Gå til innhold

Ferdig pisket omelett, omg!

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pingting: Dersom man skreller og kutter opp melne poteter i litt mindre biter så holder det med 15 min koking før de er møre og kan moses og blandes med melk, smør, salt og pepper. :)

Skrevet

Privatforbruker utgaven av denne, som er for storhusholdninger :)

Det ante meg at det måtte finnes en storhusholdningsutgave her, ja. Husker en gang jeg var på kafé, det stod noen bak disken og smurte rundstykker med egg. Hun skar av en rull. En meterlang, hvit rull med eggeplomme inni. Det så helt surrealistisk ut. Skal se vi snart får kjøpt en tjuecentimeter av det i kjøledisken også, for dagens travle privatpersoner...

Skrevet

Pingting: Dersom man skreller og kutter opp melne poteter i litt mindre biter så holder det med 15 min koking før de er møre og kan moses og blandes med melk, smør, salt og pepper. :)

Ja, det er jo sant. :) Det går jo fortsatt fortere med frossenmos, så jeg kan til en viss grad skjønne at folk gjør det... selv tenker jeg vel heller at hvis jeg ikke har tid til å lage ordentlig potetmos så lager jeg ikke i det hele tatt - men det er nå meg.

• Liker 1
Gjest stillness
Skrevet

Må innrømme at jeg begynner å lure på om folk greier noe selv på kjøkkenet lenger.

Lurer på hvor mye produkter som dette selger,men skulle jo tro at folk greier å lage omelett selv?

Ikke er det noe presisjon i det.Jeg pisker sammen egg med fløte/melk også har jeg i det jeg vil ha av krydder og andre greier.Blir godt hver gang.

Tenker at folk må være utrolig late hvis de seriøst kjøper sånt som man enkelt kan lage selv.

Tror forøvrig ikke noe på de som sier at en bruker så lang tid om en skal lage hjemmelaget mat.Lager hjemmelaget middag hver dag og det tar meg alt fra en halvtime til en time.Har ikke folk tid til det så begynner jeg egentlig å lure litt..

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke folk tid til det så begynner jeg egentlig å lure litt..

Du begynner å lure bare fordi folk har travlere liv enn deg? Hva med de som må lage og spise mat før ungene skal være på fotballtrening og korps og gud vet hva kl 18, og folk ikke nødvendigvis er hjemme før 16:30 - 17:00? Hva med de som har så lite tid sammen med familien at de heller vil lage en kjemperask middag, og bruke en halvtime ekstra på å sitte ved middagsbordet og prate? Hva med de som bor med noen som jobber kveldsskift og kun har en time hvor de er hjemme samtidig? Hva med de som jobber 100% og studerer på kveldstid? Hva med de som har jobb og syke barn eller foreldre som krever mye pleie?

• Liker 4
Gjest Mynona83
Skrevet

Du begynner å lure bare fordi folk har travlere liv enn deg? Hva med de som må lage og spise mat før ungene skal være på fotballtrening og korps og gud vet hva kl 18, og folk ikke nødvendigvis er hjemme før 16:30 - 17:00? Hva med de som har så lite tid sammen med familien at de heller vil lage en kjemperask middag, og bruke en halvtime ekstra på å sitte ved middagsbordet og prate? Hva med de som bor med noen som jobber kveldsskift og kun har en time hvor de er hjemme samtidig? Hva med de som jobber 100% og studerer på kveldstid? Hva med de som har jobb og syke barn eller foreldre som krever mye pleie?

:Nikke:

AnonymBruker
Skrevet

det tar ikke mer enn 2 sekunder ekstra å vispe egg... UANSETT hva unnskyldningene er klarer man for pokker å knekke egg i et beger å helle litt vann i. Det produktet der er bare nok et produkt som vil hjelpe til med å produsere mer søppel her på jorda.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

det tar ikke mer enn 2 sekunder ekstra å vispe egg... UANSETT hva unnskyldningene er klarer man for pokker å knekke egg i et beger å helle litt vann i. Det produktet der er bare nok et produkt som vil hjelpe til med å produsere mer søppel her på jorda.

Hvis det var mitt svar over her (kl 19:34) du hintet til, så tenkte jeg ikke på omelettblandingen altså. Å knekke egg og piske dem tar vel... 2 min ekstra? Det har alle tid til. Men ikke alle prioriterer eller har tid til 30-60 min med matlaging, slik som stillness mente.

AnonymBruker
Skrevet

Herregud, seriøst!!!!!

AnonymBruker
Skrevet

Rart folk har tid og ork til å spise selv lenger.

Skrevet

Tja, godt mulig at jeg kjøper dette! Jeg spiser veldig lite/sjeldent egg, men i ny og ne vil jeg gjerne ha en omelett. Da er det lite økonomisk å kjøpe seks egg når jeg trenger to og jeg ikke får brukt resten av eggene før de er gått ut på dato :)

Skrevet

Tja, godt mulig at jeg kjøper dette! Jeg spiser veldig lite/sjeldent egg, men i ny og ne vil jeg gjerne ha en omelett. Da er det lite økonomisk å kjøpe seks egg når jeg trenger to og jeg ikke får brukt resten av eggene før de er gått ut på dato :)

Og da mener du det er billigere å kjøpe denne for så å måtte tømme ut resten av innholdet når det går ut på dato?

