Gå til innhold

Bleia er full og puppen er tom!


Tusle

Anbefalte innlegg

Utrolig morsom tittel på dagboka di forresten :fnise:

:ler: Det er en Sundelåt; "bleieskiftarbeider" ;)

Hei Tuslemor :)

Gi beskjed en dag det passer å gå tur - jeg kan mandag - tirsdag og onsdag til uka i hvertfall :)

Var på helsestasjonen i dag, og det er vittig å høre de forskjellige rådene til de som jobber der: Jordmor mente at ei bare kunne fortsette med MME, mens ei helsesøster skjøt inn at "morsmelk er best".Begge spurte også meg om jeg fullammet, og om jeg hadde begynt å gi fast føde enda (du kan jo gjette hvem som spurte om hva...)

I morgen skal jeg til frisøren - dritt lei av dette lange håret som bare faller av. Spent på resultatet.

Og ja: fytti katta så kaldt det var i dag på formiddagen!

Hei søta :klemmer:

Jeg tar meg en østlandstur til uka, reiser mandag og blir borte på prikken ei uke. Men etter det, da er jeg med :jepp:

At de ikke kan bli enige, jeg syns helsestasjonene burde ha en mal å forholde seg til uten å blande inn sine egne meninger hele tiden (hun fra Hedmark er helt rå på det der) og så syns jeg de burde lese seg opp på søvntrening og ikke anbefale Ferbers metode i hytt og gevær.

Jeg er sikker på at du ble kjempefin på håret :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Innom og hilser på!

Så morsomt navn på den nye dagboka di!

Helsedirektoratet har jo gode brosjyrer på det med mat til småtassene. Iallfall en del gode råd der. (selv om vi fikk råd om å begynne med grøt da E er såpass småspist og ikke legger på seg så mye)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du en tur til Oslo, eller? :hoppe: (Jeg er for det meste uten bil på dagene, og ser dessuten at det nok kan bli litt trangt å rekke ut til "deg" og tilbake igjen innenfor barnehagetid...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og hilser på!

Så morsomt navn på den nye dagboka di!

Helsedirektoratet har jo gode brosjyrer på det med mat til småtassene. Iallfall en del gode råd der. (selv om vi fikk råd om å begynne med grøt da E er såpass småspist og ikke legger på seg så mye)

:klemmer:

Koselig :vinke:

Resten av strofen går sånn: "bleia er full, puppen er tom, klokka er 4 på morran og jeg hadde akkurat lagt meg", vi kan vel kjenne oss igjen i den alle og enhver :ler:

Jeg, eller T er, medlem i Go'boken, og vi får sånne hefter fra Helsedirektoratet i hver pakke, jeg finner de veldig nyttige :jepp:

Skal du en tur til Oslo, eller? :hoppe: (Jeg er for det meste uten bil på dagene, og ser dessuten at det nok kan bli litt trangt å rekke ut til "deg" og tilbake igjen innenfor barnehagetid...)

Tar meg gjerne en tur, men jeg er usikker på om jeg rekker, men piper inn en SMS når jeg får planlagt uka litt mer. Tar toget, så jeg er avhengig av å få lånt meg en bil også.

Om du har bil en dag, så er det bare å ta med Turnerose altså :klem: Her (eller der blir det jo) er det hester, hunder, katter, sauer og kaniner og naboen har kuer (sånne kule med pannelugg :ler: )

-------------

Nå har vi nettopp sett verdens søteste film: Jørgen + Anne = sant, den var så fin :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig tittel! :fnise:

:ler:

-----------------------------

Jeg er så trøtt! T har for første gang begynt å tulle på nettene. Det begynte når vi kom hjem fra ferie for en uke siden. Da begynte vi å innføre fast leggetid klokken 19.30 og hun sovner til cirka samme tid hver kveld, men hun styrer mer enn før. Og hun våkner så ofte på natten. Hun våkner når jeg legger meg, da spiser hun, og sovner fint igjen, så våkner hun etter et par timer, da holder det med trøst og smokk, og våkner igjen etter et par timer nok en gang, da trenger hun pupp, spiser, sovner og sover til morran, sånn 8-8.30. Og fra hun legger seg 19.30 og til jeg legger meg i 22.30-tiden må jeg inn på rommet og dytte inn smokk cirka hver time. Jeg vet at andre sliter mer natterstid enn meg, for hun hyler ikke eller noe, hun er bare våken. Jeg har jo skjøvet leggetiden fram da, det kan jo være årsaken, hun er jo vant til å legge seg med meg. Jeg lurer på om litt av grunnen kan være at hun har fått i seg for lite mat i det siste, etter at tennene kom har hun slitt litt med sugeteknikken, hun har hatt korrekt teknikk fra hun var helt ny og jeg ble aldri sår, nå trøbler hun litt og jeg har blitt sår. Andre som har opplevd at tennene kan være i veien i begynnelsen? Jeg har mer enn nok melk til henne og vi har nettopp hatt øking, kan være at hun øker fortsatt, at det er derfor hun styrer litt. Jeg øser ut den ene teorien etter den andre her, men sånn er det vel å være mamma og spesielt førstegangs vil jeg tro ;)

T slo seg i stad, hun ruller over på magen og når hun rullet over på ryggen igjen så rullet hun av lekematta og rett i gulvet, pang, med det tunge hodet først, da var det ei som hylte da, stakkar gullet mitt :hjerte:

Jeg har forresten kost meg for mye i ferien, fikk sjokk når jeg gikk på vekten, fy flate :hakeslepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

T slo seg i stad, hun ruller over på magen og når hun rullet over på ryggen igjen så rullet hun av lekematta og rett i gulvet, pang, med det tunge hodet først, da var det ei som hylte da, stakkar gullet mitt :hjerte:

Dette gjorde Lille Lo for en uke siden også. Stakkars liten. Det er så vittig å se på når de kommer seg fra rygg til mage - i hvertfall snuppa mi - for hun oser av stolthet i hele ansiktet etterpå :)

Ang. soving på nattan: Snuppa her er nesten like dan: Jeg legger henne mellom 19-20, og hun sover da veldig greit frem til ca midnatt, da hun vil ha mat igjen. Da legger også jeg meg, og hun sovner greit etter mat, men kangjerne våkne 3-4 ganger igjen før vi står opp i 8-tiden på morgenen. Jeg snakket med de på helsestasjonen om dette, og der fikk jeg til svar at i 4 mnd.-alderen pleier de gjerne å øke med ett måltid, samtidig som at det virker som om snuppa er veldig var på lyder, og at det kanskje er på tide å få henne på eget rom.

(Vi sliter litt med sistnevnte, for da må mannen på stua med PC'en sin, og det har jeg lite lyst til... menmen)

Pling på når det passer å finne på noe neste uke :) Jeg er opptatt på tirsdagen, ellers ingenting :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette gjorde Lille Lo for en uke siden også. Stakkars liten. Det er så vittig å se på når de kommer seg fra rygg til mage - i hvertfall snuppa mi - for hun oser av stolthet i hele ansiktet etterpå :)

Ang. soving på nattan: Snuppa her er nesten like dan: Jeg legger henne mellom 19-20, og hun sover da veldig greit frem til ca midnatt, da hun vil ha mat igjen. Da legger også jeg meg, og hun sovner greit etter mat, men kangjerne våkne 3-4 ganger igjen før vi står opp i 8-tiden på morgenen. Jeg snakket med de på helsestasjonen om dette, og der fikk jeg til svar at i 4 mnd.-alderen pleier de gjerne å øke med ett måltid, samtidig som at det virker som om snuppa er veldig var på lyder, og at det kanskje er på tide å få henne på eget rom.

(Vi sliter litt med sistnevnte, for da må mannen på stua med PC'en sin, og det har jeg lite lyst til... menmen)

Pling på når det passer å finne på noe neste uke :) Jeg er opptatt på tirsdagen, ellers ingenting :)

T har begynt å få litt mer kontroll når hun ruller tilbake, og nå ruller hun i serier, i går forsvant hun under bordet :ler:

Her har løsningen blitt kveldsgrøt. Eller, for å si det sånn; nok kveldsgrøt, vi begynte veldig forsiktig når hun var 5 mnd, og nå får hun dobbel smaksporsjon ( 4 ss vann og pulver til passe konsistens) og nå sover hun 19.30 til 07.00 med en amming midt på natten, om det blir en vane gjenstår å se, men de siste nettene har vært slik :jepp:

:klemmer:

Du er ikke alene :sjenert:

Nesten godt å høre ;)

--------------------------------------------------

T og jeg er hos foreldrene mine, koser oss :)

I går var vi på shopping med T sin oldemor, fikk kjøpt litt høstklær, mesteparten i 74 :hakeslepp:

Som nevnt overfor, tror løsningen på bedre netter er mer grøt på kvelden. Når vi kommer hjem igjen blir det et frukt/grønsaksmåltid på dagen også :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Milla~

De vokser fort disse småttingene, vi har nå gått over til str 68. Men det er så stor forskjell på str synes jeg. Noen er veldig små i str, andre store. Noen veldig vide, andre smale... like håpløst som for oss voksne ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, Milla, det er enorm forskjell på størrelsene. Har funnet ut at jeg liker aller best klærne fra Lindex, de er ikke bare lyserosa, men mye kult mønster, og ålreite stoffer. Samt at de er veldig TB-vennlige ;)

-----------------------------

Hvorfor er T så utrolig lett å legge alle andre steder enn hjemme, og hvorfor sover hun mye bedre alle andre steder enn hjemme? Jeg skjønner det ikke :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lindex har kjempe mye fint til baby og litt eldre unger. Jeg kjøper masse tøy der.

Jeg kjøper bare str 80 til guttene nå, de vokser så fort! 80 er fortsatt stort, men greit å ha liggende.

Kos deg videre hos familien din. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tusle-mor,

håper du har hatt det fint hos dine foreldre :)

Gi lyd til uka, så finner vi på noe :) Du må gjerne komme hit også, altså, så kan vi lage noe lunch eller noe...? Bare en tanke :)

Ang. størrelser, så er jeg helt enig med deg og Milla: størrelsesforskjellen er stor. Jeg liker godt de kneppe-bodyene på Cubus, for de er ganske romslige i størrelsene. Stretch-bodyene fra bl.a. Name It blir fort for smått, og jeg må gjerne opp en størrelse i de før jeg må. Snuppa her bruker str. 68 nå - hun er 64.5 cm lang...!

Nå er snuppa 4.5 mnd., og jeg håper på å kunne fullamme henne til hun er 6 mnd. Hun har fått bittesmå smaksprøver av bl.a. banan, men det er mest for moro skyld. Derimot har hun begynt å få en tendens til å ville ha mat 2-4 ganger om natten, så jeg får se om jeg orker dette i halvannen mnd. til. Av og til er hun kun oppe 1 gang, og da er mor glad :)

Ha en super søndag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lindex har kjempe mye fint til baby og litt eldre unger. Jeg kjøper masse tøy der.

Jeg kjøper bare str 80 til guttene nå, de vokser så fort! 80 er fortsatt stort, men greit å ha liggende.

Kos deg videre hos familien din. :klemmer:

Her kjøper jeg 74 som er litt stort enda, men det er så kjedelig å kjøpe klær som passer akkurat :ler:

Hei Tusle-mor,

håper du har hatt det fint hos dine foreldre :)

Gi lyd til uka, så finner vi på noe :) Du må gjerne komme hit også, altså, så kan vi lage noe lunch eller noe...? Bare en tanke :)

Ang. størrelser, så er jeg helt enig med deg og Milla: størrelsesforskjellen er stor. Jeg liker godt de kneppe-bodyene på Cubus, for de er ganske romslige i størrelsene. Stretch-bodyene fra bl.a. Name It blir fort for smått, og jeg må gjerne opp en størrelse i de før jeg må. Snuppa her bruker str. 68 nå - hun er 64.5 cm lang...!

Nå er snuppa 4.5 mnd., og jeg håper på å kunne fullamme henne til hun er 6 mnd. Hun har fått bittesmå smaksprøver av bl.a. banan, men det er mest for moro skyld. Derimot har hun begynt å få en tendens til å ville ha mat 2-4 ganger om natten, så jeg får se om jeg orker dette i halvannen mnd. til. Av og til er hun kun oppe 1 gang, og da er mor glad :)

Ha en super søndag :)

Det er spådd skitvær til fredag. Vil du være med på IKEA? :nigo:

Name It bodyene er jeg ikke så glad i, de er trange i ermåpningene, lillemor fikk røde merker rundt håndleddene og sånt liker jeg ikke.

Jeg måtte begynne med litt grøt fordi hun hadde lagt på seg litt lite.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så rart med disse klærne! Name-it var en av de soleklare favorittene her i huset. :ler: Lange og smale og passet henne så fint - ikke minst med tøybleie på!

For store klær er jo nesten nødvendig! De vokser så fort at noe annet ville vært tullete. :jepp: Men jeg drar det tidvis litt langt, tror jeg - en overall jeg sydde til Turnerose, tja, på nyåret i 2010, tror jeg, passer fortsatt. :skratte: Den har riktignok mansjetter nederst, så den har sittet godt hele veien, men det er litt komisk. :nigo:

Hatt det fint på hjemtraktene? :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så rart med disse klærne! Name-it var en av de soleklare favorittene her i huset. :ler: Lange og smale og passet henne så fint - ikke minst med tøybleie på!

For store klær er jo nesten nødvendig! De vokser så fort at noe annet ville vært tullete. :jepp: Men jeg drar det tidvis litt langt, tror jeg - en overall jeg sydde til Turnerose, tja, på nyåret i 2010, tror jeg, passer fortsatt. :skratte: Den har riktignok mansjetter nederst, så den har sittet godt hele veien, men det er litt komisk. :nigo:

Hatt det fint på hjemtraktene? :klemmer:

Vi har jo og lang og slank jente, men nei, Name It er ingen höydare her i huset, dog gjelder det kun bodyene, buksene derifra er helt elsk ;)

Haha, vittig da, det var kanskje å dra den litt langt ja :fnise:

Ja, kjempe, rakk ikke en tur til deg da, syns det var synd, men jeg hadde fullt opp hele uka.

:klemmer:

Ps. så koselig at du har laget deg ticker :rodmer:

-----------------------------

Tja, sitter med rier jeg gitt. Det begynte med ikkevonde, men ubehagelige tak i magen i går kveld, rundt klokka 19 begynte det. Våknet i to-tiden av en vond en og siden har de kommet med 7-9 min mellomrom. ET par av de har kommet med 5 min mellom. Når ringer man føden egentlig? Har ikke hatt vannavgang...

Tenk at i dag er det et halvt år siden jeg satt og skrev dette, og på denne tiden har jeg fått mannen hjem og vi stod på farten til føden. Nå ligger verdens fineste, kuleste baby ved siden av meg, og er så søt og sjarmerende. Jeg har tårer i øynene, tiden går så fort :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tenk at i dag er det et halvt år siden jeg satt og skrev dette, og på denne tiden har jeg fått mannen hjem og vi stod på farten til føden. Nå ligger verdens fineste, kuleste baby ved siden av meg, og er så søt og sjarmerende. Jeg har tårer i øynene, tiden går så fort :hjerte:

Så koselig! :klemmer:

Kan nesten ikke vente til det er min tur :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...