Smørblomst82 Skrevet 10. desember 2012 Forfatter #2621 Del Skrevet 10. desember 2012 Min begynner til uka og jeg har ennå ikke handlet inn. Trenger også vintersko, men aner ikke hva. Min har hele tøfler og han liker godt å gå med dem. Tok litt tid å forstå at han også kan gå med sko da.. likte det ikke i starten. Her er utdrag fra en liste jeg fikk av ei venninne som jobber i bhg: 1 stk innesko/tøfler/sklisokker (Har erfaring med at tøfler gjerne sklir av barna når de krabber, så jeg går nok for sånne tykke sklisokker hvis du skjønner, sokker med litt såle på)2 stk body (ull)2 stk strømpebukse (ull)2 stk tynne sokker (ull)1 stk bukse1 stk genser Vintersko: Ville lagt noen gode vintersko. Slike skoposer faller også fort av og er ikke så gode å gå på ute hvis de har begynt å gå. Noen har også cherox, men jeg velger nok vintersko.2 stk votter (tynne og tykke)1 stk tykk lue til vintersbrukBuff/hals/eventuelt lue med hals2 stk tykke ullsokker1 stk tykk ullbukse1 stk tykk ullgenser1 stk fleecebukse1 stk fleecegenserUtedress: Her varierer det jo enormt fra dress til dress. Pass på at den er tykk og god og så kan det jo være en fordel og kunne ta av foret inni dressen for da har man en parkdress til våren igjen liksom. Men hvis du arver dress, så for all del ikke kjøp ny!Vinterjakke Vi kommer til å la tøyet være i barnehagen og ta det med hjem i helgene. Kjøper ikke dobbelt opp for ser ikke for meg at vi kommer til å være så mye ute etter barnehagen. Da er de små slitne og sultne. Vi har arvet en Reima Tec dress. Den er ikke tykk, men vi har body og strømpebukse. Ull dress eller ulljakke+ bukse og så dressen. Dette holder han helt perfekt. I tillegg så kan den brukes på våren, men da lar vi bare vær å ta på ett lag. Kom gjerne med innspill dere som har barn som allerede har begynt i bhg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niennas Skrevet 10. desember 2012 #2622 Del Skrevet 10. desember 2012 Synes det høres ut som en veldig bra liste! .... Men må jeg virkelig kjøper fleeceklær til Fie? Jeg kjenner jeg får helt mark bare av tanken! Vil prøve å holde meg unna fleece så lenge som mulig iallefall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 10. desember 2012 #2623 Del Skrevet 10. desember 2012 (endret) Siklesmekker! O sikler mye, men med mange smekker slipper man å bytte body hele tiden. Her har vi to dresser, men det er fordi det er så kaldt her jeg bor at det har blitt for kaldt å kun ha ull på når vi drar hit og dit. Ett tips: sjekk at alt av klær er på plass hver dag, for det blir lett borte! Vi har ikke fleece til O. Har ett sett med ullgenser og ullbukse også har vi en ulldress. Synes ikke det er nødvendig med fleece. Men hvorfor liker du ikke det niennas? Endret 10. desember 2012 av Teriyaki Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 10. desember 2012 Forfatter #2624 Del Skrevet 10. desember 2012 Vi kommer heller ikke til å ha fleece. Vi har ull bukse, ulljakke og ulldress. Så dete får holde Ser for meg at han blir kledd slik når de skal være ute (og det er de ikke lenge av gangen når de er så små): Ullbody, Ullstrømpe, Ullsokker, Ullbukse og ull genser /eller ulldress under reima dressen.. Må trille hjem så må ta med noe av klærne frem og tilbake, men ikke alt. I vogna holder det med ulldressen og jakke i posen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silverdoe Skrevet 10. desember 2012 #2625 Del Skrevet 10. desember 2012 Åh, det er jammen mykje dei treng! M skal ikkje i barnehage før til hausten, reknar vi med.. Eg trur vi må kjøpe litt på salg i vår Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 10. desember 2012 Forfatter #2626 Del Skrevet 10. desember 2012 Leser om mange som gruer seg til barnehage start.. Hvorfor det egentlig? Vi gleder oss til han skal begynne i barnehagen vi. Han får mange nye inntrykk og utfordringer. Blir jo bare morro. Vi vil jo prøve å korte ned på antall timer pr. dag da. Samboer jobber skift og han hente tidlig/levere seint, men tror dette bare blir gøy jeg da I tillegg så er det deilig å slippe de samme rutinene hver dag og ikke minst bæsjebeier.. hehe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silverdoe Skrevet 10. desember 2012 #2627 Del Skrevet 10. desember 2012 Ja, så lenge ungane ikkje er i barnehagen altfor mange timar pr dag, så trur eg dei stort sett koser seg der Trur foreldra grur seg meir enn ungane :gjeiper: Men for mange timer pr dag trur ikkje eg er sunt..las at mange 2-3-åringar har stressnivå på høgde med mange voksne. Men eg skal kose meg heime med M så lenge eg kan Tipper tida flyr mot hausten og plutseleg er han barnehagegut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niennas Skrevet 10. desember 2012 #2628 Del Skrevet 10. desember 2012 Fordi fleece er plastikk... Det blir jo varmt, men det er jo fordi det ikke puster. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøtteliten Skrevet 10. desember 2012 #2629 Del Skrevet 10. desember 2012 Nå er det jammen meg lenge mellom oppdateringene fra meg her! Men knøttet har altså begynt å gå han har jo stått lenge uten støtte og tatt et par skritt her og der. Men forrige uke bare dura han avgårde til fots fra salongbordet til trappegelenderet (kanskje 4 meter eller noe), ut av det blå! Han gikk som en fyllikk og hadde latterkrampe hele veien han foretrekker ofte å krabbe, men er det snakk om korte avstander så stabber han seg avgårde. I går hadde vi barnebursdag i overmorgen har han bursdag og da blir det familiefeiring. Han sier "dæj" (der) og peker på ting. Han peker på alle lysene og sier "dyss" (lys) og han sier "mamma" og "pappa" (men det er litt tilfeldig enda når han sier det). Rister på hodet og sier "nei, nei". Han vinker, viser hvor stor han er, klapper, slengnuss, og slår seg på munnen og sier "o-o-o" (sånn indianer-lyd :-P). Ellers så blir det kontantstøtte en liten stund fremover da permisjonen min går ut i jula. Tenker han begynner i b.hage rundt april/mai, senest til sommeren. Og navneforslag, smørblomst: Astrid, Mathilde, Mathea, Maren.. Mine favoritter er de 2 første Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 11. desember 2012 Forfatter #2630 Del Skrevet 11. desember 2012 Takker for forslag.. Dessverrre er 3 av navnene utelukket p.g.a. tantebarn..Hehe... Kom gjerne med flere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøtteliten Skrevet 12. desember 2012 #2631 Del Skrevet 12. desember 2012 (endret) Anea, Iris, Hedda.. Hva gjør/gjorde dere i forhold til melk (og tåteflaske) etterhvert som ungen ble ett år? Har dere gått over til nan3 eller vanlig melk? Har dere kuttet ut fokuset på å få i ungen "nok" melk (gi på tåteflaske, knøttet sluker mest melk når han drikker av flaske, er det tutekopp drikker han noen slurker og slukker tørsten) og gir bare på tutekopp til måltidene? Og forresten: lille knøtte-gullet vårt er 1 år idag <3 Endret 12. desember 2012 av Knøtteliten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 12. desember 2012 Forfatter #2632 Del Skrevet 12. desember 2012 Anea, Iris, Hedda.. Hva gjør/gjorde dere i forhold til melk (og tåteflaske) etterhvert som ungen ble ett år? Har dere gått over til nan3 eller vanlig melk? Har dere kuttet ut fokuset på å få i ungen "nok" melk (gi på tåteflaske, knøttet sluker mest melk når han drikker av flaske, er det tutekopp drikker han noen slurker og slukker tørsten) og gir bare på tutekopp til måltidene? Og forresten: lille knøtte-gullet vårt er 1 år idag <3 Gratulerer så mye med en 1-åring Han får nan 3 på flaske når han skal sove.. Så han får en i vogna og en når han legger seg. Vi sliter med soving på natta så kan ikke ta vekk flaska enda for han koser seg så. Til måltider så får han vann eller litt lettmelk på kopp. Har nok ikke hatt så mye fokus på nok melk egentlig. Han har tidligere bare fått melk ved soving og vann til maten. Bortsett når jeg amma da.. Men vi burde kasnkje vært flinkere til å gi melk til maten, men da hadde det blitt for mye siden han får når han skal sove. Svigermor gir innimellom lettmelk på flaske bare for kosensskyld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silverdoe Skrevet 12. desember 2012 #2633 Del Skrevet 12. desember 2012 Gratulerer så mykje med 1-åring i hus! Vi har gått over til Nan3 dei gongane han må få flaske i staden for pupp. Til måltida får han kald lettmjølk på tutekopp (og vatn, på ein annan tutekopp). Ser ut til at han liker vanleg mjølk, og at han toler det bra Men no har han begynt å bite meg veldig mykje når han får pupp, så eg trur vi skal snart begynne å gå over på flaske og Nan3, for eg orker ikkje veldig mykje av den bitinga, altså! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 12. desember 2012 Forfatter #2634 Del Skrevet 12. desember 2012 Imponert at du enda orker og amme og i tillegg har en baby som er interessert.. . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 12. desember 2012 #2635 Del Skrevet 12. desember 2012 Huff ja er vondt når de biter. O gjorde det kun av og til, men når han først gjorde det bet han hardt. Her får O nan3 før leggetid. Han koser seg veldig med den, så blir ikke å bytte med det første. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lolita90 Skrevet 12. desember 2012 #2636 Del Skrevet 12. desember 2012 Og navneforslag, smørblomst: Astrid, Mathilde, Mathea, Maren.. Mine favoritter er de 2 første maren likte jeg veldig godt hihihi er navnet mitt det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silverdoe Skrevet 12. desember 2012 #2637 Del Skrevet 12. desember 2012 Biting er grusomt! Klarer ikkje heilt å slappe av heller, for eg veit det kan komme, men veit ikkje når.. :gjeiper: Han har hatt ei lang periode der det har gått bra, men no dei siste par dagane har han begynt å bite igjen. Kjipt! Han er veldig glad i pupp, men heldigvis også glad i flaske, så det blir sikkert ikkje noko problem å slutte med puppen. Men eg kjem til å savne kosen.. (Men det blir fint å få puppane mine tilbake, og få bruke vanleg bh igjen ) Kva er forresten eigentleg forskjell på Nan2 og Nan3 i pulverform? Vi har brukt Nan3 i ferdigkartong, og det er jo tilskudd..men Nan3 i pulver er juniormjølk.. så det blir på ein måte i staden for f.eks. lettmjølk? Eller..? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 12. desember 2012 Forfatter #2638 Del Skrevet 12. desember 2012 Biting er grusomt! Klarer ikkje heilt å slappe av heller, for eg veit det kan komme, men veit ikkje når.. :gjeiper: Han har hatt ei lang periode der det har gått bra, men no dei siste par dagane har han begynt å bite igjen. Kjipt! Han er veldig glad i pupp, men heldigvis også glad i flaske, så det blir sikkert ikkje noko problem å slutte med puppen. Men eg kjem til å savne kosen.. (Men det blir fint å få puppane mine tilbake, og få bruke vanleg bh igjen ) Kva er forresten eigentleg forskjell på Nan2 og Nan3 i pulverform? Vi har brukt Nan3 i ferdigkartong, og det er jo tilskudd..men Nan3 i pulver er juniormjølk.. så det blir på ein måte i staden for f.eks. lettmjølk? Eller..? Jeg syns det var utrolig godt å få puppene mine tilbake ihvertfall Har faktisk ikke savnet ammingen noen ting selv om det fungerte helt perfekt. Sluttet med puppen helt av seg selv også. Aner ikke forskjellen, men det er nok mer jern og o.l. i juniormelk.. for det er vel det de får for lite av hvis de ikke får nokgjennom maten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 12. desember 2012 #2639 Del Skrevet 12. desember 2012 Nå har ikke jeg brukt ammebh, men gud så deilig det var å få kjøpt noen nye og passelige bher i dag. De jeg har brukt i ammeperioden ble kjøpt da jeg fortsatt hadde digre ammepupper. De var i 80 E, mens i dag ble det 80 C..to størrelser mindre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøtteliten Skrevet 12. desember 2012 #2640 Del Skrevet 12. desember 2012 Maren er fint ja, lolita Her koser knøttet seg med flaske også, så vil ikke slutte med den enda.. Koser seg gjerne med en flaske om natta og. Ikke riktig hver natt, men om han våkner og vil ha så får han. Blir dødsfornærma hvis ikke, stakkar.. Tenker det går greit så lenge jeg er hjemme og ikke har noen jobb å stå opp til. Og til grøten rett før han legger seg. Får også til frokost og lunsj, men da er hsn ikke så interessert. Kanskje prøve han med litt vanlig lettmelk til de 2 måltidene da, også la han kose seh til kvelds med flaska og evt på natta Men kanskje jeg skulle gå over til nan3 da.. Er vel fra 1 år den har jeg forstått? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå