Gå til innhold

Game of Thrones (USA-sendetid) Bokprat IKKE lov!


Rights

Anbefalte innlegg

Mulig dere har diskurtert dette før..

Men! Det virker ikke som The white walkers og gjengen har noe ekstra utstyr med seg, så hvor kom kjettingen de drar opp dragen fra? Og hvem festet kjettingen til dragen??

Anonymkode: 9c08d...29e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blir litt oppgitt over alle diskusjonene om hva som er sannsynlig og ikke i serien, det er en fiktiv verden hvor magiske vesener er en stor del av livet. Så jeg tror nok at de klarer å hente frem lenker hvis de trenger det. 

Anonymkode: 70eff...8af

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutes ago, AnonymBruker said:

Blir litt oppgitt over alle diskusjonene om hva som er sannsynlig og ikke i serien, det er en fiktiv verden hvor magiske vesener er en stor del av livet. Så jeg tror nok at de klarer å hente frem lenker hvis de trenger det. 

Anonymkode: 70eff...8af

Visst er dette et Fantasy-univers, med mye rom for magi og kreativitet, men jeg foretrekker likevel at det er noen "faste holdepunkter". Blir jeg sittende med en følelse av at "alt er mulig" så synes jeg at en god del av spenningen forsvinner.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Lord Friendzone skrev:

Visst er dette et Fantasy-univers, med mye rom for magi og kreativitet, men jeg foretrekker likevel at det er noen "faste holdepunkter". Blir jeg sittende med en følelse av at "alt er mulig" så synes jeg at en god del av spenningen forsvinner.

Joda, men vi snakker om lenker nå... 

Anonymkode: 15840...4fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutes ago, AnonymBruker said:

Joda, men vi snakker om lenker nå... 

Anonymkode: 15840...4fd

Teksten jeg siterte oppfattet jeg som temmelig generell ("oppgitt over alle diskusjonene"), med unntak av den siste setningen. Svaret mitt var også veldig generelt - det med kjettingene var aldri noe stort tema for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22/8/2017 den 23.39, sofie777 skrev:

Joda, Brandon Sanderson har skrevet ferdig de tre bøkene som måtte til for å få WoT-serien avsluttet. Jeg har dem her i bokhyllen :)

Åh! :ohmy: Da har jeg sovet i timen! Nå må jeg finne dem og få med meg slutten!!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Lord Friendzone skrev:

Visst er dette et Fantasy-univers, med mye rom for magi og kreativitet, men jeg foretrekker likevel at det er noen "faste holdepunkter". Blir jeg sittende med en følelse av at "alt er mulig" så synes jeg at en god del av spenningen forsvinner.

Jepp, i Martins bøker er det en logikk, som alltid blir fulgt. I serien har de tatt i overkant med friheter i denne sesongen, blir for dumt :)

Men noen liker det sikkert. Er jo de som foretrekker serier som CSI: Miami fremfor The Wire også :)

Endret av JackIost
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8/23/2017 den 14.01, AnonymBruker skrev:

Barnet som døde regnes vel ikke med da, eller så er profetien feil. En abort, eller at både hun og barnet dør under fødsel regnes ikke som at hun har fått sitt femte barn imo.

Anonymkode: c86d3...1c2

Profetien kan også tolkes som at hun får tre blonde barn. Og da kan hun få ti mørke barn utenom. 

Anonymkode: c9b3b...4e8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mulig dere har diskurtert dette før..

Men! Det virker ikke som The white walkers og gjengen har noe ekstra utstyr med seg, så hvor kom kjettingen de drar opp dragen fra? Og hvem festet kjettingen til dragen??

Anonymkode: 9c08d...29e

Sirkulerer en teori om at NIghtKing er en greenseer som Bran, som kan se alt som skjer, og som gjenoppliver de døde ved å "reverse warge" dem. (Iom at hele flokken med wights dør når "deres" walker blir drept) Og at hele angrepet var en felle, fordi han visste Daenerys ville komme og han hadde lyst på en drage. Derfor hadde han med seg dragespydet som vi ikke har sett før, og kjettingen. Det forklarer også hvorfor de jaget dem ut på den øya, og ikke var så hissige på å angripe. 

Anonymkode: c9b3b...4e8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sirkulerer en teori om at NIghtKing er en greenseer som Bran, som kan se alt som skjer, og som gjenoppliver de døde ved å "reverse warge" dem. (Iom at hele flokken med wights dør når "deres" walker blir drept) Og at hele angrepet var en felle, fordi han visste Daenerys ville komme og han hadde lyst på en drage. Derfor hadde han med seg dragespydet som vi ikke har sett før, og kjettingen. Det forklarer også hvorfor de jaget dem ut på den øya, og ikke var så hissige på å angripe. 

Anonymkode: c9b3b...4e8

:hakeslepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teorien om at The Night King ser alt, og la ut en bevisst felle for å lokke dragene til seg, synes jeg er både spennende og ikke minst skremmende. Mitt klare inntrykk fra fremstillingen i episoden var riktignok at hæren rykket frem på eget initiativ da de mente at isen igjen hadde blitt bærekraftig. Men de var jo i full gang med å omringe "heltene" da isen brast, så kanskje de bare fortsatte på samme ordre da det frøs til igjen. På den andre siden visste vel NK (ifølge samme teorien) at dragene nærmet seg da hæren hans gjorde sitt andre fremrykk, så kanskje han unnlot å holde dem igjen av den grunn.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Lord Friendzone skrev:

Teorien om at The Night King ser alt, og la ut en bevisst felle for å lokke dragene til seg, synes jeg er både spennende og ikke minst skremmende. Mitt klare inntrykk fra fremstillingen i episoden var riktignok at hæren rykket frem på eget initiativ da de mente at isen igjen hadde blitt bærekraftig. Men de var jo i full gang med å omringe "heltene" da isen brast, så kanskje de bare fortsatte på samme ordre da det frøs til igjen. På den andre siden visste vel NK (ifølge samme teorien) at dragene nærmet seg da hæren hans gjorde sitt andre fremrykk, så kanskje han unnlot å holde dem igjen av den grunn.

Det var i hvertfall frustrerende og trist å se Viserion bli drept :( Vi har jo fulgt med dragene helt fra de ble født, også skal Viserion nå kjempe for White Walkerne.... 

Anonymkode: 15840...4fd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sitronmelisse

Dere må ikke lese alle disse teoriene. Dere vil bare bli skuffa når dere ser på serien..! Teoriene overgår alt hva manusforfatternes klarer å skrive. Jeg digger serien men den har sine begrensninger. Bøkene derimot. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En ting som slo meg da jeg så igjen gamle klipp er hvor mye bedre Game of Thrones var i sin prime (sesong 1 til 4). Enda større forskjell enn hva jeg husket det som. Nei, det vi ser nå ikke er sammenlignbart med kvaliteten serien hadde før. Det føles som to helt forskjellige serier.

Anonymkode: 82242...6a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

En ting som slo meg da jeg så igjen gamle klipp er hvor mye bedre Game of Thrones var i sin prime (sesong 1 til 4). Enda større forskjell enn hva jeg husket det som. Nei, det vi ser nå ikke er sammenlignbart med kvaliteten serien hadde før. Det føles som to helt forskjellige serier.

Anonymkode: 82242...6a7

Vi har fått med oss det nå. Har du planer om å gjenta deg selv i det uendelige? Du tilfører ingenting til tråden.

Anonymkode: 22f65...19d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vi har fått med oss det nå. Har du planer om å gjenta deg selv i det uendelige? Du tilfører ingenting til tråden.

Anonymkode: 22f65...19d

Sant. Før denne sesongen så jeg alle de tidligere sesongene, men da var det karakterbygging, allianser, spekuleringer, osv. som gjaldt. Du visste ikke hvilken siden folk var på, hvordan de egentlig var, osv. Nå har vi kommet til slutten, serien skal avsluttes, vi vet alle hvilken siden folk er på (vel, de fleste i alle fall) og nå skal det avgjøres. Jeg er fornøyd med sesongen, selv om jeg må innrømme at det er irriterende at det i noen sesonger var episoder en kunne hoppet over og nå har de det ganske travelt ettersom det ikke er mange episoder igjen. Men GoT er likevel den beste serien jeg har sett, og jeg har sett mange serier. Det er noe spesielt med det universet Martien har skapt. Dessuten syns jeg det er litt rart at folk i denne tråden skriver at de blir skuffet når viktige karakterer ikke blir drept, men hvilken historie skal en fortelle når alle sentrale karakterer dør? Jeg er for øvrig ikke enig, for den siste episoden døde en drage, og dragene har vært utrolig viktige fram til nå. 

Anonymkode: 15840...4fd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vi har fått med oss det nå. Har du planer om å gjenta deg selv i det uendelige? Du tilfører ingenting til tråden.

Anonymkode: 22f65...19d

Hadde ikke fått med meg regelverket som sier at man ikke kan skrive i en tråd om en TV-serie med mindre man digger alt som skjer. Beklager så mye!

Anonymkode: 82242...6a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hadde ikke fått med meg regelverket som sier at man ikke kan skrive i en tråd om en TV-serie med mindre man digger alt som skjer. Beklager så mye!

Anonymkode: 82242...6a7

Du er den mest forutsigbare personene i hele denne tråden, som gjentar deg selv til det kjedsommelige.. Du er utelukkende negativ, og presterer å lire av deg utrolige ting. Er det rart folk blir lei? Som da du ikke skjønte hvorfor Arya helt plutselig hadde blitt flink til å sloss... Lurer egentlig på om du i det hele tatt følger med. 

Anonymkode: 15840...4fd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt ot, men jeg driver nå å ser de gamle sesongene om igjen. Har nettopp starta på sesong 4. Så utrolig dårlig det var at de bytta skuespilleren som spilte Daario Naharis til en som ikke ligna på den første i det hele tatt. Ikke var det noen logisk forklaring på hvorfor han plutselig bytta"utseende" heller. 

Anonymkode: 6dc78...64d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...