Gå til innhold

Mamma benni og lille S


benni

Anbefalte innlegg

Kos med bytur og shopping :strix: Og så deilig at dere får lammeskinnspose da :) Alt kommer godt med!

Scrapping er gøy! Det burde du gjøre. Er ingenting som er så koselig som hjemmelagde ting :)

Skjønner at du vil få i stand sengen. Jeg tøyt helt over når vi hadde kjøpt vuggen jeg. Så jeg satt i gang å vaske laken, tisselaken, sengetøy og dyne, og la det på! Så det er alt klart kan du si :) Sprinkelsengen som vi har arvet, har vi ikke montert, for den skal vi ikke (etter planen ihvertfall) bruke før hun er rundt 6 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den lammeskinnsposen jeg har fått har de faktisk ikke i nettbutikken ser jeg :klo: Mamma har en nøstebarnbutikk 5 min fra huset sitt, så det var der vi kjøpte den :) Den er fin :hjerte: Svart utenpå og lammeskinn inni. Hehe..

Hvis jeg var deg ville jeg kjøpt skumgummimadrass også overmadrass over. Finn en god overmadrass så lillegull ligger godt :jepp:

Smart med takkekort. Kanskje jeg og bør vurdere det, ja. Da hadde jeg absolutt sendt kombinert takke - og julekort med tanke på at vi alle har termin ganske nærmt jul (og du har jo enda nærmere enn meg). Føler det blir litt bortkastet med et takkekort og noen uker etterpå så sender man enda et kort, så jeg ville sendt dette kombinert. Det var en lur ide, benni :jepp: Og det er greit å ha litt å gjøre før fødsel :fnise: Jeg føler jeg har mer enn nok med babyshopping, holde huset rent, gå turer og studere. Dessuten er jeg ikke flink å lage kort :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kos med bytur og shopping Og så deilig at dere får lammeskinnspose da :) Alt kommer godt med!

Scrapping er gøy! Det burde du gjøre. Er ingenting som er så koselig som hjemmelagde ting :)

Skjønner at du vil få i stand sengen. Jeg tøyt helt over når vi hadde kjøpt vuggen jeg. Så jeg satt i gang å vaske laken, tisselaken, sengetøy og dyne, og la det på! Så det er alt klart kan du si :) Sprinkelsengen som vi har arvet, har vi ikke montert, for den skal vi ikke (etter planen ihvertfall) bruke før hun er rundt 6 mnd.

Ja, alt kommer godt med :)

Helt enig. Syns det er kjempe gøy jeg og, og driver å lager en del korter og sånt da. Og så er det så mye kjekkere med hjemmelaget. Er min mening :) Blir litt ekstra spesielt. Har du tenkt noe over det eller?

Hehe, sånn jeg kjenner det og. Har alt klart til senga, mangler bare madrassen, og jeg har sååå lyst til å reie den opp. Og tror jeg snart må gå å hente vugga hos svigers og sette opp den og, gleder meg sånn :rodmer:

Bruker dere vugga på soverommet da eller?

Den lammeskinnsposen jeg har fått har de faktisk ikke i nettbutikken ser jeg :klo: Mamma har en nøstebarnbutikk 5 min fra huset sitt, så det var der vi kjøpte den :) Den er fin Svart utenpå og lammeskinn inni. Hehe..

Hvis jeg var deg ville jeg kjøpt skumgummimadrass også overmadrass over. Finn en god overmadrass så lillegull ligger godt

Smart med takkekort. Kanskje jeg og bør vurdere det, ja. Da hadde jeg absolutt sendt kombinert takke - og julekort med tanke på at vi alle har termin ganske nærmt jul (og du har jo enda nærmere enn meg). Føler det blir litt bortkastet med et takkekort og noen uker etterpå så sender man enda et kort, så jeg ville sendt dette kombinert. Det var en lur ide, benni :jepp: Og det er greit å ha litt å gjøre før fødsel :fnise: Jeg føler jeg har mer enn nok med babyshopping, holde huset rent, gå turer og studere. Dessuten er jeg ikke flink å lage kort

Aah :) Kan tenke meg den er fin. Elsker lammeskinnsposer, er så nusselig og søtt :D Den jeg vil ha er også svart utenpå :):rodmer:

Ja, tror det må bli den løsningen jeg og :jepp: og tror jeg må dra mamma med meg for å få kjøpt det inn ganske snart (gubben er jo på sjøen) sånn at jeg kan få gjordt det klart :jepp: klår i fingrene :P

Ja, jeg syns og det er bortkastet å lage to.. Unødvendig. Hehe, sant som du sier. Er jo mer en nok med husvask, babyshopping osv. Men kjekt å ha noe om kveldene og. Er jo begrenset hvor mye man kan vaske da :P Haha. Men så studerer ikke jeg da. Men jobber jo. Men vet jo ikke hvor mye jeg kommer til å gå nå :/ syns det er litt kjedelig, men sånn er det.. Og vet du hva. Du trenger ikke være så flink til å lage korter. Om dere har en panduro eller en annen scrappeforetning rundt der du bor så hjelper de deg :) Du bare sier hva du ønsker, eller spør etter ideer og så hjelper de deg :) Jeg finner inspirasjon på nettet jeg. Så jeg er sikker på du skulle klart å laget noen nydelige kort :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal nok også lage takkekort, men det blir sånn som man lager på nett. Har lagt til en side på mine favoritter hvor de lett kan lages. Ikke er det dyrt heller. :) Japah Photo eller hva det heter.

Ser ikke at jeg skal ha hverken tid eller ork til å lage hjemmelaget når lillegutt har ankommet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vugga står på barnerommet nå, men blir flyttet inn på vårt rom slik at hun kan sove sammen med oss de første ukene. På dagtid skal vi ha vuggen i stua, slik at dagsoving skjer der. Den har hjul, så er veldig lett å bare trille rundt :)

Når hun begynner å reise seg selv, er det slutt med vugge, og da skal hun over i sprinkelsenga. Men vuggen vår er så fin :rodmer: og sprinkelsengen er ikke så fin, så jeg venter så lenge som mulig :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, alt kommer godt med :)

Helt enig. Syns det er kjempe gøy jeg og, og driver å lager en del korter og sånt da. Og så er det så mye kjekkere med hjemmelaget. Er min mening :) Blir litt ekstra spesielt. Har du tenkt noe over det eller?

Hehe, sånn jeg kjenner det og. Har alt klart til senga, mangler bare madrassen, og jeg har sååå lyst til å reie den opp. Og tror jeg snart må gå å hente vugga hos svigers og sette opp den og, gleder meg sånn :rodmer:

Bruker dere vugga på soverommet da eller?

Aah :) Kan tenke meg den er fin. Elsker lammeskinnsposer, er så nusselig og søtt :D Den jeg vil ha er også svart utenpå :):rodmer:

Ja, tror det må bli den løsningen jeg og :jepp: og tror jeg må dra mamma med meg for å få kjøpt det inn ganske snart (gubben er jo på sjøen) sånn at jeg kan få gjordt det klart :jepp: klår i fingrene :P

Ja, jeg syns og det er bortkastet å lage to.. Unødvendig. Hehe, sant som du sier. Er jo mer en nok med husvask, babyshopping osv. Men kjekt å ha noe om kveldene og. Er jo begrenset hvor mye man kan vaske da :P Haha. Men så studerer ikke jeg da. Men jobber jo. Men vet jo ikke hvor mye jeg kommer til å gå nå :/ syns det er litt kjedelig, men sånn er det.. Og vet du hva. Du trenger ikke være så flink til å lage korter. Om dere har en panduro eller en annen scrappeforetning rundt der du bor så hjelper de deg :) Du bare sier hva du ønsker, eller spør etter ideer og så hjelper de deg :) Jeg finner inspirasjon på nettet jeg. Så jeg er sikker på du skulle klart å laget noen nydelige kort :jepp:

Det er mer personlig med hjemmelaget :jepp: Blir nok flotte kort. Har en del hobbybutikker i sentrum, så jeg får ta og spørre de om litt inspirasjon og hjelp, så får jeg se om jeg orker å begynne :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Delphina

Det med takkekort driver vi og surrer med her. Vi har funnet ut at vi skal bruke mine "kunstneriske" evner, siden jeg kan tegne visstnok. :klo: Så, vi gjør det jo litt mer personlig. :fnise: Jaja, hu her kommer såpass før jul at vi ikke akkurat kan kombinere julekort og takkekort. :fnise: Hadde ikke vært så ille, men.. Det er 3 måneder før, og da blir det litt merkelig.

"Tusen takk for gaver og god jul". Tror de tenker "Er hu der i ammetåka eller?!" :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal nok også lage takkekort, men det blir sånn som man lager på nett. Har lagt til en side på mine favoritter hvor de lett kan lages. Ikke er det dyrt heller. :) Japah Photo eller hva det heter.

Ser ikke at jeg skal ha hverken tid eller ork til å lage hjemmelaget når lillegutt har ankommet. :)

Derfor jeg vurderer å gjøre det nå alt, for nå får jeg nok tid :) Så kan jeg bare lime på bilder når prinsen er født, og bildene tatt ;)

Ja, vugga står på barnerommet nå, men blir flyttet inn på vårt rom slik at hun kan sove sammen med oss de første ukene. På dagtid skal vi ha vuggen i stua, slik at dagsoving skjer der. Den har hjul, så er veldig lett å bare trille rundt :)

Når hun begynner å reise seg selv, er det slutt med vugge, og da skal hun over i sprinkelsenga. Men vuggen vår er så fin :rodmer: og sprinkelsengen er ikke så fin, så jeg venter så lenge som mulig :fnise:

Hehe :D Greit med hjul da. Vi har ei vugge til å bruke på dagtid, og ei skyveseng som skal brukes på soverommet hos oss på kvelden/natta. Kunne klart oss med bare senga vi og, men den har ikke hjul, og jeg syns det er greit å skille mellom dagsoving og nattsoving. Så da får vi ha beggedeler :)

Det er mer personlig med hjemmelaget :jepp: Blir nok flotte kort. Har en del hobbybutikker i sentrum, så jeg får ta og spørre de om litt inspirasjon og hjelp, så får jeg se om jeg orker å begynne :fnise:

Du får gjøre det ;) En ting å tenke det, noe annet å orke.. Så blir spennende å se om det blir noe her og :P

Det med takkekort driver vi og surrer med her. Vi har funnet ut at vi skal bruke mine "kunstneriske" evner, siden jeg kan tegne visstnok. :klo: Så, vi gjør det jo litt mer personlig. :fnise: Jaja, hu her kommer såpass før jul at vi ikke akkurat kan kombinere julekort og takkekort. :fnise: Hadde ikke vært så ille, men.. Det er 3 måneder før, og da blir det litt merkelig.

"Tusen takk for gaver og god jul". Tror de tenker "Er hu der i ammetåka eller?!" :skratte:

Hehe :D Så gøy. Godt det ikke bare er jeg som har vært inne på den tanken ;) Men har faktisk fått takkekort og julekort kombinert med ei som ble født i august. Men de foreldrene er mega treige på alt da :P Men tenkte ikke over at det var noe rart da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jammen meg denne helga over og. Den har gått fort den!!

I dag har jeg vært i bursdag hos oldemoren min. Spist mye god kake og drukket brus ;) Passer meg ypperlig :fnise:

Nå vet jeg ikke helt hva jeg skal ta meg til. Vurderer å slenge på en film :popcorn: men er liksom ingen som frister i filmhylla..

Bestilte meg en hel haug med putetrekk på Ellos i dag. Så nå gleder jeg meg til de kommer i posten og jeg kan sprite opp sofaen med noen nye puter :D Gikk nermest amok, trodde ikke de hadde så mye fint der nei.

I morgen er det nok en handletur som står for turen. Jeg og svigerinna mi skal ut på babyshopping. Fant ut i dag når jeg gikk gjennom klærne til lillegutt at vi har nesten ingenting i småstørelse. Har liksom bare kjøpt i str 62 jeg.. Så da må vi få kjøpt inn litt smått :) Gleder meg :rodmer:

Så et fantastisk nydelig sett på en butikk her i går når jeg var ute med mamma og mor. Det var veldig dyrt, men jeg klarer ikke å slutte å tenke på det. Irriterer meg grønn over at jeg ikke husker hvilket merke det var, så jeg kunne søkt det opp på nettet :angry: tror jeg bare må innvistere i det, men blir nok i str 68 eller noe sånt, for da vokser han ikke sååå fort fra det. Sogle sogle :rodmer:

Har dere hatt ei fin helg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille prinsen din må jo nesten ha noe å ha på seg de første ukene også :fnise: Vi har litt i 50 og litt mer i 56. Billige ting fra HM osv, men helt greie :) Er enig i at du burde kjøpe det settet i en litt større størrelse, hvis det er veldig dyrt.

Har hatt en fin helg. Men ja, den har gått utrolig fort. Men det syntes jeg også at ukene gjør for tiden. Selv om jeg venter på noe godt, så går tiden fort! Fortere og fortere.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, oldemoren din, så da blir hun tippoldemor når Mr. Prins kommer da? :jepp: Kanskje bare jeg som er sjokkert, men mine oldeforeldre døde for mange år siden (før jeg ble født). Mamma var jo litt "gammel" da hun fikk meg og min bror. Hun var 33 da hun fikk min bror og 34 da hun fikk meg, så.. :fnise:

Helga har heldigvis gått fort. SNART har vi den vesle i våre armer :rodmer: Jeg gruer meg til babytiden. Den er sikkert over på null komma null niks :( Jeg vil nyte den, men alle sier den går så fort :sukk: Jaja, jeg får produsere nye unger hver gang babytiden er over :lur::fnise:

Jeg haddde og kjøpt settet i en litt større størrelse hvis jeg var deg :jepp: Her har vi handlet inn masse dyre klær i størrelse 56, 62 etc og et par/få ting i størrelse 50. Man vet jo aldri hvor stor de blir, så jeg tenker at det er ikke vits å kjøpe for mye i den minste størrelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille prinsen din må jo nesten ha noe å ha på seg de første ukene også Vi har litt i 50 og litt mer i 56. Billige ting fra HM osv, men helt greie Er enig i at du burde kjøpe det settet i en litt større størrelse, hvis det er veldig dyrt.

Har hatt en fin helg. Men ja, den har gått utrolig fort. Men det syntes jeg også at ukene gjør for tiden. Selv om jeg venter på noe godt, så går tiden fort! Fortere og fortere..

:fnise: han må nesten det ja.. Har hele tiden trodd jeg hadde så mye klær, men har vist ikke så mye som jeg har trodd :) Så i dag skal det handles :D Har litt fra over alt jeg og. Og jeg kjøper ting jeg syns er fine, og om det er fra H&M gjør meg ingenting :) Men syns det er litt kjekt å ha noen kvalitetsplagg, og heller ha litt mindre og. Men kjipt å kjøpe det i de små str, siden de vokser så fort fra dem :jepp:

Hehe, syns det går fort jeg og, og det er braa :D Bare håpe det går like fort fremover og :jepp:

Oi, oldemoren din, så da blir hun tippoldemor når Mr. Prins kommer da? Kanskje bare jeg som er sjokkert, men mine oldeforeldre døde for mange år siden (før jeg ble født). Mamma var jo litt "gammel" da hun fikk meg og min bror. Hun var 33 da hun fikk min bror og 34 da hun fikk meg, så..

Helga har heldigvis gått fort. SNART har vi den vesle i våre armer Jeg gruer meg til babytiden. Den er sikkert over på null komma null niks :( Jeg vil nyte den, men alle sier den går så fort :sukk: Jaja, jeg får produsere nye unger hver gang babytiden er over :lur:

Jeg haddde og kjøpt settet i en litt større størrelse hvis jeg var deg :jepp: Her har vi handlet inn masse dyre klær i størrelse 56, 62 etc og et par/få ting i størrelse 50. Man vet jo aldri hvor stor de blir, så jeg tenker at det er ikke vits å kjøpe for mye i den minste størrelsen.

Stemmer det ;) Har 3 oldemødre jeg, så prinsen kommer til å få 3 tippoldemødre når han blir født. Selv hadde jeg tippoldefar til jeg var 8 år ;) Mammsen min var bare 17 da jeg ble født, og pappa var 21 :) Så det sier vell kanskje litt. I tillegg så har resten av familien vært tidlige dem og, jeg er vell nesten den "gamleste" mammaen i familien :P

Jaa, tenk da :rodmer: er og veldig redd for at babytiden skal gå fort. Jeg vil jo at han skal være liten leeeenge jeg. Sånn at jeg kan kose og dulle i evigheter ;) Syns de kunne vært babyer i 1 år, så kunne de begynt å vokst :jepp: Haha, henger meg på den ;) Ny baby neste høst da, HenLu???? ;P

Helt enig, ingen vits å ha for mye i de små str. Og ser egentlig for meg at det bare er strømpebukse og body som blir brukt, så tar vi på klær når vi skal ut.. Men må liksom ha litt klær å ha når han er helt liten da :P

______________________________________________________

Da sitter jeg og venter på mi kjære svigersøster. Som nevnt tidligere skal vi ut på babyshopping i dag :)

Ringte til arbeidsgiver i dag for å gi henne beskjed om at hun måtte sende inn dokumentasjon på lønn til nav. Hun viste ikke hva jeg snakket om. Hallooo, hun har da gjordt det mange ganger før. Men men. Ble enige om at jeg skulle komme til henne en dag, så skulle vi ordne det sammen. Så da får vi håpe hun vet hva jeg snakker om da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kjøpes det heller ikke så mye i 50. :) Det ser jo knøttlite ut, hehe. Dessuten er både jeg og kjæresten høye, så ser for meg det blir en lang baby. Jeg var 54 cm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her kjøpes det heller ikke så mye i 50. :) Det ser jo knøttlite ut, hehe. Dessuten er både jeg og kjæresten høye, så ser for meg det blir en lang baby. Jeg var 54 cm.

Jeg har ikke kjøpt noe i str 50 :) Har en body eneste, og det er en gave :) Syns det meste starter på str 56 jeg..

Hehe, jeg var bare 49, og tror kjæresten var det samme.. Men er en laaang tynn ting nå :P Så blir spennende :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kos med babyshopping :) :)

Bleh, NAV og papirer og arbeidsgiver.. Gir opp!

Jaa :rodmer: jeg elsket shopping før, men nå er det mye morsomere :D Mye kjekkere å bruke pengene på prinsen en til meg selv :P:fnise:

Det gjør jeg og!! Trodde da hun hadde gjordt dette 100 ganger før, men men. Det skal vist ikke alltid være like lett..

_____________________________________________

Ble ikke store handelen i dag, men fikk røsket med meg en søt sparkebukse og body i str 56 på name it, kjempe skjønn :D Og ei smekke som det sto Gullungen på :rodmer:

Vi fant også lammeskinspose, så da vet vi vertfall hvor vi får tak i den :) Så da får de snille menneskene som skal kjøpe oss den ordne det når de selv vil :)

Er så rastløs for tiden. Har vært det i flere uker nå. Finner ikke helt roen noen steder føler jeg. Og nå som kjæresten er reist på sjøen er det bare enda verre. Har jeg vært ute på noe og kommer hjem går det 10 min og jeg MÅ gjøre noe igjen :P Kjedelig.

Så lurer på om jeg skal finne frem heklet mitt og fortsette på oldemorteppet til prinsen. Ble litt inspirert av deg, Teita ;D Og så lurer jeg på om jeg skal se på Ungkarskvinnen i kveld!?!?! Bare for å ha noe å gjøre, og ha noe å følge med på :P

I morgen er det vertfall jobb, gleder meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Stemmer det ;) Har 3 oldemødre jeg, så prinsen kommer til å få 3 tippoldemødre når han blir født. Selv hadde jeg tippoldefar til jeg var 8 år ;) Mammsen min var bare 17 da jeg ble født, og pappa var 21 :) Så det sier vell kanskje litt. I tillegg så har resten av familien vært tidlige dem og, jeg er vell nesten den "gamleste" mammaen i familien :P

Jaa, tenk da :rodmer: er og veldig redd for at babytiden skal gå fort. Jeg vil jo at han skal være liten leeeenge jeg. Sånn at jeg kan kose og dulle i evigheter ;) Syns de kunne vært babyer i 1 år, så kunne de begynt å vokst :jepp: Haha, henger meg på den ;) Ny baby neste høst da, HenLu???? ;P

Helt enig, ingen vits å ha for mye i de små str. Og ser egentlig for meg at det bare er strømpebukse og body som blir brukt, så tar vi på klær når vi skal ut.. Men må liksom ha litt klær å ha når han er helt liten da :P

______________________________________________________

Da sitter jeg og venter på mi kjære svigersøster. Som nevnt tidligere skal vi ut på babyshopping i dag :)

Ringte til arbeidsgiver i dag for å gi henne beskjed om at hun måtte sende inn dokumentasjon på lønn til nav. Hun viste ikke hva jeg snakket om. Hallooo, hun har da gjordt det mange ganger før. Men men. Ble enige om at jeg skulle komme til henne en dag, så skulle vi ordne det sammen. Så da får vi håpe hun vet hva jeg snakker om da :P

Oi, så heldig du er da som har oldeforeldre og hadde tippoldeforeldre :jepp: Og det at du er den eldste mammaen i din familie er morsomt med tanke på at du enda er såpass ung :fnise: Jeg er den yngste mamsen i min familie (tror jeg, jeg vet ikke helt med den familien min i Marokko. De har jo en tendens til å reprodusere seg selv ørten ganger før de fyller 50) og min bror er den yngste papsen (han blir 22 neste uke og blir pappa i oktober) så vi er de eneste som er tidlig ute :fnise:

Vi får ta og planlegge baby nr 2 sammen neste år da, benni :skratte: Så vi får de også ganske likt :fnise: Og da satser vi på at vi får jente! Jeg vil i hvert fall ha en av hver, så vi får spørre Teita eller Delphina om oppskriften på å få jente :fnise:

Og arbeidsgivere er et kapittel for seg selv. Jeg stresset med å få lønnsinntekter i 3,5 mnd fra arbeidsgiver før jeg fikk utbetalt sykepengene mine :kjefte: Så jeg var uten penger i 3,5 mnd og det er en god del det når man har husleie å betale, strømregning og andre regninger og mat. Heldigvis hadde jeg familien min og min elskede som var så snill å steppe inn :rodmer: Min mor ble så sint at hun dro hjem til arbeidsgiver på døren og fikk ordnet opp (mamma er skummel når hun er sint) :sjenert: Hun er noe for seg selv, HAHA! Men det var da de fikk fingen i gir og fikk ordnet lønningsoversikt ;) Nå har jeg heldigvis ingen utgifter fordi jeg bor med min elskede :rodmer: Utenom vanlige regninger da..

Edit: hadde en SYK skrivefeil. Det gikk ikke an å tolke den :fnise:

Endret av HenLu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppskriften på å få jente ja. Hmm :fnise:

Nr 1: Ha sex

Nr 2: Planlegg å få barn sammen, men selvfølgelig ikke enda :sjenert:

Nr 3: Slutt på p-piller, men tro du er sikker frem til du får normal syklus. Jeg fikk aldri mensen jeg :sjenert:

:ler: :ler: :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Oppskrift på jente:

1) Ha sex... :nigo:

Kan rett og slett ikke si annet. :fnise: Dere må gi oppskriften på gutt, for vi har lyst på en av hver. :fnise: Dog jeg selv tror vi får to frøkner. :fnise: Ene er snart på utsiden! :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...