Gå til innhold

Ferdig pisket omelett, omg!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Til mitt forsvar så bruker vi ikke det der jeg jobber, vi sverger til å lage det vi kan fra bunnen av ;)

Men finner du denne et sted, så vet du at den er kjøpt (typsik på billige kafeteriaer samt. på kafeerg der det bare er baristaer og ikke kokker).

Usj, den har jeg fått en gang. Seig, salt og gummiaktig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Til mitt forsvar så bruker vi ikke det der jeg jobber, vi sverger til å lage det vi kan fra bunnen av ;)Men finner du denne et sted, så vet du at den er kjøpt (typsik på billige kafeteriaer samt. på kafeerg der det bare er baristaer og ikke kokker).

Å fysj, den så helt jævlig ut! :hoho:

• Liker 1
Gjest Elfrida
Skrevet

Tingen er visst at folk VIL kjøpe halvfabrikata. Og da skal det være slik at man må tilsette noe mer enn det som kommer i pakken, slik at man får følelsen av at man har laget mat. Sånne greier selger visstnok bedre enn helt ferdig mat, og gir så klart mer fortjeneste enn råvarene hver for seg. Jeg skjønner meg ikke på det, men det som selger får vi mer av.

Skrevet

Jeg har aldri skjønt vitsen med å kjøpe hvit saus på pose heller. Man må tilsette både smør og vann, og hva er det i posen da? Veldig dyrt mel. :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Vil bare minne om at Prior ikke gjør dette for å være snille med oss. De gjør det for å tjene mer penger. Så dette kan ikke være bare sammenpiskede egg - det finnes haugevis med tilsettingsstoffer og sikkert en god del vann - og selvsagt.

Skrevet

Det blir mere søppel også.

Skrevet

Vil bare minne om at Prior ikke gjør dette for å være snille med oss. De gjør det for å tjene mer penger. Så dette kan ikke være bare sammenpiskede egg - det finnes haugevis med tilsettingsstoffer og sikkert en god del vann - og selvsagt.

:blink: Hvordan i alle dager kom du frem til konklusjonen om at folk tror Prior prøver å være snille!?

Og nei - det er hverken vann eller "haugevis" med tilsetningsstoffer: ingrediensene er egg, salt og sitronsyre/E330.

Loffen har jo et godt poeng synes jeg: det blir fort mer søppel og forurensning av slike produkter. Det er ukult.

Skrevet

Og nei - det er hverken vann eller "haugevis" med tilsetningsstoffer: ingrediensene er egg, salt og sitronsyre/E330.

Da er det trykkfeil på web-siden deres, for der står det E202 og E303

Skrevet

Da er det trykkfeil på web-siden deres, for der står det E202 og E303

Hups - jeg så jo på storhusholdningsvarianten, jeg! Det står jo ikke ingrediensliste på forbrukervarianten på nettsidene deres. Men du har kanskje sjekket selve kartongen? :)

Skrevet

E 202 Kaliumsorbat

Type: Konserveringsmiddel. Forbindelse mellom E 200 og kalium. Veldig vanlig

Allergi/skadelighet: Er noenlunde trygg i bruk.

Bruksområde: ost, margarin, majones, syltetøy, juice, konsentrater, bakervarer

Tillatt: Lovlig i Norge og EU

:opplyser:

AnonymBruker
Skrevet

Omelett på boks! NEI TAKK :snurt:

Gjest Emo Fisk
Skrevet

Lurer på hvor mye kjemikalier de må tilsette for eggene skal holde seg noenlunde ferske etter knekking? Ekkelt produkt.

Skrevet

Lurer på hvor mye kjemikalier de må tilsette for eggene skal holde seg noenlunde ferske etter knekking? Ekkelt produkt.

Som sett over her: ikke så mye. Det aller viktigste de gjør er nok å pasteurisere eggemassen slik at eventuelle patogener dør, for så å ha den på en hermetisk kartong slik at ikke nye slipper til. Det er jo bl.a. det som gjøres med fruktjus, som er helt fra for konserveringsmidler. E202 har loffen beskrevet. Også tror jeg kanskje Mixelite skret feil , for E303 eksisterer ikke lenger. E330 derimot, er sitronsyre.

Skrevet

Som sett over her: ikke så mye. Det aller viktigste de gjør er nok å pasteurisere eggemassen slik at eventuelle patogener dør, for så å ha den på en hermetisk kartong slik at ikke nye slipper til. Det er jo bl.a. det som gjøres med fruktjus, som er helt fra for konserveringsmidler. E202 har loffen beskrevet. Også tror jeg kanskje Mixelite skret feil , for E303 eksisterer ikke lenger. E330 derimot, er sitronsyre.

Det står 303. Jeg stusset litt, men det ser ut til at den har begynt å komme i bruk igjen når jeg sjekker div. E-nummeroversikter.

Skrevet

Jo, men den siden der fant ikke jeg til tross for at jeg lette og googla meg ihjel! :snurt: Er fortsatt litt skeptisk til 303-en altså, når jeg googler "Surhetsregulerende middel E 303" så er omelettmixen det første som kommer opp. Og E303 betegnes primært som en antioksidant, mens E330 betegnes som et surhetsregulerende stoff. Men for all del: det kan godt være!

Ble nysgjerrig nå jeg - jeg sender en mail til Nortura. :lol:

Skrevet

Uten å ha lest alle innleggene så kan jeg forstå det for storhusholdinger. På samme måte som for meterlange kokte egg. Men, at man hjemme skal stappe i seg egg tilsatt konserveringsmidler og jeg vet ikke hva er rimelig meningløst. Antar man som "bonus" betaler mer for dette enn egg i naturlig beskyttet innpakning.

Som med kjøpte pølser og tildels kjøttdeig aner man egentlig ikke hva man får. Dvs, hva det er laget av. Man kan vel anta at det ikke er de største og mest perfekte eggene som blir sendt direkte til den automatiske knusemaskinen.

Skrevet

Antar man som "bonus" betaler mer for dette enn egg i naturlig beskyttet innpakning.

Noe annet ville overraske meg. Noen som har sett pris?

Skrevet

Noe så utrolig unyttig som ferdigpisket omelett - jeg håper dette produktet forsvinner og gir plass i butikkhyllene til noe mer fornuftig :P

Men jeg må si at jeg elsker de potetomelettene man får kjøpt i spanske dagligvareforretninger og skulle ønske de kom til Norge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...