Gjest Primula Skrevet 21. januar 2004 #121 Del Skrevet 21. januar 2004 Var til legen med lillemor igår. Endelig møtte vi en lege som hadde litt peiling og som var forståelsesfull. Vi har jo vært til lege mange gangr pga at lillemor hoster så mye. Hver gang hun blir forkjølet, får hun en hoste som er kraftig og langvarig. I høst fikk vi ventoline astmamedisin uten at det hjalp mye. Legen lyttet på henne nå også, men hun hørte ingen ulyder. HUn tok også blodprøve, men den viste ingenting. Jeg forklarte nok en gang at jeg hadde astma da jeg var lita og at dette var veldig likt. Legen hetet omsider en annen lege som skulle lytte på henne. han lyett på henn i to sekunder og sa at hun garantert hadde infeksjonsutløsende astma... Han viste legen vår hvordan man skulle lytte etter astmaulyder, og da hørte hun det også. Han foreslo at vi skulle prøve en annen astmamedisin som har en mer langvarig effekt, flutide. Jeg er glad for at denne legen kom inn til oss, hvis ikke hadde vi vel blitt sendt hjem med at det ikke var noe galt denne gangen også. :o Får bare håpe at denne medisinen hjelper da. jeg skulle egentlig på skolen en tur idag, men har bestemt meg for å være hjemme og jobbe med en oppgave istedet. Synes ikke jeg får så mye ut av forelesningene likevel... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Primula Skrevet 21. januar 2004 #122 Del Skrevet 21. januar 2004 Ikveld ringte min venninne som jeg har skrevet litt om tidligere. Vi var gode venner på videregående, men har glidd mye fra hverandre de siste årene. Hun lever et utsvevende liv med mye festing og lite skole/jobb/penger. Hun ringte altså ikveld og fortalte meg at hun var gravid :o Hun har hatt et lite forhold som har vart i kanskje 1 mnd, men han skal reise til USA om få uker for å studere...Det som overrasket meg var at hun var helt rolig og avslappet. Hun hadde fortalt det til han, og de var enige om at de ikke kan få barn nå. Jeg spurte henne om hun var helt sikker på dette, fordi det bare er hun som kan bestemme det. Jeg hørte at hun var på gråten da hun sa at det var så rart å tenke på at noe vokste inni henne.... Ble nesten på gråten selv jeg.. Jeg inviterte henne til å komme oppover til meg, men det ville hun ikke. Hun var hos en annen venninne, så hun er iallefall ikke alene. Jeg synes så utrolig synd på henne, fordi dette er en svært vanskelig situasjon. Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre, om jeg i hele tatt skal gjøre noe.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Meg Skrevet 22. januar 2004 #123 Del Skrevet 22. januar 2004 Hei Lucia. Håper datteren din blir frisk, er ikke noe gøy med syke barn over lengre tid. Har vært hos legen med eldstemann selv i dag og tatt masse prøver. Trist å lese om venninnen din, jeg syns du har gjort det du kan gjøre, hun vet at du er der, mer kan du ikke gjøre. Det er jo hennes valg til syvende og sist. Ha en strålende dag. Klem fra Meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 22. januar 2004 #124 Del Skrevet 22. januar 2004 Enig, det er jo hennes valg til syvende og sist. Skummelt å gi råd som heller mer mot det ene enn det andre egentlig. Er vel bare å være der og støtte uansett utfallet. :klem2: God bedring til Lillemor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Primula Skrevet 22. januar 2004 #125 Del Skrevet 22. januar 2004 Takk for hilsener jenter. Midnattsol: :blomst_opp: *Meg*: :blomst_opp: Er kjempesliten i ikveld. Var opp klokken 7 i morges. På jobb fra 07.45 til 16.15. Så måtte vi trille på butikken/posten, og var hjemme 17.00. En kjapp middag, barne- tv, kveldmat, bading, hotel cæsar og legging av trøtt jente.. og nå sitter jeg her, dødstrett. Har en del ting som skulle vært gjort i kveld. Skal dra til min forlovede og hans foreldre i helga. Skal feire 30 års dagen hans som egentlig var på tirsdag. men skal først på jobb, fra 07.45 til 14.30.Toget går 15.30 så jeg må pakke alt klart i kveld. Til min forlovede har jeg kjøpt et gullsmykke. Var kjempefint. han har ikke smykke, men har heller ikke ønsket seg det...Håper han setter pris på det da. I tillegg skal han få samle- cden til REM fra lillemor. Skal pakke og rydddee litt her nå. Liker ikke å reise bort når alt ser helt bomba ut. Æsj, skal slå av tabloid på tv2. Liker ikke det programmet altså. Pål T OG Sven O.? neitakk.