Gå til innhold

Mamma benni og lille S

Fremhevede innlegg

Skrevet

:hoppe: for siste trimester og 28 uker! :danse: Oooog for 70% stilling! :danse:

Takk for det :D Flink du er å hoppe ;) Ikke verst :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må jo ikke like "Jeg er ikke feit, jeg er gravid" bildet mitt på face :fnise: Det var da. Nå er nå. Nå er både feit og gravid :sjenert:

Skrevet

Du må jo ikke like "Jeg er ikke feit, jeg er gravid" bildet mitt på face :fnise: Det var da. Nå er nå. Nå er både feit og gravid :sjenert:

Joooda :D Digger de t-skjortene der ;) Og du var så fin så, og er nok like fin enda :D Og feit er du ikke, du ER gravid ;):jepp:

Skrevet

Jeg er begge deler nå, dessverre :( Tør nesten ikke regne ut hvor mye jeg har gått opp, men vet at det er over 20 kilo. Og det er jo veldig mye.. :( Men men. Går jeg det ikke ned naturlig med amming og trilleturer, så skal jeg trille til Bergen for å besøke HenLu, til Haugesund for å besøke deg, til Bodø? for å besøke Teriyaki og hvis ikke det hjelper, så skal jeg LØPE til Delphina i Nederland :fnise: :fnise: Haha!

Skrevet

Jeg er begge deler nå, dessverre :( Tør nesten ikke regne ut hvor mye jeg har gått opp, men vet at det er over 20 kilo. Og det er jo veldig mye.. :( Men men. Går jeg det ikke ned naturlig med amming og trilleturer, så skal jeg trille til Bergen for å besøke HenLu, til Haugesund for å besøke deg, til Bodø? for å besøke Teriyaki og hvis ikke det hjelper, så skal jeg LØPE til Delphina i Nederland :fnise: :fnise: Haha!

Hahahaha :fnise: om jeg har samme problemet så hopper jeg på når du kommer til meg ;) Så kan vi slå følge :fnise:

Tror nok du går de naturlig ned ved hjelp av amming og trilleturer, det satser hvertfall jeg på :jepp: Rekner med å sitte med noen ekstra, men det går seg vell til etterhvert :)

Skrevet

Det er en deal :fnise:

Ja, jeg kan gjerne sitte igjen med + 4-6 kilo av startvekt. Det er helt greit. Men ikke noe mer enn det, da vil jeg ikke trives.

Skrevet

HAHAHA :skratte: Vi kan møtes på halvveien, så kan vi trille sammen til benni og Teri også LØPER vi oss halvt i hjel til Delph :fnise:

Huff, jeg tenker på å gå ut i de kalde oktober/november-dagene :( Lite fristende, men så kommer jeg på at jeg ikke er alene :nigo: Jeg har jo med meg prinsen min! :) Og kjæresten sier at vi skal gå turer HVER dag. HAHA, han planlegger mye, men gjennomfører det sjeldent :filer:

Gjest Delphina
Skrevet

:fnise: Løpe til meg? :skratte: Da må dere reise gjennom Sverige, Danmark og Tyskland før dere når meg altså. :nigo: Eller en liten svømmetur over Nordsjøen før dere når meg. Orker dere det altså!

Han her blir nok med på gåturene våre, vi har gåturer sammen allerede nå. Gleder meg uansett til å gå med C i vogna og bare være mamma for henne. Jeg vet det er et stort ansvar og jeg er jo fremdeles veldig "nervøs" for at jeg ikke skal greie det. Dog, det er jo et stort ansvar jeg ikke har vært gjennom, så jeg vet faktisk ikke hva som kommer.

Skrevet

Hehe, dere er hjertelig velkomne når dere skal på de omfattende trilleturene dere planlegger :fnise: Kan by dere på iskaldt Heggmovann som har så kort reisevei til huset vårt at det er det kaldeste vannet i byen :jepp:

Jeg får selskap av hunden, og sikkert av og til kjæresten på trilleturene. :) Gleder meg veldig til trilleturer. Skal passe på å finne litt oppoverbakker og sånt også slik at jeg får pulsen opp. Har en perfekt langbakke oppover til et sted som heter vattenvatnet. :)

Skrevet

Det er en deal :fnise

Ja, jeg kan gjerne sitte igjen med + 4-6 kilo av startvekt. Det er helt greit. Men ikke noe mer enn det, da vil jeg ikke trives.

