Gå til innhold

Mamma benni og lille S

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei alle sammen. Daaaa er jeg tilbake igjen. Har hatt litt dataproblemer her i heimen. Laderen til dataen bestemte seg for å ta kvelden helt, og de på elkjøp var ikke så samarbeidsvillige. Men til slutt fikk jeg ny lader på garantien :)

Kan jo begynne med at vi hadde en fin tur til Bulgaria :) Godt og varmt, god mat og koselige folk. Lillegutt skremte mammaen sin skikkelig da, for han ga ingen tegn om at han var der på godt over en dag. Jeg hadde sett for meg en turbogutt i flyet, men ingen tegn. Men etter at mammsen hadde sluket ganske mye kaldt vann, tatt seg noen turer i sjøen og spist is kom det noen små uskyldige spark. Roet meg litt, men var fortsatt litt engstelig da. Men da jeg la meg den natta var det fest i magen, og da var mamsen glad, tross lite søvn ;)

Ellers skjer det litt her om dagene. Vi har vært på husvisning. Og vi har vært i banken og sjekket med lån. Nå venter vi bare i spenning til mandag for da er det visning på huset "vårt" og det begynner forhåpentligvis en budrunde. Vi var på privatvisning vell og merke. Håper virkeligen det går vår vei. Jeg er en smule usikker og mistet litt håp, men heldigvis er gubben veldig godtruende og er sikker på at huset er så godt som vårt :P Hadde vært morsomt om vi fikk det, det er nemmelig mitt gamle barndomshjem. Bodde det fra jeg var 1-12 år. *kryssefingrene*

I dag nyter jeg det fine sommerværet som kom på besøk i dag. Vi har vært en tur på stranda, men gubben bestemte seg for å dra å spille vollyball sammen med noen kammerater, så da dro jeg og hjem. På mandag er det tilbake i jobb, og jeg kjenner jeg så smått gleder meg til å komme tilbake. Sånn er det når man har en så fin jobb ;)

Håper dere alle har hatt det fint. Blir litt mye å lese gjennom aaaaalle oppdateringene deres nå da, siden det er vell ca 1 mnds tid siden jeg sist var her :P

Ønsker dere alle en fin dag videre :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er en stund siden du har vært her nå, ja. Jeg :hoppe: for 25 uker (+2). Så kjekt å høre at dere har hatt en fin tur. Var du forsiktig med tanke på mat? Er ikke alle steder de er like reinslig. Og jeg forstår bekymringen din. Har hatt noen få sånne dager hvor lillegutt er HELT rolig og til vanlig er han en turboflue :fnise:

Utrolig spesielt at dere har lagt inn bud på barndomshjemmet ditt :jepp: Krysser fingre og tær for at dere får det. Det hadde nok vært utrolig kjekt :)

Skrevet

Velkommen tilbake :) :)

Så godt at du hadde en fin tur i Bulgaria, og at lille gutten din levde der inne likevel :) De liker nok å tulle litt med oss :fnise:

Krysser fingrene for at dere får barndomshjemmet ditt. Det hadde jo vært super koselig :)

Skrevet

Er en stund siden du har vært her nå, ja. Jeg :hoppe: for 25 uker (+2). Så kjekt å høre at dere har hatt en fin tur. Var du forsiktig med tanke på mat? Er ikke alle steder de er like reinslig. Og jeg forstår bekymringen din. Har hatt noen få sånne dager hvor lillegutt er HELT rolig og til vanlig er han en turboflue :fnise:

Utrolig spesielt at dere har lagt inn bud på barndomshjemmet ditt :jepp: Krysser fingre og tær for at dere får det. Det hadde nok vært utrolig kjekt :)

Jaa, nesten glemt ut hvordan man bruker data nå :fnise:

Vi gikk og spiste på steder som så fine ut, unngikk "ukjent" mat, salater og mat fra små boder rundt. Full sjekk om maten var gjennomstekt før jeg spiste den og ;P Men sånn er jeg vell egentlig alltid når jeg er utenlands. Godt å være litt obs!

:fnise: Er det lillegutt er her og, TUUURBOO med diger T :P Rart hvilken kraft de har :)

Syns og det. Har alltid sakt at der SKAL jeg bo, men drømmen gikk litt svart da de solgte det på ny igjen for 4 år siden. Men de som bor der nå er heldigvis veeeldig flinke til å produsere beibiser, så det ble for trangt ;) Får bare håpe interessen ikke er så stor blant andre. Vi kan ikke gå over takstpris, så er litt skummelt om det er mange som vil ha det, da kan det fort gå høyt.

