Gå til innhold

Hvorfor er FRIVILLIG prostitusjon dårlig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Anuket

Det er grenser for valg. Jeg hadde gått av hengslene om mitt barn hadde begynt med dop også. Syns det er like ille

Det er det, men for at du faktisk skal kunne få ha et godt forhold til barnet ditt - så må du og være imøtekommende slik at barnet kan føle at h*n kan komme til deg med hva det måtte være. Uansett hvor mye jeg misliker dop, prostitusjon, etc. etc. Så skal i hvertfall mitt barn kunne føle at "dette kan gå fint, så lenge jeg får pratet med mamma". Jeg definerer mitt og min mors forhold som et slik et, at jeg alltid kan komme til henne om det skulle være noe, uansett hvor umoralsk hun måtte føle det er, så vet jeg at JEG kan komme og fortelle henne hva som har skjedd, og bli møtt med forståelse og rolig snakk. Om hun forstår det eller ikke, spiller forsåvidt ingen rolle for meg, fordi hun faktisk tar seg tid til å lytte til meg først - deretter kan hun klikke eller bli sint.Men det at hun tar seg tid til å høre på meg først, gjør mye av forskjellen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest BettyBoop28

Det er det, men for at du faktisk skal kunne få ha et godt forhold til barnet ditt - så må du og være imøtekommende slik at barnet kan føle at h*n kan komme til deg med hva det måtte være. Uansett hvor mye jeg misliker dop, prostitusjon, etc. etc. Så skal i hvertfall mitt barn kunne føle at "dette kan gå fint, så lenge jeg får pratet med mamma". Jeg definerer mitt og min mors forhold som et slik et, at jeg alltid kan komme til henne om det skulle være noe, uansett hvor umoralsk hun måtte føle det er, så vet jeg at JEG kan komme og fortelle henne hva som har skjedd, og bli møtt med forståelse og rolig snakk. Om hun forstår det eller ikke, spiller forsåvidt ingen rolle for meg, fordi hun faktisk tar seg tid til å lytte til meg først - deretter kan hun klikke eller bli sint.Men det at hun tar seg tid til å høre på meg først, gjør mye av forskjellen.

Hvis min voksne datter ikke hadde sluttet å selge sex så kunne hun glemme et godt forhold til meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anuket

Det å selge kroppen sin, uansett hva man trenger pengene til = HORE.

Det spiller ingen rolle, det å selge kroppen sin er ikke "en liten feil", blablabla. Men så klart, det finnes mange her i verden som synes det er helt ok å ha ekstremt lave verdier, både når det gjelder seg selv, sine barn og andre.

Det å selge kroppen sin fordi man ønsker seg en penger til en ny mobil blir nærmest å latterliggjøre de som selger kroppen sin fordi de ikke har noe annet valg!

Nei å selge kroppen din gjør deg kanskje til en prostituert, og ja det finnes de som selger kroppen sin for trivielle ting som mobil. sminke etc. Det var jo en trend for en par år siden når jeg gikk på ungdomsskolen.

Jeg har aldri sagt at det er en liten feil - men at man kan gjøre feil uansett hvor god oppdragelse man har hatt. At man har vært ptrostituert og senere kommet ut av det, kan for noen bli sett på at som om at du gjorde et feil valg i en ung alder. Ikke en liten feil, men fremdeles en feil - ser du forskjellen?

Dessuten så har ikke TS gjort dette, hun har valgt et liv som prostituert, jeg dømmer ikke henne for det. Hun har tatt sitt valg, lever et normalt liv ved siden av med familie, venner og jobb - så hvis det fungerer for henne er det flott. Jeg oppmuntrer ikke henne eller noen andre til å fortsette eller å begynne med å selge sex - Men jeg støtter dem i at de har all rett til å ta egne valg, uten at i hvertfall alle skal forhåndsdømme dem. Det er lett å rette pekefingeren mot andre, men å se det umoralske man har gjort eller gjør selv er ikke så lett. Ikke sitt og kast steiner når du selv sitter i et glasshus er det noe som heter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betty: Sier du det du gjør hovedsakelig i et forsøk på å provosere eller mener du det faktisk?

Endret av Tabris
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anuket

Hvis min voksne datter ikke hadde sluttet å selge sex så kunne hun glemme et godt forhold til meg.

Jaja vel da vet du i hvertfall hvordan det blir når du får unge som gjør en feil - uavhengig av hvor stor eller liten den er.

også lurer man på hvorfor det finnes så mange tråder her inne på KG om døtre som vil bryte all kontakt med foreldrene sine.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Jaja vel da vet du i hvertfall hvordan det blir når du får unge som gjør en feil - uavhengig av hvor stor eller liten den er.

også lurer man på hvorfor det finnes så mange tråder her inne på KG om døtre som vil bryte all kontakt med foreldrene sine.

Det er en ting å gjøre feil, men å hardnakket påstå at den feilen er riktig, er noe jeg ikke kan akseptere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anuket

Det er en ting å gjøre feil, men å hardnakket påstå at den feilen er riktig, er noe jeg ikke kan akseptere

En feil kan være riktig fordi man har lært noe nytt av den feilen man begikk, ergo da vil man ikke ha vært foruten den erfaringen man fikk på grunn av den feilen.

Men du har tydeligvis satt grensene dine og det er greit for deg - jeg har ikke tenkt å krangle videre med deg om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anuket, jeg er 100% enig med deg i dette. Du virker veldig reflektert og evner å se ting fra flere sider. Og du er flink til å uttrykke deg.

Jeg har selv ei datter. Hun er riktignok bare barnet ennå, men jeg har likevel prøvd å se for meg min reaksjon om hun skulle velge å prostituere seg. Jeg hadde nok blitt skuffet, og redd på hennes vegne. Men jeg hadde aldri, aldri, aldri blir så sint at jeg ville brutt kontakten med henne pga det! Men jeg hadde nok satt meg ned med henne og snakket med henne om risikoer for skader på kropp og sjel, og ikke minst de vanvittige fordommene hun kan/vil møte på. Jeg ville nok ikke kuttet ut en fjern slektning eller ei venninne heller av den grunn.

Folk ser ikke på kropp og sex på samme måte. For noen er sex bare det -sex, og knytter det ikke opp til følelser som mange gjør. Men jeg synes ikke at jeg kan nok om prostitusjon til å kunne stå steil og si at slik er det for det vet jeg. Det eneste jeg vet er det som kommer ut i media, diverse intervjuer og slikt. Og jeg tror nok det hele er langt mer nyansert enn det mediene velger å lage saker om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ydmyk ovenfor horer?? :skratte:

Jeg har den største respekt for disse kvinnene som gjør det fordi de MÅ. Ikke for de som gjør det fordi de syns det er kult.

En mer ydmyk holdning generelt(ikke bare i forhold til dine motdebattanter her, men også i øvrige tråder. Siden jeg ikke kjenner deg personlig, kan jeg ikk uttale meg om hvordan du er der, men DERSOM du er like bastant av deg i det virkelige liv, mener jeg at du hadde tjent på å bli mer ydmyk der også).

Du anser ikke prostitusjon som et yrke, og du har for så vidt rett i at det ikke er annerkjent som det i Norge pr. dags dato, men du skal ikke lengre enn til Nederland før det ER det, og oppigjennom historien har det alltid vært et yrke, med varierende anseelse.

Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg må si dette(jeg har påpekt det i debatter med deg tidligere, om andre emner), men: Moral er noe personlig, ikke noe universelt. Nei, prostitusjon har ikke alltid vært sett på som umoralsk. I dag lever vi dog i en globalisert verden, men den vestlige kulturen som dominerende, så i dag kommer man ikke bort ifra at mange ser ned på det(igjen fordi holdningen vi har hatt her en stund ift. prostitusjon, "smitter" over til andre land, da verden henger sammen på en helt annen måte nu enn tidligere).

Ja, det gjør sex til noe trivielt for den prostituerte og kunden, på samme måte som et ONS gjør sex til noe trivielt mellom de involverte partene. På hvilken måte berører dette DITT sexliv? Eller mitt, for den sags skyld?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er faktisk stolt av å fordømme umoral ja. Syns ikke jeg har snakket nedlatende TIL andre. kanskje OM andre men ikke til.

Du er forresten like nedlatende mot meg. Er det bare du som har lov å være nedlatende`?

Med den følge at dersom du hadde vokst opp i et relativt strengt, muslimsk samfunn, ville du støttet strenge straffer mot eksempelvis dem som skilte seg(utenomekteskapelig sex(utenom prostitusjon, som faktisk har vært unntaket i mange kulturer)har tross alt vært langt mer universelt å anse som umoralsk enn hva prostitusjon har vært). Jeg synes ikke jeg tar for hardt i når jeg konstanterer at det er slike mennesker som deg som gjør at land ikke kommer seg fremover, kulturelt sett(du evner åpenbart ikke å anse noe som akseptabelt dersom du går ut ifra at flertallet ser på det som uakseptabelt). Hadde det ikke vært for at mange IKKE er som deg på det området, ville homofili, abort, skilsmisse, utenomeksteskapelig sex etc. etc. fremdeles vært forbudt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt som jeg og den vestlige verden finner umoralsk mente jeg så klart.

Nu er veldig mye omstridt innen den vestlige verden, da. Blant annet abort, prostitusjon(I Nederland og deler av USA er det fullt legalt, i andre land er kjøp av sex illegalt osv.), kvinners seksuelle frigjøring(hvordan er synet på kvinner som har ONS i Syd - Europa?), skilsmisse og gjengifte(det er nok av konservative kristne som ikke synes noe om dette, især i Syd - Europa og USA)og aktiv dødshjelp. Det finnes nemlig ikke noe slikt som en universell moral; vi er individer, alle sammen, og selv om vi blir påvirket av kulturen vi vokser opp i, danner vi oss(især i den vestlige verden, hvor man oppfordres til å tenke selv)våre selvstendige meninger, også.

Ellers henviser jeg til mitt forrige innlegg, da den vestlige verden slett ikke har hatt frihetene vi nu nyter godt av så altfor lenge, og fordi jeg tviler på at du ville stått på barrikadene for å innføre dem dersom du hadde levd for 100 år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være sånn at horer opplever den værste forakten fra andre kvinner som betty, og ikke fra menn slik vi har blitt fortalt i mediene? At det er menn som har den største hånen og nedverdningen av horer, mens det i virkeligheten er andre kvinner? Kanskje menn har blitt beskyldt med større uberettighet enn det som tidligere har vært antatt og antydet?

Bare noen tanker som plutselig dukket opp når jeg leser det hatet enkelte kvinner har mot andre kvinner frie seksualliv.

Jeg visste ikke en gang at en kvinne kunne føle det provoserende at en annen kvinne hadde sex jeg?

Så lite jeg egentlig vet og kan om kvinner, når jeg tenker meg om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Kan det være sånn at horer opplever den værste forakten fra andre kvinner som betty, og ikke fra menn slik vi har blitt fortalt i mediene? At det er menn som har den største hånen og nedverdningen av horer, mens det i virkeligheten er andre kvinner? Kanskje menn har blitt beskyldt med større uberettighet enn det som tidligere har vært antatt og antydet?

Bare noen tanker som plutselig dukket opp når jeg leser det hatet enkelte kvinner har mot andre kvinner frie seksualliv.

Jeg visste ikke en gang at en kvinne kunne føle det provoserende at en annen kvinne hadde sex jeg?

Så lite jeg egentlig vet og kan om kvinner, når jeg tenker meg om.

Waco, det er en himmelvid forskjell på å arbeide som prostituert og å leve ut sin seksualitet og lyst på en fri måte. En prostituert blir betalt for å spille og late som det er deilig for henne. Jeg ser ikke bort ifra at noen enkelte ganger kan føle lyst, men prostitusjon er forretning først og fremst.

Noe annet er dobbeltmoralen. Hvordan er det mange av dere menn ser på "vanlige" kvinner som har et levende og fritt seksualliv? Jo, de blir kalt lette på tråden, billige. Det skal ikke være lett.

Endret av Belladonna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det å bli ei gammal hore tror jeg ikke er så kult, men å prøve det ut et par ganger i tyveårsalderen, eller i en eller annen "bytteforhold" tror jeg ikke er så uvanlig som dere skal ha det til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Det å bli ei gammal hore tror jeg ikke er så kult, men å prøve det ut et par ganger i tyveårsalderen, eller i en eller annen "bytteforhold" tror jeg ikke er så uvanlig som dere skal ha det til.

Mener du at om en mann spanderer drink ute på byen så har dama sex med han pga drinken?

Jeg kan love deg det at det er en million andre grunner enn den drinken. Den betyr ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Nei å selge kroppen din gjør deg kanskje til en prostituert, og ja det finnes de som selger kroppen sin for trivielle ting som mobil. sminke etc. Det var jo en trend for en par år siden når jeg gikk på ungdomsskolen.

Jeg har aldri sagt at det er en liten feil - men at man kan gjøre feil uansett hvor god oppdragelse man har hatt. At man har vært ptrostituert og senere kommet ut av det, kan for noen bli sett på at som om at du gjorde et feil valg i en ung alder. Ikke en liten feil, men fremdeles en feil - ser du forskjellen?

Dessuten så har ikke TS gjort dette, hun har valgt et liv som prostituert, jeg dømmer ikke henne for det. Hun har tatt sitt valg, lever et normalt liv ved siden av med familie, venner og jobb - så hvis det fungerer for henne er det flott. Jeg oppmuntrer ikke henne eller noen andre til å fortsette eller å begynne med å selge sex - Men jeg støtter dem i at de har all rett til å ta egne valg, uten at i hvertfall alle skal forhåndsdømme dem. Det er lett å rette pekefingeren mot andre, men å se det umoralske man har gjort eller gjør selv er ikke så lett. Ikke sitt og kast steiner når du selv sitter i et glasshus er det noe som heter.

Jeg klarer ikke å respektere det valget ts har tatt i det hele tatt. For meg har hun gjort en gigafeil som gjentar igjen og igjen fordi hun ikke skjønner at det er feil

Endret av BettyBoop28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest BettyBoop28

Med den følge at dersom du hadde vokst opp i et relativt strengt, muslimsk samfunn, ville du støttet strenge straffer mot eksempelvis dem som skilte seg(utenomekteskapelig sex(utenom prostitusjon, som faktisk har vært unntaket i mange kulturer)har tross alt vært langt mer universelt å anse som umoralsk enn hva prostitusjon har vært). Jeg synes ikke jeg tar for hardt i når jeg konstanterer at det er slike mennesker som deg som gjør at land ikke kommer seg fremover, kulturelt sett(du evner åpenbart ikke å anse noe som akseptabelt dersom du går ut ifra at flertallet ser på det som uakseptabelt). Hadde det ikke vært for at mange IKKE er som deg på det området, ville homofili, abort, skilsmisse, utenomeksteskapelig sex etc. etc. fremdeles vært forbudt.

Hadde jeg vært vokst opp i et slikt samfunn hadde jeg så klart vært hjernevasket til å støtte de tradisjonene, men dette har jo null med saken å gjøre. Vi lever ikke i et strengt muslimsk samfunn.

Mener du at et samfunn går fremover om man aksepterer prostitusjon? Er du dum eller later du som?

Jeg har forøvrig INGEN problemer med homofili og abort eller homofile ekteskap.

Utroskap og prostitusjon derimot har jeg problemer med.

Endret av BettyBoop28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Kan det være sånn at horer opplever den værste forakten fra andre kvinner som betty, og ikke fra menn slik vi har blitt fortalt i mediene? At det er menn som har den største hånen og nedverdningen av horer, mens det i virkeligheten er andre kvinner? Kanskje menn har blitt beskyldt med større uberettighet enn det som tidligere har vært antatt og antydet?

Bare noen tanker som plutselig dukket opp når jeg leser det hatet enkelte kvinner har mot andre kvinner frie seksualliv.

Jeg visste ikke en gang at en kvinne kunne føle det provoserende at en annen kvinne hadde sex jeg?

Så lite jeg egentlig vet og kan om kvinner, når jeg tenker meg om.

Prostitusjon er ikke det samme som å ha et fritt seksualliv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke å respektere det valget ts har tatt i det hele tatt. For meg har hun gjort en gigafeil som gjentar igjen og igjen fordi hun ikke skjønner at det er feil

Kanskje det rett og slett ikke er feil for henne?

Hva som er feil og ikke er ikke alltid fakta, men en personlig mening.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Kanskje det rett og slett ikke er feil for henne?

Hva som er feil og ikke er ikke alltid fakta, men en personlig mening.

I dette tilfellet er det fakta. Prostitusjon kan umulig være et riktig livsvalg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...