Da har vi en deal ;D

Enig der. Viktigste er at vi trives, vist ikke har vi det ikke bra ;) Vi får starte en treningsdagbok da, og motivere hverandre ;) Eller på face :D

HAHAHA :skratte Vi kan møtes på halvveien, så kan vi trille sammen til benni og Teri også LØPER vi oss halvt i hjel til Delph :fnise

Huff, jeg tenker på å gå ut i de kalde oktober/november-dagene :( Lite fristende, men så kommer jeg på at jeg ikke er alene :nigo Jeg har jo med meg prinsen min! :) Og kjæresten sier at vi skal gå turer HVER dag. HAHA, han planlegger mye, men gjennomfører det sjeldent :filer

Hehe, godt du henger deg på HenLu :D

Jeg syns det er så koselig jeg å gå tur om høsten :jepp og gleder meg til å pakke inn gogutten i varmt tøy og legge han godt til rette i vogna, pakke meg godt inn selv og gå tur ute i mørket :rodmer ekstra koselig når vi har barnevogn å ha med oss :jepp: Haha, mannfolk. De sier mye rart, ikke så tøff når de kommer til stykket ;) Tror det er ganske likt, gjevnt over vertfall :)

:fnise Løpe til meg? :skratte Da må dere reise gjennom Sverige, Danmark og Tyskland før dere når meg altså. :nigo Eller en liten svømmetur over Nordsjøen før dere når meg. Orker dere det altså!

Han her blir nok med på gåturene våre, vi har gåturer sammen allerede nå. Gleder meg uansett til å gå med C i vogna og bare være mamma for henne. Jeg vet det er et stort ansvar og jeg er jo fremdeles veldig "nervøs" for at jeg ikke skal greie det. Dog, det er jo et stort ansvar jeg ikke har vært gjennom, så jeg vet faktisk ikke hva som kommer.

Har du ikke troa på oss daa?? ;) Haha. Svømmetur over nordsjøen går nok fint med mine gode svømmeevner :P:fnise:

Tror nok mannen i huset blir med på trilleturer jeg og :) Han sier nå så. Gleder meg :rodmer: Men han fikk litt panikk og sa at det var kun jeg som kom til å bruke vogna når jeg på tull viste han en sjokk rosa vogn med pels og hele greia og sa det var den jeg skulle ha :fnise: Helt enig med deg. Det er jo skremmende, og man blir litt nervøs. Vil jo kun gjøre det beste, og vil jo lykkes. Og vi er jo like nye på det alle sammen. Men tror nok vi klarer oss fint alle jeg, vertfall etter å ha lest i dagbøkene til folk her :)

Hehe, dere er hjertelig velkomne når dere skal på de omfattende trilleturene dere planlegger :fnise Kan by dere på iskaldt Heggmovann som har så kort reisevei til huset vårt at det er det kaldeste vannet i byen :jepp

Jeg får selskap av hunden, og sikkert av og til kjæresten på trilleturene. :) Gleder meg veldig til trilleturer. Skal passe på å finne litt oppoverbakker og sånt også slik at jeg får pulsen opp. Har en perfekt langbakke oppover til et sted som heter vattenvatnet.

Gleder meg alt Teriyaki ;)

Koselig :D Jeg vil og ha hund :jepp: Hvilken rase er det du har? Trilleturer er bra, og oppoverbakker er nok bare supert :jepp ganske så mange bratte bakker her rundt og, så får ta noen runder :fnise

Heisann.

Da var det helg. I går var vi i som sakt i begravelse. Gikk veldig fint, og den var veldig fin og minneverdig. Lilleprinsen min ble nevnt i talen også, han ville vært det første oldebarnet til den døde. Klarte meg fint helt til da, men da kom tårene og det var gjordt. Satt med en stor klump i halsen, utrolig trist at han ikke kunne få oppleve å bli oldefar til gogutten vår, og trist at gutten vår ikke fikk møte en så flott mann. Men han skal nok få bli kjent med oldefaren sin i gjennom minner, ikke tvil.

I går kveld slappet vi av og koste oss med kyllingtaco og sofasliting. I dag har vi vært på besøk og spist gode vafler og truffet på flere familiemedlemmer. Koselig som alltid. Nå er kjærestemannen ute med en kompis en tur, og jeg lurer på om jeg skal ta meg en liten sykkeltur og besøke mormor og morfar. Men det bleser sånn ute, så vet ikke helt hvordan det går å sykle :P I kveld blir det en tidelig kveld for min del. I morgen er det jobb fra 9-19, så må lade opp litt. Tøff arbeidsuke blir det og, men sånn er det. Kjærestemannen reiser på jobb igjen på mandag, så like greit å jobbe.

