Gå til innhold

Hvorfor er FRIVILLIG prostitusjon dårlig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest BettyBoop28

Å få deg til å få en mer ydmyk holdning er like lett som å få en ulv til å spise grønnsaker.

Så med "Jepp" går jeg ut i fra at du enten er stolt av å snakke nedlatende til andre, eller at du ikke forsto hva jeg mente. Jeg håper på det siste, men jeg tror det første..

Jeg er faktisk stolt av å fordømme umoral ja. Syns ikke jeg har snakket nedlatende TIL andre. kanskje OM andre men ikke til.

Du er forresten like nedlatende mot meg. Er det bare du som har lov å være nedlatende`?

Endret av BettyBoop28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei.. Du har vel rett.

Men likevel. LIKER IKKE prostitusjon. Det gjør sex til noe trivielt. Noe man bare må gjøre, som å male huset.

Prøver du å si at sex er noe fantastisk? God sex handler mye om passe friksjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er faktisk stolt av å fordømme umoral ja. Syns ikke jeg har snakket nedlatende TIL andre. kanskje OM andre men ikke til.

Du er forresten like nedlatende mot meg. Er det bare du som har lov å være nedlatende`?

Umoral kan være så mangt i ulike øyne, i enkelte religioner er det umoralskt å gå lett kledd som vi gjør om sommeren. Hva er din stilling til det da? Tviler på at du er like støttende da, selv om det er umoral.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Umoral kan være så mangt i ulike øyne, i enkelte religioner er det umoralskt å gå lett kledd som vi gjør om sommeren. Hva er din stilling til det da? Tviler på at du er like støttende da, selv om det er umoral.

Hva har nå dette med prostitusjon å gjøre? Prostitusjon er jo like umoralsk i alle kulturer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I thailand er det mer akseptert at kvinner ligger med menn for penger, enn om de ligger med mann UTEN og få penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

I thailand er det mer akseptert at kvinner ligger med menn for penger, enn om de ligger med mann UTEN og få penger.

Tror jeg ikke noe på. Greit nok de har en del horer i det landet, men tror ikke dette gjelder thailandske kvinner jevnt over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fakta faen. Og ha ons blir oppfattet som billig og tøytete. Men å ligge med en mann for penger blir ansett som nød og fattigdom.

At du er uenig i at det er mer sosialt aksepteret i thailand at single jenter horer seg for penger, enn at single jenter horer seg uten penger, - er vel tross alt din personlige mening.

Når jeg snakker med thaier så forstår de godt at folk horer seg for penger, - men det er ikke sosialt akseptert at jenter ligger med masse forskjellige gutter uten og få noe igjen for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Fakta faen. Og ha ons blir oppfattet som billig og tøytete. Men å ligge med en mann for penger blir ansett som nød og fattigdom.

At du er uenig i at det er mer sosialt aksepteret i thailand at single jenter horer seg for penger, enn at single jenter horer seg uten penger, - er vel tross alt din personlige mening.

Når jeg snakker med thaier så forstår de godt at folk horer seg for penger, - men det er ikke sosialt akseptert at jenter ligger med masse forskjellige gutter uten og få noe igjen for det.

Hva vet du om det egentlig?

Og dessuten er thailand et fattig land og de gjør det ikke fordi de syns det er gøy. Det er en vesentlig forskjell på hvorfor de prostituerer seg og hvorfor en norsk dame med ok økonomi som overhode ikke trenger å selge kroppen sin, men gjør det fordi hun liker det prostituerer seg.

En grunn er mer forståelig enn den andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moral er noe vi selv har laget, i motsetning til at gresset er grønt. Det er grønt.

Vi er ikke skapt til å synes det ene eller det andre er umoralsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Moral er noe vi selv har laget, i motsetning til at gresset er grønt. Det er grønt.

Vi er ikke skapt til å synes det ene eller det andre er umoralsk.

Nå er det meste rundt mennesker laget av oss selv da.. Bilene eller husene vi bor i er ikke bare skapt sånn uten videre de heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har nå dette med prostitusjon å gjøre? Prostitusjon er jo like umoralsk i alle kulturer

Poenget er at DU skrev at DU med glede støtter alt som er umoralskt, men hva som er umoralsk varierer fra person til person, og ikke minst fra religion til religion. Så hvis du applauderer alt som er umoralsk og elsker å komme med nedtalende kommentarer om dette, burde du og støtte hva andre mener er umoralsk ved deg.