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Meg Skrevet 26. januar 2004 #126 Del Skrevet 26. januar 2004 Hadde du en fin helg, kjæresten ble vel overglad for flott gave?!! Klem fra Meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Primula Skrevet 26. januar 2004 #127 Del Skrevet 26. januar 2004 God formiddag. nå er det mandag igjen...tida går så utrolig fort synes jeg. Takk for hilsen *Meg* Joda, helga ble fin, men jeg ble syk... Var på jobb fredag og kjente med uggen og småkvalm. Da vi tok toget på ettermiddagen kastet jeg opp...Det er omtrent det verste jeg vet. Ikke så greit å kjøre tog alene med lillemor da nei..men vi kom oss hjem. Ble mye bedre da jeg kastet opp, og var egentlig i fin form på lørdag. Jeg bakte to kaker og smurte opp rundstykker og loff med laks, egg, skinke, salater, eggerøre osv. Min forlovede fikk besøk av ni kamerater som spiste og drakka masse. tror klokka var nærmere 4 da de ga seg... De hadde det visst moro. Jeg ble småkvalm igjen lørdag kveld og la meg tidlig. På søndag kom mine foreldre og spiste kaker, og de kjørte meg og lillemor hjem igjen i går kveld. Min forlovede ble veldig glad for gaven ja. Og lillemor hadde laget krone til han. etter at hun selv hadde krone på bursdagen sin i bhagen har hun blitt så opptatt av at alle som har bursdag skal ha krone. Er på skolen nå. Skal straks spise lunsj. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 26. januar 2004 #128 Del Skrevet 26. januar 2004 Så søt hun er som laga krone da. Klar alle bursdagabarn skal ha det. Hvordan er formen nå da? Bra håper jeg siden du har vært på skolen. Ha en fortsatt fin mandagskveld. :klem2: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Primula Skrevet 26. januar 2004 #129 Del Skrevet 26. januar 2004 Hihi..vi skrev til hverandre samtidig Midnattsol Joda, har vært på skolen. Er litt rar i magen, men det går bra. :D Var på møte med praksis- skolen idag. Og det hørtes veldig bra ut. Skal være i praksis fra 9. februar til 19. mars og nå gleder jeg meg. Skal være på videregående, så det blir jo litt skummelt også. Lurer på om jeg kan nok... Men det bli deilig med praksis, jeg er så lei av å sitte på skolebenken selv nå. Kom hjem ca 18.00 i kveld, så dagen har gått fort. Laget knallgod middag; kyllingfilet, ris og rucculasalat med agurk og paprika. Så var det kveldsmat for lillemor fulgt av nattstellet. Hun var kjempetrøtt og sovnet før halv åtte. Jeg sitter her og surfer litt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Primula Skrevet 26. januar 2004 #130 Del Skrevet 26. januar 2004 I morgen skal jeg jobbe fra 07.45 til 16.15.. Ser ikke akkurat frem til det, men det går vel bra. Er en del småting jeg skulle gjort i huset nå: * skiftet sengetøy * vasket soverommet * vasket badet * limt inn bilder * bakt brød ( men har ikke gjær, må kjøpe i morgen) Hadde vært fint å få gjort en av disse tingen i kveld. Hm...vaske badet tro? gidder ikke....trenger litt inspirasjon!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 26. januar 2004 #131 Del Skrevet 26. januar 2004 Æsj, sett deg ned og se på Ungkaren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Primula Skrevet 28. januar 2004 #132 Del Skrevet 28. januar 2004 Tror du jeg gadd å vaske badet? åneida, tok meg heller et deilig bad med mitt deilige badeskum.. Men jeg vasket både badet og toalettet igår da.. Jaja, så er det en ny dag igjen da. Dagene går så fort. i går var jeg på jobb. Idag er det andre ting på programmet. Skal på kontroll på helsestasjonen med lillemor. Vet ikke helt hva man gjør der jeg, men det er sikkert måling/veiing og se om alt står bra til. Har ikke vært der siden hun var 15 mnd. Etter det får vi besøk av mine besteforeldre. Aner ikke når de kommer enda, så kan ikke planlegg eså mye. Har egentlig to forelesningstimer idag, men det rekker jeg sikkert ikke. Skal støvsuge og rydde litt her nå. Ha en strålende onsdag! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Primula Skrevet 29. januar 2004 #133 Del Skrevet 29. januar 2004 Halloooo Så var det torsdag og snart helg. Dette har vært en bra dag. hentet de nye brillene mine som er kjempekule veide meg, og fant ut at jeg har gått ned 4 kg siden 5.jan. :D Det er ikke så verst med tanke på at jeg kun har lagt om kostholdet litt. kjøpte meg ny klokke. (har ikke hatt siden oktober..) tok meg tid til å sove tre kvarter på sofen før jeg hentet lillemor i barnehagen.. fikk høre at vi får avspasere siste uken i praksis. Jippi fikk sms fra kjæresten min om at han hadde satt inn penger til meg for å kjøpe sexy undertøy... kjøpte en bukett