Gå til innhold

Mamma benni og lille S


benni

Anbefalte innlegg

Selvfølgelig ble det jeg skrev slettet :overrasket:

Skjønner ikke hvorfor andre mennesker dømmer så lett. Vi i tyveårene kan vel bli en like god mor som en på 30. Alderen har ingenting med hvor god forelder du er! :kjefte:

Endret av HenLu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Delphina

Selvfølgelig ble det jeg skrev slettet :overrasket:

Skjønner ikke hvorfor andre mennesker dømmer så lett. Vi i tyveårene kan vel bli en like god mor som en på 30. Alderen har ingenting med hvor god forelder du er! :kjefte:

Som jeg skrev, modenhet er ikke noe som kommer med alder, det kommer med erfaring. :sjenert:

Det er slikt det er nå, å dømme andre for noe man gjør annerledes. Om man skiller seg ut fra normen, så er det nesten litt krise. At man må dømme andre er vel også noe som tyder på at vedkommende kanskje ikke har noe bedre å gjøre. Hva vet jeg? Uansett, det er noe vi bare får riste av oss og vende det andre kinn til. Kun du vet hvor god mor du er, uavhengig alder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, er det ikke det KG er for da, at man skal blande seg inn med andre!?!? :P:fnise: bare gøy :) Syns og det er artig å prøve å finne navn, men er neimen meg ikke lett. Har dere bestemt dere eller?? :):rodmer:

Odin blir det nok! :jepp: Ikke noe mellomnavn eller noe, bare kort og godt.

Haha, om jeg hadde meldt meg på unge mødre måtte de sendt meg inn på psykriatisk tror jeg, for da har det virkeligen klikka for meg :fnise: Gøy å se på, og god underholdning. Men fy å fy!! Men godt å tenke at vi er kvalifisert da :) Men kan ikke si jeg føler meg som en ung mor, for er veeeldig mange som er yngre en meg som har blitt mamma alt :P

Haha, nei er enig der. Hadde ikke takket ja om de så hadde kontaktet meg. Dessuten ser jeg ikke hva jeg skulle bidratt med, unntatt å vise fram sønnen min :klo: Jeg har et ganske kjedelig liv :fnise: Men jeg liker det sånn, da..

Og ang. dette med fordommer og det å få barn tidlig, så må folk få bestemme over egne liv. Dvs. at så lenge man har det som skal til for å klare å ta vare på et barn, så spiller det ingen rolle om man bare er 20. Derimot kommer jeg aldri til å si "go for it" til en 16-åring, uansett hvor etablert hun er (les: kjæresten er). En 16 åring er ikke moden og klar for barn uansett. Greit nok at de som først blir gravide og bærer det fram, i mange tilfeller klarer seg fint, men det er langt fra alle, og ikke noe som er å anbefale akkurat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og noen av disse såkalte "white-trash" navnene er gamle, historiske navn. Synes faktisk Alexandra også er fint. Uansett, du og jeg er ikke like, ei er heller du og noen andre. Det synes jeg vi alle skal tenke over. Man er sin egen lykkes smed, og hvis man hele tiden skal føye seg etter andre, så vil man i lengden ikke være lykkelig. Anyways, tror jeg skal slutte å filosofere. :skratte:

Modenhet er ikke noe som kommer med alder, det kommer med erfaring. :opplyser:

Tror kanskje Delphina skal slutte å skrive. Blir litt engasjert jeg. :lur:

Helt enig med deg. Det er jammen meg godt vi ikke er like alle sammen, det hadde blitt kjedelig. Og lykkelig kan man ikke bli om man kun føyer andre- da er det kun de andre som blir lykkelig :P:fnise:

Erfaring har mye mer en alder, det er jeg overbevist om.

Hehe, kjenner til det å bli engasjert. Farlig å være med i diskusjoner av og til, for jeg blir heeelt revet med :fnise:

Selvfølgelig ble det jeg skrev slettet :overrasket:

Skjønner ikke hvorfor andre mennesker dømmer så lett. Vi i tyveårene kan vel bli en like god mor som en på 30. Alderen har ingenting med hvor god forelder du er! :kjefte:

Hahaha :kjefte:

Forstår ikke jeg heller. De kan da ikke vite om vi blir dårligere mødre nå en om vi hadde ventet 10 år til :kjefte: Alder har ingen betydning, er som Delphina sier, erfaring som teller :jepp:

Odin blir det nok! :jepp: Ikke noe mellomnavn eller noe, bare kort og godt.

Haha, nei er enig der. Hadde ikke takket ja om de så hadde kontaktet meg. Dessuten ser jeg ikke hva jeg skulle bidratt med, unntatt å vise fram sønnen min :klo: Jeg har et ganske kjedelig liv :fnise: Men jeg liker det sånn, da..

Og ang. dette med fordommer og det å få barn tidlig, så må folk få bestemme over egne liv. Dvs. at så lenge man har det som skal til for å klare å ta vare på et barn, så spiller det ingen rolle om man bare er 20. Derimot kommer jeg aldri til å si "go for it" til en 16-åring, uansett hvor etablert hun er (les: kjæresten er). En 16 åring er ikke moden og klar for barn uansett. Greit nok at de som først blir gravide og bærer det fram, i mange tilfeller klarer seg fint, men det er langt fra alle, og ikke noe som er å anbefale akkurat.

Kort og godt er bra :) Blir nok kun et navn her og :jepp:

Haha, ikke vet jeg hva jeg skulle bidratt med heller :P:fnise: Vil ikke si jeg har et kjedelig liv, men jeg har nok et kjedelig liv når du ser hva de er ute etter :P Hadde ikke blitt ville fester og sånt noe her nei. Måtte blitt å vist frem sønn min her og, og livet sammen med han :) Og jeg liker livet mitt jeg og, kjedelig for andre, bra for meg.

Enig i det du sier :) Folk må få bestemme over eget liv, og det er kun vi selv som vet hva som passer for oss. Og er enig i det du sier om 16 åringer. Hadde aldri sakt det til dem jeg heller. Men de som blir gravide i en så ung alder, og velger å bære frem barnet, de har jeg stor respekt for :) Selv har jeg ei mor som var 16 da hun ble gravid med meg. Og jeg har ikke hatt noen mangler i livet mitt til tross for veldig unge foreldre. Har opplevd minst like mye som vennene mine som har "gamle" foreldre, om ikke mer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vist snudd døgnrytmen litt kjenner jeg. Vært litt lengre oppe om kveldene en jeg ellers er i helgen, og dradd den ekstra lenge før jeg har kommet meg ut av senga om morgenene. Det kjennes nå som jeg helst burde sovet for godt over en time siden.

Vi har hatt ei fin og rolig helg :) Slappet mye av. Vært på et lite filmbesøk, og i dag har vi vært å bowla :) Gøy :jepp:

Nå ligger jeg og kjenner på lillegull som sparker i magen, deilig :) Tidligere i kveld lå han helt rart og magen var veeeldig rar og skeiv :P Måtte knipse et bilde, men ble veldig utydelig pga det var så mørkt og med mobilen. Men morsomt var det :)

I dag har jeg på alvor innsett at jeg virkeligen trenger en ny mobil. Den er helt herdet, og ser helt grusom ut. Knappene faller av, framdekselet holder på å falle av og i dag oppdaget jeg at dekselet på baksiden heller ikke sammarbeider lengre :P Problemet er bare at jeg virkeligen ikke har lyst å bruke penger på ny tlf. Ikke liker jeg de nye tlf heller. Men samtidig har jeg litt lyst på en ny og litt mer moderne. Men eiger jo ikke peiling. Kanskje noen av dere har noen tips eller anbefalinger å komme med? Jeg har One Call, og vil veldig gjerne fortsette å bruke dem. Så hyl ut om du har noe å komme med :jepp:

Nå skal jeg bare surfe litt rundt etter inspirasjon på flotte guttenavn. Jeg syns det er såå vanskelig med guttenavn altseeeeer!!!

Og så må jeg bare syte liiiitt, for i natt og de kommende nettene må jeg sove alene. Gubben skal besøke et sykt familiemedlem som ligger på sykehus. Og jeg får ikke blitt med pga jobb. Litt for bortskjemt med å ha han ved siden av meg om nettene merker jeg. Så skal bli rart når han skal ut å jobbe 4 uker borte etter sommeren...

Ha en god natt alle sammen, og soooov godt :D :sovne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig å sove alene. Blir så rart når man har blitt avhengig av å ha noen ved siden av seg.

Det hørtes virkelig ut som du trenger en ny mobiltelefon, ja. Haha. Jeg syns det er mange bra telefoner på markedet nå, men det viktigste er jo at du liker den, så jeg ville nok foreslått at du tar deg en tur til en butikk som selger mobiltelefoner og trykke og synse litt på de forskjellige, og se om det er noen du liker.

Koselig at lille gutten din sparker deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjedelig å sove alene. Blir så rart når man har blitt avhengig av å ha noen ved siden av seg.

Det hørtes virkelig ut som du trenger en ny mobiltelefon, ja. Haha. Jeg syns det er mange bra telefoner på markedet nå, men det viktigste er jo at du liker den, så jeg ville nok foreslått at du tar deg en tur til en butikk som selger mobiltelefoner og trykke og synse litt på de forskjellige, og se om det er noen du liker.

Koselig at lille gutten din sparker deg :)

Ja, det er veldig rart. Men deilig å ha senga for seg selv :fnise:

Haha, om jeg gjør ja!!! :fnise: den faller virkeligen fra hverandre nå :P Er sikkert utrolig mange bra ja, det som er problemet :P Før var jeg oppdatert og viste til hver tid hvilken jeg skulle ha- er nå godt jeg har vokst fra meg det da i grunn :P Men er ikke så dumt å dra i butikken å se, eneste er at jeg HATER når folk står over meg og prøver å få meg til å like den å den å den :P Så må liksom ha et liiiite utgangspunkt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg skrev, modenhet er ikke noe som kommer med alder, det kommer med erfaring. :sjenert:

Det er slikt det er nå, å dømme andre for noe man gjør annerledes. Om man skiller seg ut fra normen, så er det nesten litt krise. At man må dømme andre er vel også noe som tyder på at vedkommende kanskje ikke har noe bedre å gjøre. Hva vet jeg? Uansett, det er noe vi bare får riste av oss og vende det andre kinn til. Kun du vet hvor god mor du er, uavhengig alder.

Det er helt sant at modenhet ikke kommer med alder. Jeg merker selv at jeg har fått en helt annen (positiv) tankegang etter at jeg ble gravid og har fått høre det fra en del andre også. Jeg tror man modnes en del med en gang man får vite man skal ha et barn og når morsinstinktet kommer. Man må tenke på en ekstra person i livet og den personen kommer ALLTID først!

Helt enig med deg. Det er jammen meg godt vi ikke er like alle sammen, det hadde blitt kjedelig. Og lykkelig kan man ikke bli om man kun føyer andre- da er det kun de andre som blir lykkelig :P:fnise:

Erfaring har mye mer en alder, det er jeg overbevist om.

Hehe, kjenner til det å bli engasjert. Farlig å være med i diskusjoner av og til, for jeg blir heeelt revet med :fnise:

Forstår ikke jeg heller. De kan da ikke vite om vi blir dårligere mødre nå en om vi hadde ventet 10 år til :kjefte: Alder har ingen betydning, er som Delphina sier, erfaring som teller :jepp:

Jeg og blir engasjert, men blir også provosert av mange diskusjoner :kjefte: Jeg er en del på samliv&relasjoner diskusjonene også og der er det jammen meg mye krimskrams som dukker opp :gjeiper: Vi kommer til å bli fantastiske mødre alle sammen :klemmer: Jeg synes det er viktigere at vi er en god omsorgsperson, er reflektert, ansvarlig og stabil, klarer å ta gode avgjørelser og at vi viser at barnet er ønsket enn å være 10 år eldre.

Edit: skrivefeil!

Endret av HenLu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville bare si takk for koselig kommentar på bloggen min :)

Bare hyggelig, koselig å få æren å stikke innom :jepp:

Innom og kikker! :jepp:

Håper formen din er bra!

Formen min er bra :) Hadde bare en utroooolig travel dag i går, og fikk ikke tid å stikke innom :fnise: Håper alt er fint med deg og prinsen din og <3

Det er helt sant at modenhet ikke kommer med alder. Jeg merker selv at jeg har fått en helt annen (positiv) tankegang etter at jeg ble gravid og har fått høre det fra en del andre også. Jeg tror man modnes en del med en gang man får vite man skal ha et barn og når morsinstinktet kommer. Man må tenke på en ekstra person i livet og den personen kommer ALLTID først!

Jeg og blir engasjert, men blir også provosert av mange diskusjoner :kjefte: Jeg er en del på samliv&relasjoner diskusjonene også og der er det jammen meg mye krimskrams som dukker opp :gjeiper: Vi kommer til å bli fantastiske mødre alle sammen :klemmer: Jeg synes det er viktigere at vi er en god omsorgsperson, er reflektert, ansvarlig og stabil, klarer å ta gode avgjørelser og at vi viser at barnet er ønsket enn å være 10 år eldre.

Edit: skrivefeil!

Enig med deg :) Alder har ingenting å si. Som sakt, jeg har selv en mor som var 17 da jeg ble født. Har aldri manglet en ting. Overoset av stabilitet og omsorgspersoner fra den dagen jeg var bosatt i magehuset :jepp: og den dag i dag, nesten 21 år senere er de like gode å snille, mot både meg og prinsen i magen <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare fullfart innom og si hei til dere jenter jeg :) I dag er det SOMMER, jeg har FRI og skal lure skrotten med meg på STRANDA :jepp: Her skal det nytes hvert sekund. Syns det er litt skummelt å dra på stranda i bikini kjenner jeg, men det går nok fint etterhvert.

Og et spørsmål. Noen der som er plagt med leggkramper/leggstrekk eller hva det heter?? Har hatt det veldig mye, senest i dag morges. Helt forferdelig. Blir vekket når jeg sover av at hele foten låser seg, så må jeg massere den for å klare å strekke den ut. Klarer ikke å gå de 10 neste minuttene, og er gangsperret i leggen i flere dager etterpå :snurt: Det gjør voooondt!!!

Ønsker alle en fin og forhåpentlig like solfylt dag som det ser ut til å være her :D :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kos deg masse med fri og stranden :) Vise frem den fine magen i bikiki. Hehe.

Ja, leggkramper ja. Det har jeg MYE av for tiden, og det er ikke godt! Det er helt normalt, og kan komme av belastningsskader når man er gravid. Håper det blir bedre for deg. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å, så deilig med strandtur :jepp: Håper du har hatt en fin dag og koser deg. Har nok ikke hatt leggkramper, men i svangerskapsboken min står det at det er helt normalt :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kos deg masse med fri og stranden :) Vise frem den fine magen i bikiki. Hehe.

Ja, leggkramper ja. Det har jeg MYE av for tiden, og det er ikke godt! Det er helt normalt, og kan komme av belastningsskader når man er gravid. Håper det blir bedre for deg. :klemmer:

Å, så deilig med strandtur :jepp: Håper du har hatt en fin dag og koser deg. Har nok ikke hatt leggkramper, men i svangerskapsboken min står det at det er helt normalt :jepp:

Jeg har hatt det helt supert på stranda, og i morgen har de også meldt fint vær :D Så da får vi bare hive på bikinien og komme oss ned da og ;) Og da skal vi grille og :D Kan bli spennende å se hvordan kroppen blir etter å kun få sol på fremsiden, kommer til å bli black and white ;P :fnise:

Vet at det er helt normalt ja, men det er jo sååå irriterende og VONDT!! Vært en del plagt med det før også, men nå er det helt sykt ekstremt. Men vi får leve med det :)

Håper dere har hatt en fin dag og jenter, for det har jeg og lillegutt :) (han likte seg veldig godt på stranda, og ga maaange tydelige spark til både meg og venners store glede :D )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, stranden hørtes helt fantastisk ut! :jepp: Her høljer det desverre ned, så..

Vet ikke helt hvordan leggkramper føles, eller jo jeg pelide jo å få det som lita, men da klarte jeg alltid å strekke det ut ved å reise meg opp og gå..Så sikkert værre det du har..Vi har vist alle våre kjipe vondter å slite med..Synd ingen av oss skal få et drømmesvangerskap uten en eneste plage.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Åh, stranden hørtes helt fantastisk ut! :jepp: Her høljer det desverre ned, så..

Vet ikke helt hvordan leggkramper føles, eller jo jeg pelide jo å få det som lita, men da klarte jeg alltid å strekke det ut ved å reise meg opp og gå..Så sikkert værre det du har..Vi har vist alle våre kjipe vondter å slite med..Synd ingen av oss skal få et drømmesvangerskap uten en eneste plage.. :fnise:

Å ja, og bare for å friste enda litt mer, her er det fint, og jeg skal på stranda i dag og :D :fnise:

Hehe, ikke mulighet til å reise meg opp å gå her nei :P Vi har vist det. Men vil i grunn egentlig kalle mitt et drømmesvangerskap da, til nå :) Er jammen meg ikke mye å sette fingeren på her enda. Men det kan jo fort snu... Desverre.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

:klemmer: Ikke godt med kramper. Har vært såpass heldig at jeg har hatt kramper i benet når frøkna har sovnet på en av nervene og det kan jeg telle på en hånd, noe jeg ikke synes er så verst. Uansett beveger jeg meg så mye så mulig når jeg kjenner krampene kommer. :sjenert:

Håper du hadde en fantastisk tur til stranden.

Ooooog.. :hoppe: for 21 uker! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer: Ikke godt med kramper. Har vært såpass heldig at jeg har hatt kramper i benet når frøkna har sovnet på en av nervene og det kan jeg telle på en hånd, noe jeg ikke synes er så verst. Uansett beveger jeg meg så mye så mulig når jeg kjenner krampene kommer. :sjenert:

Håper du hadde en fantastisk tur til stranden.

Ooooog.. :hoppe: for 21 uker! :danse:

Heldig da :) Men som sakt, har jo vært plagd med det før graviditeten og, men legger litt mer merke til alt nå :P Og bevege meg kan jeg ikke, for jeg blir vekket av dem- kommer om natta/tidlig på morgenen mens jeg sover :P

Jeg har hatt det fint :) Håper du har hatt en fin dag og :D

21 uker ja, JIPPI :danser:

Kos deg på stranda, og :hoppe: for 21 uker :hoppe:

Johoo, 21 uker jaa :hoppe::hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...