Gå til innhold

Game of Thrones (USA-sendetid) Bokprat IKKE lov!


Rights

Anbefalte innlegg

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Myrcella er en ting, men drapene på Doran og Trystane var værre. Hun skulle liksom ta hevn over Oberyns død ved å drepe hans egen bror og nevø. Oberyn elsket familien sin, det hun gjorde er utilgivelig, de er kinslayers av verste sort.

Hun kuppet også Dorne, Ellaria hadde ingen rett på den "tronen". Hun utslettet Martell-familien, men det er nok ande noble familier i Dorne som ville hatt bedre krav enn henne. 

Og helt ærlig var skjebnen de fikk rimelig tam. Nym (?) fikk iallfall en rask og smertefri død.

Anonymkode: cf652...908

Ja lista over brutale drap er ganske lang, og i den serien her syns jeg det er vanskelig å si at noen fortjener eller ikke fortjener noe da de fleste har gjort ganske brutale ting mot andre. Men separat sett syns jeg likevel det er vanskelig å si at noen fortjener å se datteren sin død på den måten (og ikke minst dø på den måten). 

Men er det noen som vet ca hvor serien skiller seg fra bøkene? Har lest de første, men så stoppet det litt opp. (vet dette ikke er en boktråd). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 hours ago, AnonymBruker said:

-Scenene med Dany og Jon er forferdelige. De er de to dårligste skuespilleren i serien. Svært begrenset hva de får til og det er iallefall sikkert at de ikke klarer å spille forelsket i hverandre.

Emilia Clarke (Daenerys) er bestevenninne med samboeren til Kit Harrington (Jon Snow), altså hun som spilte Ygritte, så det er sikkert vanvittig kleint å spille inn de scenene :fnise:

Anonymkode: 6ca98...ee0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, pinar skrev:

Ja lista over brutale drap er ganske lang, og i den serien her syns jeg det er vanskelig å si at noen fortjener eller ikke fortjener noe da de fleste har gjort ganske brutale ting mot andre. Men separat sett syns jeg likevel det er vanskelig å si at noen fortjener å se datteren sin død på den måten (og ikke minst dø på den måten). 

Men er det noen som vet ca hvor serien skiller seg fra bøkene? Har lest de første, men så stoppet det litt opp. (vet dette ikke er en boktråd). 

Tja, Myrcella var helt uskyldig, og Overyns død var jo heller ikke Lannisters feil, det var Oberyn som tok den risikoen helt frivillig. Han hadde ikke trengt å kjempe mot Clegane. Mens Ellaria og Nym hadde drept Cerceis datter i kaldt blod, det er klart hun ville ha hevn. Så for meg er det lett å mene at Myrcella IKKE fortjente å dø, mens E&N fortjente det de fikk. Og selv om det er grusomt så er det fortsatt ganske begrenset etter Cerceis standard. Hun shame-dama har det nok værre ...

De største forandringene begynner i sesong 5. De fire første sesongene dekker bok 1-3, så ble de litt mer liberale med tolkningen av bok 4 og 5.

Anonymkode: cf652...908

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tja, Myrcella var helt uskyldig, og Overyns død var jo heller ikke Lannisters feil, det var Oberyn som tok den risikoen helt frivillig. Han hadde ikke trengt å kjempe mot Clegane. Mens Ellaria og Nym hadde drept Cerceis datter i kaldt blod, det er klart hun ville ha hevn. Så for meg er det lett å mene at Myrcella IKKE fortjente å dø, mens E&N fortjente det de fikk. Og selv om det er grusomt så er det fortsatt ganske begrenset etter Cerceis standard. Hun shame-dama har det nok værre ...

De største forandringene begynner i sesong 5. De fire første sesongene dekker bok 1-3, så ble de litt mer liberale med tolkningen av bok 4 og 5.

Anonymkode: cf652...908

Ok takk. Kanskje ta frem bøkene igjen.

Ja altså jeg er ikke uenig med deg, er vel mer begrepet å fortjene disse brutale drapene jeg syns er vanskelig å mene. Da alle disse drapene i seg selv er ganske forferdelige. Sånn jeg syns det er vanskelig å si hvem som fortjener døden mer enn andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, pinar skrev:

Ok takk. Kanskje ta frem bøkene igjen.

Ja altså jeg er ikke uenig med deg, er vel mer begrepet å fortjene disse brutale drapene jeg syns er vanskelig å mene. Da alle disse drapene i seg selv er ganske forferdelige. Sånn jeg syns det er vanskelig å si hvem som fortjener døden mer enn andre. 

Skjønner hva du mener. Og noe av det som er bra med serien er at det ikke er så mange som er absolutt onde, og da får man sympati med dem når de går gjennom grusomme ting. F.eks Theon, Jaime, The Hound. Og selv jeg følte med Ellaria, selv om jeg også følte det var berettiget fra Cerceis side, i tillegg til at jeg ikke liker hva de gjorde med Ellaria og Dorne-storylinen generelt. Enig i den som sa at skuespillerne var veldig gode i scenen.

Bøkene anbefales absolutt 👍 Og du har god tid til å lese dem før neste sesong kommer 😄 

Anonymkode: cf652...908

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I vakuumet etter sesong 7, har jeg begynt å se sesong 1 igjen! Så fint og nostalgisk å se alle Stark-barna samlet igjen, Bran som springer rundt. Fint å se Jon og Ned Stark, Ned som lovte at neste gang de møttes, skulle han fortelle alt om hvem som var Jons mor... Og så kald og slem Catelyn var mot ham... :-( Og Daenerys, så ung, med den fæle broren...

Nostalgi :)

Anonymkode: 3f57c...5c4

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 8/28/2017 at 8:30 PM, AnonymBruker said:

Jeg lurer på hvordan white walkers hadde planlagt å komme seg forbi muren om tilfeldighetene ikke falt seg slik at de hadde en isdrage. Hva om de ikke hadde en drage, hva da? Synes det var kjipt at vi ikke fikk vite hvordan de hadde tenkt å ødelegge magien som holdt dem nord for muren før dragen kom inn i bildet

Anonymkode: 85e83...649

De hadde planlagt det ved hjelp av dragen, hvorfor tror du ellers at the night king fikk folka sine til å vente helt til rett før dragen dukket opp igjen med å angripe? Og hvorfor trur du han hadde med kjettinger? Vi vet jo at the night king kan "sperre ute" Bran fra å spionere på han, så det er ikke for langt unna å tro at han også har mulighet til å vite om dragene og lignende. Jeg tror hele planen hans var å ta en drage fra starten av, for ellers hadde han aldri kommet seg forbi muren.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg liker at de tok hevn på Littlefinger, det er jo det som er det fine her. Han trodde han var smartere enn dem alle, men siden han hadde denne svake siden med Sansa og lærte henne alt så gjorde han en gedigen feil. Egoet hans lot ham ikke se at han gav henne alle triksene i boken til å avsløre ham selv, han trodde han var smartere, bedre, og sleipere enn alle - så ble han slått i sitt eget spill. Og når han innser at han ikke kan manipulere seg ut av situasjonen så ser vi hvordan Littlefinger egentlig er: en feiging som ikke har noe å stille opp med når det virkelig gjelder. 

Jeg trengte ikke å se at de var perlevenner eller å ha den delen bedre forklart. Det ble jo forklart (for meg i alle fall) når Arya endte med å gi kniven til Sansa, uten å skade henne. Lojaliteten til familien ble vist, selv om hun var truende. Når de da begge siterer faren, så viser jo det også igjen at begge to har hatt Ned i bakhodet - familien først, alle andre: fuck off. 

For en gangs skyld kom Bran med noe nyttig og ikke creepy info om alt det han så ble gjort mot søstrene sine :fnise:

Anonymkode: 70eff...8af

Jeg tror egentlig at Littlefinger hadde Sansa litt i lommen frem til Bran kom med en liten hjelpende kommentar eller to om hvem som sto bak blant annet dødsfallet faren, for man ser jo at Bran er med og sier litt ting til Littlefinger under "høringen" hans. Så der liker jeg i hvert fall å tenke at Bran endelig har begynt å gjøre seg litt mer gjeldende med alt av informasjon han nå innehar.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spot on om den endrede retningen serien har tatt.

 

Anonymkode: 22f65...19d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, LoneWolf said:

De hadde planlagt det ved hjelp av dragen, hvorfor tror du ellers at the night king fikk folka sine til å vente helt til rett før dragen dukket opp igjen med å angripe? Og hvorfor trur du han hadde med kjettinger? Vi vet jo at the night king kan "sperre ute" Bran fra å spionere på han, så det er ikke for langt unna å tro at han også har mulighet til å vite om dragene og lignende. Jeg tror hele planen hans var å ta en drage fra starten av, for ellers hadde han aldri kommet seg forbi muren.

Om han visste dragene ville komme, burde han også vite at han kom til å bomme på drage nr 2 med det andre isspydet, og derfor burde han aldri kastet det heller

Anonymkode: 85e83...649

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teorien om at Bran er Nightking er iallefall forsterket. 

