Gå til innhold

Skravletråd 2012


Miss moneypenny

Anbefalte innlegg

Bra forklaring Skogstrollet! :Nikke:

Ny uke, nye muligheter jenter! Lurer på om det blir noen fødsel her denne uka?

Er veeeldig i fødemodus om dagen, ei venninne fikk babyen sin for halvannen uke, så nå er fødsler alt jeg tenker på :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Håper jeg kommer meg.gjennom julen og over nyttår! 36uker på torsdag så alt kan jo skje.. blir spennende å se om jordmor finner ut.om hodet er festet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper jeg kommer meg.gjennom julen og over nyttår! 36uker på torsdag så alt kan jo skje.. blir spennende å se om jordmor finner ut.om hodet er festet....

Er hun usikker på det siden du skriver det sånn? Eller skal du dit i dag eller noe? Alt kan skje ja, men jeg håper jo egentlig på at han blir født på nyåret :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TuttaV: Utrolig dårlig at legen din tar betalt for det :( Ut i fra hva jeg har lest og lært i forhold til takster hos fastlege tror jeg desverre de faktisk har lov til å ta en takst for skriving av attest, også i forbindelse med graviditet. (jobber ved legekontor selv) De aller fleste leger som jeg vet om gjør sjelden det. Noen bruker denne taksten når pasienten ikke er på time, men f.eks har kontakt via tlf. Ved en time gir de som regel attestene uten å ta noe ekstra for deg, da tjener de greit nok på å sette opp takster som de får refundert (som da pasienten slipper å betale for).

Jeg tror også at alt svangerskapsrelatert blir refundert, inkludert attester :Nikke: Så jeg har vært innom kontoret i dag med giro'en, og sekretæren i luken skulle gi beskjeden/spørsmålet videre til fastlegen min, da HUN ikke kunne avgjøre om det skulle refunderes eller ikke (noe jeg absolutt skjønner). Skulle få telefon hvis det var noe jeg skulle betale, og har ikke hørt noe foreløpig... ;) Tenker at sånt fort kan gå litt på automatikk, for det er jo faktisk et par ekstra tastetrykk som skal til når det refunderes av "uvanlige" årsaker, så håper bare alt er i orden nå :jepp:

Tenker mer og mer på fødsel selv om dagen... Rart å tenke på at fra 1. januar er frøkna vår "terminbaby" og da kan komme når som helst :daane:

Har forøvrig begynt å lage tippeliste inni dagboken min, så hvis noen av dere har lyst til å gjette er det bare å slenge seg på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er hun usikker på det siden du skriver det sånn? Eller skal du dit i dag eller noe? Alt kan skje ja, men jeg håper jo egentlig på at han blir født på nyåret :)

Lå ned i uke 32 men ikke festet... Ska dit på torsdag så får vel vite hvordan hu ligger da.... Føles som hu ligger litt overalt enda....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gosj som dagene flyyyr!!

Har hatt lite surfetid i det siste. Formen er sånn ymse så har prioritert de dagligdagse tingene og litt julepusslerier sammen med snupp.

Sover noen få timer nå og da om natten og står stort sett opp i halv sju sju tiden for da makter ikke ryggen min mer..

Det går egentlig greit og jeg prøver å få meg en dupp på dagtid.

Var på kontroll igår og alt var bra, han ligger fortsatt med hodet ned. Hadde med mannen og jm snakket litt om fødsel. Vet ikke helt jeg.. Vet ikke hva jeg hadde forventet meg så er ikke enig med meg selv om jeg er fornøyd eller ikke.

Mannen sa lite og ingenting.. Ikke har vi snakket om fødselen hjemme heller så det har jeg sagt til han at vi må gjøre. Uten at han tuller. Han sier liksom bare at han skal sitte på en bar imens osv.. Vet jo at han ikke mener det, men vil snakke om ting på ordentlig.

Har jo bikket 34 uker nå og føler meg litt diger og bollete på en måte:) Gleder meg veldig til å bli ferdig!!

Blir så herlig å få han i armene <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må le... :fnise: Min kjære sitter og sier akkurat det samme som din, at han skal jo på bar og drikke med gutta, og jeg svarer på samme måte.. at dette må vi faktisk snakke om litt sånn alvorlig på et tidspunkt! De er ikke så greie de der gutta våre :tongue:

Endret av TuttaV
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prater ikke så mye om fødsel vi heller! Jeg tenker at det på en måte er like greit, er liksom ikke noe vits å prøve å planlegge, eller at vi skal gå og grue oss. Men for andre igjen kan det være greit å snakke om det, for å forhindre at man gruer seg, det er jo individuelt fra par til par. Men her i huset holder jeg ting på en need to know-basis, for jeg trenger en mann som ikke friker ut :fnise: Nå har han vært med en gang før da, og tok det ganske pent må jeg si! Måtte holde bøtta for meg da jeg spydde pga for mye lystgass, måtte finne seg i "fyllepraten" min, og stakkaren ble kommandert til å masere den ene brystvorta mi for at riene skulle bli sterkere. Han satt også rett uttfor den lille doen da jeg hadde fått klyster, og han måtte høre på skrikinga mi da pressriene kom. Tror ikke han hadde det så innmari kult... :ler:

Vurderer å pakke med brystpumpa, men vet ikke helt? Tenker liksom på i tilfelle vi ikke får til amminga med en gang, så kan jeg få ut litt så han får i seg noe :) Håndmelking skjer ikke denne gangen!!! Hadde ei jordmor på ullevål sist som var ekstremt "old school" og skulle håndmelke meg hele jævla tida. Hun var så hardhendt, det gjorde virkelig vondt. Hun fikk kallenavnet nippel-knuser'n ;) Ikke rart den ene stakkaren har gått og gjemt seg :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer å pakke med brystpumpa, men vet ikke helt? Tenker liksom på i tilfelle vi ikke får til amminga med en gang, så kan jeg få ut litt så han får i seg noe :) Håndmelking skjer ikke denne gangen!!! Hadde ei jordmor på ullevål sist som var ekstremt "old school" og skulle håndmelke meg hele jævla tida. Hun var så hardhendt, det gjorde virkelig vondt. Hun fikk kallenavnet nippel-knuser'n ;) Ikke rart den ene stakkaren har gått og gjemt seg :sjenert:

:ler:

Håper jeg ikke møter en liknende jordmor på mitt sykehus!

Endret av TuttaV
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Auu, sånn jm vil ikke jeg heller møte på!!

Hehe, ja disse gutta:)

Jeg vil bare snakke litt løst og fast om ting og briefe mannen litt på temaet siden han aldri har vært med på noe lignende:)

Jeg er litt kontrollfreak så jeg behøver å vite at vi har snakket om litt forskjellig..:) Både om fødselen og tiden etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Afh! For en jordmor! :fnise: Skal du føde på Ullevål igjen nå Miss MP? :)

Skytte: Skjønner behovet for å snakke med mannen. Jeg og liker vissheten om at vi har snakket igjennom ting. Funker som terapi for meg siden jeg i likhet med deg må ha kontroll og oversikt, samt at jeg gruer meg mindre når jeg føler jeg har kontroll og "har en plan" :fnise: Mannen er heldigvis veldig god på å snakke utenom når jeg blir skravlete seint på kvelden/natta :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiden etterpå kan det ihvertfall være veldig lurt å snakke om ja! Det burde egentlig vi ha gjort og. Har snakket litt om vesle jenta vår som skal bli storesøster, hvor viktig det er å ta vare på henne midt oppi det som skal skje. Utover det har vi ikke snakket om noe særlig, og det er kanskje litt dumt..

Nei unner ingen å møte på ei sånn jordmor! Jeg brakk jo halebenet under fødselen, og kunne ikke gå/sitte/reise meg. Da spurte dama: "hva er det for noe med deg a??". Øøøh... nei hva kan det være? Har akkurat født et barn liksom.. hehe.

Denne gangen ser det ut til å bli fødsel på lokalsykehuset her jeg bor, fødte på Ullevål siden jeg har foreldre som bor 5 min unna, så jeg bodde hos de den siste uka før termin forrige gang. Føler at det blir litt dumt denne gangen, siden jenta vår da ikke får sett pappa så mye, vi sliter litt med at hun er mammadalt. Så da blir det å føde her og be til høyere makter om å rekke sykehuset :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skogstrollet: Jepp, akkurat sånn jeg også har det. Om det ikke alltid blir så konstruktivt så har vi i allefall gjort det:)

En mann som ikke liker nattskravling sier du?!:) Hørtes kjent ut gitt!

Miss mp: Ja vi har jo en på fem som blir storebror. Han er jo mitt særkullsbarn i tillegg så da er det uhyre viktig for meg å ha snakket mye om ting. Det har vi heldigvis gjort hele tiden fra før jeg ble gravid også.

Men auuu, knekke halebeinet:( Hvilken stilling fødte du i?

Jeg har fått anbefalt å føde på siden nettopp pga å ha bevegelighet i halebenet.

Jeg plages så med ryggen så vil ikke ligge på rygg å føde. Det gjorde jeg sist og det tror jeg er tyngre enn mange andre stillinger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hoho, den der jordmora/sykepleiern fra urtiden hadde jeg også på besøk på barsel, bare på ahus da.. Riv og røsk og au... Men det var heldigvis bare et engangstilfelle :gjeiper: Var så mange forskjellige som var innom oss iløpet av de dagene!

Ellers er jeg hjemme idag med snørrete lillesnupp, hehe.. skal på jobb siden når snøbrøytinga er ferdig for sambo.. Jammen daler det ned!

Jeg har begynt med gradert sykemelding nå, 30%, oh lord det gjorde godt :) Så nå har jeg en dag hjemme i uka + noen timers kutt her og der.. Er mer stress med ei lita ei i tillegg denne gangen gitt, selv om hun er rolig og snill som bare det! Kjenner jeg ikke har den samme energien hele tiden, og det er kjipt, men det går da over om ikke lenge ;)

Ellers får jeg stadig kommentarer på jobb om guttemagen min, igår var det til og med en herremann som sa at det der måtte da bli en gutt, hehe.. Får dere mye tilbakemeld. på hvilken "type" mage dere har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som har kommentert kjønnmagen men folk syns den var stor. Den er innenfor det normale så jeg tar det med en klype salt. Men en på julelunsjen i går sa vel tjukkemagen til meg eller noe, jeg bare hmmmmm :sjenert: Nice. Ellers koste veldig mange kollegaer av meg på magen og de virket som de likte det, ååååhh, så koselig. :rodmer:

Jeg hadde bare en jordmor forrige gang og var veldig fornøyd, så håper jeg føder på ett skift denne gangen også.

Noen som er med i noen Facebookgrupper da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guess: All respekt av at du faktisk jobber så mye enda. Skjønner meget godt at energien ikke strekker til. Det er veldig krevende å ha et barn fra før av når man går gravid, kjenner mye til den forskjellen mellom første og nå.

Flinke damen:)

Jeg har ikke fått noe særlig med sånne tilbakemld nei. Mer som samme som puserjenta, at jeg har stor mage. Men iflg målene er den helt normal såå:)

Kjenner at jeg kan bli provosert så det holder ang å bli kalt tjukk så jeg har vært like frekk tilbake dersom noen har sagt slike ting til meg. Syns det er en uting at man blir allemannseie av å være gravid!

La meg da snupp dro i bhagen og våknet tre timer senere med feber og slapp som en lutefisk:(

Det passer virkelig virkelig dårlig nå.. Men bedre nå enn i julen eller gud forby når jeg skal føde!

Men vil jo bake meg ferdig og sånt da.. Så d bør gå over på et par dager! Jeg hater å være i ro...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg fødte på ryggen, husker ikke helt hva som skjedde, for jeg var jo helt borte i lystgass-rus.. vil egentlig ikke ha det denne gangen, for jeg føler på en måte at jeg gikk glipp av fødselen. Vesla satt fast, og det var litt skummelt. Hjertelyden falt, og samboeren sa til meg etterpå at det var helt grusomt. Jeg visste ingenting om at barnet mitt kanskje ikke hadde det helt bra.. Men det gikk jo veldig fint da :) De sa at hvis hun ikke er ute på 2 rier nå så klipper vi, DET fikk jeg med meg ja! Da pressa jeg på harde livet og på andre rie da så kom hun jammen :rodmer: var nok da halebenet brakk tenker jeg..

Sørpe forkjøla her og Skytte! God bedring til oss :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mensmurringer her og! Hovne føtter, hender, ansikt.. lekker! Skal i julelunsj i morra, og har seriøst ikke peiling på hva jeg skal ha på meg :kjefte:

3 uker igjen til termin i dag! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har heldigvis bare forbigående murringer. Men tidvis plagsomme kynnere..

Og hoven ja! Nais feis sier jeg bare. Vondt i føttene og hendene av vannet.. Og puster som en hval! Herregud at det er mulig!

Lucky you miss mp!! Tre uker går fort nå på denne tiden av året:)

Jeg har ca fem igjen og tenker at de tre neste går fort pga advent/jul/nyttår. Men sååå... Januar pleier å være lang ellers, men hohoho om jeg må gå å vente og vente! Da blir det morsomt å bo med meg gitt:)

Snupp var så søt idag og snakket masse om hvor mye han gleder seg til lillebroren kommer, til å holde han og kose med han <3 Snuuuufs!! Jeg har verdens søteste barn <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...