*Joyce* Skrevet 8. september 2011 #201 Del Skrevet 8. september 2011 Du, altså. Var det ikke det jeg sa, at de sover godt i sportsdelen? Kjøp heller en Bugaboo Bee, så har du en super trille til innebruk om vinteren og utebruk om sommeren! (Bugaboo-fantast? Hvem, jeg?) Fuzzi er fine, de. Bruker dere bare lommebleier? Om formsydde er noe, kan jeg absolutt anbefale Green Sprout Baby til babyer som trenger høy "rise". Urk, det garderobestyret, ja... Kjenner til det. Garderoben der vi går er knøttliten, og det er begrenset med plass til å "gjøre av" ungene. Herregarderoben er riktignok (visstnok, jeg har ikke sjekket ) enda mindre, men der er det sjelden like fullt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 8. september 2011 Forfatter #202 Del Skrevet 8. september 2011 De gjør det. Hun sovner raskere i den enn i bagen også. Innebruk sier du? Har du så stor plass at du trenger trille i leiligheten (nei da, skjønner hva du mener )Kan jeg få kikke litt på Been deres neste gang vi svinger innom staden? Jeg har fundert på den som trille, men jeg snuser litt på Zapp Xtra også. De har vel tilnærmet de samme egenskapene; full lillestilling, og kan snus begge retninger, Xtraen er vel en smule billigere i innkjøp tror jeg, men jeg syns faktisk bia er penere. Vi skal ha en trille, men til et eventuelt neste barn vil jeg ha city cross Vi bruker lomme-og aiobleier på dagtid, formsydde på natt. Ah, det er sant, hun er snart for stor til Muksut s/m, fatter ikke at de mener at den bleia skal holde til 10 kilo, T veier rundt 7, og den er snart for snau, men så er den bra stappa også da; p'tit blåkant og et Sandysinnlegg, men det mener jeg at de må ta med i beregningen egentlig. Jeg blir helt svett av så trange garderober jeg, det er jo pupper og lår overalt og jeg har i grunn nok med mine egne Det var visst fullt i herregarderoben også, var visst ikke bare mannen som hadde babyen med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 8. september 2011 #203 Del Skrevet 8. september 2011 (endret) Hahaha, jeg skulle gjerne hatt så stort hus at jeg trengte trille for å komme meg fra en ende til den andre! Du har jo vært her - du kan tenke deg hvor mye jeg hadde kræsja med om jeg skulle har prøvd meg på det! Bia er fiiiin! Synes jeg/vi, da. Vi er knallfornøyde med den, og Turnerose elsker den. "Jeg skal sitte vogna mi! Mamma, finne teppen min. Ikke meitai, mamma. Ikke bæle. Kjøle vogn." (Hun har ikke heeelt tatt tegninga rundt kjønn - hverken grammatisk eller fysisk. ) (Jeg får som regel lov til å slenge med meitaien til slutt, altså, og det er ikke så rent sjelden den blir brukt, likevel.) Også drar hun ned kalesjen, beordrer meg til å legge henne ned i halvliggende, og bare koooser seg der inne. Tror forresten den gjerne kan kjøpes brukt - her, f.eks.? Det er så vidt jeg kan se den gamle typen. Vår var jo utstillingsmodell og det er ihvertfall ingenting galt med den. Jeg liker den store kalesjen veldig godt - det er, såvidt jeg vet, en av de viktigste forskjellene på den nye og den gamle. Hehe, Muskut S-M kunne Turnerose bruke leeenge! Men L-XL vokste hun superfort ut av. Men hun tisser ikke så voldsomt på natta, så vi har vel aldri stappet med mer enn et blåkant. Mistenker dog at S-Men vår kan ha vært feilmerket, for de er veeeldig like i størrelsen, og den det står S-M på passet ikke før hun var 6-7 mnd. Nå har hun noen vanvittig gigantiske nattbleier som jeg har sydd, de er virkelig enorme. Lykke til på svømmingen! Badeslynge er forresten et stalltips i trange garderober... Endret 8. september 2011 av *Joyce* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 9. september 2011 #204 Del Skrevet 9. september 2011 God helg Tuslemor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 9. september 2011 #205 Del Skrevet 9. september 2011 God helg Gir du en lyd når du får sendt sjalet så jeg kan overføre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 12. september 2011 Forfatter #206 Del Skrevet 12. september 2011 Hahaha, jeg skulle gjerne hatt så stort hus at jeg trengte trille for å komme meg fra en ende til den andre! Du har jo vært her - du kan tenke deg hvor mye jeg hadde kræsja med om jeg skulle har prøvd meg på det! Bia er fiiiin! Synes jeg/vi, da. Vi er knallfornøyde med den, og Turnerose elsker den. "Jeg skal sitte vogna mi! Mamma, finne teppen min. Ikke meitai, mamma. Ikke bæle. Kjøle vogn." (Hun har ikke heeelt tatt tegninga rundt kjønn - hverken grammatisk eller fysisk. ) (Jeg får som regel lov til å slenge med meitaien til slutt, altså, og det er ikke så rent sjelden den blir brukt, likevel.) Også drar hun ned kalesjen, beordrer meg til å legge henne ned i halvliggende, og bare koooser seg der inne. Tror forresten den gjerne kan kjøpes brukt - her, f.eks.? Det er så vidt jeg kan se den gamle typen. Vår var jo utstillingsmodell og det er ihvertfall ingenting galt med den. Jeg liker den store kalesjen veldig godt - det er, såvidt jeg vet, en av de viktigste forskjellene på den nye og den gamle. Hehe, Muskut S-M kunne Turnerose bruke leeenge! Men L-XL vokste hun superfort ut av. Men hun tisser ikke så voldsomt på natta, så vi har vel aldri stappet med mer enn et blåkant. Mistenker dog at S-Men vår kan ha vært feilmerket, for de er veeeldig like i størrelsen, og den det står S-M på passet ikke før hun var 6-7 mnd. Nå har hun noen vanvittig gigantiske nattbleier som jeg har sydd, de er virkelig enorme. Lykke til på svømmingen! Badeslynge er forresten et stalltips i trange garderober... Søte Turnerose Jeg vet ikke hvor fornøyd jeg er med Muksut, mer fornøyd med Celebrians nattbleiene våre, selvom jeg syns de er et herk å stappe, lomma er smal, det er ikke et problem med Muksut hvertfall God helg Tuslemor Jeg er litt seint ute, men takk God helg Gir du en lyd når du får sendt sjalet så jeg kan overføre Jeg får sendt det i morgen, vi har snekker på huset i dag, så jeg må holde meg hjemme, mulig jeg kan få sendt det i kveld, sender en PM når det er sendt -------------------- Fjompa sitter i vippestolen og ser Mikkes klubbhus, og hun bruker leken på stolen og draaar seg opp, hun begynner å bli så sterk, fine jenta mi Jeg har shoppa litt, kun til Fjompa da, etter at hun kom har jeg blitt utrolig dårlig på å handle til meg selv. Vel, først, jeg har kjøpt meg et bæreomslag, jeg http://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/default_hjerte.gif' alt=':hjerte:'> den fargen! Samt noen bleier. To nye Bright Star Baby i denne og denne fargen og to stk Charlie Banana i "lavender" og "yellow". Ooog, så har jeg bestilt høstpose til Fjompa, hun ligger jo i sportsdelen nå og den er ikke like lun som bagen, er redd hun skal bli kald, gleder meg til denne kommer Nei, nå skal jeg legge skatten min og stappe/legge sammen bleier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 12. september 2011 #207 Del Skrevet 12. september 2011 Tusen takk! Alle tiders snille deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 13. september 2011 Forfatter #208 Del Skrevet 13. september 2011 I dag har jeg vært hos fysio for første gang. Bekkensmertene mine er moderate/sterke og jeg vil trenge endel behandling. T var med, blid som ei lerke. Nå sover hun, hun var så trøtt og sovnet med èn gang hun fikk smokken og kosen sin Kjenner litt på skriveleiheten jeg også om dagen, merkelig. Men, jeg legger ikke boka brakk, for glad i den til det Nuh, skal jeg bestille meg ei vind-og vanntett jakke, må ikke fryse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 13. september 2011 Forfatter #209 Del Skrevet 13. september 2011 Urk, jeg glemte vekk å bruke stemmeretten min i går, hater å være sofademokrat Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trekkoppfuglen Skrevet 13. september 2011 #210 Del Skrevet 13. september 2011 Jeg har ikke glemt at jeg skal sende bilde, har bare ikke kommet så langt. Plages du mye med bekkenet? Hvilken jakke skal du kjøpe? Jeg kjøpte akkurat ny Bergansjakke, super fornøyd! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 13. september 2011 Forfatter #211 Del Skrevet 13. september 2011 Gleder meg, mulig du får et i retur, av lille T Ja, jeg har endel plager med det. Sånn som nå, nå sitter jeg med halve rumpa på en sofapute for å avlaste, gjør jeg ikke det så føles det ut som jeg skal sages i to Nei, jeg fant en fin en på Ellos, men det var skalljakke og jeg aner ikke hvordan de fungerer, må man ha flere lag under da tro? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~lillefot~ Skrevet 14. september 2011 #212 Del Skrevet 14. september 2011 Tusen takk for en fin dag Mannen mente det var jeg som ikke kunne tyde GPS'en, og ikke at det var den som hadde sendt meg på ville veier i dag :gjeiper: Jaja, kom meg greit hjem i hvertfall. Lille Lo har fått raspet eple + smaksprøve på grøt i kveld - det var suksess kan du tro! Håper hun sover godt i natt, og at vi slipper endal flere bleier pga. dette :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 15. september 2011 Forfatter #213 Del Skrevet 15. september 2011 Tusen takk for en fin dag Mannen mente det var jeg som ikke kunne tyde GPS'en, og ikke at det var den som hadde sendt meg på ville veier i dag :gjeiper: Jaja, kom meg greit hjem i hvertfall. Lille Lo har fått raspet eple + smaksprøve på grøt i kveld - det var suksess kan du tro! Håper hun sover godt i natt, og at vi slipper endal flere bleier pga. dette :gjeiper: Tusen takk det samme Pøsj, hva vet vel mannen Neste gang finner du fram som bare det Godt hun likte det, men hun må nok opp i noen skjeer før dere merker noe på nattesovingen. -------------------- Ja, i går var Lillefot og jeg på vift med jentene våre. Det er så koselig! En litt småkjip kommentar på helsestasjonen gjorde at jeg ble litt lei meg. Var en dame som spurte oss hvor gamle jentene våre var, og etterpå spurte hun meg "er hun ikke liten til å være 7 mnd?" Åh, jeg blir så såret av sånne kommentarerer, nei, hun er ikke av de største, men hun er slett ikke bitteliten heller, og hun er glad, fornøyd, aktiv og har skikkelig matvett, og jeg syns hun er den nydeligste babyen i hele verden, så det så! Sist jeg tok toget hjem var det ei med en baby på 3,5 mnd som syns hun så liten ut for alderen, jeg fyrte tilbake "det er sikkert ungen din som er diger", jeg skammet meg etterpå, men jeg blir lei meg av sånt. I mine øyne er hun perfekt! Nuff said Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trekkoppfuglen Skrevet 15. september 2011 #214 Del Skrevet 15. september 2011 Jeg har fått mange kommentarer på at guttene er små, men tar det ikke negativt. Jeg forstår ikke helt at man blir såret av slike kommentarer, men vi er forskjellig. Håper du slipper flere slike når du blir lei deg av det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 15. september 2011 #215 Del Skrevet 15. september 2011 Skal overføre til deg i helgen. Kommer ikke inn på nettbanken min nå ikveld. Takk igjen snille deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trekkoppfuglen Skrevet 16. september 2011 #216 Del Skrevet 16. september 2011 God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 28. september 2011 Forfatter #217 Del Skrevet 28. september 2011 Jøss, som tiden flyr. Snuppa har rukket å runde 7 måneder Hun kommer seg rundt i sirkel, men ikke noe særlig mer enn det, har ikke kommet seg opp på knærne enda, men hun forsøker stadig. Skal hun noe sted så ruller hun, søta mi Hun hyler når jeg snur ryggen til henne eller går, særlig om hun er trøtt eller sulten. Nå spiser hun tre måltider til dagen, to med grøt og et med grønnsaker. Jeg har planer om at frokostgrøten fortsetter vi med, og så flytter vi grønnsakene hun får til lunsj over til middag, da blir det selvfølgelig noe mer til det måltidet og så blir det brødskive til lunsj, kveldsgrøten beholder vi. Hun har fått smake litt på brød og diverse, alt glir ned, jeg har enda ikke forsøkt noe hun ikke liker. Egentlig er det deilig å ha et matvrak og ikke en matnekter Søvnen hennes er det heller ikke noe å si på, hun legger seg 19.30 hver dag og våkner for mat ved 04-04.30 tiden og sover videre til cirka klokken 8, i dag sov hun til 9.30, måtte vekke henne faktisk, jeg skulle til legen. Babysvømmingen går kjempebra, det er femte gangen i morgen, da skal vi slippe de under dykket, det blir spennende Sånn ellers så har jeg begynt hos fysioterapeut og ståa er litt alvorligere enn først antatt Vi driver også å bygger litt ut, og T får verdens søteste lille jenterom, Og ja, jeg har fått kaffemaskin, herlig! Snille bestemor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 28. september 2011 Forfatter #218 Del Skrevet 28. september 2011 T og jeg reiser forresten hjem til mine foreldre på en aldri så liten høstferie. Gleder meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 29. september 2011 Forfatter #219 Del Skrevet 29. september 2011 Lillegull sover ute i vogna, jeg har bestilt togbilett og nå skal jeg stappe bleier og pakke til turen vår. Toget vårt går 05.25 i morgen tidlig Nå har hun såvidt begynt å åle, hun drar seg bortover. Men stor er hun ikke, ved 7 måneders alder veier hun 7150 g og er 68 cm lang, uansett, hun er helt perfekt Mamma fortalte at jeg veide cirka det når jeg var 3 måneder, så her er det forskjell gitt Jeg tror jeg tar det personlig når folk sier hun er liten, men, hvorfor må alle babyer være tjukke da? De er jo forskjellige de som oss Jeg gleder meg til å reise hjem nå, høsten hjemme er mye finere enn høsten her i byen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~lillefot~ Skrevet 29. september 2011 #220 Del Skrevet 29. september 2011 Kjære Tusle-mor, jeg skulle hilse så mye fra min mor og si at jeg veide ca 8 kg da jeg var 1 år gammel, og fortelle deg at så lenge helsestasjonen ikke er bekymret for T sin vekt, skal du ikke bry deg om folks kommentarer Jenta di er helt perfekt hun Nå har vi malt L sitt rom; det ble knallstilig! ...Men det blir lenge til neste gang jeg bruker Sens-maling, for den dekket jammen dårlig! Det er forresten trist å høre at det står så dårlig til med bekkenet ditt - håper virkelig det ordner seg fort. Jeg må selv bestille time til fysioterapeut, for mitt eget bekken er ikke noe særlig for tiden det heller. Kos deg masse hos dine foreldre Vi snakkes når du kommer tilbake Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå