Gå til innhold

Hvorfor er FRIVILLIG prostitusjon dårlig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest BettyBoop28

Det er DU som trekker likhetstegn mellom gateprostitusjon og frivillig prostitusjon. Det er visst ikke bare menn som er dumme på det området gitt.. :lete:

Å HERREGUD det er ikke det jeg gjør!!!

Du misforstår meg med vilje.

Det jeg mener er at de som gjør det frivillig framstiller prostitusjon som greit, dermed vil folk se på prostitusjon som et normalt og ok yrke. Og kanskje noen til og med vil påstå at det bare er tull at noen blir tvunget til dette og at faktisk alle gjør dette frivillig.

Noen vil kanskje til og med si at det bare er onde rykter som sier at kvinner blir tvunget til prostitusjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Blondie65

Jeg ser ikke ned på folk som velger å selge seg selv helt frivillig. Det er deres valg.

MEN jeg ser ned på folk som ikke betaler skatt. Det er uærlig og urettferdig at enkelte sniker seg unna med det. Her betaler vi skatt slik at vi kan få de godene vi har her i Norge, og så er det enkelte som nyter disse godene uten å gi noe tilbake til samfunnet. :snurt:

Ingen som selger sex får lov å betale skatt av det. Sex er rett og slett ikke regnet som skattbar inntekt. Jeg synes derfor det blir feil å se ned på noen fordi de ikke betaler skatt av prostitusjonsinntekten sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å HERREGUD det er ikke det jeg gjør!!!

Du misforstår meg med vilje.

Det jeg mener er at de som gjør det frivillig framstiller prostitusjon som greit, dermed vil folk se på prostitusjon som et normalt og ok yrke. Og kanskje noen til og med vil påstå at det bare er tull at noen blir tvunget til dette og at faktisk alle gjør dette frivillig.

Noen vil kanskje til og med si at det bare er onde rykter som sier at kvinner blir tvunget til prostitusjon.

Tror du virkelig at folk er så lite opplyste og naive?

Endret av Guriane
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Tror du virkelig at folk er så lite opplyste og naive?

Ja. Jeg har snakket med gutter som faktisk er så uopplyste og naive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Ja. Jeg har snakket med gutter som faktisk er så uopplyste og naive.

Så fordi at noen gutter verken leser aviser (har vært mengder av saker politiet har rullet opp med kidnappede jenter og massasjeinstitutt/bordeller der massørene har vært tvunget til å gi spesialbehandling (les sex) på kundens forlangende de siste årene) eller er generelt opplyste så skal alle som selger sex frivillig dømmes som onde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Så fordi at noen gutter verken leser aviser (har vært mengder av saker politiet har rullet opp med kidnappede jenter og massasjeinstitutt/bordeller der massørene har vært tvunget til å gi spesialbehandling (les sex) på kundens forlangende de siste årene) eller er generelt opplyste så skal alle som selger sex frivillig dømmes som onde?

Tror du det kun er de smarte og opplyste som kjøper horer? Og fortsatt forstår du ikke hvor jeg vil hen.

Endret av BettyBoop28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja. Jeg har snakket med gutter som faktisk er så uopplyste og naive.

Hvorfor sa du ikke det med en gang. :rope: Stans all frivillig prostitusjon. Betty har snakka med et par uopplyste gutter!

Tror du det kun er de smarte og opplyste som kjøper horer? Og fortsatt forstår du ikke hvor jeg vil hen.

Hvor er det egentlig du vil hen? :popcorn:

Endret av Guriane
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Tror du det kun er de smarte og opplyste som kjøper horer? Og fortsatt forstår du ikke hvor jeg vil hen.

Du hevder at enkelte gutter ikke forstår at ikke alle er frivillig prostituert. Det var det jeg svarte på.

Hvis du ikke klarer å gjøre deg forstått må du forklare / ordlegge deg bedre. Jeg er lutter øre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Hvorfor sa du ikke det med en gang. :rope: Stans all frivillig prostitusjon. Betty har snakka med et par naive gutter!

Hvor er det egentlig du vil hen? :popcorn:

Jeg sier ikke at prostituerte er onde, jeg sier at prostitusjon er et yrke som har undertrykket kvinner i mange mange år og som bør bekjempes. Og om folk begynner å velge dette frivillig, så belyser de problemet på feil måte. Det gjør det ok å bruke kroppen (kroppen som skal være ethvert menneskes tempel) som en billig salgsvare.

Ja jeg har snakket med et par naive gutter, men det er jo ingen grunn til at det ikke skal finnes fler.

Jeg må bare legge til en ting til. jeg er overbevist om at de frivillig prostituerte er med på å bidra til tankegangen om at jenter bare er et objekt menn bare kan ta for seg av. At de bidrar til at det er så mange som voldtar fordi de tror de har "lov".

Endret av BettyBoop28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er av den tro at antall voldtekter hadde gått ned dersom det ble lovlig å kjøpe seksuelle tjenester.

Slik det er nå så er både kjøp av seksuelle tjenester og voldtekt ulovlig. Så da kan man jo like gjerne voldta ei jente som å betale ei jente for å gjøre det frivillig, når man likevel risikerer straff.

Alle får ikke sex på "normale" måter, og den neste muligheten er å ty til ulovligheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier ikke at prostituerte er onde, jeg sier at prostitusjon er et yrke som har undertrykket kvinner i mange mange år og som bør bekjempes. Og om folk begynner å velge dette frivillig, så belyser de problemet på feil måte. Det gjør det ok å bruke kroppen (kroppen som skal være ethvert menneskes tempel) som en billig salgsvare.

Ja jeg har snakket med et par naive gutter, men det er jo ingen grunn til at det ikke skal finnes fler.

Grunnen til at det undertrykker har mye med sånne som deg å gjøre.

Jeg synes folk skal få gjøre som de vil med sin kropp. Så lenge det er frivillig finnes det absolutt ikke noe undertrykkende med det.

Når dét er sagt synes jeg det pussig at de som er i mot frivillig prostitusjon gjerne er de samme som har hatt både 20 og 30 ONS, og synes det er helt ok. Hva skjedde med at kroppen er ethvert menneskes tempel? :popcorn:

Og hvis vi skal snakke billig, så er det vel strengt tatt billigere å gi seg hen til 40 fremmede gratis, enn å ta seg betalt for det.. :vetikke:

Endret av Guriane
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Jeg er av den tro at antall voldtekter hadde gått ned dersom det ble lovlig å kjøpe seksuelle tjenester.

Slik det er nå så er både kjøp av seksuelle tjenester og voldtekt ulovlig. Så da kan man jo like gjerne voldta ei jente som å betale ei jente for å gjøre det frivillig, når man likevel risikerer straff.

Alle får ikke sex på "normale" måter, og den neste muligheten er å ty til ulovligheter.

De fleste kan få sex på normal måte.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Grunnen til at det undertrykker har mye med sånne som deg å gjøre.

Jeg synes folk skal få gjøre som de vil med sin kropp. Så lenge det er frivillig finnes det absolutt ikke noe undertrykkende med det.

Når dét er sagt synes jeg det pussig at de som er i mot frivillig prostitusjon gjerne er de samme som har hatt både 20 og 30 ONS, og synes det er helt ok. Hva skjedde med at kroppen er ethvert menneskes tempel? :popcorn:

Om jeg har ons så gjør jeg det av rene egoistiske grunner, for min egen nytelse. Selger man sex er man forplikta til å gi kunden nytelse selv om man kanskje ikke oppnår det selv. Jeg er så dritlei av at dere sammenligner prostitusjon med ons. DET ER IKKE DET SAMME!!!!!!!!

Det er undertrykkende når menn gir penger for sex. Det er undertrykkende å behandle en person som en vare selv om hun har valgt å være en vare.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blondie65

Om jeg har ons så gjør jeg det av rene egoistiske grunner, for min egen nytelse. Selger man sex er man forplikta til å gi kunden nytelse selv om man kanskje ikke oppnår det selv. Jeg er så dritlei av at dere sammenligner prostitusjon med ons. DET ER IKKE DET SAMME!!!!!!!!

Så alle ONS i fylla er et rent nytelsesfenomen? Det er ikke min erfaring gitt.

Det er undertrykkende når menn gir penger for sex. Det er undertrykkende å behandle en person som en vare selv om hun har valgt å være en vare.

Nå er ikke jeg tilhenger av prostitusjon på noe som helst vis, og ikke tror jeg på den såkalte frivilligheten heller. Hvis vi nå likevel tar utgangspunkt i at det er frivillig, et fritt valg blant flere mulige, kan de da være undertrykt? For å være undertrykt må det ikke være en viss form for tvang og sanksjoner inkludert i det? Altså som i dersom du ikke gjør A hender B?

Det er den luksusprostituerte selv som velger å forsatt selge sex. Når en tar betalt for en vare må en også forventes å kunne levere denne varen eller gi kundene pengene tilbake. Skal man blande sammen varelevering med undertrykkelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste kan få sex på normal måte.

Jeg sa "ikke alle" og du sier "de fleste". Det er altså de som ikke faller innenfor de to kategoriene jeg snakker om. De som av ulik årsak ikke på "naturlig" måte finner noen å ha sex med.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg har ons så gjør jeg det av rene egoistiske grunner, for min egen nytelse. Selger man sex er man forplikta til å gi kunden nytelse selv om man kanskje ikke oppnår det selv. Jeg er så dritlei av at dere sammenligner prostitusjon med ons. DET ER IKKE DET SAMME!!!!!!!!

Det er undertrykkende når menn gir penger for sex. Det er undertrykkende å behandle en person som en vare selv om hun har valgt å være en vare.

Det er ikke sikkert man oppnår nytelse om man har ONS heller. Og forpliktelser er det jo i alle type jobber.

Jeg synes det virker dobbeltmoralsk å komme med pekefingeren når man kanskje i praksis har gjort det samme selv, bare uten at man fikk en tusenlapp etterpå.

Hvorfor er det undertrykkende når hun vil det selv?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest BettyBoop28

Det er ikke sikkert man oppnår nytelse om man har ONS heller. Og forpliktelser er det jo i alle type jobber.

Jeg synes det virker dobbeltmoralsk å komme med pekefingeren når man kanskje i praksis har gjort det samme selv, bare uten at man fikk en tusenlapp etterpå.

Hvorfor er det undertrykkende når hun vil det selv?

Men sex skal ikke være en plikt!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men sex skal ikke være en plikt!!!

Jeg prøver igjen. Hvorfor er det undertrykkende når hun gjør det av fri vilje?

Endret av Guriane
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Jeg prøver igjen. Hvorfor er det undertrykkende når hun gjør det av fri vilje?

Fordi de velger å tråkke seg selv ned i gjørma. Man velger å framstille seg selv som et kjøttstykke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men sex skal ikke være en plikt!!!

Vi snakker jo om frivillig prostitusjon her. Da er det ikke noe tyngre med plikt her enn i en hvilken som helst annen jobb der man er forpliktet til å levere. For eksempel en frisør som er forpliktet til å levere hårfrisyre som avtalt og betalt for.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...