røde tulipaner. Blomster får meg alltid i godt humør. Hvilken herlig dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Primula Skrevet 1. februar 2004 #134 Del Skrevet 1. februar 2004 Søndag og helga er over Har hatt en kjempefin helg. På fredag var det en liten tur på skolen, før jeg dro på foreldrekaffe i barnehagen. Det var veldig koslig. Det er mange hyggelige mammaer og pappaer der ja :D Kjæresten min rakk akkurat å komme til kaffen han også. Han har jo ikke hilst på noen av foreldrene enda, så det var jo greit at han fikk vist ansikt også. ( så ikke alle tror at jeg er alene når jeg egentlig ikke er det..) Etter barnehagen dro jeg på handletur. Handlet inn mat til helga + undertøy for kjærestens penger... :oops: ( det fikk han selvfølgelig anledning til å ta en nærmere titt på senere på hvelden. ) På lørdag var det knallvær her med kjempesol. Vi trillet ned til sentrum. Det tar ca 45 min. Der satte vi oss på cafe og tok livet med ro. Deilig. På ettermiddagen var vi invitert på middag til min svoger og svigerinne. Vi fikk servert nydelig mat. Kyllinggryte med ris, salat og tomat- og oliven brød. Til dessert var det skogsbærblanding som var grillet i ovnen med hvit kokesjokolade på toppen. Himmelsk. I går kveld så vi Villmark på dvd. Den var kjempeskummel. Liker ikke sånne filmer der man sitter og venter på at noe fælt skal skje....Men det er litt artig og. I dag har vi egentlig ikke gjort så mye. Vi har bare kost oss sammen. Bygget lego, lekt med plastelina, lest bøker. Jeg og lillemor var ute på akebrett mens kjæresten min laget middag. Herlig å komme inn til ferdig middag; kylling, pommes frites og salat. Så dro han igjen da, og lillemor la seg klokken halv åtte. Så begynner uka igjen.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 1. februar 2004 #135 Del Skrevet 1. februar 2004 Høres ut som at du har en super kjærest. Dere bor ikke sammen? ((((( Det er en deilig følelse etterpå når en har trent. Har du gått ned FIRE kg på så kort tid bare fordi du har spist anderledes?? Jøss..hva har du spist da?? Ønsker deg en god start på en ny uke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Primula Skrevet 2. februar 2004 #136 Del Skrevet 2. februar 2004 Kjæresten min er fin han... Nei, vi bor ikke sammen. Han flyttet i høst pga av jobb, så nå bor han ca tre timers kjøring herfra og kommer hit bare i helgene... Jeg ble også overasket over at jeg har gått ned så mye, synes ikke jeg har gjort de store forandringene. Men når jeg tenker etter blir det jo litt likevel. Jeg har helt kuttet ut godteri, brus og potetgull. Spiser heller ikke smør, dressing, sauser osv. I tillegg prøver jeg å spise magert pålegg, drikke mye vann og lage sunnere middager. Alle monner drar. :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Primula Skrevet 2. februar 2004 #137 Del Skrevet 2. februar 2004 Hurra. Ferdig med oppgave som skal leveres inn til veiledning! Nå skal jeg ta meg en tur i pirbadet og svømme litt. Jeg elsker å svømme, men tar meg altfor sjelden tid til det. Jeg skal prøve å få svømt tre ganger denne uken, og se hvor mye tid det egentlig tar. Kanskje jeg kjøper meg klippekort eller noe sånt dersom jeg finner ut at jeg vil gjøre det ofte. En herlig form for trening synes jeg. Spesielt fordi man kan slenge seg i boblebadet etterpå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 2. februar 2004 #138 Del Skrevet 2. februar 2004 Åh, boblebad hørtes DEILIG ut!!! Det er det lenge siden jeg har vært i. God svømmetur. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Primula Skrevet 2. februar 2004 #139 Del Skrevet 2. februar 2004 Å, det var herlig å svømme. Svømte 1500 meter på en time. Det var deilig å få rørt kroppen litt. Dette er virkelig en treningsform jeg liker. Man kjenner ikke at man er svett, man får ikke vondt noe sted og det beste av alt; man kan sette seg i boblebadet etterpå. :D Det er ganske dyrt å bade her, og det tar litt tid å dra dit også så det er noen ulemper. Men jeg skal forsøke og dra dit et par ganger i uka. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Primula Skrevet 3. februar 2004 #140 Del Skrevet 3. februar 2004 Ååååå, jeg er så giddalaus... Har ikke skole før klokken 12, og jeg klarer ikke å gjøre noe. Bare sitter her og kjeder meg... det er så mye jeg kunne gjort: ryddet i klesskapet, skrevet oppgave, ryddet på kjøkkenet, lest litt....men jeg gidder ingenting idag. :x Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå