Gå til innhold

Game of Thrones (USA-sendetid) Bokprat IKKE lov!


Rights

Anbefalte innlegg

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja og forresten, jeg tviler på at en av dragene blir Jons ved å "ta" den. Dragen må komme frivillig, ellers så klikker den når den "våkner" tipper jeg. Men det er jo mulig at Jon og Daenerys bruker Drogo samtidig (han har jo vist seg å være villig til å hjelpe Daenerys' venner i nød (tviler dog på at han gjør det uten mammaen sin), så kan Bran varge seg inn i den andre

Anonymkode: c86d3...1c2

Tror også dragene vil bli vanskelig å kontrollere under kampen. Spesielt fordi de skal kjempe mot en de så drepte broren deres, pluss det levende liket av broren. Mon tro om drager kan bli redde. Og om de i det hele tatt skjønner at broren ikke er seg selv...

Det må jo løses med å drepe the night king, for dreper man han dør jo alle han har omgjort, inkludert dragen. Problemet blir bare å komme seg nært nok. Men et spyd av dragon glass må vel gå an å få til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 hours ago, Alexis said:

Tror også dragene vil bli vanskelig å kontrollere under kampen. Spesielt fordi de skal kjempe mot en de så drepte broren deres, pluss det levende liket av broren. Mon tro om drager kan bli redde. Og om de i det hele tatt skjønner at broren ikke er seg selv...

Det må jo løses med å drepe the night king, for dreper man han dør jo alle han har omgjort, inkludert dragen. Problemet blir bare å komme seg nært nok. Men et spyd av dragon glass må vel gå an å få til! 

Hva med en scorpion crossbow med piler av valyrisk stål? 😉😂 

Anonymkode: c86d3...1c2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med en scorpion crossbow med piler av valyrisk stål? 😉😂 

Anonymkode: c86d3...1c2

Valyrisk stål er det så lite av, så det tviler jeg på de vil kaste bort på pilspisser. Men piler med hode av drageglass må da kunne lages, og vi har jo noen svært habile bueskyttere på de levendes side. 

Anonymkode: c9b3b...4e8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Alexis skrev:

Hva tror dere om teorien om at Bran kommer til å varge (eller hva det heter) isdragen?

 

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Spørs om han KAN varge seg inn i wight dragen ettersom den er død

Anonymkode: c86d3...1c2

 

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja og forresten, jeg tviler på at en av dragene blir Jons ved å "ta" den. Dragen må komme frivillig, ellers så klikker den når den "våkner" tipper jeg. Men det er jo mulig at Jon og Daenerys bruker Drogo samtidig (han har jo vist seg å være villig til å hjelpe Daenerys' venner i nød (tviler dog på at han gjør det uten mammaen sin), så kan Bran varge seg inn i den andre

Anonymkode: c86d3...1c2

Jeg tenker at det legges opp til at Bran skal prøve å ta kontrollen over isdragen fra Night King. Jeg innbiller meg jo at Night King warger inn de dyrene han kontrollerer og at Bran kan forsøke å ta den kontrollen fra han. Sånn som når Bran fløy nordover i en ravneflokk, NK snur seg og ser på fuglene og Bran mister dem og de fyker i alle retninger.  Jeg tror at NK er en slags Greenseer sånn som 3 eyed raven, og han kunne warge inn i ravner iallefall. Night king har også har evnen til å se hva som skjer langt unna og han derfor visste at drager kunne skytes ned med spyd. Han hadde sett Bronn treffe Drogon.

I bokserien sies det iallefall at drager er smarte dyr, båndet mellom drage og rytter varer livet ut, så lenge rytteren lever lar de ikke noen andre kontrollere seg (passasjerer er ok). Så så lenge Dany lever vil ikke Drogon akseptere en annen rytter - og så lenge Drogon lever vil ikke Dany ri på Rhaegal. Syns det er passende at Jon eventuelt får dragen som er oppkalt etter faren.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva med en scorpion crossbow med piler av valyrisk stål? 😉😂 

Anonymkode: c86d3...1c2

Aha det er der den kommer inn i bildet ja! 😂 Spørs om ikke det blir Jamie som får æren av å komme med ideen og kombinere crossbow og dragon glass pil.

Men sånn seriøst, det kan jo fungere mot både drage og Night King! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Agathe skrev:

 

 

Jeg tenker at det legges opp til at Bran skal prøve å ta kontrollen over isdragen fra Night King. Jeg innbiller meg jo at Night King warger inn de dyrene han kontrollerer og at Bran kan forsøke å ta den kontrollen fra han. Sånn som når Bran fløy nordover i en ravneflokk, NK snur seg og ser på fuglene og Bran mister dem og de fyker i alle retninger.  Jeg tror at NK er en slags Greenseer sånn som 3 eyed raven, og han kunne warge inn i ravner iallefall. Night king har også har evnen til å se hva som skjer langt unna og han derfor visste at drager kunne skytes ned med spyd. Han hadde sett Bronn treffe Drogon.

I bokserien sies det iallefall at drager er smarte dyr, båndet mellom drage og rytter varer livet ut, så lenge rytteren lever lar de ikke noen andre kontrollere seg (passasjerer er ok). Så så lenge Dany lever vil ikke Drogon akseptere en annen rytter - og så lenge Drogon lever vil ikke Dany ri på Rhaegal. Syns det er passende at Jon eventuelt får dragen som er oppkalt etter faren.

Smart du! Hadde ikke engang tenkt på at NK hadde sett Bronn treffe Drogon, men det høres logisk ut!

Spørs om Jon får en drage i det hele tatt da, siden han nå er rettmessig tronarving. Ser for meg at Daenerys kan bli ganske grinete for det.... Mon tro om den dragen Jon klappet kunne lukte at han var en Targaryan og derfor godtok han så fort!

Endret av Alexis
Skrev en bokstav feil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, canacas skrev:

Hvordan vet alle hvilken drage som døde? Sa de navnet? 

Tror ikke de sa navnet, men tror det er Viserion. Drogon er den mørke, så var ikke han og Rhaegal er den jeg kaller den grønn-gule så tror ikke det var han heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingenting2
3 minutter siden, Alexis skrev:

Tror ikke de sa navnet, men tror det er Viserion. Drogon er den mørke, så var ikke han og Rhaegal er den jeg kaller den grønn-gule så tror ikke det var han heller. 

Ok, takk :) Så på og lurte på når de skulle snakke om han ved navn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Agathe said:

Night king har også har evnen til å se hva som skjer langt unna og han derfor visste at drager kunne skytes ned med spyd. Han hadde sett Bronn treffe Drogon.

Bra innlegg, men jeg tror ikke nødvendigvis at Bronns skudd mot Drogon var avgjørende for at The Night King prøvde på det samme. Spydet som NK brukte var tilsynelatende kapabelt til å gjøre langt mer skade enn et rent metall-prosjektil, siden Viserion straks begynte å blø kraftig, og spydet traff på eksplosjonsartet vis. Kanskje visste NK på forhånd hvor mye skade spydet hans ville gjøre, eller kanskje han bare tenkte at det uansett var forsøket verdt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, Agathe said:

 

 

Jeg tenker at det legges opp til at Bran skal prøve å ta kontrollen over isdragen fra Night King. Jeg innbiller meg jo at Night King warger inn de dyrene han kontrollerer og at Bran kan forsøke å ta den kontrollen fra han. Sånn som når Bran fløy nordover i en ravneflokk, NK snur seg og ser på fuglene og Bran mister dem og de fyker i alle retninger.  Jeg tror at NK er en slags Greenseer sånn som 3 eyed raven, og han kunne warge inn i ravner iallefall. Night king har også har evnen til å se hva som skjer langt unna og han derfor visste at drager kunne skytes ned med spyd. Han hadde sett Bronn treffe Drogon.

I bokserien sies det iallefall at drager er smarte dyr, båndet mellom drage og rytter varer livet ut, så lenge rytteren lever lar de ikke noen andre kontrollere seg (passasjerer er ok). Så så lenge Dany lever vil ikke Drogon akseptere en annen rytter - og så lenge Drogon lever vil ikke Dany ri på Rhaegal. Syns det er passende at Jon eventuelt får dragen som er oppkalt etter faren.