Ha en fortsatt fin helg jenter :klemmer:

Skrevet

Jeg har en rhodesian ridgeback :)http://www.rhodesianridgeback.no/info_nrrk.html

Hanne på snart 11 måneder. Sykt å tenke på at han snart er et år gammel. Men det er trist også, fordi han ble født bare to dager etter vår elsekde Ziko døde så brått,uventet og dramatisk, bare 2,5 år gammel.. :sukk:

MEN..Det er en utrolig flott rase, men den er veeldig sta, så man bør ha erfaring med hund før man får en slik rase, eventuelt bør man lese seg godt opp på oppdragelse av hund og ikke minst rasens særtrekk. Hvis ikke kan man fort ende opp med en stor og sterk sjef i huset som bare gjør dagene plagsomme. :jepp:

___

Begravelser er triste..Bare det å se kisten er veldig trist og tungt. Skjønner du fikk klump i halsen da lille prinsen ble nevnt, og tanken på at han aldri får møte han. Selv er jeg kjempelei meg for at gutten vår ikke får møte farmoren min, for hun var/er jeg så utroolig glad i. Men sånn er livet.

:klemmer:

Skrevet

Forstår godt at tårene kom ut da de nevnte lillegull i magen. Begravelser er så fine, men ufattelig trist også. :klemmer: til dere begge :)

Gjest Delphina
Skrevet

Skjønner veldig godt det med nevning av prinsen, at du hadde vanskeligheter for å holde deg. Var jo i begravelse til tippoldemoren til jenta for et par måneder siden, og de hadde satt frem et lite lys som de hadde tent. Dette lille lyset var for tippoldebarnet som oldemoren til forloveden ikke fikk møte før hun gikk bort, godt over 90 år gammel. Det var tungt for forloveden å høre, og jeg hadde vanskeligheter for å holde meg jeg også!

:klemmer:

Skrevet

Takk for gode ord jenter :):klemmer: Virkeligen ikke noe gøy med begravelser nei. Men sånn er livets gang, desverre?!?!

Teryiaki: Huff, ikke kjekt når dyr går bort, de blir jo en del av familien. Men kjekt at du har fått deg en ny bestevenn da :jepp:

Hehe, sjef i huset ja. Trenger vell ikke enda flere sjefer i huset du nå, for snart kommer det en ny ;) Blir spennende å se hvordan hunden takler det nye familiemedlemmet da :D

Delphina: Åå, det var søtt :D Er så dumt når de går bort rett før, kunne de liksom ikke fått litt mer tid, og bare fått møtt dem om ikke mer..

Heihei :)

Nå har jeg nettopp hatt superkoselig besøk av den besteste jenta på hele jord :jepp: Vi har kost oss med frukt og sjokolade :rodmer: og tatlet i flere timer. Helt herlig.

Nå skal jeg bare nyte litt tid på sofaen før jeg skal kravle til sengs. Får besøk av en liten 2 åring i morgen tidlig i et par timer før jeg skal avgårde på jobb :)

Men lurer litt på noe. Hvordan sover dere om nettene?? Jeg har til tider STOOOORE problemer med å få sovne om nettene, rett og slett fordi jeg ikke klarer å finne noe behagelig stilling. Jeg har alltid pleid å ligge på magen, i en veldig raaar stilling :P Men nå går jo ikke det. Syns ikke det er noe bra å ligge rett på ryggen, og ligger jeg på siden så kan du nesten garantere at lillegutt begynner og sparker. Og det er veldig ekkelt når han sparker i siden og ned i madrassen :P Kjenner jeg gleder meg til å sove på magen igjen ja.. Heheh.

Skrevet

Jeg sover helt forferdelig, for å være ærlig. Men har skjønt at det er normalt.. Finner heller ingen behagelige stillinger, så jeg kaver og snur meg hele tiden. Tror jeg rett og slett sovner av utmattelse tilslutt.

Jeg har alltid sovet på siden, i fosterstilling, og gjør det enda, men ja; lillegull sparker da ned i madrassen. Men det gjør meg egentlig ikke noe. Har blitt vandt til det.

Nå sover jeg med 5 puter. Det hjelper faktisk litt, for da kan jeg bygge meg opp der det trengs. Pute mellom bena er et must!

