Gå til innhold

Skravletråd 2012


Miss moneypenny

Anbefalte innlegg

Hihi :fnise: Kjenner meg igjen her gitt! Storesøster hermer til og med etter meg når jeg skal løfte henne opp på armen!

Ellers glemmer jeg til tider at magen er stor, tror jeg kommer meg snikende forbi her og der på jobb, også står jeg nesten fast i farta :fnise: Også skviser jeg magen inntil benker ol når jeg skal sjekke noe på pcn, da blir det sparkende protester fra huleboer :) Gøy med de små påminnelsene iløpet av dagen! Ellers tviholder jeg på barberingen enda, blir ganske håpløst etterhvert men..

Håper alle får en fin helg!! Jeg skal koooose meg sammen med lillemy etter en lang arbeidsuke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

og som plutselig har begynt med sånn små sukk/stønn hver gang jeg skal reise meg opp av sofaen, samt bruker en støttende hånd bak i ryggdelen på setet/sofaen.

:ler: Den der har jeg og begynt med. Føler meg som DEN dundra som liksom må "dytte" meg selv opp av sofaen :fnise:

Ellers glemmer jeg til tider at magen er stor, tror jeg kommer meg snikende forbi her og der på jobb, også står jeg nesten fast i farta :fnise:

Fikk erfare det jeg også - det er nemlig veldig trange parkeringsplasser på jobben, så vanligvis må jeg presse meg inn i bilen via en bitteliten sprekk, og da kommer jeg kun inn om jeg går inn sidelengs. Plutselig en dag så stod jeg fast, og nå kan jeg bare glemme det, så må parkere lengst bort, der det som regel er en ledig plass ved siden av meg når jeg skal hjem igjen. Lettere å "klatre" gjennom bilen, enn å få presset en flodhest inn et nøkkelhull :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey.

Høres ut som vi alle er i samme båt. Magene blir hvertfall ikke mindre med det første. Hår på leggene og hufsa blir bare fjernet når jeg absolutt ikke orker mer :fnise:

Vi var jo på ul for en uke siden og det var ikke noe tvil at det kommer en lillesøster :babyjente:

Hun har jentehjerterytme så myten er bekreftet her.

Nå har jeg begynt å grue meg til fødsel. Hadde veldig fin opplevelse sist, men var jo ikke behagelig. Nå vet jeg hva jeg går til. Håper det går enda bedre denne gangen.

Ellers leser jeg her, men orker ikke kommentere alltid.

God helg :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle gå ut av bilen i går, og er vant til at jeg kommer meg ut stort sett uansett hvor trangt det er.. Det gjør jeg tydeligvis ikke lenger :sjenert:

Her skal vi forresten på 3D UL i morgen, gleder meg! :jepp: Så blir det vel litt babyshopping etterpå, vil jeg tro.

Hvor mye har dere andre gått opp hittil, forresten? Jeg har gått opp 8-9 kg, og begynner å tenke at det håpet om å gå opp ca 12 kg kan jeg vel bare glemme :sjenert: Mulig det ikke er nødvendig å tenke såå mye på vektoppgangen, men som en som tidligere har slitt med spiseforstyrrelser er det vanskelig å ikke tenke på det :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta mi har steget til + 6 fra startvekt, så er godt fornøyd me det... Hadde faktisk trodd det skulle vært.mer til nå. Men de kommer vel! Alt har foreløpig lagt seg til magen, så det er bra:S

Hva ska dere i helgen da? Her går det i ekstra jobbing hos mannen, så jeg ska pleie formen, rydde/ vaske litt og lage bryllupsinvitasjoner. Vi har en plan im å få dem ut før jul, etter jul får vi nok anna å holde på med vil jeg tro:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør stort sett ingenting uansett dag :( men håper å få med samboeren til nærmeste subway, har hatt veldig lyst på det de siste dagene. Også trenger snuppa pysjer, så da blir det inn og ut på et kjøpesenter.

Ang vekt så er jeg vel på null nå tror jeg. Gikk ned litt da jeg kastet opp, men har gått opp 8 kg fra da jeg veide minst. Hvor mye mer skal vi legge på oss å? 2,5 kg med baby, litt mer fett og vann?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har lagt på meg med en gang i begge svangerskap, og så langt er jeg på lik vekt som sist jeg var i uke 23 :) Blir litt ekstra på hofter/lår/rumpe. Det snåle var at etter sist svangerskap gikk det bort nesten med en gang etter snuppa var ute, håper det samme skjer denne gangen! Tilsammen ble det 13kg sist :)

Ellers skal vi på fest ikveld, har ordna barnevakt å greier.. blir vel ikke så sein kveld på meg, men deilig å finne på litt annet enn det vanlige :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør stort sett ingenting uansett dag :( men håper å få med samboeren til nærmeste subway, har hatt veldig lyst på det de siste dagene. Også trenger snuppa pysjer, så da blir det inn og ut på et kjøpesenter.

