Gå til innhold

Skravletråd 2012


Miss moneypenny

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei allesammen :goodbye: Står det bra til med gjengen? :)

Miss MP: Her står det bra til. Jeg runder snart 3. uka som sykemeldt, kjedelig, men nødvendig. God tid til andre ting og følge mitt eget og kroppens tempo da ;) Bra med deg? :)

Tross at jeg merker vekten bedre så synes jeg det går veldig fort dette svangerskapet! Er jo ikke så lenge siden vi satt her og jublet over at vi var over 12 ukers grensen! Nå er det ca bare den tiden (litt mindre og litt mer for noen av oss) før vi sitter her med bebisene våre! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker også vekten bedre nå faktisk - hadde ikke forventet det helt enda. Synes det er mye tyngre å reise seg opp for eksempel. Og så begynner magen generelt å være litt mer i veien. Å bøye seg ned etter noe er litt klønete, så må drive med en slags sidelengs-bøying :fnise:

Er det bare jeg som er litt tidlig ute...? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hallo i natten:)

Enig ang vekten.. Og ang bøyingen..!

Ikke reis med fly og ha håndvesken under stolen foran deg i uke 28 har jeg lært i helgen:) Noe så flaut å måtte baske som en tulling for å få tak i den..!

Hos meg har puppene begynt å bli skikkelig vonde igjen..

Det har begynt å komme noen blanke dråper så kan vel hende det er pga at melkeproduksjonen rører på seg nå:)

Ellers er jeg grusomt hormonell og syns det er slitsomt:( Tårer i hytt og gevær liksom...

Tiden går heldigvis fortere og det føles veldig bra å ha entret siste trimester!!! Skal på kontroll hos jm imorgen:)

Lillen er veldig aktiv og spreller og strekker på seg titt og ofte:) Nå ligger jeg halvveis på magen/siden med puter under meg og da kicker han mot senga:) Men så får jeg så dårlig samvittighet og snur meg etter kort tid for at han ikke skal ha det unødig trangt:)

Gleder meg så innmari til å bli mamma igjen!!!

Er helt forelsket i babyen og tanken på at familien blir større, stolte storebror snupp og ikke minst min herlige mann som skal få kjenne på alle mulige nye følelser for første gang<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig Skytte :hjerte:

Takk for tips om fly - skal ut på tur rundt uke 27, og har alltid vesken under setet - det kunne jo blitt et vakkert syn :fnise:

Fant forresten en ny bøyeteknikk i dag, men den egner seg best i privaten - bare å stille seg skikkelig bredbeint, så får man bøyd seg med magen mellom beina liksom - fungerte flott når jeg skulle ha fuktighetskrem på leggene etter morgen-dusjen :ler:

Tassen her sparker også ofte i madrassen når jeg ligger på siden, men må innrømme at jeg ikke en gang har tenkt på at det er fordi han kanskje fikk litt dårlig plass :sjenert: Trodde bare livmoren "omformet" seg litt jeg, så han fikk plass andre veier i stedet... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt det er flere blant oss som sliter med bøyinga, jeg signerer også den. Føler meg lett klønete i blant og lurer på hvordan dette skal bli i desember når jeg allerede føler det slik nå :roll:

Skytte: Jeg og startet med sånne små blanke dråper (i rundt uke 20 tror jeg) og nå lekker jeg tidvis som ei tesil. JM sa dette var råmelk og starten på produksjonen. Jeg også tar meg selv i å endre stillinger titt og ofte fordi jeg lurer på om det blir for trangt i magehybelen. Det fungerer sikkert ikke sånn, men tidvis innbiller jeg at hun sparker fordi hun synes jeg skal snu på dråget og gi litt plass :fnise:

Zia: Ser for meg den nøye beskrevede bøye-teknikken :skratte: det ser strålende ut oppe i hodet mitt, skal nok få testet den på badet når leggene skal smøres!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare å stille seg skikkelig bredbeint, så får man bøyd seg med magen mellom beina liksom

:skratte:

Jeg har vært på kontroll hos JM i dag, hun sier at det høres ut som ei jente inni her! Det sa hun med storesøster og, og da stemte det! Hjertelyden denne gangen har ligget på 144 (i dag) til 148. Med storesøster lå den på 140- 156.

Jeg tror nok fremdeles at det er en gutt her da, men samtidig ble det litt morro å spekulere! Det sies at for gutter ligger det på 140 og lavere, og for jenter ligger den på 140 og høyere. Hva ligger hjertelyden på hos dere som vet kjønnet? :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:skratte:

Jeg har vært på kontroll hos JM i dag, hun sier at det høres ut som ei jente inni her! Det sa hun med storesøster og, og da stemte det! Hjertelyden denne gangen har ligget på 144 (i dag) til 148. Med storesøster lå den på 140- 156.

Jeg tror nok fremdeles at det er en gutt her da, men samtidig ble det litt morro å spekulere! Det sies at for gutter ligger det på 140 og lavere, og for jenter ligger den på 140 og høyere. Hva ligger hjertelyden på hos dere som vet kjønnet? :popcorn:

Jente her... Ligger på 140 og oppover...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zia: Ser for meg den nøye beskrevede bøye-teknikken :skratte: det ser strålende ut oppe i hodet mitt, skal nok få testet den på badet når leggene skal smøres!

:ler:

Det er virkelig noe å teste, men som sagt - best egnet på privaten, og ikke for kontor-bøying for eksempel :ler:

Blir sikkert vanskligere når man blir tyngre - ser for meg at jeg ikke kommer til å klare å bøye meg opp igjen - men pyttsann, den tid, den sorg :ler:

Miss MP: Vi venter jo gutt, og her har hjertelyden ved tre ulike anledninger ligget på rundt 145. Vet ikke om det i så tilfelle betyr at vi venter en lett feminin gutt, men håper da ikke det :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Weee!! Så morsomt med mye aktivitet her:)

Både forrige svangerskap og nå har hjertelyden vært mlm 145-155.... Og jeg har gutt og venter gutt...:) Snupp er langt fra feminin, hehe! Men var meeeget aktiv i magen og har vært meeeget aktiv fra dag 1:) Er utrolig spent på hvordan lillebror blir for han er ganske aktiv i magen han også.

Ang melkeproduksjon så spankulerer jeg i å begynne å bruke ullinnleggene dersom råmelken kommer før babyen. For nå når det har vært noen kuldegrader har puppene vært sykt kalde og det har vært sviende vondt på brystvortene:( Og brystbetennelse vil jeg ikke ha nei!!

Hehehe, den bøyen med rumpa i været var smart:)

Begynner å slite med leggbarberingen men det går på et vis enda. Men å fiffe opp nedentil.. Det er mer som en risikosport!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøvde på en fiff nedentil her forleden dag, og fikk helt sykt vondt i nakken etterpå - prøvde liksom for harde livet å bøye meg så jeg kunne se noe under kulen da, men ikke helt enkelt. Så resultatet var at jeg brukte fryktelig lang tid, og fikk fryktelig vond nakke.

Neste gang må jeg pønske ut noe lurere :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe, den bøyen med rumpa i været var smart:)

Begynner å slite med leggbarberingen men det går på et vis enda. Men å fiffe opp nedentil.. Det er mer som en risikosport!!

:skratte: Risikosport definitivt ja! Jeg har nærmest gitt opp både leggbarbering og hvertfall stussing nedentil. Gjorde et ivrig forsøk for en ukes tid siden, føltes så utrygt at jeg la høvelen på hylla og tenkte som så at sambo får ta meg om han er lysten og gi en lang om han ikke er det :fnise:

Hjertefrekvensen her har ligget som regel fra 152-160 (145 en gang)og vi venter :babyjente:

Endret av Skogstrollet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo i natten:)

Enig ang vekten.. Og ang bøyingen..!

Ikke reis med fly og ha håndvesken under stolen foran deg i uke 28 har jeg lært i helgen:) Noe så flaut å måtte baske som en tulling for å få tak i den..!

Hos meg har puppene begynt å bli skikkelig vonde igjen..

Det har begynt å komme noen blanke dråper så kan vel hende det er pga at melkeproduksjonen rører på seg nå:)

Ellers er jeg grusomt hormonell og syns det er slitsomt:( Tårer i hytt og gevær liksom...

Tiden går heldigvis fortere og det føles veldig bra å ha entret siste trimester!!! Skal på kontroll hos jm imorgen:)

Lillen er veldig aktiv og spreller og strekker på seg titt og ofte:) Nå ligger jeg halvveis på magen/siden med puter under meg og da kicker han mot senga:) Men så får jeg så dårlig samvittighet og snur meg etter kort tid for at han ikke skal ha det unødig trangt:)

Gleder meg så innmari til å bli mamma igjen!!!

Er helt forelsket i babyen og tanken på at familien blir større, stolte storebror snupp og ikke minst min herlige mann som skal få kjenne på alle mulige nye følelser for første gang<3

:skratte:

Morsomt at du skulle nevne det med veska under stolen foran på flyet, for jeg hadde nemlig akkurat samme opplevelsen i helgen. Endte med at jeg brukte foten til å få tak i den, for det var så slitsomt å prøve å få tak i den ved å bøye seg ned etter den :fnise:

Og det med å ligge halvveis på magen og siden med sparking ned mot sengen kjenner jeg godt igjen :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Å fikse meg nedentil har jeg gitt opp for lengst! Har også hørt at man ikke er så beskyttet mot infeksjoner osv hvis man gjør det, og at man derfor bør la være under svangerskapet. Det er sikkert bare hysteri da, infeksjonene kommer jaggu fordet ;) Meeen, greit å ha en annen unnskyldning for å la være enn "jeg er for stor" :fnise:

Leggene er et sabla ork det og, og det blir ikke hver dag for å si det sånn! Gjør det en gang i uka når jeg bruker hårkur, for da må jeg stå der som et nek og vente uansett ;)

31 uker i dag forresten :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Weeee!!!!! Hurra for 30 og 31 uker damer!!!!

Gleder meg til å nå 30 jeg også:) Da er man typ nært:)

Jeg går hos voksedamen min enda så hun får tatt det værste:) Men leggene ja... Ikkje braaa:) Hehe, stilongssesong nå:) Men prøver å freshe meg opp for da føler jeg meg mye bedre!

Føler meg ganske ok for tiden. Sånn gå i byen og føle seg bra. Er verre når jeg skal gjøre praktiske ting som å vaske og bøye meg.. Da føler jeg meg ikke like fresh gitt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må le av alle småtingene som plutselig blir problematisk og komisk når man går gravid... Bøyeteknikker på privaten, offentlig og på fly :skratte: Jeg føyer meg selvfølgelig inn i gruppen som nå bruker flere av disse fine teknikkene, finner frem stol for å ta på seg sko og klær og som plutselig har begynt med sånn små sukk/stønn hver gang jeg skal reise meg opp av sofaen, samt bruker en støttende hånd bak i ryggdelen på setet/sofaen.

Leggene har blitt et nedprioritert område hos meg også :sjenert:

Miss MP: Hjertefrekvensen har ligget på 140-150 her i gården og vi venter en :babyjente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...