Lykke til , og god natt :klemmer:

Skrevet

Her også sparker lisjegullet ned i madrassa! :jepp: Eg klarer framleis å ligge på magen (men då også sparkar han), men det kan bli litt ubehagelig av og til..så det blir ei sånn sidevegs stilling for det meste.. Syns ikkje det er så godt å ligge på ryggen. Og så bruker eg ikkje pute mellom beina, men dyna, hehe :fnise: Halve dyna havnar mellom beina, resten over rumpa og ryggen.. :ler:

Skrevet

Jeg sover enten på høyre side eller venstre side. Får ikke lov av forloveden å sove på magen! :snurt: Har fått streng beskjed om at: "Du får ikke lov til å ligge på sønnen vår!" eller: "Ikke skvis gutten vår!" så jeg måtte venne meg til å sove på høyre eller venstresiden fra begynnelsen av graviditeten. Nå liker jeg best å sove på siden, faktisk :fnise: Før sov jeg ALLTID på magen. Det er visst best å sove på venstre side pga organene og blodsirkulasjonen.

Skrevet

Jeg sover helt forferdelig, for å være ærlig. Men har skjønt at det er normalt.. Finner heller ingen behagelige stillinger, så jeg kaver og snur meg hele tiden. Tror jeg rett og slett sovner av utmattelse tilslutt.

Jeg har alltid sovet på siden, i fosterstilling, og gjør det enda, men ja; lillegull sparker da ned i madrassen. Men det gjør meg egentlig ikke noe. Har blitt vandt til det.

Nå sover jeg med 5 puter. Det hjelper faktisk litt, for da kan jeg bygge meg opp der det trengs. Pute mellom bena er et must!

Lykke til , og god natt :klemmer

Ja, jeg har i grunn skjønt at det er normalt jeg og. Og tror rett og slett jeg gjør som deg, sovner av utmattelse tilslutt :P

Haha, 5 puter. Jeg sover med 3 puter og 2 dyner nå som kjæresten er på jobb. Så når han kommer hjem er det ikke plass til han lenger :fnise:

Her også sparker lisjegullet ned i madrassa! :jepp Eg klarer framleis å ligge på magen (men då også sparkar han), men det kan bli litt ubehagelig av og til..så det blir ei sånn sidevegs stilling for det meste.. Syns ikkje det er så godt å ligge på ryggen. Og så bruker eg ikkje pute mellom beina, men dyna, hehe :fnise Halve dyna havnar mellom beina, resten over rumpa og ryggen.. :ler

Dyna havner mellom beina her og :P Haha. Tror det hadde vært et syn å hatt det på film når jeg prøver å finne en brukbar sovestilling :fnise:

Jeg sover enten på høyre side eller venstre side. Får ikke lov av forloveden å sove på magen! :snurt Har fått streng beskjed om at: "Du får ikke lov til å ligge på sønnen vår!" eller: "Ikke skvis gutten vår!" så jeg måtte venne meg til å sove på høyre eller venstresiden fra begynnelsen av graviditeten. Nå liker jeg best å sove på siden, faktisk :fnise Før sov jeg ALLTID på magen. Det er visst best å sove på venstre side pga organene og blodsirkulasjonen.

Hehe :D skjønne kjæresten. Han kjefter om jeg gjør noe som kan "skvise" babyen han her hjemme og :P

Hei jenter. Dagene flyyyr unna. Logget inn på KG både i går og tidligere i dag, men logget rett ut igjen. Vet ikke helt hvorfor, men kjente at jeg ikke orket å lese :P Orket generelt lite data i går og tidliger i dag.

I dag har vi vært og kjøpt vogn og stelleveske og det som trengs til vogna :D Og fått den hjem, trygt og godt i huset :D Så nå står den på et trygt rom, og jeg har pakket den inn i regnstrekket for at den ikke skal bli støvet ned :P Deeeilig å ha den i hus.

Ellers har jeg vært på jobb. En fin vakt, som vanlig :) Veldig syte å gå på jobb, men utrolig gøy når du først har kommet deg dit :)

I morgen er det nok en kveldsvakt, så går jeg inn i en 6 dagers friperiode, om jeg ikke plutseligen finner på å ta noen ekstravakter. Skal bli deilig, samtidig som jeg ikke helt vet om jeg "orker" å være hjemme så lenge :P Men om ei uke kommer kjæresten hjem igjen, og blir hjemme i 4 uker :D Herlig.