Ang vekt så er jeg vel på null nå tror jeg. Gikk ned litt da jeg kastet opp, men har gått opp 8 kg fra da jeg veide minst. Hvor mye mer skal vi legge på oss å? 2,5 kg med baby, litt mer fett og vann?

Tror nok 2,5 kg er lite. Var på kontroll hos legen. Han sa 12 kg var gjennomsnittet å legge på seg: (fant denne under på nett som samsvarte med hva han forklarte) Tror jeg har gått opp ca 6 kg nå. Gikk og ned i begynnelsen av svangrskapet da jeg kastet opp en del.

Inndeling av vektøkningen i svangerskapet

Foster 3500 gram

Morkaka 600 gram

Fostervann 800 gram

Livmoren 1000 gram

Brystene 400 gram

Blodvolum 1200 gram

Væske i vevet 1200 gram

Fett 3500 gram

Gjennomsnittelig vektøkning 12,1 kilo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg veger meg ikkje på kontrollane (spurte med ein gong om eg kunne sleppe pga. spiseforstyrrelse). Jordmor sa at so lenge eg ikkje plutseleg går ned/opp, so treng eg ikkje å vege meg. Og det er kun magen som har vokse, ganske deileg :) Ca. 9 veker att no :rodmer:

Har ikkje fått strekkmerker heller, so so langt er jo alt topp, hihi. Formen er fortsatt på topp den òg.

Eg skal ikkje gå lange turen før eg merkar det er eit press heilt nederst. Er det rett og slett magen og babyen som begynner å bli tyngre?

På ultralyden for nokre veker sidan låg han med hovudet nede, og det same når eg var hjå jordmor. Men det er vel for tidleg til at han har festa seg?

No om dagane tenker eg ein del på magen etterpå...håpar at sidan eg har sopass snerten mage so kan eg vere heldig og den forsvinner fort? Nokon som har peiling?

Tenker også litt på fødselen. Men eg kvir meg ikkje, eg veit jo ikkje kva eg går til :) Ein høyrer jo folk som seier det er HEILT forferdeleg, og so har me nokon som seier at det er VELDIG ubehageleg, men det går! So eg tenker positivt og slenger meg på sistnevnte. Hjelper kanskje at formen er bra også.

Eg har begynt med jerntablettar, nivået mitt var ganske lågt. Håpar det tek seg oppatt til fødsel, so eg ikkje svimer av liksom, hehe.

Åå, eg ER so nysgjerrig på korleis vetleguten vår ser ut! "Får han mine mørke trekk og hår, eller blir han lysebrun i håret og har meir nordisk utsjånad..." Difor passar det veeeldig fint at han kjem til oss om ikkje so lenge :)

God laurdag!

Endret av Minimus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok 2,5 kg er lite.

Tenkte 2,5 kg til i bare baby. Min er litt over 1 kg nå og skal bli rundt 3,8.

Driver å planlegger julegaver nå, noen som har generelt gode forslag? Svigermor og far er håpløse.

Har dere andre fått kjøpt inn alt av utstyr? Denne gangen har jeg ikke kjøpt en eneste ting. Skjønner ikke meg ikke på meg selv, he he.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten ikke kjøpt noe jeg heller puserjenta, annet enn 1 sett sengetøy og klær. Kom plutselig på i går at han må jo få vogn og vognpose, får sette igang ;)

Jeg har gått opp 9 kg, gikk opp 13 kg i forrige svangerskap men blir vel mer denne gang siden jeg fremdeles har 9 uker igjen til termin.

Her har vi feira samboers bursdag i dag, har nå kjøleskapet fullt av yummy pizza som svigermor har laget, brus, sjokolade og kake. Ikke bra... tenker det blir ostekake på meg til frokost i morra :sjenert:

Storesøster hermer etter meg når jeg løfter henne opp her også :fnise: Hun driver forøvrig på med noen tenner, og sover veldig dårlig akkurat nå. Litt trøtt her i kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte 2,5 kg til i bare baby. Min er litt over 1 kg nå og skal bli rundt 3,8.

Driver å planlegger julegaver nå, noen som har generelt gode forslag? Svigermor og far er håpløse.

Har dere andre fått kjøpt inn alt av utstyr? Denne gangen har jeg ikke kjøpt en eneste ting. Skjønner ikke meg ikke på meg selv, he he.