Egg holder seg minst en måned etter "best før"-dato. Det gjør neppe denne miksen.

• Liker 3
Gjest stillness
Skrevet (endret)

Jaja,men om man skal lage middag så må man jo faktisk beregne ca. en halvtime uansett om man skal ha en rask middag.Spesielt om man skal spise noenlunde sunt og ikke bare spise grandis(eller til og med grandis tar vel sånn ca. så lang tid også) hver dag og spesielt når man har barn så er det vel viktig å tenke over hva de faktisk får i seg.

Og det er faktisk fullt mulig å lage en kjemperask middag uten å måtte ty til ferdig krydret kjøttdeig eller ferdig oppmoste poteter.Det var det som var tanken bak mitt innlegg og jeg tenker at man kanskje lever ett litt for travelt liv om man ikke har tid til å lage middag engang.

Jeg bare begynner å lure når mer og mer skal være ferdiglaget,men det man ikke tenker over er at disse produktene er proppet med konserveringsmidler og masse annet drit.

I rest my case..

Endret av stillness
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jaja,men om man skal lage middag så må man jo faktisk beregne ca. en halvtime uansett om man skal ha en rask middag.Spesielt om man skal spise noenlunde sunt og ikke bare spise grandis hver dag

Middager som tar 10-20 minutter å lage, og som dermed er raskere enn grandiosa:

wok med strimlet svine- eller kylingkjøtt og eggenudler

omelett (hehe) med pølsebiter og løk, salat og brød ved siden av

grønnsakssuppe eller lapskaus fra frosne grønnsaker

spinatsuppe med kokt egg

grovt brød med speilegg, salat ved siden av

stekt laksefilet med couscous og erter

fullkornspasta med tomatsaus (fra hermetiske tomater)

linsesuppe

hjemmelagde fiskepinner med linsestuing og revet gulrot

og så videre

man kan også lage mye som er ovnsbakt - tar lengre tid, men man får en pause mens maten lager seg selv

Rask mat trenger ikke være det samme som usunn mat, skulle ønske folk kunne legge fra seg den tankegangen.

Og husk at "konserveringsmidler og annen dritt" ikke er én stor, homogen gruppe, da. Noen er helt naturlige og finnes ikke skadelige, andre skal man være forsiktig med mengden av.

• Liker 1
Gjest Lille-pus
Skrevet

Det ante meg at det måtte finnes en storhusholdningsutgave her, ja. Husker en gang jeg var på kafé, det stod noen bak disken og smurte rundstykker med egg. Hun skar av en rull. En meterlang, hvit rull med eggeplomme inni. Det så helt surrealistisk ut. Skal se vi snart får kjøpt en tjuecentimeter av det i kjøledisken også, for dagens travle privatpersoner...

:fnise: Ja, ikke sant.... :fnise:

Du minner meg om første gangen jeg også så den "rullen", - og den var firkantet ! Da holdt øynene på å trille ut av hodet på meg :skratte:

Jeg ser poenget med de enkle løsningene (med bruksanvisning på pakken), kanskje spesielt for eldre mennesker av den generasjonen hvor ikke begge kjønn lærte å lage mat :)

Gjest stillness
Skrevet

Middager som tar 10-20 minutter å lage, og som dermed er raskere enn grandiosa:

wok med strimlet svine- eller kylingkjøtt og eggenudler

omelett (hehe) med pølsebiter og løk, salat og brød ved siden av

grønnsakssuppe eller lapskaus fra frosne grønnsaker

spinatsuppe med kokt egg

grovt brød med speilegg, salat ved siden av

stekt laksefilet med couscous og erter

fullkornspasta med tomatsaus (fra hermetiske tomater)

linsesuppe

hjemmelagde fiskepinner med linsestuing og revet gulrot

og så videre

man kan også lage mye som er ovnsbakt - tar lengre tid, men man får en pause mens maten lager seg selv

Rask mat trenger ikke være det samme som usunn mat, skulle ønske folk kunne legge fra seg den tankegangen.

Og husk at "konserveringsmidler og annen dritt" ikke er én stor, homogen gruppe, da. Noen er helt naturlige og finnes ikke skadelige, andre skal man være forsiktig med mengden av.

Nei,vet jo det.Var bare for å få frem et poeng :)

Og de eksemplene du lister opp her viser jo at det er enkelt og raskt å få i seg sunn og god mat.Ikke trenger man å være kokk heller for at det skal smake godt ;)

Skrevet

Helt enig! Så reklamen for det ista. Ble litt satt ut. Er det mulig??

Å piske egg må da alle klare!!?!

Skrevet

Helt enig! Så reklamen for det ista. Ble litt satt ut. Er det mulig??

Å piske egg må da alle klare!!?!

Nja, det er jo de med masse leddgikt, og endel andre sykdommer og slikt som sikkert kan ha store problemer med det. Men jeg kan liksom ikke se at dette er et produkt spesielt rettet mot dem. Og de ville jo sikkert hatt vansker med å steke omeletten også...

Skrevet

jeg er ekstremt glad for at vi har de store på jobb, men klarer heller ikke å skjønne hvorfor noen skulle gidde å kjøpe denne.. men de tenker vel at siden den for storhusholdninger er så populær så blir det like populært for vanlige folk og.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...