Gå til innhold

Game of Thrones (USA-sendetid) Bokprat IKKE lov!

Rights

Anbefalte innlegg

16 hours ago, Lord Friendzone said:

De fleste fans vet nok at drageild ble brukt i produksjonen av valyrisk stål, ja. Men det er nok fortsatt en god del tapt kunnskap som må graves frem før ny fremstilling blir mulig, og veien til masseproduksjon vil jeg fortsatt tro er temmelig lang.

"The secret of forging Valyrian steel was lost in the Doom of Valyria, after which creating new Valyrian steel weapons became impossible. The material was expensive to begin with, so Valyrian steel swords such as House Stark's Ice were already valued heirlooms passed down from one generation to the next in powerful noble families.

The master-blacksmiths of Qohor are noted among the few who can successfully reforge it - though even they don't know how to make entirely new Valyrian steel".

Game of Thrones Wikia

Nope. Sam leste om dragon glass i en av bøkene: "The Valyrians were familiar with dragonglass long before they came to Westeros. They called it “Zirtyl yierzyll,” which translated to “frozen fire” in Valyrian, and eastern tales tell of how their dragons would thaw the stone with dragonflame until it became molten and malleable. The Valyrians then used it to build their strange monuments and building without seams and joints of our modern castles. When Aegon the conqueror forged his Seven Kingdoms, he and his descendants would often decorate their blades with dragonglass feeling a kinship with the stone. The royal fashion for dragonglass ornamentation soon spread throughout the Seven Kingdoms to those wealthy enough to afford it. Hilts and pommels were and are the most common decoration for dragonglass if too brittle to make a useful crossguard. Indeed, its very brittleness is what relegate it to the great houses and the most successful merchants."

It’s more than a little curious that an illustration of a Valyrian steel dagger doesn’t mention the word “steel” one time. This entire entry speaks only of dragonglass, almost as though the two are one and the same.

We wrote extensively about Valyrian steel before, about how no one knows how the Valyrians made it, their secrets dying with them in the Doom. All we know for certain is that it is lighter, stronger, and sharper than even the best castle-forged steel. It is thought to have been forged in dragonflame, and it was cast with magic and spells. (George R.R. Martin himself has called it a “fantasy metal” because magic played a role in its making and it contains magical qualities).

There is something else we know about Valyrian steel though: it has a very dark color.

That dark color could be because it was likely forged in dragonflame, but remember that bolded line from Sam’s book that seemed to discuss Valyrian steel and dragonglass interchangeably?

Whether or not the steel was forged in dragonflame wouldn’t matter, the dragonglass would have had to have been melted by dragons, so dragons were still needed for the process, which is why no one has been able to make it since the Doom of Valyria.

Of course the magic the Valyrians forged the steel is still required, and they’d need skilled blacksmiths to quickly make them since the White Walkers seem poised to finally arrive at the Wall.

Is Melisandre heading to Volantis, the oldest of the Valyrian outposts and home to the Lord of Light’s most devoted followers, to find that lost information and return to Westeros with it? Is long-lost blacksmith Gendry finally going to return when the living need him most?

Du trenger ikke mer forklaring enn det ass. For at de skal få bruk for dragon glass må de uansett bruke drageild. Hadde de ikke hatt drager hadde det vært ubrukelig. Og det er mange muligheter for å lage valyrisk stål i prosessen. Husk at melisandre nettopp satte snuta mot The North igjen, og nå har vi også Gendry (i hope) som jo er en erfaren blacksmith.

Anonymkode: c86d3...1c2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det står jo både i teksten du siterer og i en av linkene at magien som kreves for fremstilling av valyrisk stål fortsatt er ukjent. At drageild er en av de påkrevde "ingrediensene" har vel lenge vært kjent. Sitatet slutter jo med to åpne spørsmål, så helt sikkert er det vel neppe, selv om Melisandre og Gendry godt kan finne svar på dette. Så poenget mitt var først og fremst at tilgang på drageild i seg selv ikke er nok. Jeg har ikke utelukket at de kan finne tilbake til denne tapte kunnskapen, men kan heller ikke se noen utvetydig bekreftelse på at det vil skje. Som det nevnes i teksten din begynner det jo også å bli en smule tidspress...

Fra den nest øverste History of Thrones-linken du postet:

"The secrets of forging Valyrian steel have been lost to time, but a few weaponsmiths in Essos can reforge it, which is just what Tywin Lannister had done with Ice (we’ll come back to that).

We don’t know the specifics behind the making of Valyrian steel, or exactly the kind of magic that went into making it".

Fra innlegget ditt:

"Of course the magic the Valyrians forged the steel is still required, and they’d need skilled blacksmiths to quickly make them since the White Walkers seem poised to finally arrive at the Wall".

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drageglass og valyrisk stål er to forskjellige ting i showet. De ser forskjellige ut, og de har allerede begynt å lage ting av drageglass, som dreper walkers. Mulig det kan raffineres ytterligere med hjelp av drager, men det har vi ikke hørt noe om. Og det siste vi så av Melisandre var at hun reiste til Volantis, ikke mot nord. 

Anonymkode: c9b3b...4e8

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ærlig talt har denne diskusjonen gått i denne tråden i lang tid. Kanskje du ikke har fått det med deg. 

Anonymkode: 47aee...bd9

Ok, du har ingenting å komme med altså. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ok, du har ingenting å komme med altså. :)

Jeg har mye å komme med, men skal ta det en dag jeg sitter på PC og ikke mobil. Det blir en lang tekst. Men du er en smålig type. Alltid hyggelig å diskutere med slike som deg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det interessante med valyrisk stål og Gendry er at det faktisk var Gendrys læremester som var en av de få mennene i verden som hadde erfaring med det. Det var han som lagde de to sverdene fra Ice (i boka, ikke serien).

Så det er ikke utenkelig at Gendry har lært noen av disse hemmelighetene fra sin tidligere læremester. I bøkene er det i hvert fall sannsynlig at det vil komme opp, kanskje ikke i serien, det er jo ikke så mange episoder igjen. Men enig i den som sier at det var idiotisk å sende han på selvmordsoppdrag beyond the Wall, det er ikke akkurat ubegrenset av ekspertsmeder i Westeros, iallfall ikke de som har erfaring med valyrisk stål. Og som i tillegg er den eneste gjenlevende "Barstheon" (han er ikke ektefødt, men Dany eller en annen konge kan legitimere han og gi han Storm's end og the Stormlands i bytte mot hans lojalitet). Så totalt idioti å bruke han som "cannon fodder". 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror dere Jon kom inni Deanerys?

Anonymkode: 46de6...48f

💦

Anonymkode: 2234d...5f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 hours ago, Lord Friendzone said:

Det står jo både i teksten du siterer og i en av linkene at magien som kreves for fremstilling av valyrisk stål fortsatt er ukjent. At drageild er en av de påkrevde "ingrediensene" har vel lenge vært kjent. Sitatet slutter jo med to åpne spørsmål, så helt sikkert er det vel neppe, selv om Melisandre og Gendry godt kan finne svar på dette. Så poenget mitt var først og fremst at tilgang på drageild i seg selv ikke er nok. Jeg har ikke utelukket at de kan finne tilbake til denne tapte kunnskapen, men kan heller ikke se noen utvetydig bekreftelse på at det vil skje. Som det nevnes i teksten din begynner det jo også å bli en smule tidspress...

Fra den nest øverste History of Thrones-linken du postet:

"The secrets of forging Valyrian steel have been lost to time, but a few weaponsmiths in Essos can reforge it, which is just what Tywin Lannister had done with Ice (we’ll come back to that).

We don’t know the specifics behind the making of Valyrian steel, or exactly the kind of magic that went into making it".

Fra innlegget ditt:

"Of course the magic the Valyrians forged the steel is still required, and they’d need skilled blacksmiths to quickly make them since the White Walkers seem poised to finally arrive at the Wall".

The nerdist tar kun for seg serien og ikke bøkene så vidt jeg vet (til personen over som nevnte bøkene), dragonglass er ubrukelig uten drageild. Med drageild er de på god vei til å få til valyrian steel også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutes ago, AnonymBruker said:

The nerdist tar kun for seg serien og ikke bøkene så vidt jeg vet (til personen over som nevnte bøkene), dragonglass er ubrukelig uten drageild. Med drageild er de på god vei til å få til valyrian steel også.

