Gå til innhold

Hvorfor er FRIVILLIG prostitusjon dårlig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest BettyBoop28

Jasså..

Å ikke like frivillig prostitusjon er én ting, å fordømme de som holder på med det er en helt annen.

Ellers veldig enig med Mann42 over her (noe jeg egentlig aldri trodde jeg kom til å være :fnise: )

For min del er det å mislike en ting og fordømme den samme sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For min del er det å mislike en ting og fordømme den samme sak.

Jeg har skjønt det..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat som om du ikke har fordommer... Alle har fordommer.

Hva har det med saken å gjøre?

Jeg kan si at jeg ikke liker noe, men det er ikke ensbetydende med at jeg har fordommer mot det.

Jeg liker ikke heiser, men jeg har da ikke fordommer mot de som tar heis for det.

Og nei, jeg sammenligner ikke å ta heis med sex, bare så du ikke henger deg opp i dét.. :roll:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Hva har det med saken å gjøre?

Jeg kan si at jeg ikke liker noe, men det er ikke ensbetydende med at jeg har fordommer mot det.

Jeg liker ikke heiser, men jeg har da ikke fordommer mot de som tar heis for det.

Og nei, jeg sammenligner ikke å ta heis med sex, bare så du ikke henger deg opp i dét.. :roll:

Du kommer nå med de teiteste sammenligninger og.

Det har med saken å gjøre at du sitter oppe på din høye hest og sier at man ikke skal fordømme prostituerte når du også selv har fordommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kommer nå med de teiteste sammenligninger og.

Det har med saken å gjøre at du sitter oppe på din høye hest og sier at man ikke skal fordømme prostituerte når du også selv har fordommer.

Teit? Hvorfor det? Heis er noe som kan påvirke meg ettersom jeg får klaustrofobi i en. At du ikke liker at andre driver med prostitusjon går på ingen som helst måte ut over deg. Så om jeg hadde hatt fordommer mot de som tar heis, det hadde faktisk vært mer forståelig enn at du fordømmer de som driver med frivillig prostitusjon på grunnlag av at du "ikke liker det de gjør".

(Jeg har ikke fordommer mot de som tar heis, bare for å ha sagt det. Regner med det kan være greit å presisere..)

Man kan godt vise respekt selv om man er uenig.

Endret av Guriane
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anuket

Du kommer nå med de teiteste sammenligninger og.

Det har med saken å gjøre at du sitter oppe på din høye hest og sier at man ikke skal fordømme prostituerte når du også selv har fordommer.

Forskjellen her ligger vel i at enkelte holder dem for seg selv og prøver å være åpne for andre ting enn sine egne fordommer. Å ha egne fordommer har de fleste, forskjellen ligger i hvordan man håndterer møtet med det man misliker og har fordommer mot. Bare fordi man har fordommer er ikke det ensbetydende at man kan komme med all slags tull og idiotiske og faktisk slemme kommentarer.

Jeg tar meg selv i å ha fordommer flere ganger, forskjellen mellom meg og deg er tydeligvis at jeg tar tak i meg selv før jeg hiver meg ut i een diskusjon, og prøver å se den fra andre sider. Mange ganger lærer jeg noe nytt, og fordommene forsvinner eller minker betraktelig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har med saken å gjøre at du sitter oppe på din høye hest og sier at man ikke skal fordømme prostituerte når du også selv har fordommer.

Det er faktisk langt ifra alle som er i nærheten av like fordomsfulle som deg. Vi ER ganske mange som er veldig mye rundere i kantene(ikke bokstavelig talt), og som gjør vårt beste for å se individer istedenfor kollketive grupper("prostituerte", "konsernsjefer", "sykepleiere" osv.). Videre er vi minst like mange som forsøker å bekjempe fordommene våre, og som anser dem som et onde vi slettes ikke er stolte av.

Jeg er ganske sikker på at jeg har sagt det før, men en god ting kan ikke sies for ofte: Jeg er rimelig sikker på at du hadde tjent på å bli litt mer ydmyk, og noe mindre bastant.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem som sitter på sin høye hest kan sikkert diskuters :filer:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At de gjør det for penger. At det er jobben deres.

