Gå til innhold

Mamma benni og lille S


benni

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tusen takk for gratulasjonene og hoppinga for 30 uker :D

Jeg hadde en megafin dag :jepp: Koste meg med familie og myyyye godt å spise :fnise: Fikk mange flotte gaver gjorde jeg og :D Av kjærestemannen fikk jeg videokamera :jepp: så nå er vi råklar for å dokumentere heeeele livet til lilleprinsen vår :fnise: han påstår og at han skal filme hele fødselene, noe jeg selvfølgelig IKKE er enig i :sjenert::kjefte:

Og dere, det var samme gamle gutten som kom hjem ;) Takk og lov for det :D :skratte:

I går var vi en tur på Ikea. Fikk handlet ny madrass til senga og stellebord. Kjøpte og badebalje, lammeskin og laken til senga. Var veldig billig for laken der, hint hint ;) Tror det var 59 for to stk eller noe sånt.. Ikke så verst det når det er ca den prisen for 1 på Kid. Fikk og røsket med meg forskjellige ting til hu mor! 2 nye planter med potter, et kjeeeempe fint glassfat med sånn "lokk" over. Kjekt å ha når du har oppskjært frukt på bordet :)

Så i dag skal jeg skru opp stellebordet og få sortert litt og prøve å få litt orden i sakene til prinsen. Har og planer om å vaske sengklærne i løpet av helgen, sånn at jeg kan gjøre klar senga. Nå klarer jeg bare ikke vente lenger :fnise: Får bare legge et fint teppe over så det ikke støver ned ;P

I tillegg skal jeg lokke med meg mamma en tur på senteret. Må få kjøpt inn uringlass til legebesøket på mandag, og så vil jeg se etter sprinkelbeskytter. Har egentlig sett ut en på Kid, men den var utsolgt sist jeg var der.. Så håper de har noen fine på Princess...

Ønsker dere en god helg jenter :) Kos dere med maaagehuset deres :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oida, det var litt av en bursdagsgave :strix: Fantastisk snill kjæreste du har :jepp:

De har forresten sprinkelsengbeskyttere på Ikea ogå. Har du sett? De er litt kjedelige, men det var der vi kjøpte vår :jepp: Skal på Ikea selv i dag for å handle inn ENDA flere laken :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oida, det var litt av en bursdagsgave :strix: Fantastisk snill kjæreste du har :jepp:

De har forresten sprinkelsengbeskyttere på Ikea ogå. Har du sett? De er litt kjedelige, men det var der vi kjøpte vår :jepp: Skal på Ikea selv i dag for å handle inn ENDA flere laken :fnise:

Jaa, han er snill :strix:

Ja, jeg så det :) Men må ha en som er litt tjukkere og kraftigere pga det er en sånn "hukk" i senga når jeg drar den ut (skuveseng). Men er i grunn kjedelig jeg liker og, så hadde nok gått for en på ikea om den var tjukkere :D Gøy :D Var virkeligen kanooon billige de lakene der altså :jepp:

Hørtes ut som en fin dag og en fin feiring :)

Kos dere masse i dag :klemmer:

Takk for det :D :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

I dag har jeg skikkelig lyst til å gå tur med vogna mi altser.. Nesten som jeg lurer på om jeg skal ta en luftetur med den :P:fnise: (skal ikke gjøre det da). Gleder meg såå til å gå tur med baby oppi der :D MIN baby :rodmer:

I dag har jeg sendt alle babyklærne ned til mamma :) Hun ville ta seg av vaskinga og strykinga av klærne, og det sier vi jo ikke neitakk til :D Kjenner jeg er litt sånn smånervæs selv når det gjelder vask av små søte babyklær. Livredd for å gjøre noen feil. Så at mamma tar førstevasken er bare helt topp :)

Fikk ikke kjøpt sprinkelbeskytter i går da. Var en fin på Princess, men den var så spinkel.. Og så har jeg sett en på Kid som jeg virkeligen ikke klarer å glemme.. Den er hvit med blonder :rodmer: Sånn egentlig drømmer jeg om en nydelig de har på Barnas hus, men jeg syns 600 kroner er LITT i drøyeste laget for en sengekant.. Kanskje jeg kan spandere en i mindre utgave til vugga, om jeg ikke liker den svigermor allerede har til vugga. Får se :)

I dag har jeg tatt meg et deilig bad og skrubbet HELE kroppen med sitronskrubb fra The body shop. Etterfulgt av body butteren i samme seri. Så nå lukter det sitron av hele meg :fnise: Herlig :D

Fikk meg litt av et sjokk i dag og da. Tenkte jeg skulle gå på vikta her hjemme før legebesøket i morgen, sånn at jeg er litt forberedt. Må si jeg angret. Håper virkeligen at den vikta ikke er rett!! Helt utroooolig hvor mye jeg har lagt på meg siden forige kontroll!?! Jeg bryr meg overhodet ikke om vekta, men kjente at det stakk litt i hjertet da ja. Men skal vell kanskje ikke klage. Folk har det verre :P Men om den stemmer så har jeg lakt på meg tilsammen 12 kg til nå. Hadde håpet på 12 kg som sluttvekt. Men men. Trøster meg med at jeg i grunn ikke ser hvor alle de kg har lakt seg selv :) Og håper amming gjør susen når mini er født :jepp:

Senere i dag skal jeg reie opp senga til prinsen tenker jeg :D Får tjuvstarte litt selv om jeg ikke har sengekant. Den kommer til å bli sååå fin :rodmer:

Men har 2 spørsmål til dere i dag jeg jenter, kanskje dere kan hjelpe meg!?!?

Har dere tenkt på stelleprodukter til de lille? Hva kjøper dere inn liksom? Og hvilket merke? (jeg ønsker å ha ALT i boks før mannen reiser på sjøen igjen, også stelleprodukter ol)

Og har dere et bra kamera dere kan anbefale meg kanskje? Jeg har lenge tenkt jeg skulle kjøpe meg et speilrefleks kamera, men siden jeg fikk videokamera til bursdagen så tenker jeg at det er nok like greit med et godt digitalkamera. Blir så mye å drasse med seg om jeg skal ha et stort kamera i tillegg.. Har gjordt 2 bomkjøp de siste årene, så er veeeldig redd for å kjøpe noe uten å høre fra noen som har testet det før :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når det kommer til stelleprodukter, så har vi alt klart. Det merket vi har selges kun her og i Belgia, så jeg kan nesten ikke hjelpe til der.

vi har også et digitalkamera fra Panasonic, som er full av finurlige duppeditter. Det er et godt merke, og vi har så langt fått ut flotte bilder. Dog, vi kjøpte det da det var 4 uker igjen til termin. :fnise:

Jeg gikk forresten på vekta til svigers i går.. Etter å ha spist flere måltid for dagen, så var vekta mi 10 kg over vekta jeg hadde før jeg ble gravid (veid med tom mage). Det overrasket meg litt, da jeg har spist en del hele tiden. Spiser 5 måltid om dagen, 3 "store" og 2 små.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var 30 uker på vei, så hadde jeg lagt på meg 14 kg totalt.. :sjenert: Er spent på morgendagen, da..Skal på kontroll, så får se om det har blitt enda værre. :sjenert: Har jeg klart å bare gå opp et ekstra kg, så skal jeg være fornøyd, tenker jeg.

Gleder meg til å begynne å reie opp seng og sånt. Men først må vi bli HELT ferdig med rommet, har en liten detalj igjen, som jeg ikke kan gjøre før sambo har festet takledningen, så..Deretter skal svigers montere kommode og skap, jeg skal montere sprinkelseng og vi skal muligens plassere en sovesofa der inne. SÅ kan jeg endelig bagynne å pusle med klær, sengetøy og sånt. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig at moren din skal vaske og stryke de små klærne for deg :)

Hvit sengekant med blonder har jeg også :hjerte: Det er så pent.

Casio har gode digitalkameraer, ellers har jeg hørt at kompaktkameraer skal være et godt alternativ.

Kos å re opp den lille sengen :hjerte: Det har jeg gjort for leenge siden.. :sjenert:

12 kilo er jo ingenting! Og når du ikke kan se hvor de har lagt seg engang, så er det jo ihvertfall ikke noe å bry seg om :) Jeg nærmer meg 25 kg nå jeg... :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående stelleprodukter, så har jeg kjøpt zinksalve fra Natusan, A-creme fra apoteket, badeolje fra Libero også har jeg fått noen prøver her og der i diverse gratispakker. Vet ikke helt hva man trenger enda, men tenker jeg skal kjøpe babypudder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det kommer til stelleprodukter, så har vi alt klart. Det merket vi har selges kun her og i Belgia, så jeg kan nesten ikke hjelpe til der.

vi har også et digitalkamera fra Panasonic, som er full av finurlige duppeditter. Det er et godt merke, og vi har så langt fått ut flotte bilder. Dog, vi kjøpte det da det var 4 uker igjen til termin. :fnise:

Jeg gikk forresten på vekta til svigers i går.. Etter å ha spist flere måltid for dagen, så var vekta mi 10 kg over vekta jeg hadde før jeg ble gravid (veid med tom mage). Det overrasket meg litt, da jeg har spist en del hele tiden. Spiser 5 måltid om dagen, 3 "store" og 2 små.

Nei, blir litt for langt å dra heelt dit bare for å handle stelleprodukter ;)

Har hørt at panasonic skal være bra ja, og har sett litt på et. Men er jammen meg ikke lett å bestemme seg.

Oi, du har vært flink og heldig :D Men er nok ikke like flink som det til å spise riktig jeg da :P

Da jeg var 30 uker på vei, så hadde jeg lagt på meg 14 kg totalt.. :sjenert: Er spent på morgendagen, da..Skal på kontroll, så får se om det har blitt enda værre. :sjenert: Har jeg klart å bare gå opp et ekstra kg, så skal jeg være fornøyd, tenker jeg.

Gleder meg til å begynne å reie opp seng og sånt. Men først må vi bli HELT ferdig med rommet, har en liten detalj igjen, som jeg ikke kan gjøre før sambo har festet takledningen, så..Deretter skal svigers montere kommode og skap, jeg skal montere sprinkelseng og vi skal muligens plassere en sovesofa der inne. SÅ kan jeg endelig bagynne å pusle med klær, sengetøy og sånt. :jepp:

Jeg kom til 12, så er 2 kg under deg da :P Men kan nok fort ta deg igjen om jeg skal legge på meg 6 kg til på 5 uker :sjenert:

Jaa, det er så koselig :D Så bare gled deg ;) Godt med hjelp fra alle kanter :D Det liker vi.

Koselig at moren din skal vaske og stryke de små klærne for deg :)

Hvit sengekant med blonder har jeg også :hjerte: Det er så pent.

Casio har gode digitalkameraer, ellers har jeg hørt at kompaktkameraer skal være et godt alternativ.

Kos å re opp den lille sengen :hjerte: Det har jeg gjort for leenge siden.. :sjenert:

12 kilo er jo ingenting! Og når du ikke kan se hvor de har lagt seg engang, så er det jo ihvertfall ikke noe å bry seg om :) Jeg nærmer meg 25 kg nå jeg... :sukk:

Jaaa, det er nydelig :rodmer: Blir så reint, liker ikke allt krimskramset jeg :P Er litt pirken.. :sjenert:

Sånn egentlig så bryr jeg meg ikke heller.. Men 6 kg på 4 uker er liksom LITT i drøyeste laget :P Sikker på at jeg kommer til å ta deg igjen i slutten jeg og..

Angående stelleprodukter, så har jeg kjøpt zinksalve fra Natusan, A-creme fra apoteket, badeolje fra Libero også har jeg fått noen prøver her og der i diverse gratispakker. Vet ikke helt hva man trenger enda, men tenker jeg skal kjøpe babypudder?

Trenger i grunn ikke så mye har jeg forstått. Eneste jeg har tenkt at jeg skal ha er A-cremen fra apoteket, så må jeg vell finne en slags olje. Ellers er jeg usikker på om resten er nødvendig den første tiden. Apoteket er jo heldigvis bare en 15-20 minutters gåtur her fra så :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A-cremen skal vist inneholde disse parabenene det er så mye snakk om i disse dager, som er forbudt i blant annet Danmark, men som av en eller annen grunn fortsatt er lovlig i Norge.

Det har derimot kommet en ny serie som er helt fri for parfyme, parabener og sånt. Husker ikke hva den heter, men skal sjekke det opp! Tenkte i alle fall jeg skulle unngå disse paraben-kremene siden det har vært så mye fokus på at det absolutt ikke er bra, i det siste.

:jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg hjemme fra kontroll hos legen. Alt sto fint til med den lille :D Han ligger fortsatt i hodeleie, så får håpe han blir liggende sånn helt til termin :D :jepp: Legen viste meg både hvor rumpa, hodet, rygg og føtter var i dag. La hendene mine på de punktene hvor de var, så kneppet han forsiktig ned :) Helt utrolig hvilken vinkel han ligger i :P Kan umulig være behagelig, stakkars :skratte:

Ellers viste blodprøvene fra forige kontroll at jeg har jernmangel. Så det var vist alt sent en resept i posten til meg på jern. Glemte å spør hvorfor jeg skulle ha resept da.. Kan jo kjøpe det reseptfritt.. Hm. Kanskje jeg må ha en spesiell sort. *tenketenke*. Blodtrykket var fint, urinprøven var fin, fosterlyden var som vanlig nydelig :rodmer: Hadde sunket litt i målingene da, har tidligere ligget rett på linja, men nå lå jeg prikkelitt under. Men det gjør nå ingenting :) Vekta var som forventet, 12 kg totalt, og nærmere 6 kg på 4 uker. Helt utrolig. Legen ble litt sjokka når jeg sa hva vikta stoppet på i dag ja :P:skratte:

Fikk også satt opp alle timene frem til termin hos legen i dag. Så nå skal jeg gå hver 3 uke frem til uke 36, så blir det hver uke frem til uke 40. Siste legetime ble satt opp den 25 november, men håper jeg ikke kan møte til den ;D

Fikk litt sånn småpanikk i går da. Jeg var på besøk hos mormor og morfar tidligere på dagen, og da sa hun at jeg vokste jo for hver dag nå, og ble bare større og større :P Men senere på dagen så var mamma og pappa der oppe, og da hadde hun sakt til mamma at hun aldri trodde jeg kom til å gå til termin. Hun syns magen var så lav og at jeg var hoven i ansiktet. Et såkalla fødeansikt da sikkert :P Fikk litt panikk og begynte å tenke på alt jeg måtte få gjordt om hun hadde rett :P Tenk om det er oktoberdatoen min som virkeligen stemmer da!?! Selv tror jeg ikke det, men jeg tror nok, og håper at han kommer litt før.. Lov å håpe vertfall :D

Nå skal jeg bare slappe av frem til jobb i ettermiddag :)

Ha en fin dag alle sammen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

A-cremen skal vist inneholde disse parabenene det er så mye snakk om i disse dager, som er forbudt i blant annet Danmark, men som av en eller annen grunn fortsatt er lovlig i Norge.

Det har derimot kommet en ny serie som er helt fri for parfyme, parabener og sånt. Husker ikke hva den heter, men skal sjekke det opp! Tenkte i alle fall jeg skulle unngå disse paraben-kremene siden det har vært så mye fokus på at det absolutt ikke er bra, i det siste.

:jepp:

Har de det ja, da skal jeg ikke ha A-cremen vertfall ;) For jeg har og bestemt meg for å styre unna disse produktene som inneholder paraben. Trenger liksom ikke å gjøres på, når du kan unngå :) Du får hyle ut når du finner ut hva det heter da Teri :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har de det ja, da skal jeg ikke ha A-cremen vertfall ;) For jeg har og bestemt meg for å styre unna disse produktene som inneholder paraben. Trenger liksom ikke å gjøres på, når du kan unngå :) Du får hyle ut når du finner ut hva det heter da Teri :jepp:

Danatekt heter den! Har ikke undersøkt så mye enda, forutenom at jeg vet den er uten parfyme, parabener og fargestoffer. Kommer som lotion, shampo, brystvortecreme og krem til tørr, sart og utsatt hud. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikkje kjøpt inn så mykje kremar og oljer og sånn endå, for vi har fått ein del gratisprøver i desse babyboksene frå apoteket og sånn. Så eg tenkte at vi tester ut dei først, og så finn vi ut kva vi/babyen likar og toler.. (Og så er det jo gratis ;) ) I boksene er det jo både Dr. Greve, Natusan, A-Creme, Danatekt etc., så kan vere kjekt å sjå kva som funker og ikkje funker :)

Så bra at alt stod bra til på kontroll! :):tommelsmil: Eg skal til jordmor no på onsdag, håper alt står bra til hos meg også :) Eg blir alltid litt nervøs, sjølv om eg eigentleg veit at alt er bra :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så godt at alt sto bra til hos legen :) Mulig du fikk resept på jern for at du skal få det billigere?

Får håpe hun har rett da:) For du har vel bestilt fødsel før termin, slik som meg? :fnise: Optimismen lenge leve!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Danatekt heter den! Har ikke undersøkt så mye enda, forutenom at jeg vet den er uten parfyme, parabener og fargestoffer. Kommer som lotion, shampo, brystvortecreme og krem til tørr, sart og utsatt hud. :)

Men da høres den jo bra ut :) Skal sjekke den opp jeg :) Er det apotek 1 som har den kanskje? :)

Vi har ikkje kjøpt inn så mykje kremar og oljer og sånn endå, for vi har fått ein del gratisprøver i desse babyboksene frå apoteket og sånn. Så eg tenkte at vi tester ut dei først, og så finn vi ut kva vi/babyen likar og toler.. (Og så er det jo gratis ;) ) I boksene er det jo både Dr. Greve, Natusan, A-Creme, Danatekt etc., så kan vere kjekt å sjå kva som funker og ikkje funker :)

Så bra at alt stod bra til på kontroll! :):tommelsmil: Eg skal til jordmor no på onsdag, håper alt står bra til hos meg også :) Eg blir alltid litt nervøs, sjølv om eg eigentleg veit at alt er bra :sjenert:

Har bestilt disse gratisboksene jeg og, men har ikke hentet alle enda. Men så er jeg veldig skeptisk til forskjellig da. Med tanke på innhold og sånt. Er jo så mye snakk om forskjellig som kan være mindre bra for babyen. Men man finner jo fort ut hva vi liker og ikke :)

Blir og alltid litt nervøs. Vet jo at det går bra som du sier, men er litt nervepirrende likevell :) Men sånn skal det nok være, det er jo lillegullene våre :D

Så godt at alt sto bra til hos legen :) Mulig du fikk resept på jern for at du skal få det billigere?

Får håpe hun har rett da:) For du har vel bestilt fødsel før termin, slik som meg? :fnise: Optimismen lenge leve!

Det kan jo være. Fikk resepten i dag, så får gå og hente dem i morgen (stenger så tidlig her). Men kan være jeg fikk en med en spesiell dose ol. For fikk et helt skriv om hvordan de skal tas og hvor ofte osv osv :P

Jeg har gjordt som deg, bestilt fødsel før termin ;D Nytter vertfall ikke å være pessimist, så er bra vi er optimister Teita :D :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen i går var helt rar. Ble sånn akutt veldig trett i halv 1 tiden, og bestemte meg for å ta meg en liten energikvil før jobb ;) Satte vekkerklokka på halv 2 sånn at jeg ikke skulle sove så lenge. Det var deilig. På jobb ble jeg helt utslitt med en gang. En helt rar følelse. Har liksom alltid gått så bra på jobb for meg, har ikke kjent det verken på kroppen eller noe i løpet av graviditeten (selvsakt blitt litt tyngre da). Det hadde ikke gått en time en gang og jeg var skver gåen og ryggen verket. Følte jeg fikk kynnere heele tiden. De var heldigvis veldig små og gikk over etter bare noen sekunder. Når jeg kom hjem kl 8 ble det bare til at jeg fikk i meg noe kvelds og kl 21.30 var jeg i seng. Sovnet ikke før etter noen timer da, men du og du så godt det var å legge seg :D

Fikk helt panikk en stund, tenkte at NÅ skjer det noe her. Hadde jo ikke vodt, men hele greiene var bare noe helt annet en det jeg er vandt med. Og mamma hadde null smerter når hun hadde rier med lillebror min, og kom på sykehuset med 6 cm åpning og kjente knapt riene :fnise: så jeg kjente det på kroppen ;)

Våknet heldigvis delvis, nesten heeelt uthvilt et kvarter før klokka ringte i dag, 06.15. Klar for en ny dag på jobben. Var litt spent på hvordan dagen skulle gå, men den har gått utrolig bra :D Alt var bra igjen. Merker fortsatt at det er litt tyngre å gå på jobb. (om jeg ikke har nevnt det tidligere så jobber jeg i en bolig (PUH) med mennesker som trenger hjelp til det meste av dagliglivets aktiviteter. De kan gå selv og spise selv, men trenger hjelp og tilrettelegging til alt). Så i dag har jeg egentlig overgått alle mine forventninger med tanke på gårsdagen. Føles deilig. Så nå er tanken på arbeidshelg ikke så fjern og stygg likevell. Skal jobbe 6.5 time fredag, 12 timer lørdag og 12 søndag.

Nå bare slapper jeg av. Kjenner jeg er litt trøtt da. Skal snart ut å gå meg en tur, trenger litt luft :) Og i dag er det såpassa fint vær ute, så det må nytes :D I morgen får jeg besøk av søskenbarnet mitt på 2 år. Så da skal vi kooose oss :D

Fant foresten en vippestol på loftet hjemme etter bror min. Ikke verdens fineste og mest fancy greie, men den fynker til det jeg trenger den for :) Så nå skal den vaskes, så slipper vi å kjøpe ny :) Da er det ikke mye som mangler på lista lenger, noe som føles fantastisk deilig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt ting som begynner å skje nå vet du :) Er spennende! Sånn som jeg hadde det i natt, har jeg heller ikke hatt før. Så tanken streifet meg med at det kanskje var noe på gang. Får bare smøre oss med tålmodighet.. Men ja, optimisme er bra! :jepp:

Deilig å finne en vippestol da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...