Jeg hører at du sier det, men inntil videre velger jeg å se på drageglass og valyrisk stål som to forskjellige ting, ihvertfall i serien. Utseendet som valyrisk stål har i serien ser ut til å være mer i tråd med det AB...4e8 nevnte. Der har ikke dette stålet en "veldig mørk farge", slik det står i teksten du siterte, så jeg ser fortsatt ikke noen klar sammenheng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det ble etterspurt en forklaring: For å forklare hvorfor jeg tror Bran Stark er the Night King, må jeg gå trinn for trinn gjennom historien til Bran. Dette blir laaangt. Forsøker å gjemme det som en spoiler.

Spoiler

Bran har ikke evnen Greensight når vi først møter han i serien, men den oppstår etter Bran våkner fra koma og drømmer om the Three eyed Raven. Bran flykter fra Winterfell. På veien nordover drømmer Bran om Jojen. Jojen og Meera finner Bran i skogen kort tid etter. 

På veien nordover dør Jojen. The Three eyed Raven sier «He died so you could find what you have lost. You will never walk again, but you will fly.» Jeg tolker dette som at Bran kan fly gjennom tiden med Greensight. At han en gang tidligere har hatt denne egenskapen, men har mistet eller glemt den på veien, og at det er svært viktig at Bran lærer seg evnen igjen. Bran får opplæring av the Three eyed Raven til å bruke evnene sine. Ved en reise tilbake til Winterfell ønsker Bran å oppholde seg i drømmen lengre, men ravnen sier «Its beautiful beneath the sea, but if you stay too long and you will drown.» Bran må altså ikke falle for fristelsen å oppholde seg i lengre perioder i «drømmene» sine. Konsekvensene kan bli fatale. Vi ser Bran reise til the Tower of Joy, hvor han faller for fristelsen med å rope på sin far. Overbevist om at faren kan høre han blir han fortalt «The past is already written. The ink is dry.» og «I told you many times. Stay too long where you don’t belong, you will never return.» Hvorfor si dette nok en gang hvis det ikke hadde en stor betydning for Bran og hans tidsreiser?

https://www.youtube.com/watch?v=5sYAtQXeclw

https://www.youtube.com/watch?v=jcCawhWkwUg

Bran drømmer på egenhånd. Han reiser til the Lands of Always Winter, hvor han møter på the Night King og hans hær. Det viktige med denne scenen, bortsett fra at NK levner sitt merke på hans arm, er at reisen starter som enhver annen. Ingen kan se Bran. Han går rundt de døde, mens de ser en helt annen vei, før de snur blikket mot Bran og NK tar tak i armen hans. Med merket på armen til Bran blir magien til Children of the Forest, som holder dem trygge, brutt. Ikke bare kan NK marsjere inn i grotten til the Three eyed Raven, men siden det var samme magi som skapte muren, vil NK nå kunne passere med sin hær. Men vi kommer tilbake til det.

https://www.youtube.com/watch?v=6Mr076-xwo4&t=1s

Brans opplæring er langt fra over. Gjennom en siste reise drar Bran og the Three eyed Raven tilbake til Winterfell. Under denne drømmen skriker Meera at Bran må våkne. At han må varge Hodor slik at de kommer seg vekk. Bran gjør som Meera sier, selv om han fortsatt befinner seg i «drømmen». The Three eyed Raven forteller Bran «The time has come. Leave me now.» før han blir drept av NK. Men Bran forblir i drømmen. Han blir stående å se på Hodor. Hodor faller om og blir den Hodor vi kjenner idag. Meera klarer ikke vekke Bran, som begynner å ha en rekke flashbacks. Gjennom serien med flashbacks kan vi høre noen hviske «Burn them all, burn them all, burn them all». En påfølgende scene er av the Mad King som skriker «Burn them all» før han blir drept av Jamie. Det er ikke tilfeldig at denne scenen blir vist. Meera klarer omsider å vekke Bran.

https://www.youtube.com/watch?v=t9ywoXdFphE

https://www.youtube.com/watch?v=S0Sz5pwra4M

Gjennom sesong 7 blir det mindre fokus på Bran. Han fremstår tappet for menneskelighet, et slags vandrende leksikon. Han kan se alt. Alt som har skjedd og alt som vil skje. Hvis Bran kan se alt, vil han også kunne se hva han trenger å gjøre for å stoppe the Night King. Enten det er han selv, eller om Night King faktisk er en annen person. Det vil si at alt Bran gjør fremover vil være fordi han tror/ser at det må være slik. En viktig scene, som har fått alt for lite oppmerksomhet, er når Bran gir Arya kniven i valyrisk stål. Han har mest sannsynlig sett at Arya vil trenge den. Ikke for å drepe Littlefinger, for det kunne hun gjort med hva som helst.