Oppegående mennesker skiller mellom jobb og privatliv.

Nettopp

Bæsjet seg litt på leggen her, har vi? Eller er det bare sykepleiere som kan skille jobb og privatliv, mens en prostituert er en hore all sin tid?

Jeg har nok selv noen fordommer mot prostituerte, men, i motsetning til visse, er det ikke noe jeg er videre stolt av. Jeg tror nok heller jeg ville vært prostituert enn en surmaga, bitter sykepleier.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Bæsjet seg litt på leggen her, har vi? Eller er det bare sykepleiere som kan skille jobb og privatliv, mens en prostituert er en hore all sin tid?

Jeg har nok selv noen fordommer mot prostituerte, men, i motsetning til visse, er det ikke noe jeg er videre stolt av. Jeg tror nok heller jeg ville vært prostituert enn en surmaga, bitter sykepleier.

Nei jeg har ikke bæsja på leggen, for prostitusjon er ikke en ordentlig jobb.

Idiotisk at du anklager meg for å være bitter bare fordi jeg syns horer er ekle. Alle andre normale folk fordømmer dem også.

Endret av BettyBoop28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Det er faktisk langt ifra alle som er i nærheten av like fordomsfulle som deg. Vi ER ganske mange som er veldig mye rundere i kantene(ikke bokstavelig talt), og som gjør vårt beste for å se individer istedenfor kollketive grupper("prostituerte", "konsernsjefer", "sykepleiere" osv.). Videre er vi minst like mange som forsøker å bekjempe fordommene våre, og som anser dem som et onde vi slettes ikke er stolte av.

Jeg er ganske sikker på at jeg har sagt det før, men en god ting kan ikke sies for ofte: Jeg er rimelig sikker på at du hadde tjent på å bli litt mer ydmyk, og noe mindre bastant.

Ydmyk ovenfor horer?? :skratte:

Jeg har den største respekt for disse kvinnene som gjør det fordi de MÅ. Ikke for de som gjør det fordi de syns det er kult.

Endret av BettyBoop28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Idiotisk at du anklager meg for å være bitter bare fordi jeg syns horer er ekle.

Alle andre normale folk fordømmer dem også.

Så du er ikke bitter? Bare i overkant engasjert da? :popcorn: Synes du reagerer kraftig til bare å synes "de er ekle"..

Det siste der er ikke verdt et svar en gang.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Så du er ikke bitter? Bare i overkant engasjert da? :popcorn: Synes du reagerer kraftig til bare å synes "de er ekle"..

Det siste der er ikke verdt et svar en gang.

Det jeg reagerer kraftig på er at flere av dere her inne tydeligvis syns det å selge kroppen sin er en helt ok og normal ting å gjøre. Og nærmest oppfordrer andre til å velge samme levevei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det jeg reagerer kraftig på er at flere av dere her inne tydeligvis syns det å selge kroppen sin er en helt ok og normal ting å gjøre. Og nærmest oppfordrer andre til å velge samme levevei.

Det er ikke bare det du reagerer kraftig på, Betty. Sånn du snakker skulle man nesten tro du hadde ferska mannen din med en prostituert. Du virker veldig bitter.

Jeg synes det er helt ok hva andre velger å gjøre med kroppen sin. Jeg kunne ikke tenkt meg å gjøre det selv, men jeg respekterer at ikke alle er som meg.

Endret av Guriane
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp.

Å få deg til å få en mer ydmyk holdning er like lett som å få en ulv til å spise grønnsaker.

Så med "Jepp" går jeg ut i fra at du enten er stolt av å snakke nedlatende til andre, eller at du ikke forsto hva jeg mente. Jeg håper på det siste, men jeg tror det første..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Én negativ konsekvens av at prostitusjon blir akseptert/lovlig og sidestilt med andre yrker er at flere kvinner blir "tvunget" til prostitusjon av økonomiske årsaker. Har man ingen jobb så kan man jo alltids prostituere seg? Jeg, og sikkert mange andre kvinner, føler at det er nedverdigende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...