Gå til innhold

Hvorfor er FRIVILLIG prostitusjon dårlig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Anuket

Herregud så hårsår du skulle være da..

Men herregud da betty - man blir oppgitt når man argumenterer med en person som oppfører seg så barnslig og i tillegg ikke klarer å ha en debatt uten å angripe folk på et personlig plan. Du anklager faktisk meg for å være en løgner fordi jeg har annerledes oppfatning av ting enn deg. Jeg er ikke hårsår - bare utrolig oppgitt over et voksent menneske som oppfører seg på den måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg rister bare på hodet!

At en person kan mene at ens egne meninger er det eneste rette, og at alle som ikke har samme mening er dumme, løgnere, fordømmende, ...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at du er så fordomsfri beviser jo hvor lite livserfaring du har.

Alternativt beviser DU hvor lite livserfaring du har, til tross for at du nærmer deg de 30, ved å ha et lass med fordommer; fordommer du ikke engang kjemper imot.

Jeg er 15 år eldre enn deg(hvis alder skal være et poeng her), og har absolutt opplevd å bli mindre fordomsfull med årene. Det er noe med å bli kjent med folk som har trekk man har fordommer mot, og oppdage at de faktisk ikke er slik man så for seg på forhånd, vet du.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg rister bare på hodet!

At en person kan mene at ens egne meninger er det eneste rette, og at alle som ikke har samme mening er dumme, løgnere, fordømmende, ...

+1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alternativt beviser DU hvor lite livserfaring du har, til tross for at du nærmer deg de 30, ved å ha et lass med fordommer; fordommer du ikke engang kjemper imot.

Jeg er 15 år eldre enn deg(hvis alder skal være et poeng her), og har absolutt opplevd å bli mindre fordomsfull med årene. Det er noe med å bli kjent med folk som har trekk man har fordommer mot, og oppdage at de faktisk ikke er slik man så for seg på forhånd, vet du.

Jeg er helt enig i dette. Jeg har absolutt blitt mindre fordomsfull med årene, etterhvert som jeg utfordrer mine fordommer og innser at de ofte ikke er slik jeg har sett for meg. Jeg tror at fordommer i stor grad baserer seg på ren og skjær uvitenhet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Alternativt beviser DU hvor lite livserfaring du har, til tross for at du nærmer deg de 30, ved å ha et lass med fordommer; fordommer du ikke engang kjemper imot.

Jeg er 15 år eldre enn deg(hvis alder skal være et poeng her), og har absolutt opplevd å bli mindre fordomsfull med årene. Det er noe med å bli kjent med folk som har trekk man har fordommer mot, og oppdage at de faktisk ikke er slik man så for seg på forhånd, vet du.

Et lass???

EN FORDOM . Jeg har bare EN. Eller ingen har bare en fordom alle har fordommer, men i dette tilfellet har jeg bare denne ene, mot en gruppe som gjør noe som er galt. JO DET ER GALT.

Noen selger kroppen sin fordi de må og dette er fullt forståelig.

Det å ønske å bruke kroppen sin for at andre skal gi dem penger, fordi sex ikke betyr noe mer for dem er ikke forståelig, derfor skjønner ikke jeg hvorfor det er så ille å ha fordommer mot disse. Det er jo ikke synd på dem om folk ikke viser forståelse for dette. DE er jo ikke NØDT til å ha sex for penger.

Endret av BettyBoop28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et lass???

EN FORDOM . Jeg har bare EN. Eller ingen har bare en fordom alle har fordommer, men i dette tilfellet har jeg bare denne ene, mot en gruppe som gjør noe som er galt. JO DET ER GALT.

Noen selger kroppen sin fordi de må og dette er fullt forståelig.

Det å ønske å bruke kroppen sin for at andre skal gi dem penger, fordi sex ikke betyr noe mer for dem er ikke forståelig, derfor skjønner ikke jeg hvorfor det er så ille å ha fordommer mot disse. Det er jo ikke synd på dem om folk ikke viser forståelse for dette. DE er jo ikke NØDT til å ha sex for penger.

ÈN? Efter meningene du uttrykker her i forumet å dømme, har du rimelig mange av dem, for å si det slik.

Å si at noe er galt, uten en begrunnelse(sett bort ifra "Jeg liker det ikke"; man forbyr ikke noe fordi man ikke liker det), blir forsiktig sagt lite meningsfullt. At du har fordommer mot det fordi du ikke forstår det, eller fordi ikke alle har det samme forholdet til sex, får du ta på din egen kappe.

Man er forresten sjeldent nødt til noe som helst, bare for å ha akkurat DET på det rene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å ønske å bruke kroppen sin for at andre skal gi dem penger, fordi sex ikke betyr noe mer for dem er ikke forståelig, derfor skjønner ikke jeg hvorfor det er så ille å ha fordommer mot disse.

Fordom er jo som regel nettopp pga mangel på forståelse. Dermed blir ikke en fordom bedre av at man ikke forstår. Det er jo nettopp forståelse man må prøve å skaffe seg, for å kvitte seg med fordommen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Fordom er jo som regel nettopp pga mangel på forståelse. Dermed blir ikke en fordom bedre av at man ikke forstår. Det er jo nettopp forståelse man må prøve å skaffe seg, for å kvitte seg med fordommen.

Ja forstår du hvorfor folk gjør dette frivillig da? Få høre noen gode argumenter her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja forstår du hvorfor folk gjør dette frivillig da? Få høre noen gode argumenter her..

Jeg vet ikke hvorfor folk gjør dette frivillig. Jeg kunne aldri tenke meg det. Jeg trenger heller ikke noen "gode argumenter" for hvorfor folk velger å være prostituert. Men jeg hadde syntes det var veldig interessant og få vite hvorfor noen velger å gjøre det. Om grunnene er "gode" eller ikke er jo bare opp til vedkommende selv å avgjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Jeg vet ikke hvorfor folk gjør dette frivillig. Jeg kunne aldri tenke meg det. Jeg trenger heller ikke noen "gode argumenter" for hvorfor folk velger å være prostituert. Men jeg hadde syntes det var veldig interessant og få vite hvorfor noen velger å gjøre det. Om grunnene er "gode" eller ikke er jo bare opp til vedkommende selv å avgjøre.

Nå prøver jo jeg og forstå, og hvis jeg ikke får noen argumenter på hvorfor dette er ok så kan jeg jo ikke forstå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå prøver jo jeg og forstå, og hvis jeg ikke får noen argumenter på hvorfor dette er ok så kan jeg jo ikke forstå.

Ok. Jeg kan forstå noe selv om jeg ikke er enig i det som blir sagt. Så om noen kommer med argumenter som ikke er "gode nok" i den forstand at jeg selv ikke ville gjort det av den grunn, så kan jeg likevel forstå dem fra deres perspektiv.

Ellers synes jeg det er kjempebra hvis du forsøker å forstå dette, siden det ikke er inntrykket jeg har fått av deg tidligere. Da virket det som om du mer forsøkte å dømme enn å forstå.

Endret av Tabris
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja forstår du hvorfor folk gjør dette frivillig da? Få høre noen gode argumenter her..

- Tjene til livsopphold. Samme grunn som flesteparten av oss andre er i jobb.

- Fordi man trives med det. Det gir en noe mer enn bare pengen (nytelse?)

- Massevis av sex

- Fleksibel arbeidstid

- Sin egen sjef (trolig)

- Jobbe hjemmefra

- ...

Kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest strykebrett

Nå prøver jo jeg og forstå, og hvis jeg ikke får noen argumenter på hvorfor dette er ok så kan jeg jo ikke forstå.

Hvorfor det er ok:

Fordi to voksne mennesker gjør en avtale seg i mellom om å bytte penger mot sex. De er begge klar over hva avtalen er og hva de går med på. De skader ingen med det de holder på med.

Jeg ser ikke problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva folk gjør med sin kropp og sine penger har ikke andre folk noe med!Dette er noe enhver skulle tenke litt på.

Det skulle også vært lovlige bordeller i dette landet.Hadde vært tryggere for de som frivillig valgte å jobbe der og bedre og mindre stigmatiserende for dem som ønsket å benytte seg av det. Det er nok mange grunner til at menn betaler for sex.Tror at endel kvinner selv er skyld i at mannen deres går til mer profesjonelle innen sexkunsten. En mannig venn jeg har, fortalte at han hadde gjort nettopp det. Han var lei av å spandere masse på en dame på byen først, for å så ha sex som igrunnen ikke var så givende for noen av dem. ONS blir vel neppe så veldig spennende og med alkohol i bildet enda verre.

Han er singel og en pen mann, som nok ikke har problemer med å få seg damer.Men forpliktelser utover sex vil han ikke ha.Og hva er egentlig galt med det? De færreste kvinner vil ha uforpliktende sex. Med en gang noen snakker om en leken, fristende og kåt dame som har sex fordi hun liker det,så setter ofte andre mindre lekne, fristende og kåte damer stempelet prostituert og ekkel hore på henne...Hadde bare flere damer forstått at sex er en viktig del av samlivet, så hadde kanskje ikke mannen deres oppsøkt en hore? Er det ikke ganske egoistisk å forlange at den sexen man ønsker å ha,skal være på kvinnens premisser hele tiden? Kanskje åpne opp for mer lek og moro hjemme? Å ha leken sex og at man kan eksprementere litt med kvinnen man elsker,er ofte det mannen ønsker. Ikke nødvendigvis å gå til en prostituert for å få det...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Hvorfor det er ok:

Fordi to voksne mennesker gjør en avtale seg i mellom om å bytte penger mot sex. De er begge klar over hva avtalen er og hva de går med på. De skader ingen med det de holder på med.

Jeg ser ikke problemet.

Det handler ikke så mye om to mennesker når det er kunden som sitter med pengene og makten. Kunden kan nekte å betale om den prostituerte ikke gjør som h..n vil.

Og som sagt nå er det ulovlig å kjøpe sex. Blir kunden tatt er h..n i deep shit.

Og hva om kunden er gift eller er samboer? Klart det er kunden sin feil om h..n er utro, men den prostituerte burde jo ha et ansvar og si nei til disse framfor å være ego og tenke penger, noe jeg tror den prostituerte ikke gidder å ta hensyn til så lenge h..n får penger, for det er jo bare det sex handler om tydeligvis?

Klart jeg kan ikke nekte folk å gjøre hva de vil, men jeg har like mye rett å mene hva jeg vil om det. Jeg har faktisk rett til å fordømme det om jeg vil.

Dere kan sitte her inne og forsvare horene så mye dere vil, jeg endrer ennå ikke mening.

Og ja dere kan mene jeg er så trangsynt dere bare vil, men det driter jeg i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest BettyBoop28

- Tjene til livsopphold. Samme grunn som flesteparten av oss andre er i jobb.

- Fordi man trives med det. Det gir en noe mer enn bare pengen (nytelse?)

- Massevis av sex

- Fleksibel arbeidstid

- Sin egen sjef (trolig)

- Jobbe hjemmefra

- ...

Kanskje?

- Ok det er lett å få jobb i norge så å selge kroppen sin er ikke noe man må gjøre for å leve til livets opphold med mindre man er såpass fattig at en ikke har noe valg, men da er det ikke lenger snakk om frivillig prostitusjon som denne tråden handler om

-Massevis av sex kan man få likevel selv om man ikke selger kroppen sin for penger

-De tre siste vil jeg bare si en ting: DET ER IKKE EN SKIKKELIG JOBB.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står ikke akkurat skrevet i panna på folk om de er singel eller ikke.

Hva om mannen som skal ha ONS har dame da?

Det er kunden selv som har den type ansvar.

Og hva mener du med makta? En frivillig prostituert er ingen slave, de kan si nei, de kan ha sine egne regler.

Så for en frivillig prostituert så vil jeg si den den prostituerte selv som har makta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Det står ikke akkurat skrevet i panna på folk om de er singel eller ikke.

Hva om mannen som skal ha ONS har dame da?

Det er kunden selv som har den type ansvar.

Og hva mener du med makta? En frivillig prostituert er ingen slave, de kan si nei, de kan ha sine egne regler.

Så for en frivillig prostituert så vil jeg si den den prostituerte selv som har makta.

Men herregud man kan jo aldri vite om kunden er tilregnelig. Hva om kunden er tidligere dømt voldtektsforbryter f.eks? Hvorfor ha en "jobb" hvor en daglig utsetter seg for slik fare? Ons er jo noe en sjelden har hver dag, selv om risikoen er der da også, så er det jo sjeldnere man utsetter seg for den.

Vil man ha mye sex er det jo bedre med en fuckbuddy da som man kjenner.

Endret av BettyBoop28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men herregud man kan jo aldri vite om kunden er tilregnelig.

Nei, det er nettopp det man ikke kan.

Jeg bare svarte deg på denne.

Og hva om kunden er gift eller er samboer?

Som sagt, det står ikke skrevet i panna på folk.

Og du sier jo selv at ons er greit (om jeg husker rett).

Men de kan heller ikke vite.

For meg så er ikke det den prostituertes ansvar, det er kunden.

Akkurat som alt annet, det hver person selv som ansvarlig for om de er utro eller ikke.

Noe annet blir kanskje om de vet om det, men de ferreste går vel til noen for for å ha sex og sier de har kone og barn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...