Gå til innhold

Skravletråd 2012


Miss moneypenny

Anbefalte innlegg

Miss MP: Hvor lang tid brukte NAV på å behandle søknaden din om svangerskapspenger? Mulig det må søkes om her og i følge legen min.

Det tok 4-5 uker, så det var overkommelig :Nikke:

Men det ble noen frustrerte tårer underveis, for de skal sende ut et brev ganske kjapt om at de har mottat søknaden, men det fikk jeg ikke. Så jeg ringte de mange ganger, og nei de hadde ikke fått noen søknad! Så jeg gjorde alt klart på nytt, og skulle til å sende ny søknad, da det plutselig kom inn penger på konto. Så ringte jeg og spurte om hva de pengene var for noe, joda det var jo svangerskapspenger som jeg hadde søkt om. De har jo ikke peiling på hva de driver med.. men det var jo bra selvfølgelig at pengene kom inn :) Fremdeles hadde jeg ikke mottat noe brev. Så fikk jeg et brev i går, om at de hadde mottat søknaden min og skulle behandle den iløpet av en mnd, så fikk jeg nytt brev i dag om at den var godkjent. :fnise:

Anbefaler deg å bare sende kopier av papirene! Søknadsskjema fyller jordmor/lege ut, og arb.giver må signere. Så legger du ved de siste 6 lønnsslippene dine hvis du har variabel inntekt, vet ikke hvordan det er hvis man har stabil inntekt ;) Også et inntektsopplysningsskjema som arbeidsgiver også må signere, som du finner på nav sine sider. Greit å levere søknaden personlig, siden posten er omtrent like pålitelig som nav i disse dager :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har gjennomgått klærne til lillegutt ikveld og kan lett konkludere med at han har for lite klær enda såmamsen må ut på mer shopping :)

Må nok på shopping her også! Har endel nå, men greit å være sikker på at det ikke er for lite :sjenert:

Hva har du kjøpt i hvilke størrelser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. I følge dei engelske [mylilypie] er guten min 37 cm og 875 g. I følge norske er han ca. 1 kilo no og 32 cm. Det er faktisk litt forskjell på 37 og 32 cm. Vekta var ikkje so forskjellig, men det er no rart at måla ikkje er like i det heile teke??

Somebody care to explain? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minimus: Aaaaner ikke! Men skjønner at de lærde strides også på dette feltet..

Miss mp: Tell me about it! Sist sm sendte jeg pr post og fikk sykepengene tre uker for sent!! Seriøøøøøst??!! Så det var første og siste gangen jeg sender noe som helst dit. Når jeg sendte inn søknaden om bidrag nå til faren til snupp fikk jeg beskjed om at de har opptil 6 mnd behandlingstid på bidragssøknader! Raskt levert får man si... Ok, dagens navklaging:)

Ang klær så hadde jeg to bodyer og en strbukse i str 50.

6 bodyer, to pysj, en sparkedress, tre strbukser og to bukser i 56.

Har litt mer klær i 62 for da har jeg noe klær etter snupp. Men snupp er født i juli og hadde omtr ikke klær på seg før i str 62:) Det var hot her i 2006:)

Så må nok ut på shopping ja:) Det klør i shoppingnerven!!!

Har også kjøpt en deilig lue og har slike tynne bomullsluer for å bruke under strikkaluene. Som jeg innbiller meg mamma og svigerinnen min kommer med, hehehe:)

Har et par strikkesett og har ønsket meg litt fra strikkedamene:)

Tepper og sengetøy har vi rikelig av.

Siklesmekker har jeg omtr ingen av. Snupp hadde så stramt tungebånd at tunga hans var aldri utenfor munnen, ergo siklet han ikke! Da de skar tungebåndet var han fire mnd og sikkert vant med at ikke tungen gikk utenfor munnen for han begynte ikke med det da heller.

Så sjekk tungebåndet før dere forlater sykehuset! Det ble ikke gjort på snupp. Jeg plagdes ikke med ammingen heller og tenkte aldri over at min baby ikke hadde tunga ut av munnen slik som de andre.

Det var lite hyggelig å tvangsholde en baby på 4 mnd mens legene klippet tungebåndet:( Men men. Det gikk bra og han hadde ikke merkbart vondt etterpå.

Guuud så skravlesjuk jeg var her inatt da:) Lurt med to timer middagslur idag..!

Ellers har jeg lyst på et eller annet bæretøy men aner ikke hvilket. Sånn sjalting kanskje.