Velkommen tilbake :) :)

Så godt at du hadde en fin tur i Bulgaria, og at lille gutten din levde der inne likevel :) De liker nok å tulle litt med oss :fnise:

Krysser fingrene for at dere får barndomshjemmet ditt. Det hadde jo vært super koselig :)

Takker for det :)

Tror og de søte små liker og tulle og skremme oss litt. I hvertfall er de veldig flinke til det :P

Kjekt du krysser i lag med oss :) Det hadde vært alletiders, og heeelt fantastisk :D

Skrevet

Heisann :)

Da har jeg kommet hjem etter en god gåtur sammen med mormor, oldemor og lille gullegutten min- søskenbarnet mitt på 2 år :) Herlig.

Fikk handlet inn litt mat, så i dag blir det hjemmelaget pizza på oss, jammi :D

Kjenner jeg er litt sånn småstresset i sjelslivet mitt for tiden (som min tidligere lærer ville sakt det). Gubben reiser på sjøen på onsdag, og er borte i 4 uker. FIIIIIRE UKER!!! Og nå kjenner jeg at jeg stresser litt med å få handlet inn ting til prinsen. Er jammen meg ikke lenge til han kommer. Og jeg har jo lyst å gjøre det sammen med sjæresten min da, for det er så koselig. Men tror neimen meg ikke jeg klarer å vente så lenge..

Derfor lurer jeg på hvordan dere andre ligger an med handlingen av babyutstyr og diverse saker og ting som vi trenger???

Det vi har nå er:

Seng

Dyne til seng

Bilsete (ikke fått hjem)

Vugge

Og så skal jeg og svigermor ut og handle vogn en av de kommende ukene satser jeg på..

Ellers har jeg litt klær, men må få handlet inn bodyer og strømpebukser, det er det viktigste der.

Og det jeg kommer på at vi mangler er:

Stellebord (må over til Ikea)

Stellematte

Madrass til seng

Sengekant

Dyne til vogn/vugge

Lammeskinnspose (skal få)

Vogna

Lammeskinn som jeg skal ha i vugga/senga

Stelleprodukter og andre nyttige ting til badet

Ammepute

Vippestol (greit å ha når jeg skal dusje og det ikke er noen hjemme som kan se etter han imens)

Kommer ikke på mer i farta, så om du kommer på noe, hyl ut :)

Skrevet (endret)

Benni!! :) Koselig å ha deg tilbake!

Vet du, det at dere byr på barndomshjemmet rørte noe i meg! For jeg har også en drøm om å kjøpe mitt eget barndomshjem. Et stoort treetasjes hus med kjempestor plen, altan som går rundt hele huset bortsett fra en vegg, en stor platting og i et kjempefint nabolag! :rodmer: Dessverre kommer det nok ikke til å skje, menmen. :)

Håper dere får det! :hoppe:

Ser ut til at du har de store tingene i alle fall. Men klær må dere i alle fall ha! :fnise:

Endret av Teriyaki
Skrevet

Benni!! :) Koselig å ha deg tilbake!

Vet du, det at dere byr på barndomshjemmet rørte noe i meg! For jeg har også en drøm om å kjøpe mitt eget barndomshjem. Et stoort treetasjes hus med kjempestor plen, altan som går rundt hele huset bortsett fra en vegg, en stor platting og i et kjempefint nabolag! :rodmer: Dessverre kommer det nok ikke til å skje, menmen. :)

Håper dere får det! :hoppe:

Ser ut til at du har de store tingene i alle fall. Men klær må dere i alle fall ha! :fnise:

Koselig å høre :) Veeldig gøy å være tilbake og, for har lurt fælt på hvordan det har vært med dere :)

Hehe :D Jeg syns og det er litt spesielt. Men vet du hva, jeg trodde heller ikke at det skulle skje. Men plutseligen bestemte de seg for å selge- var et innfall for dem, og et ønske om å starte helt på nytt i et helt nytt hus etter noen tøffe år med ei lita jente med kreft. Nå som hun var frisk ville de starte på nytt :) Og da kom jo muligheten hit. Så da får vi håpe det får vår vei :D

Klær må man ha, og det har vi heldigvis litt av :) Men trenger som sakt litt flere bodyer og strømpiser. Ser for meg at det er det som kommer til å bli mest brukt. Klær har han nok bare på når vi drar ut, ikkje hjemme...

Skrevet

Det vi har er:

- Vogn (vi har en duovogn så vi har både bagvogn og sportsdel)

- Stelleveske til vogn

- Stellekommode (med badebalje)

- ALT av klær

- Dyner til vogn og seng

- Noen leker

- Hoppestol

- Seng, under- og overmadrass, sengetøy, sprinkelsengbeskytter

- Babyhåndkle og noen kluter

- Smekker/smikker

- Smokker

- Vognpose (saueskinn)

- Vippestol m/vibrerin

- Bilstol

- Babygym

- Noen bleier, babysalver, kremer, såper, oljer osv

Det vi mangler:

- Babycall (mulig jeg skipper dette)

- Flasker

- Lekegrind

- Høy babystol

- Ammeutstyr; ammebh, ammeinnlegg (har to, ammepute og eventuelt et ammeteppe + brystpumpe.

- Febertermometer

- Regntrekk til vogn

- Tisselaken

- Uro med lyd/musikk til seng og til vogn.

- Votter (+ hals?) og flere ullstrømpebukser og ullsokker

- Biteleker

- Gulpekluter

- Pamprack

Lekegrind, høy babystol, tisselaken, flasker og pamprack haster ikke. Heller ikek alt av ammeutstyr så det tar jeg nok etter fødsel :)

Gjest Delphina
Skrevet

:velkommen: tilbake! :fnise:

Jeg prøver hele tiden å skrive her, men enten så slutter pc-en å fungere, eller så sovner jeg. Huff. Håper det var en kjempeflott tur, selv om lillegutten kanskje ikke var den mest aktive på starten. :fnise:

Du ser ut til å ha det mest essensielle, og skulle være noe dere finner ut dere trenger etterhvert, så er det bare å oppdatere listen. Husk også at butikkene er åpne etter at gutten er født. :opplyser::fnise: Tror uansett jeg må få sett over lista. Vet vi trenger et tisselaken og litt penere laken til senga hennes, ellers er det ikke stort vi trenger.

Skrevet

Det vi har er:

- Vogn (vi har en duovogn så vi har både bagvogn og sportsdel)

- Stelleveske til vogn

- Stellekommode (med badebalje)

- ALT av klær

- Dyner til vogn og seng

- Noen leker

- Hoppestol

- Seng, under- og overmadrass, sengetøy, sprinkelsengbeskytter

- Babyhåndkle og noen kluter

- Smekker/smikker

- Smokker

- Vognpose (saueskinn)

- Vippestol m/vibrerin

- Bilstol

- Babygym

- Noen bleier, babysalver, kremer, såper, oljer osv

Det vi mangler:

- Babycall (mulig jeg skipper dette)

- Flasker

- Lekegrind

- Høy babystol

- Ammeutstyr; ammebh, ammeinnlegg (har to, ammepute og eventuelt et ammeteppe + brystpumpe.

- Febertermometer

- Regntrekk til vogn

- Tisselaken

- Uro med lyd/musikk til seng og til vogn.

- Votter (+ hals?) og flere ullstrømpebukser og ullsokker

- Biteleker

- Gulpekluter

- Pamprack

Lekegrind, høy babystol, tisselaken, flasker og pamprack haster ikke. Heller ikek alt av ammeutstyr så det tar jeg nok etter fødsel :)

Da har dere jammen meg kommet godt i gang :D Deilig.

Ja, høy babystol trenger du jo ikke med det første, og kanskje trengr du ikke flasker med det første heller.. Kommer jo an på om du vil amme eller ikke :) Men vi får jo tak i det som er glemt selv etter at de er født, og det kommer nok til å komme mye gaver. Og i tillegg ikke lenge til jul..

:velkommen: tilbake! :fnise:

Jeg prøver hele tiden å skrive her, men enten så slutter pc-en å fungere, eller så sovner jeg. Huff. Håper det var en kjempeflott tur, selv om lillegutten kanskje ikke var den mest aktive på starten. :fnise:

Du ser ut til å ha det mest essensielle, og skulle være noe dere finner ut dere trenger etterhvert, så er det bare å oppdatere listen. Husk også at butikkene er åpne etter at gutten er født. :opplyser::fnise: Tror uansett jeg må få sett over lista. Vet vi trenger et tisselaken og litt penere laken til senga hennes, ellers er det ikke stort vi trenger.

Hahah, kanskje du skal ta det som et tegn, IKKE SNAKK MED benni :P

Fin tur var det vet du, og bedre ble den når lillegutt gav liv fra seg :D

Haha, ikke alltid like lett å huske at man faktisk KAN handle etter at barnet er født og :P Er vell bare sånn vi (jeg) er. Må ha alt under kontroll, og helst i hus i goood tid ;P

Deilig å være så pass i mål da :) Men det er jo ikke så lenge til hun kommer nå så :D Spennende.

Skrevet

Hei og god morgen :)

Da var ferien over for denne omgang, og i dag er vi klar for å begynne på jobb igjen. Kjenner det skal bli deilig, selv om det er godt å være hjemme og.

I dag blir det en spennende dag. Skal være visning på huset, og jeg kjenner det på hele kroppen. Skulle så gjerne kunne gått på visningen selv, sånn at jeg kunne snike på hvem andre som er interisserte i huset. Men jeg skal på kveldsvakt i dag, så det får la være.

I går hadde vi en rolig dag i grunn. Vi tok en runde rundt å besøkte besteforeldre/kommende oldeforeldre. Koselig som alltid. Og stappmett som alltid :P Alle skal tilby på noe, og du må jo spise litt hos alle :P Når vi kom hjem igjen hadde foreldrene mine kommet hjem. De har vært på helgetur til Bergen. De hadde kjøpt med seg noen søte bodyer og sokker til prinsen, alltid gøy :D

Nå skal jeg bare slappe av, ta meg et godt og varmt bad og så se morgendagens episode av greys før jeg stikker av på jobb.

Alle må ha en fin dag :)

Skrevet

Koselig med gave til prinsen :)

Blir så spennende å se om dere får huset! :)

Lykke til med jobb :klemmer:

Skrevet

Hei og velkommen tilbake! :)

Det blir spanande å sjå om de får huset - skal krysse fingrane for dykk! :tommelsmil:

Når det gjeld utstyr, så har vi barnerommet klart og dei største tinga klare, men vi mangler nok ein del småtteri (meir klede, stelleutstyr, tåteflasker etc.), som vi må få ei oversikt over.. Men det er uansett greit å vite at det viktigaste er klart :jepp:

Skrevet

Håper dere får huset :jepp: Lykke til :)

Så snilt av besteforeldrene til småen å kjøpe med gave. Det er alltid like koselig :jepp: Ha en fin vakt.

Skrevet

Koselig med gave til prinsen :)

Blir så spennende å se om dere får huset! :)

Lykke til med jobb :klemmer:

Alltid gøy med gaver ja :)

Nå har vi lakt inn et bud, så får vi se hva som skjer i morgen :) Satt tidsfrist til kl 16 i morgen, så, tvitvi..

Takk for det Teita, gikk veldig bra :klemmer:

Hei og velkommen tilbake! :)

Det blir spanande å sjå om de får huset - skal krysse fingrane for dykk! :tommelsmil:

Når det gjeld utstyr, så har vi barnerommet klart og dei største tinga klare, men vi mangler nok ein del småtteri (meir klede, stelleutstyr, tåteflasker etc.), som vi må få ei oversikt over.. Men det er uansett greit å vite at det viktigaste er klart :jepp:

Hei hei, og takk for det :)

Godt du krysser fingrene, det gjør jeg og :D

Så gøy å ha barnerommet klart, har såå lyst å ordne barnerom jeg og, ser så koselig ut :) Greit å vite at det viktigste er klart ja, det syns jeg og. Jeg får ta meg en runde når denne uka er over for å få inn litt. Full jobb hele uka, så tror neppe jeg gidder nå :P

Håper dere får huset :jepp: Lykke til :)

Så snilt av besteforeldrene til småen å kjøpe med gave. Det er alltid like koselig :jepp: Ha en fin vakt.

Takk for det HenLu :klemmer:

Alltid gøy med gaver ja, og jeg som elsker gaver :D Hihi!!

Jeg hadde en fin vakt, og gleder meg til jobb i morgen tidlig igjen :D

Skrevet

Eg :hoppe: litt for at du har berre 100 dagar igjen! :tommelsmil:

Korleis gjekk det med tidsfristen? Komt inn andre bud? Er spent her :)

Skrevet

Oi, ja! Kun 100 dager igjen :hoppe:

Skrevet

Hei alle sammen :) Koselig at dere hopper og jubler her inne :rodmer: blir litt rørt.

Hadde det ikke så kjempe bra i går, og derfor orket jeg ikke å skrive noe her. Av og til føler jeg virkeligen at alt bare går i mot meg, og hele livet blir en stund veldig svart og mørkt.

Kan starte med at huset ble solgt til noen andre. Jeg selv var på jobb og kunne ikke gjøre så mye med det- vi hadde en time på oss til å gi nytt bud, men gubben var ikke enig. Han ville ikke. For meg var det veldig tøft, siden dette var noe jeg virkeligen virkeligen hadde så lyst til. Og jeg trodde han var like lysten. Men han syns det ble for dyrt, selv om vi hadde råd. Det såret meg litt, for han vet at det hadde betydd utrolig mye for meg. Så det ble en tøff dag på jobben. Heldigvis var jeg med en beboer som jeg kan trekke meg tilbake fra av og til, sånn at jeg fikk samlet tankene og komme meg til bake igjen når jeg kjente at jeg trengte det.

Nå i dag kjenner jeg at det fortsatt er veldig surt, men jeg klarer å akseptere at det var noen andre som fikk det. Det var nok ikke meningen.

Og i tilegg til dette dro gubben ut på sjøen, og blir nå borte i 4 uker. Kjenner det er litt tøft nå som jeg er gravid. Er veldig redd noe skal skje nå mens han ikke er hjemme, og jeg stresser så med å få ting i orden til prinsen kommer. Nå må jeg ordne og stelle uten han. Egentlig bare bagateller, men er man gravid og hormonell, så blir det alltid litt verre en det egentlig er.

Har også i det siste kjent på følelsen jeg ikke trodde jeg skulle oppleve å kjenne når jeg ble gravid. Venner som ikke inkluderer deg like mye lenger. Har kjent på det en stund, men håpet at det bare har vært pga sommerferi og folk har vært på tur osv. Savner at folk spør hvordan går det med deg, skal vi finne på noe eller lignende. Alle var veldig ivrrige i begynnelsen, og gledet seg veldig. Jeg vet de gleder seg enda, og at de sikkert ikke vil såre meg på denne måten. Men å bli glemt er ikke en god følelse, spesielt ikke nå føler jeg. Så blir spennende å se hva som skjer nå som jeg er alene i 4 uker. Har vertfall ei som er der bestandig, og hun er der uansett hva som skjer.

Har veldig mye negative tanker om dagen. Heldigvis er jeg begynt på jobb igjen. Så får jeg koble av litt og ikke sitte hjemme å tenke så mye.

Behovet for å få møte lillegutt har også vært ekstremt stort de 2 siste ukene. Har bare så lyst til å kose med han, holde ham, se på han. Føler det er uendelig lenge til han kommer. Er ikke lei av å være gravid, over hodet ikke. Men behovet for å ha han her er bare så enormt. Han er den som holder meg på beina når det er sånne mørke dager som dette. Så sparkene hans klarer heldigvis å muntre meg opp litt :)

Og når jeg først er i gang, så kan jeg jo si at det irriterer meg grenseløs at selv om jeg nå sitter her og skriver hvor forferdelig og grusomt alt er nå, så er det virkeligen INGEN som kan se det på meg, eller forstå at jeg ikke har det så bra. En dum egenskap jeg har, men som mange misuner meg. Jeg klarer alltid å ta på meg en maske og late som om alt er i skjønneste orden, men innerst inne ikke så rosenrødt.

Puh.. Ikke meningen å syte sånn, men en plass må jeg få blåst fra meg. Nå skal jeg legge meg. Opp tidlig i morgen for blodprøver for å sjekke blodprosenten og på 26 ukers kontroll hos legen. Etterfulgt av ettermiddagsvakt. Tar meg tid til å lese dere andres innlegg i morgen, akkurat nå tror jeg det er over og ut for meg her på KG for i dag.

God natt alle søtinger der ute, må dere sove godt :klemmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...