Tror kanskje jeg har funnet ut hvordan jeg skal lage julekort/takkekort og nå. Så nå må jeg bare komme meg i butikken og få kjøpt inn litt utstyr. Håpe de har fått inn litt juleprodukter :jepp:

Leggkrampene er tilbake for fult og. 2 netter har jeg våknet opp til at det var på vei å komme, men jeg klarte å stoppe det verste med å massere leggene. Kjenner bare stoooore "knuter" som forflytter seg oppover i leggen. Nå er jeg skikkelig stør i høyre legg, gjør veldig vondt. Men når jeg reiste til sydenland kjøpte jeg meg et par støttestrømper som jeg brukte på flyturen, sto at de virket forebyggende mot leggkramper. Nesten som jeg vurderer å bruke de på heltid!?!?

Og så må jeg bare fortelle dere en søøøt og morsom historie. Hadde besøk av verdens beste 2 åring i går. Vi satt og spiste lunsj sammen og hadde en veldig koselig samtale. Han vet at jeg har baby i magen, koser litt med magen og sånn av og til. Men mens vi satt der da så får jeg klar beskjed "Åpne magen din, (navnet mitt)" haha. Trodde jeg skulle dø. Her er det ikke bare jeg som er utrålmodig. Prøvde å forklare han at jeg ikke bare kunne åpne opp magen, og at vi måtte vente en stund til før babyen skulle komme. Men han skulle vise hvordan man skulle åpne magen, så han kavte på og måtte ha av alle klær for å vise magen sin :P Til slutt ble vi enige da, vi måtte vente en liten stund til før babyen skulle komme ut :D :rodmer:

Skrevet

Forstår at man ikke alltid orker å lese :jepp: Jeg har ingenting bedre å gjøre på, så jeg synes det er spennende å lese dagbøker :sjenert: Ellers hadde jeg sikkert veid 150 kg fordi jeg hadde bakt kaker og alt mulig tull :fnise:

Hvilken vogn kjøpte du? Gratulerer med vognkjøp :hoppe: Forstår at du vil bruke støttestrømpene på heltid :fnise: Det må være veldig ubehagelig, huff. Håper det blir bedre :klemmer: Du får telle ned dagene til kjæresten din er her. 1 uke går fort! :jepp:

HAHA, unger er så søte :rodmer: Hadde kanskje ikke vært så lurt å åpne magen din, nei :fnise:

Skrevet

Forstår at man ikke alltid orker å lese :jepp: Jeg har ingenting bedre å gjøre på, så jeg synes det er spennende å lese dagbøker :sjenert: Ellers hadde jeg sikkert veid 150 kg fordi jeg hadde bakt kaker og alt mulig tull :fnise:

Hvilken vogn kjøpte du? Gratulerer med vognkjøp :hoppe: Forstår at du vil bruke støttestrømpene på heltid :fnise: Det må være veldig ubehagelig, huff. Håper det blir bedre :klemmer: Du får telle ned dagene til kjæresten din er her. 1 uke går fort! :jepp:

HAHA, unger er så søte :rodmer: Hadde kanskje ikke vært så lurt å åpne magen din, nei :fnise:

Haha, i grunn har jeg ikke så mye å gjøre jeg heller- er som regel derfor jeg logger på :fnise: men så kommer jeg inn, så orker jeg bare ikke :P haha. Bake har jeg lyst til å gjøre heeele tiden og. Men blir ikke enig med meg selv hva jeg skal lage, så jeg ender opp med å bare drømme meg bort :P Hahha. Men neste uke blir det nok litt baking tenker jeg, da har jeg bursdag :D

Ble svart Simo Duo vogn :D Super fornøyd. Fikk 20% avslag, så betalte bare 5500 i stede for 7100 :D Det er bra det :jepp:

Eneste som er så "teit" med å bruke dem er at jeg føler meg som en eldgammel dame :P Var liksom det jeg skulle hjelpe alle disse eldre damene med når jeg jobbet i hjemmetjenesten :P SÅ nå har jeg dem selv. :fnise:

1 uke går fort ja :D Hadde trodd tiden skulle gå seint nå, men det går unna. Og godt er bare det :rodmer:

De er helt herlige :rodmer: kommer så mye rart ut av dem. Ei hadde fått spørsmål om hvordan babyen dusja når han bodde i magen. Og lurte på om mammaen åpna opp munnen når hun sto i dusjen, og at vannet da rant ned til babyen :D :fnise: for en fantasi :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...