Åja, da skjønner jeg :) Ja det skulle vel stemme bra med totalvekt på fosteret det :)

Til svigerfar og hans samboer kjøpte vi Gilde serien fra Hadeland. (4 stk i en eske) Håper at det vil falle i smak. Har de noe spesielt de samler på du kan kjøpe? :)

Link, Gilde Hadeland

Spørsmål til dere som er sykemeldt. Jeg fikk første utbetaling fra NAV (sykepenger) for noen dager siden. Står på NAV sine hjemmesider at de IKKE skal ha skattekort da de ikke ønsker å oppbevare disse og de får de tilsendt elektronisk hver dag fra skatteetaten. Ergo jeg leverte jo da ikke noe og har ikke fått beskjed om det. (Har omhyggelig spurt flere ganger om det er noe mer de trenger) Nå har de trukket meg 50% i lønn/sykepenger.. ser på nett at andre og har opplevd dette. Noen erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen erfaringer på det Skogstrollet, desverre! Du får ringe de i morra og :kjefte:

Kanskje det kan være noe med at arbeidsgiveren din skulle betale arb.giverperioden? Det er det eneste jeg kan tenke på som virker halvveis fornuftig med å trekke deg 50 %.. Håper det bare er en feil, og at det ordner seg!

Noen her som har hatt ganske sterke smerter nederst i magen? Jeg hadde det i natt, varte en times tid. Tror kanskje det kan ha vært hodet som festet seg, da jeg var hos jm på tirsdag sa hun at det holdt på å feste seg. Syns det var litt tidlig jeg da, kanskje jeg har han før jul :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nav!!! Gad zilla...!!! Ring dem og sjekk. Meg trakk dem alt for lite så jeg måtte lage eget skriv for å få dem til å trekke mer.

Hmm.. Husker at hodet til snupp festet seg ganske tidlig men ikke akkurat når. Skal se om jeg husker å se på papirene om de skrev noe om det:)

Men jeg husker ikke om det gjorde vondt. Hadde så fæle bekkensmerter med han så ikke sikkert jeg la merke til en vondte til eller fra..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel sånn ja, hvis det fester seg i hele tatt. Ikke alltid det gjør det.

Huff, jeg har for mange ribben!!!:( Det er allerede fryktelig ubehagelig å sitte.. Syns det er tidlig for hvor i søren skal jeg gjøre av meg de neste to mnd?!

Menmen, 29 uker imorgen!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er det flere her som er Rh-negativ? Var og hentet blodprøvearkene i dag, og fant ut at jeg er Rh-neg. Så nå må jeg (som haaater blodprøver) ta ekstra blodprøver. Så leste jeg litt på nettet ang. å være Rh-neg. og gravid, og da virket det som om jeg egentlig skulle hatt en sprøyte etter mine SA for at kroppen min i senere svangerskap ikke skal danne antistoffer mot babyen? Det fikk jeg jo ikke, så nå er jeg jo overnervøs for at kroppen min skal danne antistoffer mot babyen, og at dette kan være farlig for han :sukk: noen som vet noe om dette her? Er jo alt man skal bekymre seg for også.

Endret av Pjusk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan desverre litt lite om dette med RH neg Pjusk. Jeg ville ha ringt legen på mandag for å få et sikkert svar :) Det ordner seg nok veldig fint :klemmer:

Ang festing fikk jeg høre av JM at jeg kunne forvente at hodet festet seg rundt uke 35-37 (siden jeg er førstegangsfødende) Har hørt at det hos flergangsfødende ofte fester seg de siste dagene før fødsel og hos noen fester det seg når vannet går (synker da ned) Har ikke noen kilder på dette, men har lest litt rundt omkring og fått høre av JM. (Også mener jeg det ble nevnt av noen JM i denne Jordmødrene serien som gikk på NRK)

Ringte NAV ang problemet jeg skrev om tidligere (50% trekk) Hun første jeg snakket med skjønte ikke hvorfor det hadde skjedd og ringte inn til vedkommende som hadde jobbet med det. Hun hadde faktisk prestert å lese feil på skattekortet mitt, nemlig 2010 i stedet for 2011 slik at hun trodde jeg ikke hadde skattekort for i år... FORT gjort å bomme på et årstall og da trekke 50%! .... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan desverre heller ikke hjelpe deg Pjusk:(

Feil årstall ja! Vanskelige oppgaver på nav..:P

Jeg har seriøøøøse ribbensproblemer:( Det er så innmari vondt:( Hvis jeg spiser normalt blir det vondt, spiser jeg mye blir det uutholdelig.. Og det er så vondt å sitte... Vondt i ribbena av det.

Men jeg kan jo ikke ligge i to mnd?!?

Blir jamring her nå for jeg syns litt synd i meg selv:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja veldig vanskelig for NAV dette :skratte: Fikk hyggelig brev av de i går så jeg har tilgitt de. Foreldrepenger er innvilget! :bolledeig:

Offh dette ribbeinsproblemet ditt høres ikke noe hyggelig ut Skytte :( !! Jeg var veldig støl oppunder ribbeina på ene sida her om dagen. Tro det hadde sammenheng med noen kraftige spark tøtta hadde gitt i fra seg, men hos deg virker det mer konstant. Vet du noe om stillingen gutten din ligger i nå? Har du spurt JM/lege om det? Håper virkelig det går over snart. Som du sier, man vil jo ikke ligger i ro de siste to mnd! Håper det ordner seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...