Gå til innhold

Hvorfor er FRIVILLIG prostitusjon dårlig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I dette tilfellet er det fakta. Prostitusjon kan umulig være et riktig livsvalg.

Hvem er du som tror du kan bestemme det? I så fall vil jeg bestemme at det umulig kan være riktig å være så trangsynt som du er. Det er også fakta.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest BettyBoop28

Hvem er du som tror du kan bestemme det? I så fall vil jeg bestemme at det umulig kan være riktig å være så trangsynt som du er. Det er også fakta.

At du ikke ser at frivillig prostitusjon er et bilde av personens forhold til seksualitet og penger, så gidder ikke jeg diskutere mer med deg.

Denne jenta TRENGER ikke å prostituere seg, det er ikke en ting som burde være viktig for henne å gjøre. Det er ikke en ting som normalt sett vil gjøre en person lykkelig eller gi en person mening.

Hadde dette vært noe heeelt annet så hadde jeg forstått det, men dette er prostitusjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye man ikke trenger å gjøre. Det er også mange ting som man normalt sett ikke ville blitt lykkelig av, men som bringer lykke eller mening til individer. Du er svært moraliserende, og tror du kan opphøye dine moralske meninger til en slags objektiv sannhet. Det kan du ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Det er mye man ikke trenger å gjøre. Det er også mange ting som man normalt sett ikke ville blitt lykkelig av, men som bringer lykke eller mening til individer. Du er svært moraliserende, og tror du kan opphøye dine moralske meninger til en slags objektiv sannhet. Det kan du ikke.

Jo det kan jeg faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det som gjør at du mener du kan det? Hva er det som gjør dine moralske meninger til objektiv fakta, og ikke mine?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Hva er det som gjør at du mener du kan det? Hva er det som gjør dine moralske meninger til objektiv fakta, og ikke mine?

Det har jeg sagt. En grunn er at det er ulovlig å kjøpe sex, og ved å selge sex frivillig oppfordrer hun sike kunder til å bryte loven. Og hun bryr seg jo så klart ikke så lenge HUN ikke gjør noe galt, og det er jo bare kynisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men hva som er lov og ikke betyr ikke at noe er moralsk riktig. Slaveri har vært lovlig, det gjør det ikke moralsk riktig av den grunn. Så lov kan ikke brukes som argument for at dine moralske overbevisninger er objektive fakta.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Men hva som er lov og ikke betyr ikke at noe er moralsk riktig. Slaveri har vært lovlig, det gjør det ikke moralsk riktig av den grunn. Så lov kan ikke brukes som argument for at dine moralske overbevisninger er objektive fakta.

Åhh guuud. dropp de tåpelige sammenligningene da. Det var et hav av ting som var helt greit for eksempel i middelalderen som er helt bak mål nå.

Jeg går ut ifra hva som er lovlig og moralsk riktig IDAG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så om vi forstår betty rett, - det er det at hora får trettitusenkroner skattefritt i måneden som er irriterende,- ikke at en kvinne puler på dritmassse forskjellige menn?

Har jeg forstått det rett, at det er prostitusjonen som er provoserende og ikke sexen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh guuud. dropp de tåpelige sammenligningene da. Det var et hav av ting som var helt greit for eksempel i middelalderen som er helt bak mål nå.

Jeg går ut ifra hva som er lovlig og moralsk riktig IDAG.

Poenget mitt var at noe ikke blir automatisk umoralsk av å være ulovlig. (eller automatisk moralsk av å bli lovlig). Dermed kan ikke det brukes som et argument om at din moralske overbevisning er objektiv fakta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Poenget mitt var at noe ikke blir automatisk umoralsk av å være ulovlig. (eller automatisk moralsk av å bli lovlig). Dermed kan ikke det brukes som et argument om at din moralske overbevisning er objektiv fakta.

Nevn en ting idag som er ulovlig men likevel moralsk. Og da tenker jeg ikke på at man raner et apotek for å redde livet til noen.

Dessuten mente jeg at umoralen lå i å oppfordre til lovbrudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nevn en ting idag som er ulovlig men likevel moralsk. Og da tenker jeg ikke på at man raner et apotek for å redde livet til noen.

Det jeg sa at noe blir ikke automatisk umoralsk fordi det er ulovlig. Igjen så er dette individuelt. Noen mener det er moralsk riktig å laste ned musikk på nettet fordi de er i mot plateselskapene og måten de opererer på. Andre ting kan være polygami, den seksuelle lavalder osv. Er det umoralsk at to en på 15 og en på 17 som er forelsket i hverandre har sex bare fordi den seksuelle lavalderen er satt til å være 16? Den seksuelle lavalder er også ulik i forskjellige land, betyr det at det er umoralsk å ha sex i Norge som femtenåring, men moralsk riktig i Spania, hvor den seksuelle lavalderen er 13?

