Killah Skrevet 6. april 2011 Forfatter #21 Skrevet 6. april 2011 Kan du motbevise bevissthetens eksistens før fødselen? Det er ikke veldig lenge siden man ikke gav smertestillende til premature barn, fordi man antok at de ikke kunne kjenne smerte. Her drar du inn noe irrelevant btw. Det finnes de som har utredet bevisstheten og funnet ut av individualitet, forskjellen på din og min personlighet, selvet, bevisstheten, dette senteret som vi handler ifra, ikke skapes før etter fødsel, da individualitet bygges opp av tanker - som blir unike i det tanken starter sin første registrering. Med andre ord er det ingen unik bevissthet, ingen særegen person til stede under svangerskapet - av denne grunn hindrer man ingen individer i å leve, da det enda ikke eksisterer en unik bevissthet. Påstanden er da: individualitet, denne særegne personen blir ikke skapt før etter fødsel, og absoluttl ikke innenfor de rammene det kan være snakk om å ta abort. Men du kan gjerne motbevise meg, hvis du føler din nå særegne bevissthet orker dette? Legger ved nok en gang mitt siste blogginnlegg der jeg har lagt inn noen YouTube videoer som tar totalt 20 min å komme seg igjennom. Er tatt fra Krishnamurtis utredninger, og ikke eget oppkok. Er spennende, men blir litt rart med en gang da dette er helt på koalisjonskurs med hva vi "lærer" om oss selv på skolen. Skal sies at flere eliteskoler lar elevene sine gå gjennom slike utredninger. Heldigvis ligger informasjonen tilgjengelig for sånne som meg, alle som liker å utforske..
AnonymBruker Skrevet 6. april 2011 #22 Skrevet 6. april 2011 Som hva da? Mitt barn har ikke downs men er høytfungerende autist. Vel, han betrakter verden og forstår det på en annen måte enn andre. Han tenker litt annerledes- noe som beriker meg og får meg til å tenke annerledes. Jeg setter mer pris på livet og legger meg ikke oppi bagateller som mange av andre på min alder. Jeg er mer reflektert, mindre fordomsfull og rett og slett glad. Har derfor mer å dele med medmennesker:) Har også mer kunnskap om det som er annerledes og setter pris på å lære meg mysterier som hele tiden blir forsket på, mine teknikker bruker jeg i arbeid med mennesker, gir ikke så fort opp og er vant tilå kjempe- derfor takler jeg livets motgang veldig bra:) Jeg er for ett inkluderende samfunn og ønsker alle som er annerledes velkommen, samtidig så vet jeg hvor mye mer arbeid det kreves og har derfor forståelse for at alle ikke vil ta den kampen. 2
AnonymBruker Skrevet 6. april 2011 #23 Skrevet 6. april 2011 Respekterer ditt synspunkt, men samtidig så er det sånn at du kan uansett ikke vite hvordan framtiden blir. Om du får et barn som er friskt ved fødselen, kan det tryne i trappa og bli multihandicappet senere. Og hva da? Er dessverre mange som ikke helt tenker over hva det faktisk vil si å sette barn til verden. Snakker ikke om deg konkret, men generelt. De kan skje, men sjansen er ganske liten. De fleste multihandicappete enten er født sånn eller hjerneskadet ved fødselen. Og nei, jeg kan ikke se meg å dedikere resten av livet mitt til å ta meg av det barnet heller.
Killah Skrevet 6. april 2011 Forfatter #24 Skrevet 6. april 2011 (endret) Til de som syns barn med Downs er en spesiell gave: alle barn er vel en gave? Ville du ikke satt like stor pris på ungen, livet, dersom ungen er helt frisk? Men ja, vi er glad i barna våre.. Endret 6. april 2011 av Killah
Killah Skrevet 6. april 2011 Forfatter #25 Skrevet 6. april 2011 (endret) Huff, ble flere like poster pga tregt nett og en triggerhappy museknapp. Fikk fiksa det.. Endret 6. april 2011 av Killah
AnonymBruker Skrevet 6. april 2011 #26 Skrevet 6. april 2011 De kan skje, men sjansen er ganske liten. De fleste multihandicappete enten er født sånn eller hjerneskadet ved fødselen. Og nei, jeg kan ikke se meg å dedikere resten av livet mitt til å ta meg av det barnet heller. Da håper jeg du aldri setter barn til verden. 3
AnonymBruker Skrevet 6. april 2011 #27 Skrevet 6. april 2011 Til de som syns barn med Downs er en spesiell gave: alle barn er vel en gave? Ville du ikke satt like stor pris på ungen, livet, dersom ungen er helt frisk? Men ja, vi er glad i barna våre.. Å få ett barn med spesielle behov gjør at du reflekterer over livet på en annen måte, en blir mer ydmyk og takknemlig- å få mer visdom basert på det som er viktig i livet. En med friskt barn får ikke samme erfaring, selv om det også er en gave:)
AnonymBruker Skrevet 6. april 2011 #28 Skrevet 6. april 2011 Jeg ville tatt abort hvis fosteret hadde downs, fordi jeg mener at jeg ikke hadde takla det ekstra ansvaret det er å få et barn som krever mer. Det er skummelt nok med ansvar for et friskt barn. Jeg hadde syntes det var vanskelig å tenke på at barnet mitt kanskje hadde trengt meg hele barnets liv, altså mye lenger enn jeg hadde levd. Jeg hadde kommet til å tenke mye på hva som skulle skje med barnet etter at jeg blir borte. Og jeg hadde ikke orka det ansvaret det er med en ung voksen som ikke kan ta vare på seg på samme måte som en frisk ung voksen. Dessuten - hvis man ikke tar abort og får det barnet, da kan man like godt si at man dreper det neste barnet som ikke blir til, fordi en ikke tok abort den gangen. Hadde en tatt abort hadde en prøvd igjen og fått et annet, kanskje friskt barn. men du er klar over at da bør du aldri i livet vurdere å få barn? 1
Killah Skrevet 6. april 2011 Forfatter #29 Skrevet 6. april 2011 (endret) Å få ett barn med spesielle behov gjør at du reflekterer over livet på en annen måte, en blir mer ydmyk og takknemlig- å få mer visdom basert på det som er viktig i livet. En med friskt barn får ikke samme erfaring, selv om det også er en gave:) Tviler ikke på at du fikk deg en oppkvikker, som du sikkert trengte ettersom jeg ser hvordan du beskriver opplevelsen. Men for oss alle andre så er det ikke noe i veien for å reflektere over livet på samme måte som deg uten dette, bli mer ydmyk - dersom vi ikke allerede er det, takknemlig, tilegne seg mer visdom, innsikt - uten å måtte få et barn med Downs. Ville heller foretrekt den normale utgaven og en bunke med bøker av filosofisk karakter - men så har jeg fremdeles et valg. Dette gjør ikke ungen til noe særegent, den gir fortsatt ikke noe mer enn en vanlig unge.. Endret 6. april 2011 av Killah 2
AnonymBruker Skrevet 6. april 2011 #30 Skrevet 6. april 2011 Hvis man er bestemt på at man ville valgt bort et barn med Downs, så burde man faktisk ikke få barn overhodet. Ingen tester i denne verden kan garantere mot alle mulige eventualiteter, verken før eller etter barnet er født. Det er ikke mulig å bestemme seg for å få barn "med forbehold" om sånn og sånn. Ingen kan spå fremtiden. Ønsker man å bli foreldre så skal man selvfølgelig håpe på det beste, men man SKAL også ha 100% intensjon om å ta ansvaret det innebærer, uansett hvordan barnets liv og utvikling blir. Alt annet er direkte skammelig. 3
AnonymBruker Skrevet 6. april 2011 #31 Skrevet 6. april 2011 Tviler ikke på at du fikk deg en oppkvikker, som du sikkert trengte ettersom jeg ser hvordan du beskriver opplevelsen. Men for oss alle andre så er det ikke noe i veien for å reflektere over livet på samme måte som deg uten dette, bli mer ydmyk - dersom vi ikke allerede er det, takknemlig, tilegne seg mer visdom, innsikt - uten å måtte få et barn med Downs. Ville heller foretrekt den normale utgaven og en bunke med bøker av filosofisk karakter - men så har jeg fremdeles et valg. Dette gjør ikke ungen til noe særegent, den gir fortsatt ikke noe mer (eller mindre) enn en vanlig unge.. Grådig tøff i trynet du er da. For det første så skal ikke du uttale deg om ett menneske du ikke kjenner på den måten du gjør. Du tenker helt feil i forhold til min opplevelse og trekker dine egne konklusjoner for hvilke mennesketype jeg er. Du viser i tilegg veldig liten forståelse for hvordan det kan virke inn på ett liv, tror ikke du er klar over dine egne valgmuligheter da du ikke er en gud som kan styre over dine egne gener. Så ta deg en tur til folk som gidder å høre på deg, for jeg synes slike mennesker som deg er stygg. 2
Killah Skrevet 6. april 2011 Forfatter #32 Skrevet 6. april 2011 men du er klar over at da bør du aldri i livet vurdere å få barn? Tror ikke noen her er i stand til å bedømme hvem som skal få unger eller ikke! Er ikke noe som tilsier at den ene av dere er en bedre mor enn den andre, selv om vi later som vi sitter i en moralsk høyborg.. Sist man testet menneskeheten var vi nokså like dårlige
AnonymBruker Skrevet 6. april 2011 #33 Skrevet 6. april 2011 Tror ikke noen her er i stand til å bedømme hvem som skal få unger eller ikke! Er ikke noe som tilsier at den ene av dere er en bedre mor enn den andre, selv om vi later som vi sitter i en moralsk høyborg.. Sist man testet menneskeheten var vi nokså like dårlige "Og jeg hadde ikke orka det ansvaret det er med en ung voksen som ikke kan ta vare på seg på samme måte som en frisk ung voksen." Er faktisk ganske enkelt å sitte i en høyere borg overfor noen som sier dette. Folk med en slik grunninnstilling burde ikke få barn, da man aldri kan vite hva som skjer med barnet senere selv om det ikke er født med Downs.