Anonymkode: 47aee...bd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Teorien om at Bran er Nightking er iallefall forsterket. 

Anonymkode: 47aee...bd9

Jeg er helt overbevist om at det kommer til å stemme. Hvis ikke, har serieskaperne gjort tidenes tabbe! 

Anonymkode: aba6f...0b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 30/08/2017 at 0:20 PM, AnonymBruker said:

Spot on om den endrede retningen serien har tatt.

 

Anonymkode: 22f65...19d

Enig i at det har vært forutsigbart den siste tiden hvem som ikke kan dø. Men det betyr jo ikke at neste sesong blir like forutsigbar.  Noe måtte jo være forutsigbart som f.eks at Dany fikk gjøre noe i hovedhistorien. Hun kunne jo ikke bruke 6 sesonger vekk fra alle andre for så at alle druknet på veien til Westeros. Samme med whitewalkerne de måtte jo komme seg over muren for at de skulle ha relevans for historien.  Men det betyr jo ikke at man ikke kan få overraskelser når de klaker sammen. 

Tror også man har litt seg selv å takke for at man får færre overraskelser. Leser man spekulasjoner så får man jo innsyn i hva som kommer til å skje.  Det er jo meningen at showet skal gi hint og de hintene blir jo utrolig mye tydeligere når man får dem forklart av andre.  

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Teorien om at Bran er Nightking er iallefall forsterket. 

Anonymkode: 47aee...bd9

Fordi?

Anonymkode: c9b3b...4e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Teorien om at Bran er Nightking er iallefall forsterket. 

Anonymkode: 47aee...bd9

Noen som vil forklare denne teorien? :)

Anonymkode: 3f57c...5c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mest sannsynlig har vedkommende sett det bildet der NK og Bran har på samme brodden og tatt konklusjon fra det. Men for å sprekke den boblen, er det bare falsk rykte altså.

Kilde: http://heavy.com/entertainment/2017/08/game-of-thrones-is-bran-wearing-night-king-necklace-sigil-symbol-brooch-true-hoax-theory-photo/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 8/15/2017 den 10.27, AnonymBruker skrev:

Jeg elsker spekulasjoner!

Men hvis denne stemmer, da må jeg bøye meg ned i støvet og si bra jobba. Herregud- så bra jobba. En del av meg ønsker dette!

 

Anonymkode: 47aee...bd9

Her er en video som forklarer teorien om Bran og the night king. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av dere som så klippet med Cersei og Jamie, der hun truer med å la The Mountain drepe ham, Jamie sier at dersom hun dreper ham så er det ingen igjen, det er kun de to nå, og hun sier at det kommer snart en til (babyen)? Og Jamie sier "I dont believe you", og så går han. Første gang jeg så den tenkte jeg at han siktet til at han ikke tror at hun vil drepe ham, men når jeg så episoden på nytt begynte jeg å tenke at han kanskje siktet til at han ikke tror at hun er gravid... hva tenker dere om det? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det egentlig den døde dragen spruter? Er det blå flammer? Dragen er død, og kan dermed ikke produsere varme. I tillegg er han en slags white walker, som ikke tåler ild. Er det is? Kald luft med ekstremt trykk? Jeg hater at man ikke får en skikkelig forklaring på sånt, som man får i en bok, for det gir egentlig ikke mening i mine øyne. Nå er jo selvfølgelig drager fiktive skapninger og man kan tillegge dem alle mulige slags egenskaper, men jeg forstår ikke helt hvordan en død, iskald drage skal kunne produsere varme nok til å smelte en mange meter tykk mur av is. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Muscae skrev:

Hva er det egentlig den døde dragen spruter? Er det blå flammer? Dragen er død, og kan dermed ikke produsere varme. I tillegg er han en slags white walker, som ikke tåler ild. Er det is? Kald luft med ekstremt trykk? Jeg hater at man ikke får en skikkelig forklaring på sånt, som man får i en bok, for det gir egentlig ikke mening i mine øyne. Nå er jo selvfølgelig drager fiktive skapninger og man kan tillegge dem alle mulige slags egenskaper, men jeg forstår ikke helt hvordan en død, iskald drage skal kunne produsere varme nok til å smelte en mange meter tykk mur av is. 

Dette er en verden med drager, blodmagi, hvor skygger blir født og de dødes hær vil utslette westeros, og det som tipper deg over er døde drager som spruter en ny substans? 

:bond:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...