Gå til innhold

Lille overaskelsen er på utsiden <3

Teriyaki

Anbefalte innlegg

Først og fremst; :klemmer: Ventet egentlig bare på et sånt innlegg fra deg, for jeg har lagt merke til at du ikke har skrevet noe særlig om kjærlighet for gutten. Men du må huske på at for veldig mange, så kan det ta lang tid før morkjærligheten kommer. Har lest mye om det, og det er faktisk flere som ikke opplever den før året. Alt er uansett normalt.

Jeg tror mangel på god søvn har gjort deg litt deprimert. Som også er helt normalt. Jeg fungerer ihvertfall ikke godt uten søvn.

Men jeg tror at når du først opplever morkjærligheten, så vet du det. Sånn er det ihvertfall for meg. Jeg elsker jenta mi så inderlig mye. Kan ikke beskrive følelsen, for jeg har aldri opplevd sånn kjærlighet før.

Uansett; Ikke stress med det. Det viktigste er at du er der for han og gjør det beste du kan gjøre. For som du skriver så bryr du deg helt klart om han.

Veldig bra skrevet forresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:troest:

Det er ikke noe rart at du tenker sånn. Du er sliten og har søvnmangel, jeg tror ikke det er følelsene dine det er noe galt med. Når jeg er sliten og snuppa ikke vil sove, så står jeg ikke akkurat der og bobler over av morskjærlighet jeg heller. Jeg tror det kommer til å gå bedre når søvnen til O faller mer på plass, og du blir mer uthvilt, men det er uansett lurt å snakke med noen om hvordan du har det. Det kan være godt å bare få det ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er overbevist om at du elsker sønnen din noe helt grenseløst og jeg synes det høres ut som morskjærlighet det du skriver :) men at kanskje alt rundt akkurat nå, som søvnmangel og krangling, dominerer følelsene dine - slik at du blir usikker på hvor den har blitt av, selv om den ligger der trygt og godt i bunnen av hjertet ditt...? :sjenert:

Hos meg skjedde det noe veldig merkelig da gutten var 6-7 uker. Jeg har jo vært veldig glad i han fra første stund, men da ble jeg plutselig helt "fra vettet" glad i han - sånn nesten panisk. Fikk helt panikk av å tenke på å f.eks miste han, fikk følelsen av at han er hele livet for meg. Og nå kommer jeg til poenget: dette skjedde samtidig med at søvnmangelen begynte å løsne. Frem til da hadde søvnmangelen min kvalt det meste av lykken. Jeg gledet meg til ungen sovnet og tenkte "åneeei..." når han våknet og tok meg selv i å nesten være irritert for at han ikke ville sove når jeg desperat følte at jeg MÅTTE sove.

Jeg både mener og tror jeg har hatt morskjærlighet fra første stund, men jeg klarte ikke å føle den på samme viset som jeg gjør nå, fordi det meste jeg så under disse ukene med underskudd på søvn var problemer og slit. Jeg er fortsatt dødstrøtt når han våkner om natta for mat, men nå som jeg er bedre uthvilt, klarer jeg å ta han opp med et smil om munnen og faktisk føle på denne berømte morskjæligheten når jeg gir dette nydelige vesenet maten han ber om - istedet for å føle det som et slit.

Jeg kan ikke så mye om symptomer på depresjon og slikt..men jeg håper du har noen å snakke med, før ting evt blir for ille. Og husk - dette varer ikke for evig ----> Tvihold på lyset i enden av tunellen!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signerer de andre som har skrevet her. Det er helt tydelig at du elsker gutten din. Det er helt normalt at man føler det slik når man sliter slik med søvnen som du gjør. Jeg merker selv når O styrer som verst på natten at jeg må konsentrere meg for å ikke bli sint på han. Akkurat der og da kommer ikke morskjærligheten så godt frem. Jeg håper virkelig at det her med nattesøvnen løsner snart for det går både på psyken og på helsa løs når man mangler søvn :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gode ord jenter! Jeg er ikke hjemme, så har kun mobil, men skal svare bedre senere :klemmer: men jeg tror og håper dere har rett. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heihei!

Har egentlig ikke så mye å kommentere..Jeg er enig og tror dere har rett, i det dere har sagt. :) Var vedig godt å lese alt dere skrev, og dere er så gode som tok dere tid! :klemmer:

__

Men for å være littp positiv:

O stod oppk vart på sju i dag! :hoppe: La seg halv syv, så det er 12 timer!! ;) Våken tre ganger i løpet av natten.