Så må vi kjøpe bilstol før jul.

Og jeg skal begynne å kladde på fødebrevet og listen til fødebagen en kveld jeg kommer på det:)

Også trenger jeg flere vaskekluter og flanelskluter:) Jeg har aldri brukt våtservietter på snupp... Jeg er litt veldig gammeldags på noen ting... :)

Men nå altså! Sees i morgen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke jeg heller Minimus, har gitt opp å prøve å forstå ;)

Jeg har vært på handletur i dag, men det ble ikke noe til lillebror, bare til storesøster. Hun er ikke så veldig fornøyd med å sitte i vogn, så ærender må gjøres fortest mulig ;) Dermed blir bare det viktigste gjort. Men vi trenger nok litt mer vi og, særlig ull. Men jeg vet liksom ikke hvor mye jeg skal kjøpe, og i hvilke størrelser. Har kjøpt 3 bodyer og en bukse i 62, og 2 bodyer og 2 stømpebukser i 60. Kjøper ikke noe mindre enn 60, for da får han nesten ikke brukt det, men burde kanskje ha litt mer i 60/62, han må jo ut i kulda hver dag når storesøster skal kjøres i bhg, og kanskje han blir en gulper. Så jeg tenker at det kanskje ikke er vits å kjøpe så mye mer bomull, vi har jo endel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koss går det me alle? I morra ska vi på 3d ul det blir spennende:) tenk bare 13 uker igjen.. nå går det fort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Går ikke så altfor bra her. Er veldig uggen fortiden og presterte å kaste opp idag da jwgnhentet posten :sjenert:

Skal på kontroll imorgen så blir deilig å høre hjertet igjen. Kjenner jo spark daglig så jeg vet jo at det er noe levende i meg :rodmer: jeg er 25 fullførte uker imorgen. Lyst å si at tiden flyr, men her på sofaen går det jæ... Tregt :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tida flyr fort ja :daane:

Har hittil gått strålende med meg, men i kveld har det sneket seg inn smerter over symfysen... :dry: Er svært lite keen på å få bekkenløsning, så nå skal alle kjerringråd følges!

Puserjenta: så kjedelig med oppkast nå! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da, så kjedelig at du er dårlig Puserjenta! Det må være vanskelig å være dårlig når man har en liten fra før også. Da kan man jo ikke alltid slappe av når man har behov for det. God bedring ihvertfall :klemmer:

Her går det ganske bra, men jeg er stuptrøtt og kommer meg ikke opp om morran, kommer meg ikke på skolen. Løsningen er å levere snuppa i bhg i 9-tiden, sitte hjemme og jobbe med skoleoppgaver, og hente henne igjen i 2 tiden :) Da får jeg både sovet ut, gjort litt fornuftig, og kost meg masse med henne. Så får jeg bare klare meg uten forelesningene..

28 uker i dag :)

Han har vært litt lite aktiv de 2 siste dagene da :( Prøver å trøste meg med at det sikkert bare er en rolig periode, eller at han begynner å få dårlig plass :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da, så kjedelig at du er dårlig Puserjenta! Det må være vanskelig å være dårlig når man har en liten fra før også. Da kan man jo ikke alltid slappe av når man har behov for det. God bedring ihvertfall :klemmer:

Her går det ganske bra, men jeg er stuptrøtt og kommer meg ikke opp om morran, kommer meg ikke på skolen. Løsningen er å levere snuppa i bhg i 9-tiden, sitte hjemme og jobbe med skoleoppgaver, og hente henne igjen i 2 tiden :) Da får jeg både sovet ut, gjort litt fornuftig, og kost meg masse med henne. Så får jeg bare klare meg uten forelesningene..

28 uker i dag :)

Han har vært litt lite aktiv de 2 siste dagene da :( Prøver å trøste meg med at det sikkert bare er en rolig periode, eller at han begynner å få dårlig plass :)

Termin sjølvaste nyttårsafta du da? Berre 2 dagar foran meg. Eg er 28 veker i morgo :) No begynner det å gå rimeleg fort i svingane. Gledar meg til å starte på 30-talet :D

God helg! Her regnar og bles det - ordentleg deileg høst!

Forresten; me har kjøpt oss ny leilighet og har fått nøkkel! So no blir det maling - maling - maling framover :)

Lykke til med skuleoppgåvene!

Det er nok dårlegare plass det er snakk om ;)Don`t worry :)

Endret av Minimus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aiai, her skjer det saker med alle og enhver!

Grattis med leilighet, minimus! Må ikke styre for mye nå da:)

Huff.. Føler så med deg, Puserjenta:( Håper virkelug det bedrer seg for deg snart<3

Miss mp: Vet hva du mener om å ikke komme seg opp.. Jeg virker bare ikke om morgenen... Men godt at du får gjort skolearbeid tross alt. Beundrer deg for det altså! Det er tungt å henge med på alt.

Tutta: Håper det bare er luresmerter... Som forsvinner fort som fy!

Jeg har jo vært på kontroll siden sist. Det har jeg nå helt glemt av å skrive om i dagboken også..!

Jaja, var ikke så mye nytt da:) Fin hjertelyd og fin urin og normalt sf mål rett over streken. Hun sjekket leie og da lå han med hodet ned. Blir spennende å se om han fortsetter med det!

Sjekket vekta og har gått opp ca seks kilo. En kilo mer enn til samme tid i forrige svskap. Ikke noe jeg bekymrer meg for. Bekymringene kommer nok når det hele og litt til skal av igjen..!

God helg alle søte damer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med leilighet Minimus :)

Bare 6 kg Skytte, ikke verst :) Tror jeg har gått opp 8! Men kostholdet mitt er ikke akkurat noe å skryte av :sjenert: Blir fort litt sjokolade og brus, særlig i helgene. Og god mat.. skjerpings!

Håper alle har hatt en fin helg og er klare for en ny uke. Her er det kontroll i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjohei allesammen! Innom å søndags-hilser på!

Gratulerer med leilighet Minimus! :jepp: Så morro!

Håper formen din har kommet seg Puserjenta! Ikke stas å være syk :(

Kos med kontroll i morgen Miss Mp :jepp: Alltid herlig å høre hjertelyden og at alt står bra til i magehybelen! :rodmer:

Her var det overraskelses-babyshower på fredag! Hele venninnegjengen hadde planlagt og fikset. Trollemannen hadde med en finger i spillet så de kom seg inn i leiligheten og dekorerte med rosa ballonger og gavebånd! Det var så utrolig koselig! :strix: Fikk så mye nydelige klær til trollejenta og masse stæsh!

Så allright at de sjekker leie Skytte. Det savnet jeg på sist ktr. JM mente det var for tidlig. Vet jo at hun kan snu seg igjen, men er jo alltids morro å vite da. Når er det vanlig at fosteret snsur seg og blir liggende med hodet nedover?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis jeg ikke husker heeelt feil så bør vel barnet ha snudd seg i hodeleie innen uke 36. Hvis ikke h*n har gjort det på denne ukeskontrollen vil man henvises til sykehus for seteleie-bekreftende UL. Man vurdere leiet fra uke 30. Før dette har det ingen medisinsk nytte (fordi de snur så mye på seg), men er jo veldig festlig å vite da :hjerte::sjenert:

8 kg opp her i gården også... Fornøyd med det egentlig, er jo sånn midt på treet :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det opp nesten 5... Men på ul på torsdag lå vist snuppa over gjennomsnittet,970g... Jaja klager ikke enda...

I morra er det faktisk lege og jordmortime. Blir spennende:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Tutta, det meste er jo morsomt å vite:)

Her soves det lite gitt... Var trøtt da jeg la meg men så begynte kverna og jeg ble litt tung til sinns... Så ble kroppen urolig... Så begynte jeg å bli lei meg for at mannen ikke var noe snakkesalig eller videre interessert:(

Så sto jeg opp. Blir så irritert på meg selv for jeg føler meg så kravstor:( Skulle ønske mannen viste bittelitt mer interesse og glede. Men jeg kan jo ikke be han bytte personlighet slik det behager meg liksom..!:)

Dustehormoner... Fulle folk er jammen oftere mer rasjonelle enn gravide tror jeg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis det er noen trøst så er ikke mannen her i huset interessert i noe heller. Sier bare "åja" hvis jeg forteller noe om graviditeten f.eks. Duster!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et spørsmål til dere her. Har noen tatt influensavaksine for i år? Jeg ser på folkehelseinstituttets hjemmesider så anbefales den til gravide i 2.og 3. trimester.

Begynner man forresten på 3. trimester uke 27? Så det stod på Libero sin svangerskapskalender.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke tatt den, tror ikke jeg skal det heller. Litt usikker på i hvilken uke man begynner på 3. trimester, men hvis det står der så stemmer det sikkert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...