Du evner virkelig ikke å se hva andre mener, du skal hele tiden late som om du ikke ser poengene folk kommer med. Du hopper fint over det folk har kommentert som du ikke kan svare på, og kommer gjerne med idiotiske tilsagn. Altså så spørsmålet her er: Når du er stolt over å ha fordommer mot det som er umoralskt - støtter du det andre mener er umoralskt`? Mest sannsynlig ikke.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Poenget er at DU skrev at DU med glede støtter alt som er umoralskt, men hva som er umoralsk varierer fra person til person, og ikke minst fra religion til religion. Så hvis du applauderer alt som er umoralsk og elsker å komme med nedtalende kommentarer om dette, burde du og støtte hva andre mener er umoralsk ved deg.

Du evner virkelig ikke å se hva andre mener, du skal hele tiden late som om du ikke ser poengene folk kommer med. Du hopper fint over det folk har kommentert som du ikke kan svare på, og kommer gjerne med idiotiske tilsagn. Altså så spørsmålet her er: Når du er stolt over å ha fordommer mot det som er umoralskt - støtter du det andre mener er umoralskt`? Mest sannsynlig ikke.

Alt som jeg og den vestlige verden finner umoralsk mente jeg så klart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Utroskap? Umoralskt? Eller moralsk? Hu tøyta i titanic som stakk fra forloveden sin da skuta sank, - ei umoralsk utro hore fitte eller beviset for kjærligheten? Jeg husker da filmen kom på kino i 1998 og jentene i salen grein på slutten.

Å snakk om hva som er umoralskt med norske jenter er en forbanna parodi.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt som jeg og den vestlige verden finner umoralsk mente jeg så klart.

:skratte: stikkordet her er deg. Det den vestlige delen av verden finner umoralskt er ikke det du mener. Store deler vil kanskje være enige med deg i at prostitusjon er umoralskt, men det er og dem som mener dette ikke er umoralskt når den som er prostituert har valgt dette av fri vilje.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anuket

Utroskap? Umoralskt? Eller moralsk? Hu tøyta i titanic som stakk fra forloveden sin da skuta sank, - ei umoralsk utro hore fitte eller beviset for kjærligheten? Jeg husker da filmen kom på kino i 1998 og jentene i salen grein på slutten.

Å snakk om hva som er umoralskt med norske jenter er en forbanna parodi.

det avnhenger vel litt av hvem du prater med? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest BettyBoop28

det avnhenger vel litt av hvem du prater med? :fnise:

Jeg snakker jo så klart om det JEG ser som umoral. Dessuten er det ikke såå individuuelt. Et samfunn og en kultur har ofte uskrevne regler for hva som er moralsk og umoralsk. Og i Norge er prostitusjon umoralsk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

:skratte: stikkordet her er deg. Det den vestlige delen av verden finner umoralskt er ikke det du mener. Store deler vil kanskje være enige med deg i at prostitusjon er umoralskt, men det er og dem som mener dette ikke er umoralskt når den som er prostituert har valgt dette av fri vilje.

Prøver du å påstå at store deler av den vestlige verden ser på prostitusjon som helt ok? Det er i tilfelle ikke sant.

Prostitusjon er ikke ansett som tekkelig oppførsel i den vestlige verden.

Er jo mer umoralsk å gjøre det frivillig. Den som ikke gjør det frivillig kan jo ikke noe for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anuket

Jeg snakker jo så klart om det JEG ser som umoral. Dessuten er det ikke såå individuuelt. Et samfunn og en kultur har ofte uskrevne regler for hva som er moralsk og umoralsk. Og i Norge er prostitusjon umoralsk..

Ja det forstår jeg, tro det eller ei. Hva jeg oppfatter som umoralskt er ulikt dine meninger. Men prostitusjon har her i landet vært forvundet med menneskehandel, tvang, narkotika etc. Det var ikke for så lenge siden at man ble sjokkert over at mange unge jenter valgte å ha sex for penger fordi de trengte penger til sminke, mobil, klær etc. Så vidt jeg husker så handlet ikke det om det var umoralskt, problemet var at ingen kunne forstå hvorfor noen frivillig valgte prostitusjon.

Umoral var det ingen som ropte. Og selv nå, blir man sjokkert fordi man hører om "norske" jenter som prostituerer seg og lever vanlige liv ved siden av. Umoralsk har jeg ikke hørt i noen av debattene - og det er vel kanskej fordi man innser at man velger selv hvor man vil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke på prostituerte som umoralske, men kan sikkert tenke at de har tatt noen feil valg som jeg ikke ville valgt. Men det er ikke det samme som å moralisere, det er bare å slå fast at vi er forskjellige. Men du verden, jeg ville nok prøvd å snakke en ungdom til rette etter beste evne hvis hun tok penger for seksuelle tjenester.

Jeg ser heller ikke ned på kunder selv om jeg mener de er er i en sfære de ikke vet om det er frivillig eller traficing, de er sikkert like forskjellige som folk flest men temmelig naiv verdensbeskuelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...