Gå til innhold

Bleia er full og puppen er tom!


Tusle

Anbefalte innlegg

Jeg vil også gjerne ha tilgang... :sjenert:

Skal vi prøve å få til en bysleng til uka? :) Kjipt hvis dette drittværet fortsetter, da :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 2 uker senere...

Jeg lever :vinke: Det har bare blitt en KG-pause på meg av ymse grunner. Men vi har det bare bra, koser meg med lille T, hun har blitt så utrolig kul og så fantastisk :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Tusle!

Hvordan gikk det med vaksinen i dag? Stakkars snuppa har hatt tydelig vondt i kveld. Nå ligger hun og sover etter å ha fått en paracet.

Nå er det jo meldt monsun-regn her de neste dagene :gjeiper: men så fort det blir "sommer" igjen, så er jeg med på tur uti skogen her :)

Peace out! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

*børste støv av*

Jeg har tydeligvis hatt helt sommerferie fra KG og boka mi ;)

T har begynt med grøt, litt vemodig, men det var nå dags for litt mer i magen. Jeg fullammet til hun var 5 måneder og det er jeg mektig stolt over! Tross store startvansker, sykdom, operasjon og sykehusopphold beit jeg tenna sammen, jobbet knallhardt og klarte å fullamme jenta mi så lenge :rodmer: I allefall, nå er hun oppe i en halv smaksporsjon om dagen og det går superbra, hun er så matglad og blir helt vill når hun ser grøtskåla :ler: Kommer til å innføre enda et måltid når hun bikker et halvt år, da blir det frukt eller grønsaksmos av noe slag.

Hun er superaktiv, kjempeblid og helt med og nå har hun begynt å rulle fra rygg til mage, så fort tiden går!

Vi har vært en uke i Danmark og riktig kost oss alle mann og vi var superheldige med været, sol hele tiden :sol: Ferjeturen hjem var svært lite hyggelig, det sjøet masse og både mannen og lillemor ble sjøsyke. Lillemor kastet opp og kastet opp og hun var beigegrønn i fjeset. Det var grusomt å se på :(

Ellers lite å meddele. Jeg har blitt veldig påvirket av 22. juli og har slitt med nattesøvnen, vært engstelig, frustrert, sint, ja, det meste, men det jeg sitter igjen med er "hvorfor?"

Tenkte å ta meg en runde i bøkene deres nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se deg her inne igjen! :klemmer:

Du har all mulig grunn til å være stolt av den ammingen! :jepp: Skikkelig imponerende at du fikk det til igjen etter all sykdomskrøllet ditt. Og fine, flinke T som ikke er så liten lenger! :rodmer:

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt å se at du er tilbake igjen! Er så moro når de små begynner å gi mer respons og bli mer selvstendige mennesker med egne personligheter :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig å høre fra deg igjen :) Tiden går så fort med disse små, vi nyter hvert øyeblikk :rodmer:

Altfor, altfor fort!

på tide du børsta litt støv :nigo:

:nigo:

Godt å se deg her inne igjen! :klemmer:

Du har all mulig grunn til å være stolt av den ammingen! :jepp: Skikkelig imponerende at du fikk det til igjen etter all sykdomskrøllet ditt. Og fine, flinke T som ikke er så liten lenger! :rodmer:

:kose:

:klem:

Jeg er veldig stolt over det :)

Nei, hun vokser til, snart er hun for lang for buggisbagen, jenta er snart 70 cm :hakeslepp:

Eksprimenterte (?) med ryggbæring i dag, bare her hjemme, men, neste gang knyter jeg et skaut på hodet, jeg er sikker på at jeg har måne nå, hun brukte håret mitt som tøyler :ler: Men, ute blir det magebæring. Jeg testet ryggbæring i MTen, men neste gang skal jeg teste sjalet, har jeg nevnt at jeg har kjøpt et herlig Didymos bølger? Elastisk sjal; ta deg en kake!

:klemmer:

Så kjekt å se at du er tilbake igjen! Er så moro når de små begynner å gi mer respons og bli mer selvstendige mennesker med egne personligheter :jepp:

Det er kjempegøy :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

T har fått tenner! :rodmer: Vi oppdaget de i går, to stykker nede, helledussen, nå er hun stor nå*gråte en skvett* Hun har fått stålkontroll på rullinga nå, ruller i vei fra rygg til mage :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, og der var hun virkelig bitt av bærebasillen! :nigo: Vevd sjal! :hjerte:

Ah, den lugginga, ja... Husker den. Det ga seg heldigvis på et tidspunkt, men det er ikke helt tilfeldig at jeg har kort hår. :lol: Hestehale kan hjelpe, da er det ihvertfall et jevnt trekk i stedet for sånn nilugging på ett sted. *au* Men ryggbæring er genialt, åkke som! Man får noen rare blikk, da, når man slenger ungen på ryggen... :ler:

Hurra for tenner og rulling! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hehe, og der var hun virkelig bitt av bærebasillen! :nigo: Vevd sjal! :hjerte:

Ah, den lugginga, ja... Husker den. Det ga seg heldigvis på et tidspunkt, men det er ikke helt tilfeldig at jeg har kort hår. :lol: Hestehale kan hjelpe, da er det ihvertfall et jevnt trekk i stedet for sånn nilugging på ett sted. *au* Men ryggbæring er genialt, åkke som! Man får noen rare blikk, da, når man slenger ungen på ryggen... :ler:

Hurra for tenner og rulling! :rodmer:

Jepp :nigo: Kan ikke fatte at jeg kjøpte elastisk først, vevd er tusen ganger bedre. Jeg må ha et lilla Zarasjal tror jeg ;)

Det blir grorudpalme neste gang tror jeg :fnise: Eller en skikkelig tutt oppe på hodet, jeg røyter nok fra før uten T sin hjelp :fnise:

Jaa! Store jenta mi :hjerte:

Lugging ja, kjenner igjen den ;) Det går endel i hestehale om dagen, for å si det sånn ;)

Jepp, her og, nesten så jeg vurderer kort hår igjen ;)

Endret av Tusle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå lurer jeg på om sommeren er omme, det er 13 grader ute og vinden er kald. Mannen sa det var 9 grader ute når han kjørte til jobb i dag tidlig :fryse: T ligger ute i vogna med dyne og lue nå. Og jeg surfer webben etter høsttøy til jenta mi. Men jeg kjenner at jeg er usikker på størrelsene, skal jeg bare satse på 74, hvor lenge vil det vare? Hun bruker 68 nå, og det er ikke for stort akkurat. Jeg bruker 62 på henne også, men det er egentlig for lite, bare jeg som er nostalgisk :ler: Hun er på vei til å vokse ut av vognbagen også, har vel rundt 5 cm igjen å gå på ;) Hun er ikke i nærheten av å sitte selv enda, så jeg håper jeg kan unngå å bytte til sportsdel riktig enda.

Haha, jeg skulle bake kanelsnurrer i går, brukte fersk gjær og det gikk rett vest; det så ut som spy, aner ikke hva jeg gjorde galt :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tuslemor :)

Gi beskjed en dag det passer å gå tur - jeg kan mandag - tirsdag og onsdag til uka i hvertfall :)

Var på helsestasjonen i dag, og det er vittig å høre de forskjellige rådene til de som jobber der: Jordmor mente at ei bare kunne fortsette med MME, mens ei helsesøster skjøt inn at "morsmelk er best".Begge spurte også meg om jeg fullammet, og om jeg hadde begynt å gi fast føde enda (du kan jo gjette hvem som spurte om hva...)

I morgen skal jeg til frisøren - dritt lei av dette lange håret som bare faller av. Spent på resultatet.

Og ja: fytti katta så kaldt det var i dag på formiddagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...