Så jeg er uthvilt, for jeg la meg klokken åtte i går :fnise:

Nå ligger O på gulvet under babygymmen, men ikke helt der jeg la han ned. Han har begynt å rotere seg selv med klokken, så hodet ligger på ca. samme plass, men kroppen ligger på nesten kvart på, i stedet for kvart over :fnise:

I dag skal vi kanskje på isfiske. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

:fnise: Det er alltids artig når de ligger helt annerledes enn da du la dem der. :jepp: C er omtrent aldri i bunnen av senga om vi la henne der, etter en stund. Hun var helt ved toppen og lekte med en av lekene sine. Det, og hun roterer rundt som ei klokke. Nå er det også morsomt med å forflytte seg baklengs og forlengs.

Håper du forresten har det bra. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Det er alltids artig når de ligger helt annerledes enn da du la dem der. :jepp: C er omtrent aldri i bunnen av senga om vi la henne der, etter en stund. Hun var helt ved toppen og lekte med en av lekene sine. Det, og hun roterer rundt som ei klokke. Nå er det også morsomt med å forflytte seg baklengs og forlengs.

Håper du forresten har det bra. :klemmer:

Hehe, ja denne utviklingen går jo så fort, at man rekker jo ikke å følge med. :)

__

Hehe, jeg ble altså stolt når det kom et brev i posten som var merket med O sitt navn.. :fnise:

Nå er det akkurat to uker til dåpen! Grugleder meg. Dvs. gleder meg til selve dagen, men to-tre dager i forveien blir bare stress.. :gjeiper: Må jo bestemme meg for hvilken kake jeg skal lage. Har aldri laget runde festkaker før, vet ikke en gang hvoradn man bruker sånne kake-former, for å få disse runde kakene.. :ler:

Hittil er mitt antrekk klart, dressen til kjæresten er sendt til rens, O har fått seg en heldress til etter dåpen, dåpskjolen henger klar, lokalet er bestilt, rundstykkene er bakt og vi har en liste over all annen mat som skal lages, og hvem som skal lage. :)

Blir et utrolig bra koldtbord :nigo:

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha dåp 22.april, og kjenner jeg er stresset allerede :fnise: Nå er kirka, lokalet og dåpskjolen i box - men det stresser meg å tenke på 2-3 dager før :gjeiper: Ikke vet vi hva vi skal ha til mat heller enda her....... :sjenert:

Tenkte forøvrig jeg skulle prøve meg som kakekunstner (med muffins med smørkrem i backup, tilfelle det blir fiasko :fnise: ), å lage gulrotkake med mm-trekk og pynte med søte kaniner og gulrøtter i mm-fondant, samt skrive guttens navn og dato på kaka :jepp: (regner med jeg har tatt meg vann over hodet og får mer enn nok med å forberede resten av dåpen dagen før, men...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, det er så koselig med barnedåp :) Deilig når man kommer til kirka og det er for sent å gjøre noe mer! Og så koldtbord, da... :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha dåp 22.april, og kjenner jeg er stresset allerede :fnise: Nå er kirka, lokalet og dåpskjolen i box - men det stresser meg å tenke på 2-3 dager før :gjeiper: Ikke vet vi hva vi skal ha til mat heller enda her....... :sjenert:

Tenkte forøvrig jeg skulle prøve meg som kakekunstner (med muffins med smørkrem i backup, tilfelle det blir fiasko :fnise: ), å lage gulrotkake med mm-trekk og pynte med søte kaniner og gulrøtter i mm-fondant, samt skrive guttens navn og dato på kaka :jepp: (regner med jeg har tatt meg vann over hodet og får mer enn nok med å forberede resten av dåpen dagen før, men...)

Høres vanskelig ut! :jepp: I alle fall om du er like grønn på kaker som meg. :fnise: Jeg kan sånne enkle kaker, men ikke noe mer. :fnise: Men tror jeg har funnet kake jeg skal bake nå. Det blri en rund, mørk sjokoladekake med marshmellows inni :jepp:

Nå har jeg akkurat satt hjemmelagd pizza i ovnen, men før vi skal spise, så satser vi på litt :sengekos:

Det er VIRKELIG på tide! :sjenert: Vi har veldig sjeldent sex for tiden. Søvnunderskudd, amming + hormonprevensjon gjør ikke akkurat underverker for libidoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, det er så koselig med barnedåp :) Deilig når man kommer til kirka og det er for sent å gjøre noe mer! Og så koldtbord, da... :sikle:

Ja jeg gledr meg sånn! Og O kommer til å bli råkjekk i lang dåpskjole med blonder og dyp kongeblå silkebånd :jepp: Eller..Kanskje ikke kjekk, men søt. Kjekk blir han i dressen han skal ha etterpå. :gjeiper:

Så deilig at han sov så lenge :) Det fortjener du! :jepp:

Det var utrolig deilig. Trodde jo løpet vr kjørt da jeg måtte skifte bæsjebleie ti på halv fem, men kvart på fem la jeg han i senga si, og da sovnet han etter en liten stund, og sov dermed to timer til. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra natt i natt også!

La seg 18:30

Spiste klokken 22:00, 00:30 og 03:30

Våknet klokken fem, trodde løpet var kjørt. Men etter en kort sup ed pupp, sovnet han igjen til klokken seks. Lå så og småplundret/slappet av i sengen til litt før syv.

Klokken kvart over syv måtte vi kjøre til byen da, også sovnet han og sov til halv ni. :)

I dag skal vi på babysvømming. Blir første gangen, så er spent på hvordan det går. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal de ha dåp 18. mars? Det skal vi :jepp: Skal ha koldtbord, og får heldigvis mykje hjelp med mamma (ho er ekspert på arrangering av dåp, så mange søsken som vi er :fnise: ). Tenkte eg skal lage muffins, mamma skal få lage dåpskaka, ho er skikkeleg flink til å lage kaker :)

Blir stress, men også veldig kjekt! :)

Så bra at du har fått nokon gode netter no, det gjer underverker :) (Eg må innrømme at det var deilig å vere heime hos mamma og pappa ei natt, uten snorkinga til mannen min.. :sjenert: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal de ha dåp 18. mars? Det skal vi :jepp: Skal ha koldtbord, og får heldigvis mykje hjelp med mamma (ho er ekspert på arrangering av dåp, så mange søsken som vi er :fnise: ). Tenkte eg skal lage muffins, mamma skal få lage dåpskaka, ho er skikkeleg flink til å lage kaker :)

Blir stress, men også veldig kjekt! :)

Så bra at du har fått nokon gode netter no, det gjer underverker :) (Eg må innrømme at det var deilig å vere heime hos mamma og pappa ei natt, uten snorkinga til mannen min.. :sjenert: )

Ja det skal vi! :jepp: Ikke lenge til! :hakeslepp:

Dette er det vi skal lage til koldtbordet:

* Eggerøre

* røykalaks

* roastbeef

* kalkunbryst i skiver

* potetsalat, waldorf og en pastasalat

* ft med paparika, agurk og slikt

* litt reker

* fiskesuppe som varmrett

* rundstykker

Mulig det var mere, men kommer ikke på mer akkurat nå. Også blir det ca. seks kaker. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig! Viss begge gudstjenestene begynner kl 11, så står vi der framme og får gutane våre døpt ca på likt! :jepp:

Høyres ut som eit godt koldtbord, mykje likt det som vi skal ha :) Eg er veldig glad i koldtbord, for då kan eg gå og plukke det som eg liker (og der bruker å vere myyyykje eg liker, så eg blir alltid stappmett :fnise: ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig! Viss begge gudstjenestene begynner kl 11, så står vi der framme og får gutane våre døpt ca på likt! :jepp:

Høyres ut som eit godt koldtbord, mykje likt det som vi skal ha :) Eg er veldig glad i koldtbord, for då kan eg gå og plukke det som eg liker (og der bruker å vere myyyykje eg liker, så eg blir alltid stappmett :fnise: ).

Vår begynner også klokken elleve! :jepp: Så det blir jo ganske så likt, ja :jepp:

Jeg er også glad i koldtbord, spesielt når det er hjemmelaget :jepp:

Men gleder meg mest til kakene :fnise:

Bra at natten ble bra :) Kos dere masse på babysvømming! Skal faren være med også?

Ble ikke tid til babysvømming i dag! Men tenkte jeg og kjæresten kanskje kunne ta en tur i morgen. Da er det ikke babysvømming da, men varmebassenget er åpent, og jeg har jo "lært" meg alle disse grepene og øvelsene man kan ta sånn helt i begynnelsen, i og med at jeg var på babysvømming da jeg var gravid. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...