Gå til innhold

Å være i et åpent forhold


Tabris

Anbefalte innlegg

Jo, det er faktisk akkurat det livet er.

Er det ikke riktig så er det feil.

må være godt å ha det så enkelt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er jeg enig i. Og jeg tror at folk som lever i swingersforhold o.l., rett og slett har minimal kontakt med følelsene sine. Det er mer primitive drifter som styrer dem. Det kan umulig dreie seg om ekte følelser, når det er greit at partneren tar for seg av andre.

Her er jeg helt enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg påpekte bare det faktum at man gjør akkurat det samme i praksis i begge tilfellene.

Altså er den himmelvide forskjellen bare en følelse oppi hodet på hver enkelt.

Wow. Bare en følelse oppi hodet, ja. Det aller meste er jo det. Du kan jo kappe av beinet ditt også - smerte er bare en følelse oppi hodet ditt.

Jeg var ikke utro i noe kjærlighetsforhold.

Det var forsåvidt ikke hun heller etter eget utsagn. Det var visstnok ikke så mye kjærlighet igjen.

Men jeg unnskylder ingenting. Det var ikke noe sjakktrekk akkurat. Så langt jeg nå kan se.

Meningen var at det skulle bli til noe positivt, men i dette livet er det mennesket som spår og Gud som rår.

Ahhhhh, der kom det, vettu. Den klassiske unnskyldningen. Forholdet hennes var 'dødt'. Ingen følelser lengre. Og da er det såklart helt greit å knulle rundt på andre.

Om du noensinne får tak i en dame, får jeg ikke håpe at dere går gjennom en litt røff tid. For da vil det jo være helt i orden at hun knuller den kjekke nabomannen mens du er på jobb om dagen. Hun trenger tross alt ikke bry seg om deg, for sviket du føler er kun en følelse oppi hodet ditt.

Vet ikke helt om jeg skal :roll: eller :skratte:

Du er ikke sann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

at man gjør samme fysiske handlign er greit, men du ser vel at det er en stor forskell på om vedkommende lyver eller ikke?

Ofte kommer det aldri fram engang. Men det er jo selvfølgelig en livsløgn allikevel. Å gå bak ryggen på en godtroende og uvitende partner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellen mellom meg og deg steinar er at jeg kjører mitt eget spor, men jeg er mottagelig for andres meninger - jeg vurderer andres meninger og innlegg og tenker over dem FØR jeg gir min endelige mening. Nettopp fordi de kanskje har et synspunkt jeg ikke har tenkt på, derfor er jeg veldig nøye på å avvente med enkelte ting før jeg gir min endelige "dom". Du derimot, kjører på med din mening er den eneste sanne - og i tillegg er du "frekk" nok til å si at vi som mener noe annet, ikke er helt riktige.

Alle har egne preferanser og det har jeg understreket før.Du tar derimot feil når du sier at det ikke kan gjøres noe med egne preferanser, man kan få nye preferanser, moderate meninger, andre holdninger av debatter - men det er kun hvis du faktisk er åpen for å lytte til andre meninger og faktisk ta dem innover deg.

Jeg er glad jeg ikke er som deg, jeg hadde følt jeg hadde gått glipp av mange flotte mennesker på den måten. Og jeg har blitt utsatt for mye dømming selv pga. hudfarge, etnisitet etc - men det er en annen diskusjon.

Jeg er også mottagelig for andres meninger og synspunkter. Tro det eller ei.

Men det betyr ikke at jeg kommer til å endre min mening og mitt standpunkt bare av den grunn.

Jeg klarer som regel å tenke selv. Har sikkert noe med alderen å gjøre også. Ettersom årene går så har man bestemt seg for det meste egentlig.

Det er stort sett barn og ungdom som er mer påvirkelige. Ettersom de ikke har hatt tid til å danne seg meninger ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ofte kommer det aldri fram engang. Men det er jo selvfølgelig en livsløgn allikevel. Å gå bak ryggen på en godtroende og uvitende partner.

det er jo like galt selv om det aldri kommer fram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må du være så flåsete når du ikke kan forholde deg til det det blir spurt om

Det er bare sannheten. Det er ikke mye rart at det blir krig i denne verden. Overhodet ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anuket

Jeg er også mottagelig for andres meninger og synspunkter. Tro det eller ei.

Men det betyr ikke at jeg kommer til å endre min mening og mitt standpunkt bare av den grunn.

Jeg klarer som regel å tenke selv. Har sikkert noe med alderen å gjøre også. Ettersom årene går så har man bestemt seg for det meste egentlig.

Det er stort sett barn og ungdom som er mer påvirkelige. Ettersom de ikke har hatt tid til å danne seg meninger ennå.

Sånn som du har skrevet her virker det slettes ikke slik. Og det er vel i grunn måten du ordlegger deg på. Jeg klarer utmerket å tenke selv - mener du at fordi jeg ikke er enig i ditt utsagn om mennesker i åpne forhold så kan jeg ikke tenke selv? Er det fordi du er eldre enn meg at du vet best?

Jeg vil nå si at man modnes med alderen, jeg har klarere meninger nå som 22 åring enn det jeg hadde som 18 åring. Noen ting vil endres etter hvert som man blir mer voksen og opplever verden.

Dessuten vil jeg og argumentere at alderen ikke alltid har noe å si på hvor sterke meninger man har, det er tross alt hva man har opplevd gjennom livet til da som hjelper deg å finne egne meninger.

Jeg vet jeg har mye igjen å oppleve, det betyr imidlertidig ikke at mine meninger er mindre verdt enn dine fordi jeg i dine øyne er en "ungdom" som ikke har levd like lenge som deg.

Ut i fra det jeg har fått fra dine kommentarer, virker det flere ganger som om du selv er umoden og ikke kan mye til tross for at du kanskje er eldre enn meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig lett livet må være for deg da! Jeg har mange gråsoner i mitt liv, nettopp fordi det er mange uventede situasjoner jeg ikke kan forutse, og mange ting har jeg ikke en mening om før jeg står midt oppi situasjonen.

Hvem har sagt noe om at det er lett?

Livet blir ikke noe lettere av å vite hva som er rett og ikke minst alt som er feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er jo like galt selv om det aldri kommer fram.

Ja. Men da blir det tydeligvis betydelig lettere å bare fortrenge det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare sannheten. Det er ikke mye rart at det blir krig i denne verden. Overhodet ikke!

Jeg har en blå oppvaskbørste.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anuket

Hvem har sagt noe om at det er lett?

Livet blir ikke noe lettere av å vite hva som er rett og ikke minst alt som er feil.

Du skrev; Er det ikke riktig så er det feil.

I utgangspunktet burde det meste være lett for deg da? I og med at du allerede har satt ned hvilke spilleregler som gjelder for deg og ditt liv? Er det ikke riktig så er det feil - det gir inntrykk av at uansett hva du møter på din vei, så tar du beslutningen din ut ifra det, ingen gråsoner å forholde seg til, ingenting annet enn rett og galt - dermed blir jo valget lettere enn hvis du har gråsoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jeg helt enig.

Jeg også. Det dreier seg nok om egoet og sterke dyriske drifter først og fremst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan ikke debattere, Steinar. Ikke i det hele tatt. Det er helt umulig å argumentere med deg, fordi du kverulerer alt bort med flåseri eller selvfølgeligheter når det passer. Du er en mester i å unnvike og snakke deg bort på den gangen, og flere ganger står ikke svarene dine i forhold til spørsmålene i det hele tatt.

På samme måte er du også ekstremt arrogant, påståelig, usympatisk og frekk. Får du dette påpekt reagerer du med å enten være enda mer provoserende, eventuelt å gå tilbake til din beste teknikk: flåseri eller plattheter. Jeg skal ikke spekulere i hvorfor du er så ekstrem på dette, men jeg har et par "teorier".

Du sier du er rasjonell og logisk, men denne måten å debattere på er ikke rasjonell og logisk i det hele tatt. Det vitner bare om en person som er en kraftig kverulant, og som er villig til å gå til ekstreme hopp og krumspring for å la være å innrømme feil i en debatt. Jeg ser ikke bort fra at dette er så innarbeidet over så mange år at det er halvveis ubevisst. Men slikt går ikke an å argumentere mot, for du har alltid et svar. Og det er ikke ment som et kompliment - for svaret du alltid har er ikke et godt argument, det er ofte et krumspring så pinlig at alle utenom deg ser gjennom det.

Jeg leser fortsatt i noen av trådene dine, men pga det jeg har nevnt i denne posten kommer jeg ikke til å svare deg lenger.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er stort sett barn og ungdom som er mer påvirkelige. Ettersom de ikke har hatt tid til å danne seg meninger ennå.

Og damer nordpå. De endrer gjerne personlighet når man strammer til skrustikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow. Bare en følelse oppi hodet, ja. Det aller meste er jo det. Du kan jo kappe av beinet ditt også - smerte er bare en følelse oppi hodet ditt.

Sa jeg noe om at det var en ubetydelig følelse?

Ahhhhh, der kom det, vettu. Den klassiske unnskyldningen. Forholdet hennes var 'dødt'. Ingen følelser lengre. Og da er det såklart helt greit å knulle rundt på andre.

Om du noensinne får tak i en dame, får jeg ikke håpe at dere går gjennom en litt røff tid. For da vil det jo være helt i orden at hun knuller den kjekke nabomannen mens du er på jobb om dagen. Hun trenger tross alt ikke bry seg om deg, for sviket du føler er kun en følelse oppi hodet ditt.

Vet ikke helt om jeg skal :roll: eller :skratte:

Du er ikke sann.

Ja, det er klassiske greier. Sant det. Utallige tilfeller av dette oppi gjennom verdenshistorien sikkert. Mennesket er seg likt.

Og var hun utro så kunne jo ikke jeg gjort noe med det. Annet enn å formane henne på forhånd om konsekvensene av å gjøre det. Det er aldri feil å vite hvilken pris man må betale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du skrev; Er det ikke riktig så er det feil.

I utgangspunktet burde det meste være lett for deg da? I og med at du allerede har satt ned hvilke spilleregler som gjelder for deg og ditt liv? Er det ikke riktig så er det feil - det gir inntrykk av at uansett hva du møter på din vei, så tar du beslutningen din ut ifra det, ingen gråsoner å forholde seg til, ingenting annet enn rett og galt - dermed blir jo valget lettere enn hvis du har gråsoner.

Jeg er ikke helt sikker på at du har rett i dette. Jeg sitter i hvert fall med et inntrykk av at det ikke er så mye som er riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og damer nordpå. De endrer gjerne personlighet når man strammer til skrustikken.

Tja, det gjenstår fortsatt å se. Kan jo se på det som et vitenskapelig eksperiment i mangel av noe bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KateW

Og hva er så denne himmelvide forskjellen egentlig mener du?

I praksis gjør man faktisk akkurat det samme.

Er du helt innesnødd???????

I et åpent forhold har man åpnet forholdet sitt for å ha sex med andre enn partner fordi det er noe en begge tenner på. Når en er utro, puler man en annen ved å juge og bedra og gå bak ryggen på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anuket

Jeg er ikke helt sikker på at du har rett i dette. Jeg sitter i hvert fall med et inntrykk av at det ikke er så mye som er riktig.

Det er ikke meningen at jeg skal ha rett heller, jeg prøver bare å vise et poeng, men tror kanskje jeg ikke klarte det :fnise:

I og med at Steinar er så bastant på at alt er enten riktig og galt - burde det i teorien være lettere å ta et valg, i realiteten kan det vise seg å være vanskeligere enn hvis man har gråsoner. Noe kan være litt riktig og samtidig litt galt, men vil man ha muligheten for å komme til dette valget hvis man kun operer med alternativene sort - hvitt, rett - galt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...