Night King marsjerer mot muren. På veien dit har han skaffet seg en isdrage. Jeg har ikke så mye teorier rundt hvorfor han har skaffet seg dragen, men selv om magien til muren er brutt, så er den fortsatt høy. Isdragen rev muren på minutter. Det som jeg finner interessant, og som noen har nevnt i det siste, er når hæren med white walkers marsjerer forbi muren og ned mot Winterfell så danner de symbolet til Stark-familien. Det kan iallfall se sånn ut. Det vises kun noen sekunder i slutten av sesong 7. Det er mulig det er terrenget som gjør det, men med  så mange små hint som man finner i GoT så har jeg mine tvil. Hvorfor skal hæren forme symbolet til Stark-familien?

http://www.independent.co.uk/arts-entertainment/tv/news/game-of-thrones-white-walker-army-season-7-finale-house-stark-sigil-formation-a7921481.html

Så over til sesong 8. Jeg tror Bran vil reise tilbake i tid til the Mad King. Han vil forsøke å overbevise kongen om å produsere wildfire for å utslette white walkers (derfor flashbacket i sesong 6), men vil kun resultere i at kongen blir gal. Bran vil så gå tilbake til tiden før muren og bli Brandon the Builder. Vi som kun har sett serien har hørt lite om Brandon the Builder, bortsett fra at han grunnla Winterfell og muren. I bøkene ble muren bygd først og fremst av Durran Godsgrief, som fikk instruksjoner av en ung gutt. En gutt som senere skulle vokse opp og bli Brandon the Builder. Nå er muren revet, jeg er derfor spent på om dette blir med i sesong 8. Muligens ikke. Jeg tror så at Bran vil reise tilbake til skapelsen av NK. Jeg tror han blir værende for lenge og blir fanget i kroppen til NK, enten det er ved å varge personen som Children of the Forest holder fanget, eller ved å bli tatt til fange selv. Grunnen til hvorfor jeg tror dette er pga en scene i sesong 6, hvor Bran ser hvordan Children of the Forest skapte NK. Like før Leaf fører drageglasset inn i hjertet på mannen, kan vi se et klipp hvor Bran griper fast i treet og spenner seg. Som om det er han som står «at the receiving end». Når scenen er omme står Bran klistret til treet i nøyaktig samme stilling som mannen sto. Hvordan produsentene har valgt å klippe scenene har vært et viktig virkemiddel gjennom hele  serien. Det var blant annet på denne måten vi fikk vite at Jon var sønn av Lyanna Stark.

https://www.youtube.com/watch?v=guhc75cGY2Q

Jeg tror GoT baserer seg på en «selvoppfyllende profeti». En sirkel av hendelser som fører til samme utgangspunkt.

«You go back in time to set right what once went wrong, only to discover that the 'changes' you're making to the past were what 'already' happened anyway. In other words, there was no 'first time around' — the past only happened /react-text once react-text: 334 , there were no different 'versions' of it, and the changes you made to the past ultimately created the very past you read about in the history books before leaving on the trip.»

Bran kan altså ikke endre fortiden. Han kan kun fullføre den. For eksempel var skjebnen til Hodor bestemt. «The past is written. The ink is dry.» Det var ved å varge inn i Hodor i fortiden at Hodor fikk sin skjebne. Og det er slik det vil være fremover også med the Mad King osv. George RR Martin har selv sagt at slutten på GoT vil være «bittersweet». Hvis Bran faktisk er Night King, så betyr det at Bran må dø. Det blir som profetien til Harry Potter «neither can live while the other survives.» Eventuelt er det Jon Snow som må drepe Night King, og dermed sin egen bror (nei, søskenbarn). Jeg ser mange skriver at Bran og NK er kledd og går likt i de senere sesongene, og jeg er enig i det. Men jeg tror ikke det alene er nok til å bevise at Bran er NK. Jeg tror heller ikke det er en tilfeldighet. Ikke sett sammen med de andre hintene vi har hatt. Blir spennende å se til slutt.

Kanskje Bran bare er en eldgammel person som har en helt annen «kobling» til NK, som vi ikke vet om enda.

http://www.independent.co.uk/arts-entertainment/tv/news/game-of-thrones-white-walker-army-season-7-finale-house-stark-sigil-formation-a7921481.html

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hintene om å ikke være for lenge i drømmeland kan være et frempek til hva som helst. NK-teorien handler heller ikke om å være for lenge, men om å forsøke å endre fortiden. Som Bran bør være klar over at ikke går, jamfør Hodor. 

Når det gjelder formasjonen i siste episode synes jeg den er veldig tynn, og jeg tror NK har en annen forbindelse til Starks. Tilbake til legendetiden hvor den 13. kommandanten av Nights Watch forelsket seg i den bleke, blåøyde kvinnen og erklærte seg Night King og hersket fra Nightfort, som har en hemmelig gang til nord for muren. Hvis denne kommandanten var en Stark og bror av regjerende Stark, som Old Nan fortalte, så er jo NK en eldgammel Stark. Og dette er ganske sannsynlig, Starks har samarbeidet nært med Nights Watch i hele historien, og både Ned' og Robb's brødre ble med i Nights Watch. Benjen var "first Ranger" da han forsvant, mens Jon ble kommandant, så det virker vanlig at Starks gjør karrière der. 

Om dette blir nøstet opp i showet tviler jeg på. Men i forhold til showet har skuespilleren som spiller Bran avvist teorien, og mener at de har en del til felles som eldgamle magiske vesener, men at de er motpoler. 

https://www.thesun.co.uk/tvandshowbiz/4381038/game-of-thrones-actor-bran-stark-fan-theory-night-king/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Lord Friendzone said:

Jeg hører at du sier det, men inntil videre velger jeg å se på drageglass og valyrisk stål som to forskjellige ting, ihvertfall i serien. Utseendet som valyrisk stål har i serien ser ut til å være mer i tråd med det AB...4e8 nevnte. Der har ikke dette stålet en "veldig mørk farge", slik det står i teksten du siterte, så jeg ser fortsatt ikke noen klar sammenheng.

Grunnen til at jeg tenker på det er pga det Sam leste i den boken (som jo skjer i serien). Jeg tror de kommer til å finne ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, AnonymBruker said:

Grunnen til at jeg tenker på det er pga det Sam leste i den boken (som jo skjer i serien). Jeg tror de kommer til å finne ut av det.

Jeg glemte: mest fordi vi nå også har Gendry og Melisandre (forhåpentligvis - dog tviler jeg på at de kommer til å dø umiddelbart når de først har fått en oppgave og rolle i serien).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hintene om å ikke være for lenge i drømmeland kan være et frempek til hva som helst. NK-teorien handler heller ikke om å være for lenge, men om å forsøke å endre fortiden. Som Bran bør være klar over at ikke går, jamfør Hodor. 

Når det gjelder formasjonen i siste episode synes jeg den er veldig tynn, og jeg tror NK har en annen forbindelse til Starks. Tilbake til legendetiden hvor den 13. kommandanten av Nights Watch forelsket seg i den bleke, blåøyde kvinnen og erklærte seg Night King og hersket fra Nightfort, som har en hemmelig gang til nord for muren. Hvis denne kommandanten var en Stark og bror av regjerende Stark, som Old Nan fortalte, så er jo NK en eldgammel Stark. Og dette er ganske sannsynlig, Starks har samarbeidet nært med Nights Watch i hele historien, og både Ned' og Robb's brødre ble med i Nights Watch. Benjen var "first Ranger" da han forsvant, mens Jon ble kommandant, så det virker vanlig at Starks gjør karrière der. 

Om dette blir nøstet opp i showet tviler jeg på. Men i forhold til showet har skuespilleren som spiller Bran avvist teorien, og mener at de har en del til felles som eldgamle magiske vesener, men at de er motpoler. 

https://www.thesun.co.uk/tvandshowbiz/4381038/game-of-thrones-actor-bran-stark-fan-theory-night-king/

Serien tar ikke hensyn til 13th Lord Commander, så det er merkelig hvis de skal gjøre det i sesong 8. Dermed blir formasjonen et stort spørsmål hvis det ikke har noe med en Stark vi kjenner til idag å gjøre. Hvis GoT plutselig skal begi seg ut på at Night King er den samme som i boken først i 8 sesong syns jeg de har bommet totalt. Det er mulig formasjonen ikke betyr noe som helst, men er ment å få oss til å spekulere. Inntil videre syns jeg teorien at Bran er/har en forbindelse med Night King er meget spennende. Når det gjelder Old Nan, så har hun allerede gitt oss et frampek, da hun fortalte Bran om "The Rat Cook". Arya oppfylte denne "profetien" i starten av sesong 7.

En annen, som tilhører boken (hysj, hysj): "Thousands and thousands of years ago, Brandon the Builder had raised Winterfell, and some said the Wall. Bran knew the story, but it had never been his favorite. Maybe one of the other Brandons had liked that story. Sometimes Nan would talk to him as if he were her Brandon, the baby she had nursed all those years ago, and sometimes she confused him with his uncle Brandon, who was killed by the Mad King before Bran was even born. She had lived so long, Mother had told him once, that all the Brandon Starks had become one person in her head." Gjenstår å se om det ligger noe i denne. Denne har ikke blitt nevnt i serien, nemlig. 

At Isaac "avkrefter" myten ett år før neste sesong kommer ikke som noe sjokk. Det gjorde Kit Harrington også (som forresten står i artikkelen). Jeg har selv lest at Isaac snakker om to "vesner fra en tid langt tilbake", men vi har ikke sett så mye rundt dette at jeg forstår hvordan de både skal introdusere OG nøste opp i det på 5-6 episoder i sesong 8.

Men, mye kan fortsatt skje.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare høre hva dere tenker om denne:

There must always be a Stark in Winterfell

Vi får fortalt dette gjennom flere sesonger av GoT. Vi har hørt det av Ned, Robb, Catelyn, Rickon (faren til Ned), Jon, Sansa you name it. Hvorfor? Hvorfor er det viktig at det er en Stark i Winterfell? Først trodde jeg det var for å sikre at huset gikk i arv, eller for å beskytte huset mot angrep. Men, som vi alle vet så ble Winterfell tatt av Theon og Ramsey. Og som vi vet, så forlot Bran Stark slottet. 

Her er grunnen til jeg spør. Vi ble introdusert for White walkers i episode 1, men med unntak av noen scener gikk det lang tid før vi så dem igjen. Jeg har sett de tidlige sesongene igjen for å sjekke når det var vi fikk se WW marsjere sørover og det hele begynte i sesong 2 episode 10. Akkurat samme episode som siste Stark forlot Winterfell og dermed brøt med familiemottoet "There must always be a Stark in Winterfell". Er det tilfeldig? For hva er det egentlig WW og Night King vil? Drepe alle? Kan det ha noe å gjøre med Winterfell?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg må bare høre hva dere tenker om denne:

There must always be a Stark in Winterfell

Vi får fortalt dette gjennom flere sesonger av GoT. Vi har hørt det av Ned, Robb, Catelyn, Rickon (faren til Ned), Jon, Sansa you name it. Hvorfor? Hvorfor er det viktig at det er en Stark i Winterfell? Først trodde jeg det var for å sikre at huset gikk i arv, eller for å beskytte huset mot angrep. Men, som vi alle vet så ble Winterfell tatt av Theon og Ramsey. Og som vi vet, så forlot Bran Stark slottet. 

Her er grunnen til jeg spør. Vi ble introdusert for White walkers i episode 1, men med unntak av noen scener gikk det lang tid før vi så dem igjen. Jeg har sett de tidlige sesongene igjen for å sjekke når det var vi fikk se WW marsjere sørover og det hele begynte i sesong 2 episode 10. Akkurat samme episode som siste Stark forlot Winterfell og dermed brøt med familiemottoet "There must always be a Stark in Winterfell". Er det tilfeldig? For hva er det egentlig WW og Night King vil? Drepe alle? Kan det ha noe å gjøre med Winterfell?

Det kan jo stemme overens med teorien om at the night king er bran 

Anonymkode: 03c04...30c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...