Killah Skrevet 6. april 2011 Forfatter #34 Skrevet 6. april 2011 Grådig tøff i trynet du er da. For det første så skal ikke du uttale deg om ett menneske du ikke kjenner på den måten du gjør. Du tenker helt feil i forhold til min opplevelse og trekker dine egne konklusjoner for hvilke mennesketype jeg er. Du viser i tilegg veldig liten forståelse for hvordan det kan virke inn på ett liv, tror ikke du er klar over dine egne valgmuligheter da du ikke er en gud som kan styre over dine egne gener. Så ta deg en tur til folk som gidder å høre på deg, for jeg synes slike mennesker som deg er stygg. Bla bla.. ikke bli sinna nå da. Hvor blir det av disse positive atributtene du tilegnet deg? Er fullstendig klar over at det eksisterer hendelser, forandringer i våre liv som utløser en reaksjon. Poenget var kun at vi kan oppnå disse tingene uten et barn med downs, vil du påstå noe annet? Og ja, jeg vet nokså godt hvem du er.. vi er ikke så ulike.
AnonymBruker Skrevet 6. april 2011 #35 Skrevet 6. april 2011 "Og jeg hadde ikke orka det ansvaret det er med en ung voksen som ikke kan ta vare på seg på samme måte som en frisk ung voksen." Er faktisk ganske enkelt å sitte i en høyere borg overfor noen som sier dette. Folk med en slik grunninnstilling burde ikke få barn, da man aldri kan vite hva som skjer med barnet senere selv om det ikke er født med Downs. - Nettopp, det er INGEN som har noen garantier som helst likevel' synser de og mener som de er gud som råder over menneskeheten, akkurat som om de vet svaret på livets gåter...neidu, skaffe seg mere kunnskap spør du meg.
AnonymBruker Skrevet 6. april 2011 #36 Skrevet 6. april 2011 Bla bla.. ikke bli sinna nå da. Hvor blir det av disse positive atributtene du tilegnet deg? Er fullstendig klar over at det eksisterer hendelser, forandringer i våre liv som utløser en reaksjon. Poenget var kun at vi kan oppnå disse tingene uten et barn med downs, vil du påstå noe annet? Og ja, jeg vet nokså godt hvem du er.. vi er ikke så ulike. Jeg vil ikke svare deg, du tråkker på noe så uskyldig som små barn.
Kardemommeby Skrevet 6. april 2011 #37 Skrevet 6. april 2011 Respekterer ditt synspunkt, men samtidig så er det sånn at du kan uansett ikke vite hvordan framtiden blir. Om du får et barn som er friskt ved fødselen, kan det tryne i trappa og bli multihandicappet senere. Og hva da? Ikke sammenliknbart, dersom du kunne visst på forhånd at barnet ville bli multihandicappet som 16-åring, noen uker på vei i svangerskapet, da ville det vært sammenliknbart. Down's syndrom foreldre er superegoistiske og fordringsfulle. De forventer at andre skal tvinges til å føde mongoloide unger, så deres egne mongobarn ikke skal føle seg like utenfor. Det kalles å bruke mennesker i min bok. Hvem er moralske i denne saken? 4
Killah Skrevet 6. april 2011 Forfatter #38 Skrevet 6. april 2011 - Nettopp, det er INGEN som har noen garantier som helst likevel' synser de og mener som de er gud som råder over menneskeheten, akkurat som om de vet svaret på livets gåter...neidu, skaffe seg mere kunnskap spør du meg. Hva slags kunnskap? Dersom du hadde undersøkt bittelitt hadde du funnet ut at kunnskap alltid fører med seg uvitenhet. Det man ønsker å oppnå er innsikt
AnonymBruker Skrevet 6. april 2011 #39 Skrevet 6. april 2011 - Nettopp, det er INGEN som har noen garantier som helst likevel' Så enkelt er det faktisk. Og dersom man går inn i det å få barn, med et slags forbehold om at barnet kun er ønsket dersom det utvikler seg normalt og ikke kommer ut for noen varige skader senere i livet, eller oppfører seg vanskelig for den saks skyld, (hvor går grensen for hva man "planlegger" å ikke orke?) - så bør man ikke få barn overhodet. For slike forbehold kan ingen ta. 3
Killah Skrevet 6. april 2011 Forfatter #40 Skrevet 6. april 2011 Jeg vil ikke svare deg, du tråkker på noe så uskyldig som små barn. Er vel du som påstår at 99.9% av alle verdens barn ikke gir like mye glede, forståelse osv.. som barn med Downs (ditt eget). Jeg ønsket bare å få frem at de er alle like mye verdt, gir like mye, rimelig ambisiøst å påstå noe annet - så ikke prøv noen sleipe triks.. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå