Gå til innhold

Bleia er full og puppen er tom!


Tusle

Anbefalte innlegg

Alt bra med dere? Travle dager? :klemmer:

Alt vel, har bare ikke funnet tid til KG

:klemmer:

-----------------------------

Det blir bare morsommere og morsommere og være mamma til lille T. Det er så gøy å tilbringe tid med henne. Hun er så blid, omtrent hele dagen smiler og ler hun. Til fremmede mennesker også, null skepsis, alle som gidder å gi henne oppmerksomhet får et smil tilbake :)

Kjenner veldig på morsfølelsene nå også. Den har vært absolutt til stedet hele tiden, fra hun ble lagt på brystet mitt, men den blir bare sterkere og sterkere for hver dag som går og det er en fin følelse :rodmer:

I dag har jeg vandret rundt med jobbsøknader, med T på magen i meitai, hun fikk mye oppmerksomhet når hun satt der kan dere tro. Flere som måtte bort og si hei til henne. Og ja, hun har lært seg å ROPE, så det gjør hun titt og ofte :fnise:

På torsdag begynner babysvømmingen, vi gleder oss, men jeg gruer meg litt til å vise meg i bikini, kroppen min er et kapitel jeg helst bare vil bla forbi :sukk: Jaja, jeg trøster meg med at de fleste vil ha fult fokus på babyene sine, det vil hvertfall jeg ;)

Har fått ringt fysioterapeut også, det var på tide, kjenner jeg begynner å stivne i bekkenet, ikke bra, jeg somler for mye med sånne ting, biter meg selv i halen heter det kanskje ;)

Sitter og venter på telefon fra skolen, jeg tror jeg har driti realt på leggen og har mistet studieretten min, da begynner jeg seriøst å grine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er en grei ullgarderobe nå i høst til vesla, dere som kan ull, hva sier dere? Hun vokser straks ut av bagen sin og må over i sportsvogn, og da ligger hun plutselig ikke fullt så lunt lenger. Dere med bugaboo cameleon, har dere/babyene likt sportsdelen? Jeg visste ikke at når man legger den i full liggestilling så blir babyen liggende med beina opp, som når man legger en stol på gulvet. Hadde jeg visst dette før jeg kjøpte den så tror jeg faktisk jeg hadde skaffet meg en annen vogn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, håper det var i orden med studierett! Utrolig kjedelig når sånt roter seg til... Men det er jamen ikke alltid så lett å skjønne hva og hvordan man skal gjøre ting ifht skole! :riste:

På "vår" babysvømming har det vært mammaer (og pappaer, for den saks skyld) i alle størrelser og fasonger. Prøv å ikke tenke på det, selv om jeg vet at det ikke er lett! Jeg synes fortsatt det er litt ubehagelig, jeg, etter to år... Men det er ikke pga andre enn mitt eget hode, altså. Jeg prøver å tenke at jeg er som jeg er, og om noen tenker noe om det, så kan de ha det så godt. Babysvømming (og småbarnssvømming) er knallgøy, og jeg prøver å fokusere på det! :jepp:

Godt at du får kommet i gang med fysio. Viktig for T at du passer på deg selv også! *streng* ;)

Turnerose ELSKET sportsdelen fra første stund, og i den grad hun sov i vogna, så gikk det veldig fint. Hun var i himmelen da hun endelig fikk litt utsikt... :ler: Muligens en konsekvens av mye bæring? ;) Har faktisk vært veldig godt fornøyd med sportsdelen, til tross for det du nevner om beina. Turnerose har aldri latt seg merke med det. Og når man har vognpose oppi merkes det ikke så godt, uansett. :)

Ull, ja! Hmm, det kommer an på mye, vil jeg si. Vi hadde anslagsvis 8 bodyer og 5-6 strømpiser den vinteren dere skal inn i nå, aldersmessig. Pluss en hel drøss med sokker, både tynne og hjemmestrikka tjukke, luer, et par jakke- og buksesett, en hel ullfleecedress. Her var det en salig blanding av Nøstebarn og andre merker - Joha, Janus, et merke som gikk konk og som jeg ikke husker navnet på... Nøstebarn er supert mtp plass til bleier, men jeg må ærlig innrømme at etterhvert som de vokser til og blir mer aktive, synes jeg at behandlet ull er vel så greit. Kjekt å kunne slenge i maskinen uten å måtte justere sentrifugehastigheten, f.eks. (Jada - vi har noen strømpiser fra Nøstebarn som har krympet så grundig at de nærmest står av seg selv. Vadmelstrømpebukser i str, tja, 46, noen? :skratte:) Det blir etterhvert mye flekker fra mat, krabbing, gulping m.m. Så da har jeg vel nevnt flesteparten av de faktorene jeg tror du bør tenke på ifht antall og sånt. Jo, og selvsagt hvor ofte du vil vaske, jeg synes det er greit å ha noen dagers bruk før maskina må på. Mange insisterer jo på at ull kan brukes såååå lenge før man vasker det, men de har tydeligvis ikke babyer som søler/gulper/spiser. ;) Evt kan man dra noe av bomull over ulla, men det ble som regel for varmt for Turnerose... Vi brukte/bruker nesten utelukkende ull om vinteren.

Puh! Noe mer? Jo, Stonz eller lignende er veldig kjekt å ha mtp bæring. Og en vindlue og litt lange vindvotter. Vi hadde de to sistnevnte fra Troll med ullfôr som var supre. Og gjerne en dobbelthals. Har du bærejakke? Eller bæreomslag? Jeg synes bærejakke er utrolig praktisk, men den vi har fungerer ikke helt optimalt til ryggbæring. Bæreomslag er også kjekt, men vårt er ikke kjempetykt, så det holdt ikke i skikkelig vinterkulde. Krusedull har noen på tilbud nå! Bl.a. et nyyydelig i turkis som jeg har så lyst på. :ler: Men vi har jo et alt... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk *Joyce*, du er en knupp! :klemmer:

----------------------

I går var Lillefot, jentene og jeg på IKEA. Vi hadde et klokkeslett vi skulle møtes, men T sov og sov, stakkar Lillefot ble gående alene i 1,5 time. Hun var like blid da ;)

Nå har vi nettopp kommet inn igjen fra trilletur. T sover enda, vi skal på babysvømming for første gang i dag, så det er greit at hun ligger til lading nå ;)

Nuh; ullshopping ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DDuck snakker om fuglefis, vel, her lå eimen tjukk i dag tidlig. Veslemor ville starte dagen klokka 5 :hakeslepp: Vel, hu mor var ikke enig, her er det morran tidligst klokka 7 altså. Når klokka ble halv 8, sånn cirka hvertfall, så sloknet vi tett i tett i dobbeltsenga, det er koselig, og 3 timer etterpå ble jeg vekket av tær som pirket meg i fjeset og verdens deiligste babylatter :rodmer:

Nå ligger miss early bird ute i vogna og sover. Jeg tester sportsdelen på buggisen nå, hun sover utrolig godt i den, men jeg føler at full liggestilling ikke er full nok, Lillefot og jeg konkluderte med at det kan være synsbedrag pga beinstillingen. Hun sover godt i vogna, men bortsett fra det er jeg ikke superimponert over den som sportsvogn, balansepunktet er nok annerledes, for den er ikke like god å trille. Dessuten virker den utrolig liten. Hmmm, skal jeg selge den eller beholde? Elsker den som bagvogn, dessuten var den en gave....

Jeg mekker på bloggen min nå, det blir bare noen enkle greier, men for dere nysgjerrigperer, send en PM med epostadressa ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var Lillefot, jentene og jeg på IKEA. Vi hadde et klokkeslett vi skulle møtes, men T sov og sov, stakkar Lillefot ble gående alene i 1,5 time. Hun var like blid da ;)

Haha, ja; snuppa og jeg gikk og kikket på alt vi hadde lyst på før dere kom, og når vi var lei, satte vi oss i en sofa i restauranten og tulla og fjasa. Koset oss, vi :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

T ligger til lading, hun sover så godt i sportsvogna :hjerte: Det er like før hun knekker krype/ålekoden, hun er så søt der hun står med fua i været :rodmer:

Jeg har bare litt over en måned igjen av permisjonen :hakeslepp:

Det er så stille her inne om dagen. Vi er jo travle og slitne småbarnsmammaer, men jeg savner litt den tiden der vi gikk gravide og skravla gikk veldig i dagbøkene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal du gjøre når permisjonen er ferdig?

Dagene er litt annerledes nå enn da vi var gravide, men jeg syns egentlig jeg har ganske mye tid til å være her inne. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går vel tilbake til gamlejobben min, samt at jeg skal ha to eksamner til jul.

Hehe, jeg har tid innimellom, det går litt i bølgdaler hvor mye jeg sitter på KG. Har mye jeg burde gjort i dag, men litt sløv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at hun sover godt i sportsvogna! :tommelsmil:

Jeg er helt enig i at det er stille her. Men jeg merker på meg selv at jeg veldig ofte leser, men ikke skriver. Det tar litt lenger tid når man skriver... Samtidig som jeg jo totalt sett har mindre tilgjengelig tid. Og jeg får også sånne KG-bølgedaler. Men akkurat nå har jeg egentlig en KG-bølgetopp og en TI-bølgedal. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går vel tilbake til gamlejobben min, samt at jeg skal ha to eksamner til jul.

Hehe, jeg har tid innimellom, det går litt i bølgdaler hvor mye jeg sitter på KG. Har mye jeg burde gjort i dag, men litt sløv ;)

Hvordan gjør dere det med barnepass/barnehage? Jeg skal være hjemme med ungene i hvertfall til høsten, så får vi se hva vi gjør da. Skal begynne å jobbe bittelitt rett over jul. Litt greit og litt vemodig, det blir ikke flere svangerskapspermisjoner på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*skrive med T hengende i puppen* :ler:

Jeg er i en veeeldig TI-bølgedal nå, litt mer KG-bølgetopp, men ikke så veldig.

Leser fra mobilen stort sett, og da blir det jo ingen skriving, men burde jo bli flinkere :jepp:

Og ja, vi har hatt vår første bæsjopptilhårfestet-bleie, og dere kan jo gjette hva slgs bleie det var?! Jo, engangs :fnise: Jeg siterer mannen:" Jeg hater engangsbleier!" :ler:

Vi var på babysvømming på torsdag for første gang. T var helt vill, hun hviiinte av fryd :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hallo:

Koselig å lese om dagene deres! :jepp:

:hallo:

--------------------------------------

T sover dagens første dupp. De to siste nettene har vært veldig bra, hun har sovet 2x5,5 timer med en amming i mellom. Samt to lurer på dagtid, begge på cirka 2 timer, min lille sovebaby :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøkna her i huset sover godt om natten, men dagtid... da skal det helst ikke soves :sjenert: God og mett, og trøtt, men sove vil hun ikke. Ender bare opp med gråt om hun blir liggende i vogn eller vuggen :sukk:

Gode råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner frustrasjonen din, Milla :klem: Her i huset ble smokk redningen, da klarte hun å finne søvnen uten at vi måtte ut å gå tur, for det måtte vi fram til hun var, tja, var det 3,5 måned da, 4 kanskje. Aventsmokk er tingen her, andre typer som MaM, Tommee Tippee, nei, da ble det bare sorgen. Hun tok jo ikke smokk i begynnelsen, men jeg prøvde jo bare med MaM for den tok hun jo litt, helt til mannen skulle prøve, han bare tok en, og den satt, det var Avent. Hvor mye sover hun om natten da, hvor mange timer får hun?

----------

T ligger på gulvet og prater til kattene, hun er trøtt som en dupp, men kattene er så kuuuuule, søta mi :ler: Vi har begynt med et måltid til nå, lunsjmåltid kan vi vel kalle det, grønsaksmoser og fruktmoser, først ut er eple-og fersken, helt greit syns T, men ingen höydare. Jeg har bestilt meg bæreomslag, oops, må redde blu-rayen fra små klåfingrete babyhender ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjenner frustrasjonen din, Milla :klem: Her i huset ble smokk redningen, da klarte hun å finne søvnen uten at vi måtte ut å gå tur, for det måtte vi fram til hun var, tja, var det 3,5 måned da, 4 kanskje. Aventsmokk er tingen her, andre typer som MaM, Tommee Tippee, nei, da ble det bare sorgen. Hun tok jo ikke smokk i begynnelsen, men jeg prøvde jo bare med MaM for den tok hun jo litt, helt til mannen skulle prøve, han bare tok en, og den satt, det var Avent. Hvor mye sover hun om natten da, hvor mange timer får hun?

Mathilde tar ikke smokk. Eller igår tok hun smokken for første gang, og suttet skikkelig på den ;) dette gjorde hun flere ganger igår, men bare for en 2-3minutter av gangen. Så vi fortsetter smokketreningen.

Hun sover ca 9timer hver natt, noen ganger 8 andre 10timer. Sover somregel gjennom natten men en gang iblandt er det opp og ammes litt før hun sovner igjen.

Jeg ser hun blir trøtt, gnir seg i øynene, og sutrer. Men om vi legger henne i vognen ender det med hyling. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mathilde tar ikke smokk. Eller igår tok hun smokken for første gang, og suttet skikkelig på den ;) dette gjorde hun flere ganger igår, men bare for en 2-3minutter av gangen. Så vi fortsetter smokketreningen.

Hun sover ca 9timer hver natt, noen ganger 8 andre 10timer. Sover somregel gjennom natten men en gang iblandt er det opp og ammes litt før hun sovner igjen.

Jeg ser hun blir trøtt, gnir seg i øynene, og sutrer. Men om vi legger henne i vognen ender det med hyling. :sjenert:

Hvilke smokker har dere forsøkt? T tok jo heller ikke smok i begynnelsen, eller, hun tok MaM litt, akkurat som Mathilde, tar den litt og spytter ut, men Avent sitter som et skudd. Man må prøve litt forskjellig :jepp:

Om dere rugger på vognen da? Det du skulle hatt er et sjal, genialt, for da får jenta di nærheten hun vil ha og du avlaster hender og armer og i ditt tilfelle er jo det særdeles viktig :) Jeg har et elastisk sjal liggende som jeg ikke bruker (vi bruker vevd), vet at det er maange som liker elastisk, om du dekker portoen kan du få det av meg.

---------------

Haha, jeg byttet over til vognbagen igjen og gjett hvem som sov 2x30 min :ler: Tydeligvis bedre å sove i sportsvogn ja ;) Nå klager frøkna sin nød, ai, hun har kilt fast foten under bokhylla ja, må fyke :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke smokker har dere forsøkt? T tok jo heller ikke smok i begynnelsen, eller, hun tok MaM litt, akkurat som Mathilde, tar den litt og spytter ut, men Avent sitter som et skudd. Man må prøve litt forskjellig :jepp:

Om dere rugger på vognen da? Det du skulle hatt er et sjal, genialt, for da får jenta di nærheten hun vil ha og du avlaster hender og armer og i ditt tilfelle er jo det særdeles viktig :) Jeg har et elastisk sjal liggende som jeg ikke bruker (vi bruker vevd), vet at det er maange som liker elastisk, om du dekker portoen kan du få det av meg.

Har prøvd de smokkene som er på markedet :fnise: Avent er ikke populært, den hun tar nå er av merket MaM.

Rugger vognen, men ingen effekt. Hun sovner gjerne om hun bæres på armen eller bæretøy, da er det ikke noe problem. Men om hun sovner under bæring og vi legger henne ned, da våkner hun temmelig fort.

Har sendt deg en pm, snille deg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sendt svar ;)

Forsøkt Nuk? Mange som har smokkenektere prøver nuk og vips, der sitter'n :) Vanskelig å få tak i tror jeg, men de selges hvertfall på eBay.

Spent på i dag :klemmer:

------------------

T sover, og ja, i sportsvogn :ler: Ser ut som det blir en lang dupp, så, sportsovgn er inn, bag er ut, lillestore jenta mi. Men hu mor har såå lyst på City Cross, jeg er sånn at når jeg først får en ting for meg så blir jeg nærmest besatt, drømmer om den og greier. Pleier ikke gi meg før jeg har fått det som jeg vil. Dårlig eller god egenskap? Det er vel øye som ser tenker jeg :fnise: Samtidig så sover un utrolig godt i buggisen da, selvom jeg gjerne skulle hatt den enda flatere i liggestilling*tenketenke*

Nå skal jeg kjøpe et par bleier. Vi har 8 Fuzzi Bunz i strl small, men de begynner å bli for korte i risen, mye å gå på knappemessig, men det hjelper ikke når de blir for korte, denne jenta er lang i ryggen, slekter på foreldrene, vi er langryggede ( :ler: ) begge to. Pappafavoritten er uten tvil Fuzzi, mens hu mor er begeistret for Bright Star Baby og Charlie Banana. Vi har forsøkt Thirsties og Oh Katy, men begge disse gir snuppa såre strikkmerker, så da blir de utrangert med èn gang.

I dag er det babysvømming igjen, gleder oss :jepp: Men det er fryktelig trangt i garderoben, sist tok mannen med seg T, tror han skal gjøre det i dag og. Det er stappfullt i damegarderoben, babyer, mammaer og bilstoler overalt og ja, enkelte har ikke skjønt at man kan samle seg litt sammen, men, noen tar jo bare mer plass enn andre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...