Dessuten mente jeg at umoralen lå i å oppfordre til lovbrudd.

Du har tidligere i tråden snakket om at det er umoralsk og "fakta" at det er feil å ha sex mot betaling. Dvs at det ikke er bare er oppfordring til lovbrudd du har reagert på, men også selve den seksuelle handlingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Det jeg sa at noe blir ikke automatisk umoralsk fordi det er ulovlig. Igjen så er dette individuelt. Noen mener det er moralsk riktig å laste ned musikk på nettet fordi de er i mot plateselskapene og måten de opererer på. Andre ting kan være polygami, den seksuelle lavalder osv. Er det umoralsk at to en på 15 og en på 17 som er forelsket i hverandre har sex bare fordi den seksuelle lavalderen er satt til å være 16? Den seksuelle lavalder er også ulik i forskjellige land, betyr det at det er umoralsk å ha sex i Norge som femtenåring, men moralsk riktig i Spania, hvor den seksuelle lavalderen er 13?

Du har tidligere i tråden snakket om at det er umoralsk og "fakta" at det er feil å ha sex mot betaling. Dvs at det ikke er bare er oppfordring til lovbrudd du har reagert på, men også selve den seksuelle handlingen.

oral er ikke individuelt. Hadde det vært individuelt hadde jo alt vært greit å gjøre. Drap hadde vært greit da.

Og jo det er galt å ha sex for penger. For det er ikke verdt penger. Jeg sa ikke at DET var bare oppfordring til lovbrudd jeg reagerte på jeg sa at det var EN av tingene jeg reagerte på.

Og om den seksuelle lavalder er 13, blir det likevel ikke sett på som moralsk at en på 30 har sex med en så ung jente, selv i de landene der det er lov.

Endret av BettyBoop28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

oral er ikke individuelt. Hadde det vært individuelt hadde jo alt vært greit å gjøre. Drap hadde vært greit da.

Hva man oppfatter som moralsk og umoralsk er individuelt, det ser man jo bare i denne tråden.

Og jo det er galt å ha sex for penger. For det er ikke verdt penger. Jeg sa ikke at DET var bare oppfordring til lovbrudd jeg reagerte på jeg sa at det var EN av tingene jeg reagerte på.

Så det du sier er at det eneste du anser som umoralsk med prostitusjon er at man oppfordrer til lovbrudd? Så hvis prostitusjon hadde vært lovlig i Norge, så hadde du ansett det som moralsk riktig?

Og om den seksuelle lavalder er 13, blir det likevel ikke sett på som moralsk at en på 30 har sex med en så ung jente, selv i de landene der det er lov.

Men det er heller ikke det vi snakker om. Jeg regner med du forsto hva jeg ville frem til her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Så det du sier er at det eneste du anser som umoralsk med prostitusjon er at man oppfordrer til lovbrudd? Så hvis prostitusjon hadde vært lovlig i Norge, så hadde du ansett det som moralsk riktig?

Blæææ Det var jo nettopp det jeg IKKE sa. jeg sa at det var EN av grunnene.

Å kjøpe sex kommer aldri til å bli lovlig i Norge og guess hvorfor da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri sagt at prostitusjon er uproblematisk. Hvorvidt det blir lovlig eller ikke skal jeg ikke uttale meg om. Det jeg reagerer på, og som jeg argumenterer mot, er at du tror du kan gjøre din subjektive moral om til objektiv fakta. Jeg har spurt hva du baserer en slik påstand på, men du har ikke klart å komme med gode argumenter for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Blæææ Det var jo nettopp det jeg IKKE sa. jeg sa at det var EN av grunnene.

Å kjøpe sex kommer aldri til å bli lovlig i Norge og guess hvorfor da?

Bare vent om noen år så kommer nok rapportene som perler på en snor som viser at loven hverken har hjulpet mot menneskehandel eller bedret situasjonen for de prostituerte, derfra er veien kort til at forbudet oppheves.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kjøpe sex kommer aldri til å bli lovlig i Norge og guess hvorfor da?

Nå er det ikke mer en to år siden det faktisk ble ulovlig heller. Så det er ikke umulig at det kan bli lovlig i gjen. Hadde det vært ulovlig i 20-30 år så kunne jeg kanskje sett meg enig.

Men slik er det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få heller in bordeller og få ordentlig kontroll sier nå jeg. Da kan de betale skatt også.

Staten er alt en "hallik".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Nå er det ikke mer en to år siden det faktisk ble ulovlig heller. Så det er ikke umulig at det kan bli lovlig i gjen. Hadde det vært ulovlig i 20-30 år så kunne jeg kanskje sett meg enig.

Men slik er det ikke.

Ok ble prostitusjon sett på som ok før det ble forbudt å kjøpe sex?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...