Gå til innhold

Ferdig pisket omelett, omg!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Privatforbruker utgaven av denne, som er for storhusholdninger :)

Oj, en sånn pakke hadde vært fornuftig å ha i skapet. Kan vel brukes til andre ting enn omelett. Egg for alle penga!

Videoannonse
Annonse
Gjest MrsTux
Skrevet

Så lavt som dette synker ikke engang jeg :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Så reklamen for den på TV nå nettopp og må ærlig innerømme at jeg ikke forstår greia. Nå har jeg sett ferdig vaffelkakerøre, ferdig revet ost, ferdig oppskjærte grønnsaker og til og med ferdige retter - men ferdig pisket omelett?!

Snakk om toppen av latskap når du ikke orker ta ut tre egg fra kjøleskapet, knekke dem oppi en bolle og piske i 30 sekunder :fnise:

Jaja, det kan jo hende de selger godt på det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er akkurat like dumt med de nye grønnsakpakningene som selges nå. Brokkoli, blomkål, mm ... ferdig kuttet - klart til koking. Eller de kokte potetene i frysedisken, til potetstappe, kun tilsettes melk og smør.

Sånn er jo livet vårt blitt - vi skal ikke gjøre noe lenger. Vi forlanger effektivitet, alle skal jobbe full tid, må vite, all mat skal lages fra bunn, men ingen har jo tid og ork til det. For i tillegg til at vi jobber full tid og skal lage middagen fra bunn hver dag så skal vi sykle til jobben, trene minst 3 dager i uken, pleie venner og hobbier ... vi skal være maks elskerinner for mennene våre og må derfor ha ukentlige "dater" med ham for å bevare spenningen i forholdet, til datene må vi selvsagt være tipp topp opplagt, shavet og fresh i sexy undertøy. Ja, så skal vi selvsagt holde hus og hage tipp topp - og ta godt vare på hunden, den skal jo luftes to ganger pr dag. Vi dyrker egne grønnsaker og urter som skal brukes i den daglige hjemmelagede middagen. Så til slutt skal vi stille på alle mulige dugnader og kjøre ungene våre histen og pisten. For barna er jo ikke vellykket før de har minst 3 fritidssysler ... sånn "leke-med-ungene-i-gaten-på-fritiden" er det ikke så mye tid til lenger - for ungene må gjøre lekser før de spiser den supersunne, hjemmelaga middagen. Etter middag er det familiekos før barna skal til sengs med høytlesing og synging.

Og når ungene endelig sover så skal vi vaske klær, legge sammen klær, rydde hus, gjøre rent, finne fram klær og treningstøy til neste dag - planlegge middagen imorgen osv, osv, osv ... :digge:

Jeg skjønner ikke hvordan denne tiraden kunne avfødes av produktet ferdigpiskede egg - det sparer jo ikke tid eller arbeid overhodet.

Og selvsagt lager mange mat fra bunnen, det er da stadig mer vanlig - heldigvis. Og det trenger slett ikke ta lang tid, det er mer et spørsmål om å bry seg og lære seg et minimum om hverdagsmatlaging - dvs et spørsmål om prioritering, som alt annet her i verden. Selv om du åpenbart har vondt for å tro det.

• Liker 5
Gjest Mynona83
Skrevet

Dette var da et meningsløst produkt ja!

Men andre produkter som blir nevnt her synes jeg faktisk har en mening. Min bestefar, som måtte lære seg å lage mat i en alder av 80+ da bestemor gikk bort bruker flere av disse halvfabrikata produktene. Han er dårlig til beins, og har vondt for å stå på kjøkkenet i timesvis (eller 30 min), desuten har han ikke kunnskap om mat. Han liker frossen-potetmosen, og de ferdig oppkuttede grønnsakene.

Jeg ser ikke helt problemet med ferdig revet ost heller. Det bruker jeg med glede til lasagne, pizza eller lignende.