Sykt tvilsomt. Jeg tror Bran kommer til å ta kontroll over Rhaegal. Jon kan ikke "temme" en drage på 1-2-3, ikke en gang Daenerys klarte det. Angående ravnene er forskjellen at de var levende - Viserion er død, så spørsmålet er om Bran kan ta kontroll over døde - og det gir ikke mening, da ville ting vært for enkelt.

Anonymkode: c86d3...1c2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, AnonymBruker said:

Valyrisk stål er det så lite av, så det tviler jeg på de vil kaste bort på pilspisser. Men piler med hode av drageglass må da kunne lages, og vi har jo noen svært habile bueskyttere på de levendes side. 

Anonymkode: c9b3b...4e8

Jaha? Du veit at valyrisk stål produseres med drageild, sant? Det har de massevis av nå ;) Dragene ble utryddet vettu, så da ble det vanskelig å lage flere valyriske våpen.

Anonymkode: c86d3...1c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jon kan vel fint temme den andre dragen, han har jo drageblod i årene og burde kunne snakke med dem på lik linje med Dany. Men så lenge han ikke vet at han er en Targaryen så har han ingen grunn til å forsøke.

Anonymkode: 6c61f...297

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutes ago, AnonymBruker said:

Jaha? Du veit at valyrisk stål produseres med drageild, sant? Det har de massevis av nå ;) Dragene ble utryddet vettu, så da ble det vanskelig å lage flere valyriske våpen.

Anonymkode: c86d3...1c2

De fleste fans vet nok at drageild ble brukt i produksjonen av valyrisk stål, ja. Men det er nok fortsatt en god del tapt kunnskap som må graves frem før ny fremstilling blir mulig, og veien til masseproduksjon vil jeg fortsatt tro er temmelig lang.

 

"The secret of forging Valyrian steel was lost in the Doom of Valyria, after which creating new Valyrian steel weapons became impossible. The material was expensive to begin with, so Valyrian steel swords such as House Stark's Ice were already valued heirlooms passed down from one generation to the next in powerful noble families.

The master-blacksmiths of Qohor are noted among the few who can successfully reforge it - though even they don't know how to make entirely new Valyrian steel".

Game of Thrones Wikia

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jon kan vel fint temme den andre dragen, han har jo drageblod i årene og burde kunne snakke med dem på lik linje med Dany. Men så lenge han ikke vet at han er en Targaryen så har han ingen grunn til å forsøke.

Anonymkode: 6c61f...297

Enig! Man så jo at Drogon likte Jon og hvor overrasket Dany var over at han lot seg klappe. 

Tror faktisk Jon like gjerne kan ende opp på selveste Drogon. Han er jo den mest rebelske av dragene (glefset etter Dany, forlot henne da hun ville reise osv) mest aggressive og han er den største.

Ser for meg en formidabel scene hvor Drogon med Jon på ryggen spruter ild som møtes av ispusten til Viserion med the Night King på sin rygg :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jaha? Du veit at valyrisk stål produseres med drageild, sant? Det har de massevis av nå ;) Dragene ble utryddet vettu, så da ble det vanskelig å lage flere valyriske våpen.

Anonymkode: c86d3...1c2

Som Lorden skriver, teknikken gikk også tapt, og det re kun utvalgte smeder som kan å reforge. Bitteliten mulighet for at Gendry har et ess i ermet, men da burde han strengt tatt jobbet hardt med å masseprodusere stål, i stedet for å dra på suicide missions bakenfor muren. 

Anonymkode: c9b3b...4e8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 2.9.2017 den 15.43, AnonymBruker skrev:

De er jo i videoen som er lenket over. Hvis det ikke kommer tydelig nok frem kan jeg skrive et langt innlegg senere.

Anonymkode: 47aee...bd9

Det hadde vært interessant. Dette er tross alt en diskusjonstråd, og å slenge ut en utdatert video og si at teorien er styrket etter sesong 7 gir ikke akkurat noe kjøtt til debatt, iom at mye av videoen har tatt feil så langt. (Har sett andre post s7 videoer, og har ikke sett at de har kommet med noe nytt heller.)

Anonymkode: c9b3b...4e8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det hadde vært interessant. Dette er tross alt en diskusjonstråd, og å slenge ut en utdatert video og si at teorien er styrket etter sesong 7 gir ikke akkurat noe kjøtt til debatt, iom at mye av videoen har tatt feil så langt. (Har sett andre post s7 videoer, og har ikke sett at de har kommet med noe nytt heller.)

Anonymkode: c9b3b...4e8

Ærlig talt har denne diskusjonen gått i denne tråden i lang tid. Kanskje du ikke har fått det med deg. 

Anonymkode: 47aee...bd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Alexis skrev:

Smart du! Hadde ikke engang tenkt på at NK hadde sett Bronn treffe Drogon, men det høres logisk ut!

Spørs om Jon får en drage i det hele tatt da, siden han nå er rettmessig tronarving. Ser for meg at Daenerys kan bli ganske grinete for det.... Mon tro om den dragen Jon klappet kunne lukte at han var en Targaryan og derfor godtok han så fort!

Thanx :)

Tror dragene kan lukte Targ-blod ja.

19 timer siden, Lord Friendzone skrev:

Bra innlegg, men jeg tror ikke nødvendigvis at Bronns skudd mot Drogon var avgjørende for at The Night King prøvde på det samme. Spydet som NK brukte var tilsynelatende kapabelt til å gjøre langt mer skade enn et rent metall-prosjektil, siden Viserion straks begynte å blø kraftig, og spydet traff på eksplosjonsartet vis. Kanskje visste NK på forhånd hvor mye skade spydet hans ville gjøre, eller kanskje han bare tenkte at det uansett var forsøket verdt.

NK er jo en helt annen liga enn et vanlig menneske, så det er ikke rart at spydet gjør så stor skade. Det kan hende det er fordi de to dragene ble skutt ned på så kort tid at jeg ser en sammenheng som ikke finnes. Men jeg tenkte i allefall... Wow, NK kan faktisk se inn i ... eh, nåtiden - bare på en annen plass.

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sykt tvilsomt. Jeg tror Bran kommer til å ta kontroll over Rhaegal. Jon kan ikke "temme" en drage på 1-2-3, ikke en gang Daenerys klarte det. Angående ravnene er forskjellen at de var levende - Viserion er død, så spørsmålet er om Bran kan ta kontroll over døde - og det gir ikke mening, da ville ting vært for enkelt.

Anonymkode: c86d3...1c2

Altså, det kan godt hende Bran ikke klarer det, og jeg husker ikke om det har vært snakk om warging av døde i serien. Tror iallefall at det er et stort innslag av en form for mørk, forvrengt warging i NK-hæren. Sånn at white walkers på ett eller annet vis kan splitte sjelen sin og warge inn i de zombiene de kontrollerer. Jfr at drept WW = alle zombiene den er bundet til smuldrer opp.

Ellers er jeg spent på om man kan warge en drage eller om de er for viljesterke. I bøkene er det i allefall en rangering av hva slags dyr som funker bra og mindre bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutes ago, Agathe said:

NK er jo en helt annen liga enn et vanlig menneske, så det er ikke rart at spydet gjør så stor skade. Det kan hende det er fordi de to dragene ble skutt ned på så kort tid at jeg ser en sammenheng som ikke finnes. Men jeg tenkte i allefall... Wow, NK kan faktisk se inn i ... eh, nåtiden - bare på en annen plass.

Greit nok at NK ikke er et menneske, men Bronn kastet tross alt heller ikke spydet med håndkraft. Spydet som ble skutt fra den svære "armbrøsten" kan vel godt ha hatt større kinetisk energi. Min tolkning var altså at den ekstra effekten fra NKs spyd i hovedsak var et resultat av selve spydet - materialet det er laget av, meget mulig forsterket av magi og denslags :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...