Gå til innhold

Ferdig pisket omelett, omg!

Fremhevede innlegg

Gjest Mynona83
Skrevet

Jeg så den i butikken i dag, og sjekket for deres skyld, det stod E330 og ikke E303, så da var det sikkert en skrivefeil på nett.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Haha, takk Myona! :happy:

(Jeg har ikke fått noe svar fra dem enda.)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får gå mot strømmen jeg da, og si at jeg faktisk kommer til å kjøpe dette innimellom :ler:

Det er av den enkle grunn at jeg aldri lager meg hverken stekt eller kokt egg, jeg baker omtrent aldri, og lager omtrent aldri mat som inneholder egg.

Dersom jeg da får lyst på omelett en dag, må jeg kjøpe en pakke med minimum seks egg. Så bruker jeg kanskje tre av dem for å lage omeletten, og de andre blir stående i kjøleskapet til de råtner og jeg må kaste dem.

Da syns jeg det er mye bedre å helle omeletten ut av pakken og ned i panna, og spare oppvasken av bolle og visp. Har man ikke oppvaskmaskin så har man ikke oppvaskmaskin.

Hvis det blir noe røre igjen i pakken, kan jeg helle den i vasken og skylle den ned med vann.

Så hva blir egentlig forskjellen? Jeg sparer bittelitt anstrengelse. Det er absolutt ikke vanskelig eller tidkrevende å lage omelett fra bunnen. Jeg bare velger å drite i det :ler:

Skrevet

Du kan trolig fryse den miksen også, og bruke den senere.

Skrevet

Jeg bruker omelettmiks på jobb...men det er for å slippe å knuse 120 egg;) sparer litt tid og produktet vi har der er bra. Kun egg, salt og konservering hvis eg ikke husker helt feil.

Men hjemme ville eg ikke brukt det.

Og for å gå til frossen potetmos...vil si det er et mye bedre produkt enn pulvermos.i en hektisk hverdag har eg full forståelse for at husmødre og fedre bruker det. Like så frossen kålrotstappe, frosne grønnsaker og ferdig kutta grønnsaker. Hva er egentlig dumt med det? det viktigeste er vel at vi spiser grønnsaker , ikke om vi kutter de selv?

• Liker 3
Skrevet

Jeg synes også det er et tåpelig produkt, men jeg kan jo forstå hvorfor de har lansert det nå, i påsketider...

Jeg har ikke vært på hytta denne påska, men skulle jeg vært det hadde dette vært superkjekt! Hater eggepakkene i sekken på den to timer lange skituren... I tilegg så er det jo kjekt på telttur.

Men, jeg kommer definitivt ikke til å kjøpe det for å ha det hjemme i kjøleskapet... Skal jeg en sjelden gang ha noe lettvint, så blir det ikke dette! Ville som flere andre har sagt heller kjøpt ferdig omelett! :)

Gjest Mynona83
Skrevet

Jeg synes også det er et tåpelig produkt, men jeg kan jo forstå hvorfor de har lansert det nå, i påsketider...

Jeg har ikke vært på hytta denne påska, men skulle jeg vært det hadde dette vært superkjekt! Hater eggepakkene i sekken på den to timer lange skituren... I tilegg så er det jo kjekt på telttur.

Men, jeg kommer definitivt ikke til å kjøpe det for å ha det hjemme i kjøleskapet... Skal jeg en sjelden gang ha noe lettvint, så blir det ikke dette! Ville som flere andre har sagt heller kjøpt ferdig omelett! :)

Hadde akkuart tenkt å si det samme. At det eneste stedet jeg kan se for meg at dette kan være praktisk er hvis man skal på telttur el.

Skrevet

Hadde akkuart tenkt å si det samme. At det eneste stedet jeg kan se for meg at dette kan være praktisk er hvis man skal på telttur el.

Hva med å piske egg og vann og ha det over i en flaske? Den går lett i sekken.

Skrevet

Så ferdig oppskåret løk og purre på butikken her om dagen også. Sammen med disse eggene og ferdig oppskåret skinke er man jo klar til å lage omelett helt uten å skitne til noe :)

Skrevet

Hahaha for en morsom tråd :D Det ga meg ikke lyst til å kjøpe denne greia, noe mer enn før :fnise: , men derimot fikk jeg en trang til å knekke noen egg/mixe dem FOR HÅND, ta oppi melk, salt, pepper, muskatnøtt og gressløk og lage en motherfuckings god eggerøre! Alt dette egg-pratet!

Fikk iallfall ikke lyst på omelett, selv om det er samme greia ;)

Skrevet

Så ferdig oppskåret løk og purre på butikken her om dagen også. Sammen med disse eggene og ferdig oppskåret skinke er man jo klar til å lage omelett helt uten å skitne til noe :) Men jeg klarer heldigvis å piske eggene mine selv.

Skrevet

IKKE PRØV DETTE HJEMME!!! Jeg er gourmetkokk, kjøp heller mine syntetiske vassne salater på pose på rema1000! ;)

• Liker 2
Skrevet

Det er slikt som dette som gjør at jeg føler menneskeheten ikke lenger er levedyktig.

Akkurat!

Skrevet

IKKE PRØV DETTE HJEMME!!! Jeg er gourmetkokk, kjøp heller mine syntetiske vassne salater på pose på rema1000! ;)

:hoho:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg satt med haka på gulvet når jeg så den reklamen på tv i stad!

Da har ikke du vært inne på et storhusholdningskjøkken. Jeg vet om kokker som kjøper inn alt som er av pulver og ferdigmat. Slå i vann, og rør....

Hva tror du er på norske kafeer?

du får omeletten ferdig sekt,og fryst. derfor jeg aldri spiser på kafeer

Skrevet

Jeg får gå mot strømmen jeg da, og si at jeg faktisk kommer til å kjøpe dette innimellom :ler:

Det er av den enkle grunn at jeg aldri lager meg hverken stekt eller kokt egg, jeg baker omtrent aldri, og lager omtrent aldri mat som inneholder egg.

Dersom jeg da får lyst på omelett en dag, må jeg kjøpe en pakke med minimum seks egg. Så bruker jeg kanskje tre av dem for å lage omeletten, og de andre blir stående i kjøleskapet til de råtner og jeg må kaste dem.

Da syns jeg det er mye bedre å helle omeletten ut av pakken og ned i panna, og spare oppvasken av bolle og visp. Har man ikke oppvaskmaskin så har man ikke oppvaskmaskin.

Hvis det blir noe røre igjen i pakken, kan jeg helle den i vasken og skylle den ned med vann.

Så hva blir egentlig forskjellen? Jeg sparer bittelitt anstrengelse. Det er absolutt ikke vanskelig eller tidkrevende å lage omelett fra bunnen. Jeg bare velger å drite i det :ler:

Men om du synes at det å kjøpe 6 egg blir for mye, er det ikke da litt teit å kjøpe 8 egg?

(Er ikke den eggerøra laget av 8 egg? )

Dyrere er de også. Om jeg ikke husker feil,så koster en slik pakke opp mot 40.- kroner. Da hadde jeg heller valgt å kjøpe 6 egg, knekt de i en bolle og vispet sammen, så kan du heller helle ut i vasken de du ikke bruker og skylle ned med vann.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...