det (Ned ble jo tatt til fange og Cersei sørget for å drepe kongen da Ned ville fortelle alt til ham), men andre rundt ham hadde jo mistanker om det. 

Anonymous poster hash: 6b2b2...a36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj, så irriterende at Jon Snow ble drept. Det er ikke mulig å overleve etter noe slikt, hvis det ikke skjer noe overnaturlig, og det er jo en mulighet, det er jo GoT vi snakker om. Jon Snow er (vel, var) en viktig karakter, og "The Wall" er ikke det samme uten JS!



Anonymous poster hash: 6b2b2...a36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Usj, så irriterende at Jon Snow ble drept. Det er ikke mulig å overleve etter noe slikt, hvis det ikke skjer noe overnaturlig, og det er jo en mulighet, det er jo GoT vi snakker om. Jon Snow er (vel, var) en viktig karakter, og "The Wall" er ikke det samme uten JS!

Anonymous poster hash: 6b2b2...a36

 

Jeg håper nå likevel at han kommer tilbake. Man er ikke død i GoT før man har fått hodet på en stake. Og ved muren er man ikke død før man er brent for sikkerhets skyld.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bruker83924

Men er det ikke litt sånn at Jon Snow måtte "dø" for at historien hans skulle gå videre? De velger jo tross alt troskap til nigth watch til døden skiller dem av. Jeg velger hvert fall å tro det, han kan jo ikke dø :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper nå likevel at han kommer tilbake. Man er ikke død i GoT før man har fått hodet på en stake. Og ved muren er man ikke død før man er brent for sikkerhets skyld.

 

Det er jo en mulighet for at liket til JS våkner, men kan hende personligheten er annerledes, og hvis Melisandre har noe å gjøre med at JS våkner igjen, vel, da håper jeg at JS ikke er like lett å manipulere som Stannis. Nå har det jo kommet frem (jeg leste det i denne tråden), at Kit Harrington ikke skal være med neste sesong, så må nok vente en stund før vi får vite hva som skjer med karakteren. Nå håper jeg at han kommer tilbake, og at Melisandre ikke har noe å gjøre med det, selv om det nå virker som hun er den eneste som kan redde ham fra å dø. 

 

Det mest irriterende som kan skje, er at Jon dør i TV-serien, men lever videre i bøkene.

Anonymous poster hash: 6b2b2...a36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det ikke litt sånn at Jon Snow måtte "dø" for at historien hans skulle gå videre? De velger jo tross alt troskap til nigth watch til døden skiller dem av. Jeg velger hvert fall å tro det, han kan jo ikke dø :(

 

Håper det, men det hadde ikke vært så kult hvis Melisandre har noe å gjøre med at han kommer tilbake. Den heksa.

Anonymous poster hash: 6b2b2...a36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det ikke litt sånn at Jon Snow måtte "dø" for at historien hans skulle gå videre? De velger jo tross alt troskap til nigth watch til døden skiller dem av. Jeg velger hvert fall å tro det, han kan jo ikke dø :(

OK. Så han kvikner til, kunngjør at han anser seg løst fra eden, siden han ble drept, og til alt overmål av sine egne brødre, so fuck you all, my name is Jon Stark and please, come GET some! Hvor der den heite dragedama alle prater om?!

Det er ikke utenkelig.

Endret av Mann 42
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy flate så skuffende denne sesongen har vært, egentlig :sukk:

Ja, det HAR vært litt kleint. Jeg syns den taper seg kraftig når man både forsøker å gjøre intrigene mindre kompliserte og sper på med masse action.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Om musa er delikat eller ikke, så er det jo litt underlig at de bruker trimmet mus? Man skulle jo tro at det var "full busk" i den tiden GOT skal forestille....

Anonymous poster hash: fffe4...0cd

 

 

Meeh, intimfrisering har i vår verdens historie gått av og på moten siden antikkens Egypt, så hva som helst kan anses for å være plausibelt i et fiktivt samfunn løst basert på en kombinasjon av flere historiske perioder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Idja

Meeh, intimfrisering har i vår verdens historie gått av og på moten siden antikkens Egypt, så hva som helst kan anses for å være plausibelt i et fiktivt samfunn løst basert på en kombinasjon av flere historiske perioder.

Men etter lengre tid i arresten er det ikke like plausibelt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men etter lengre tid i arresten er det ikke like plausibelt...

Altså, de var jo allerede i full gang med å klippe hodehåret hennes...? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest_Idja

Altså, de var jo allerede i full gang med å klippe hodehåret hennes...? :P

Og måten de gjorde det på antydet at de ikke ville være så nøye på å lage en velfrisert busk... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og måten de gjorde det på antydet at de ikke ville være så nøye på å lage en velfrisert busk... :P

Joda! Blir ikke skikkelig "SHAME!" uten å blottlegges fullstendig. Tildekkende hårvekst kan man ikke ha noe av :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Idja

Joda! Blir ikke skikkelig "SHAME!" uten å blottlegges fullstendig. Tildekkende hårvekst kan man ikke ha noe av :P

 

Så de gadd ikke klippe håret hennes rett og skikkelig, men busken hennes tok de seg bryet med å få rett og fin og presentabel, i stedetfor å gjøre det samme som på hodet?

 

Tro'kke det, gitt! Var nok heller et snev av Hollywood som snek seg med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nå har VG tvunget George RR til å si noe positivt om Hivju, herregud så flaut!!

http://www.vg.no/rampelys/tv/hollywood/george-r-r-martin-til-vg-jeg-elsker-hivju-i-game-of-thrones/a/23475389/

Blir som da de stakk en mikrofon opp i trynet på Beckham og spurte "what do you think about Solskjær??" og fikk "Uh, he is a good player.." med påfølgende overskrift: "Beckham HYLLER Solskjær!'"

Anonymous poster hash: 96c5c...b95

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...