• Liker 7
Skrevet

Så det på Rema i dag!! Måtte ringe typen der jeg sto med hakeslepp foran kjøla! :hakeslepp:

• Liker 2
Gjest Harriet
Skrevet

Jeg skjønner ikke hvordan denne tiraden kunne avfødes av produktet ferdigpiskede egg - det sparer jo ikke tid eller arbeid overhodet.

Og selvsagt lager mange mat fra bunnen, det er da stadig mer vanlig - heldigvis. Og det trenger slett ikke ta lang tid, det er mer et spørsmål om å bry seg og lære seg et minimum om hverdagsmatlaging - dvs et spørsmål om prioritering, som alt annet her i verden. Selv om du åpenbart har vondt for å tro det.

Ja, jeg kjøper ferdig revet ost, og vasket salat og andre unødige ting ... Piska egg hadde jeg aldri kjøpt, ei heller Toro ferdig vaffelmiks ... eller Toro supper.

MEN den omelett-røren er jo bare et ledd i det haste-livet vi ønsker oss. Det er bestemt fra øverste hold at alle skal jobbe full tid, ungene full tid i barnehagen fra 1 år osv ... da er det faktisk ikke så rart at næringslivet hiver seg på hurtig-karusellen vår og ser stadige nye påfunn for å lette vår tilværelse.

Vi kan le av slike reklamer og det virker helt idiotisk, men det gjør da også alle de andre spinndyre ferdigproduktene som blir prøvd pådyttet oss overalt. Det finnes overalt - og hva er felles for alt dette: Jo, det er spinndyrt i forhold til å gjøre jobben selv.

• Liker 2
Skrevet

Et perfekt produkt for de som vil ha egg tilsatt konserveringsmiddel!

:hoho:

• Liker 5
Skrevet (endret)

Hvis man ikke klarer å knekke egg, tilsette litt melk/fløte/vann (alt etter smak) og salt.. Da klarer du jammen ikke å ta stekepanna, slå på ovnen ha i olje/smør OG åpne kartongen med "røra" i heller!

Endret av La Papesse
  • Liker 2
Gjest Applestore
Skrevet

Jeg satt med haka på gulvet når jeg så den reklamen på tv i stad!

Skrevet

Men andre produkter som blir nevnt her synes jeg faktisk har en mening. Min bestefar, som måtte lære seg å lage mat i en alder av 80+ da bestemor gikk bort bruker flere av disse halvfabrikata produktene. Han er dårlig til beins, og har vondt for å stå på kjøkkenet i timesvis (eller 30 min), desuten har han ikke kunnskap om mat. Han liker frossen-potetmosen, og de ferdig oppkuttede grønnsakene.

For et flott poeng! Jeg har egentlig aldri tenkt over det, men det er selvfølgelig helt rett at det er mye enklere for eldre mennesker og kanskje mennesker med andre problemer med matlaging, at de får det litt "lettere" enn oss andre. :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Perfekt for oss med eggeskallfobi :skratte:

• Liker 2
Skrevet

Det er jo ikke det å mikse sammen omeletten som er vanskelig, det er det å steke den sånn at den blir perfekt som er vrient! :sjenert:

Jeg er ikke spesielt glad i matlaging, men jeg ser ikke poenget med å kjøpe denne typen produkter. På lik linje som at jeg ikker ser poenget med å kjøpe frosne, ferdig mosede poteter som jeg uansett må tilsette melk og smør. Da koker og moser jeg dem heller selv til en brøkdel av prisen.

Jeg gidder heller ikke å kjøpe ferdige blomkål- og brokkolibuketter. Det å kjøpe en hel blomkål eller brokkoli koster en brøkdel og smaker like godt. :)

Ikke engang hvit- eller brun posesaus kjøper jeg.

Jeg begynner å skjønne at det var en grunn til at mamma dro meg meg mye på kjøkkenet når jeg var liten, og jeg tror uten tvil at jeg hadde godt av det! :jepp:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dere skal ikke se bort fra at produktet overlever, vi har det ihvertfall i landet hvor jeg bor. Men hvorfor laget de ikke noe jeg synes er smartere, nemlig pakker med eggehviter eller eggeplommer? Jeg har aldri kjøpt det selv, men når jeg ser det i butikken tenker jeg at det må være smart hvis man skal lage noe som krever masse av én av delen, så får man ikke "hva kan jeg gjøre med fjorten eggeplommer"-problemet, ihvertfall. (Eller hvis man er helt håpløs på å skille egg.)

• Liker 2
Skrevet

I Spania selger de ferdige omeletter. Altså ferdigstekte omeletter som er vakuumpakket. Det er vel forsåvidt bedre "fast food" enn mye annet...

Jeg tror nok ikke dette er et produkt jeg noen gang kommer til å kjøpe. De ferdige grønnsaksblandingene går det derimot mye av hos meg og mine venner. Som student er det lettvint og greit, og det holder seg bedre enn om man kjøper ferske grønnsaker (som man kanskje ikke får spist opp hvis man bor alene).

• Liker 2
Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

Hvordan skal dette gå i fremtiden, når folk ikke kan lage omelett selv??? Damn.

Skrevet (endret)

*leter fortsatt desperat etter publiseringsdato på prior-siden i håp om at det ble lagt ut 1. april*

Altså, selv om jeg ikke bruker de fleste av dem selv, så kan jeg skjønne behovet for noen av ferdigproduktene. Å koke poteter og mose selv tar gjerne en 30-45 minutter, frossen potetmos tar 5. Spiser man ikke så mye grønnsaker så er frossenblandinger veldig greit siden det holder seg lengre - og mye av det smaker nesten like godt som ferskt. Og selv tyr jeg ofte til frossen wokmix og ferdigkuttet svinekjøtt hvis jeg må ha en middag det tar max 10 min å lage, fordi det er sunnere enn mange av de andre raske alternativene. Vaffelmix kan jeg se poenget i fordi ikke alle har en god oppskrift eller alle ingrediensene i hus. Ja det er dyrere - men folk er tydeligvis villig til å betale. Eller omvendt: frosne grønnsaker blir fort billigere enn ferske.

Men altså: omelettmix er vel hverken billigere, enklere, raskere, sunnere eller mer holdbart? Jeg sliter litt med den der, altså. :klo:

Endret av Pingting
  • Liker 2
Skrevet (endret)

*leter fortsatt desperat etter publiseringsdato på prior-siden i håp om at det ble langt ut 1. april*

Altså, selv om jeg ikke bruker de fleste av dem selv, så kan jeg skjønne behovet for noen av ferdigproduktene. Å koke poteter og mose selv tar gjerne en 30-45 minutter, frossen potetmos tar 5. Spiser man ikke så mye grønnsaker så er frossenblandinger veldig greit siden det holder seg lengre - og mye av det smaker nesten like godt som ferskt. Og selv tyr jeg ofte til frossen wokmix og ferdigkuttet svinekjøtt hvis jeg må ha en middag det tar max 10 min å lage, fordi det er sunnere enn mange av de andre raske alternativene. Vaffelmix kan jeg se poenget i fordi ikke alle har en god oppskrift eller alle ingrediensene i hus. Ja det er dyrere - men folk er tydeligvis villig til å betale. Eller omvendt: frosne grønnsaker blir fort billigere enn ferske.

Men altså: omelettmix er vel hverken billigere, enklere, raskere, sunnere eller mer holdbart? Jeg sliter litt med den der, altså. :klo:

Produktet er i butikkene allerede :)

Jeg antar at årsaken til produktet er slik: Prior bemerker at lagrene av egg er enorme og man erkjenner at man har overproduksjon av egg i Norge og det er flere produsenter som ønsker å starte opp. Prior blir da "kreativ" og prøver å finne på måter å selge mer egg uten at man må gjøre noe med prisen (uvisst om egg er særlig prisfølsomt).

Endret av Inx
Skrevet

For folk som har problemer med motorikken og ikke klarer å knekke egg/vispe så er vel dette et bra produkt. For friske oppegående folk er det ganske meningsløst.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...