Gå til innhold

Ferdig pisket omelett, omg!

Fremhevede innlegg

Gjest Mynona83
Skrevet

Hva med å piske egg og vann og ha det over i en flaske? Den går lett i sekken.

Joda, det kan man, men jeg sa det eneste dette kan være praktisk, ikke at jeg har tenkt til å kjøpe det.

Jeg har aldri hatt med meg egg på telttur, så jeg ser ikke behovet for å begynne med det nå. Holder i massevis med pannekakerøre :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å herregud som jeg irriterer meg over denne reklamen og dette produktet! Er nordmenn blitt SÅ late?

Skrevet

Jeg får gå litt mot strømmen jeg også! Ikke det at jeg blir å kjøpe dette produktet, men på et annet forum leste jeg at man sparer faktisk penger på å kjøpe denne ferdigomeletten.

Denne ferdigomeletten inneholder SOLegg, som visstnok skal være egg fra frittgående høner.

Dette kan jo være et produkt hvor de frittgående høns' egg ikke er gode nok for den originale sol-egg pakken, hvor det stilles krav til utseende og størrelse på eggene. Er det derfor ikke bedre å tilsette litt sitronsyre og selge det til forbrukerne istedenfor å kaste eggene, eller hva man nå gjør med "feile" egg?

AnonymBruker
Skrevet

Du kan trolig fryse den miksen også, og bruke den senere.

Har ikke fryser heller.. :sjenert:

Men om du synes at det å kjøpe 6 egg blir for mye, er det ikke da litt teit å kjøpe 8 egg?

(Er ikke den eggerøra laget av 8 egg? )

Dyrere er de også. Om jeg ikke husker feil,så koster en slik pakke opp mot 40.- kroner. Da hadde jeg heller valgt å kjøpe 6 egg, knekt de i en bolle og vispet sammen, så kan du heller helle ut i vasken de du ikke bruker og skylle ned med vann.

Er det så mye i pakken? Æsj, det var jo litt dumt da. Får ønske meg en minipakke med ferdig omelettrøre, bare for å gjøre menneskeheten enda dummere :lur:

..og hybellivet litt bedre ;)

Skrevet

Jo, men den siden der fant ikke jeg til tross for at jeg lette og googla meg ihjel! :snurt: Er fortsatt litt skeptisk til 303-en altså, når jeg googler "Surhetsregulerende middel E 303" så er omelettmixen det første som kommer opp. Og E303 betegnes primært som en antioksidant, mens E330 betegnes som et surhetsregulerende stoff. Men for all del: det kan godt være!

Ble nysgjerrig nå jeg - jeg sender en mail til Nortura. :lol:

Og DER kom svaret! (noen har jo forsåvidt allerede svart på dette i tråden, men sånn for oppdateringens skyld:)

Hei Pingting og takk for henvendelsen.

Det er beklageligvis ført opp feil E-nr. på nettsiden vår, men det er rettet opp nå. Det korrekte er E-nr. 330 som er sitronsyre.

Vi beklager den sene tilbakemeldingen og ønsker deg en fin dag.

Med vennlig hilsen

Nortura Forbrukersenter

Skrevet

:tommelsmil:

Nå har jeg sett den kartongen i butikken, og den er bitteliten! Den ser jo diger ut i reklamen. :ler:

Nesten rart at 8 egg tar så liten plass!

Gjest Elfrida
Skrevet

Jeg får gå litt mot strømmen jeg også! Ikke det at jeg blir å kjøpe dette produktet, men på et annet forum leste jeg at man sparer faktisk penger på å kjøpe denne ferdigomeletten

Vel, det er løgn. Det koster minst to ganger så mye som ferske egg. Det eneste de har gjort er å ta eggene ut av skallet, vispet dem, og stappet dem inn i en kartong. Det er IKKE ferdig omelett.
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns det morsomste med hele greia er at damen i reklamen ikke orker/har tid/klarer å piske egg, men å kutte opp stæsj til å ha i omeletten - det går helt fint! :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Latskap på kartong :skratte:

Skrevet

Latskap på kartong :skratte:

... nå leste jeg "laks på kartong" og begynte virkelig å bli bekymra! :ler:

AnonymBruker
Skrevet

Eneste jeg har reagert på er prisen. Denne kartongen med åtte ferdigpiskede egg koster like mye som en kartong med 12 egg.

Forresten, har aldri hatt egg oppi omeletten jeg.... er det noe alle dere andre har...?

Skrevet

... nå leste jeg "laks på kartong" og begynte virkelig å bli bekymra! :ler:

Grøss! Nå begynte jeg å forestille meg hvordan det ville arte seg...

Skrevet

Forresten, har aldri hatt egg oppi omeletten jeg.... er det noe alle dere andre har...?

...HÆ?

• Liker 2
Skrevet

*stiller seg bak Pingting*

Atte hva for noe?? :klo:

• Liker 1
Skrevet

Jeg syns det morsomste med hele greia er at damen i reklamen ikke orker/har tid/klarer å piske egg, men å kutte opp stæsj til å ha i omeletten - det går helt fint! :fnise:

:ler: Ja, den reagerte jeg også på. Å slå sammen eggene med litt vann eller melk og krydder, er jo den kjappeste delen av jobben. Det som tar tid er å finkutte "stæsjet".

Skrevet

:ler: Ja, den reagerte jeg også på. Å slå sammen eggene med litt vann eller melk og krydder, er jo den kjappeste delen av jobben. Det som tar tid er å finkutte "stæsjet".

Og å steke f***skapet. Jeg er veldig glad i, og relativt flink til, å lage mat - men akkurat omeletter er jeg helt forferdelig på. :snurt: Tror ikke ferdig blanding fikser det, akkurat.

Skrevet (endret)

Hm, jeg måtte selvsagt google litt nå og omelett uten egg er visst en mulighet det :sjenert:

Og jeg gir dere:

Tofuomelett!

Nommenom!

Endret av Alyah
Skrevet

Og å steke f***skapet. Jeg er veldig glad i, og relativt flink til, å lage mat - men akkurat omeletter er jeg helt forferdelig på. :snurt: Tror ikke ferdig blanding fikser det, akkurat.

Prøv dette:

http://www.youtube.com/watch?v=LWmvfUKwBrg

Det tok tre forsøk før den satt. Og så er det litt underholdning i den videoen også. :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Eneste jeg har reagert på er prisen. Denne kartongen med åtte ferdigpiskede egg koster like mye som en kartong med 12 egg.

Jeg mente selvfølgelig MELK oppi omeletten :fnise:

Skrevet

Prøv dette: http://www.youtube.com/watch?v=LWmvfUKwBrgDet tok tre forsøk før den satt. Og så er det litt underholdning i den videoen også. :)

:hoho: Fantastisk!

Jeg mente selvfølgelig MELK oppi omeletten :fnise:

Jeg gjør ikke det! Jeg har i en spseskje m vann pr egg ca. :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...