Gå til innhold

Å være i et åpent forhold


Tabris

Anbefalte innlegg

Og der behandler du meg som om jeg var uvitende i forhold til deg.Noe jeg kanskje er siden jeg er såå mye yngre enn deg, men jeg er ikke helt uvitende - du vet tross alt lite om hva jeg har opplevd, hvilke meninger jeg har utenom dette temaet (hvor jeg er veldig uenig med deg). Ja noen gråsoner kommer til å forsvinne, mens andre vil forbli. Jeg mener faktisk at det ikke er negativt å endre meninger - kan du tenke deg hvorfor? Jo fordi da har man fått innspill, som har satt i gang en tankerekke, som endrer din oppfatning. Jeg tror ikke at jeg kommer til å slutte å endre meninger når jeg blir eldre - da kommer jeg mest sansynlig til å ende opp som en sur bitter dame, som mener hun vet best. Å endre meninger etter å ha hatt diskusjoner rundt emner, viser bare at man ha fått en ny forståelse av saker, at man har tatt det innover seg, og at man evner å innse at man tar feil, og at man kan endre mening. Det er aldri for sent å endre meninger Steinar - og det er kanskje problemet ditt?

Å erkjenne at man har tatt feil, er en stor egenskap. Å endre en mening fordi man har innsett at man har tatt feil av mennesker, saker, etc. er ikke svakt. Og den evnen håper jeg at jeg beholder. Jeg vil bli formet, ikke sittende fast i en bestemt form resten av mitt liv.

EDIT: Må bare legge til at jeg liker gråsoner, jeg liker å definere mine egne grenser. Jeg liker å måtte tenke selv og finne ut hvorfor jeg mener ditt og datt - gråsoner er ikke dumt det.

Jeg hadde sikkert mange gråsoner tidligere i livet jeg også.

Det er bare det at nå har jeg glemt de fleste av dem :ler:

Den mest fremtredende fortsatt eksisterende gråsonen er egentlig kvinnfolk :smoke: hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så da spør jeg igjen... hvordan kan du da forklare at du hjalp henne med å være utro? Om det skulle bli dere, og dere om 5 år gjennomgår en tøff tid hvor følelser og kommunikasjon ligger nede for telling... vil du ikke være bekymret for at hun kan gjøre det samme mot deg? Du vet jo at hun absolutt er i stand til det. Og du har jo selv sagt at livet ikke bare er rosa skyer, så du er tydeligvis forberedt på at det vil komme regnværsdager også.

The best predictor of future behaviour, is past behaviour. Ikke det at jeg blindt stoler på dette, men... det har kanskje en viss sannhet i seg?

Ja du, tenk om man var spåmann og kunne sett inn i fremtiden.

Men det kan man altså ikke. På godt og ondt.

Så da gjenstår det bare en måte å finne ut av det på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ingenting av dette er greit.

Verken utroskap eller et åpent forhold.

I mine øyne er det eneste parforholdet som har noen verdi det monogame der begge viser omtanke, respekterer og er glade i hverandre.

men par i åpne forhold viser også omtanke, de respekterer hverandre og er glad i herandre. kansje det egentlig er sånn at de som lever i åpne forhold elsker hverandre mer fordi de er mer åpne ovenfor hverandre og fordi de er ærlige, sannsynligheten for at en som er i et monogamt forhold har sex med en annen og så lyver om det må da være større enn sannsynligheten for at en som lever i et åpent forhold gjør det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du har gjort det ene, og fordømmer de andre, hva gir deg rett til det? Hva gir deg rett til å ansvarsfraskrive ditt bidrag til utroskap, og å fordømme folk som lever i åpne forhold?

Ytringsfriheten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men par i åpne forhold viser også omtanke, de respekterer hverandre og er glad i herandre. kansje det egentlig er sånn at de som lever i åpne forhold elsker hverandre mer fordi de er mer åpne ovenfor hverandre og fordi de er ærlige, sannsynligheten for at en som er i et monogamt forhold har sex med en annen og så lyver om det må da være større enn sannsynligheten for at en som lever i et åpent forhold gjør det?

Er det akseptert så er det jo ingen grunn til å lyve eller gå bak ryggen på den andre.

Men jeg ser ikke hvor det ble av kjærligheten i slike åpne forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det akseptert så er det jo ingen grunn til å lyve eller gå bak ryggen på den andre.

Men jeg ser ikke hvor det ble av kjærligheten i slike åpne forhold.

nei nettopp...

bare fordi du ikke ser det så betyr det jo ikke at den ikke er der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei nettopp...

bare fordi du ikke ser det så betyr det jo ikke at den ikke er der.

Men for meg vil den ikke være der.

Og da er forholdet verdiløst og meningsløst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men for meg vil den ikke være der.

Og da er forholdet verdiløst og meningsløst.

greit nok, men du skjønner vel at det kan være annerledes for andre? uten at det er noe i veien med de eller at de ikke elsker hverandre høyt nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men for meg vil den ikke være der.

Og da er forholdet verdiløst og meningsløst.

Hvis to mennesker elsker hverandre, men Steinar ikke ser det - er det da kjærlighet?

(filosoferende Fønix om natta)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Hvis to mennesker elsker hverandre, men Steinar ikke ser det - er det da kjærlighet?

(filosoferende Fønix om natta)

Nei, da er det en illusjon, en kimære.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fikira

Hvis to mennesker elsker hverandre, men Steinar ikke ser det - er det da kjærlighet?

(filosoferende Fønix om natta)

Jeg stjeler den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Passing by

Jeg er også mottagelig for andres meninger og synspunkter. Tro det eller ei.

Men det betyr ikke at jeg kommer til å endre min mening og mitt standpunkt bare av den grunn.

Jeg klarer som regel å tenke selv. Har sikkert noe med alderen å gjøre også. Ettersom årene går så har man bestemt seg for det meste egentlig.

Det er stort sett barn og ungdom som er mer påvirkelige. Ettersom de ikke har hatt tid til å danne seg meninger ennå.

Å tenke selv har ingenting med alder å gjøre, jeg er yngre enn deg men er likevel eldre enn Anuket og jeg tenker i samme retning som henne. At noen ser annerledes på ting enn deg betyr ikke at de ikke er istand til å tenke selv. Jeg lever ikke i åpne forhold, er monogam fordi det passer meg best. Hvis jeg kun skulle holdt meg til folk som er akkurat lik meg så tror jeg livet hadde blitt fattigere for jeg hadde gått glipp av mange hyggelige folk.

Jeg tror ikke du er mottakelig for andre meninger enn dine egne, synd men sant og det er nok av tråder og innlegg fra deg her inne som bekrefter det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Passing by

Vel, det er sikkert mye mulig at disse gråsonene dine blir visket ut med årene faktisk.

Som sagt, så bestemmer man seg gjerne for de fleste saker og ting ettersom årene går. Eller så blir de bestemt for en. Og da blir det jo i hovedsak sånn deretter.

Man blir moden og betydelig mer satt med årene. De fleste i hvert fall.

Inntil det skjer en eller annen livskrise. Som f.eks et samlivsbrudd. Da kan det jo skje litt endringer igjen i en periode.

Kanskje. Eller ikke.

Jeg har fortsatt mine gråsoner og det tror jeg vil fortsette livet gjennom. Det er forskjellig som jeg har funnet ut passer bedre for meg, som at jeg ikke ønsker en lederstilling likevel, det går på erfaring. Men det handler om hvordan jeg vil leve mitt liv, og i mitt liv er det rom for folk som lever annerledes enn meg. Og det tror jeg ikke endrer seg når jeg runder 40, det har ikke gjort det for andre jeg kjenner så det skulle være rart om jeg putselig endret meg og ble en konservativ og satt kjærring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Passing by

I mine øyne er det eneste parforholdet som har noen verdi det monogame er der begge viser omtanke, respekterer og er glade i hverandre.

Har rettet litt på setningen din, for omtanke, respekt og kjærlighet finnes også i åpne forhold. I tillegg har de blitt enige om at i deres forhold er det greit å ha sex med andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Passing by

Men for meg vil den ikke være der.

Og da er forholdet verdiløst og meningsløst.

Igjen.. du vet ikke hvordan andre par har det, du kan bare velge å leve i en type forhold som passer deg bedre. Du kan ikke si at det mangler kjærlighet i andres forhold fordi du ikke ser at det passer inn med kjærlighet der ut fra dine preferanser og premisser. Du setter ikke premissene for hvordan andres forhold skal være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anuket

Nei Steinar - du har bare bevist nok en gang at du er utrolig flink til å unngå å svare på det flere spør deg om direkte, du kommer i stedet med setninger som ikke svarer på noen verdens ting.

Modenhet kommer med alderen i følge deg, ser nå heller ut som om modenheten og klokheten har forbigått deg.

Jeg vet i hvertfall hvor jeg står, jeg dømmer ikke andre i et åpent forhold, jeg klarer fint å omgås dem uten å måtte mene at det er noe i veien med dem fordi jeg lever annerledes. Kom deg ut av KG og ta en skikkelig titt på ditt liv, du klarer ikke å se det vi andre ser når det kommer til det forholdet du har.

Og Passing by skrev det jeg tenkte, DU setter ikke premissene for andre forhold, DU bestemmer ingen verdens ting når det kommer til andre mennesker. Så DU burde lære deg respekt, toleranse, noe jeg og trodde kom med alderen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis to mennesker elsker hverandre, men Steinar ikke ser det - er det da kjærlighet?

(filosoferende Fønix om natta)

Ikke i mine øyne, nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å tenke selv har ingenting med alder å gjøre, jeg er yngre enn deg men er likevel eldre enn Anuket og jeg tenker i samme retning som henne. At noen ser annerledes på ting enn deg betyr ikke at de ikke er istand til å tenke selv. Jeg lever ikke i åpne forhold, er monogam fordi det passer meg best. Hvis jeg kun skulle holdt meg til folk som er akkurat lik meg så tror jeg livet hadde blitt fattigere for jeg hadde gått glipp av mange hyggelige folk.

Jeg tror ikke du er mottakelig for andre meninger enn dine egne, synd men sant og det er nok av tråder og innlegg fra deg her inne som bekrefter det.

Poenget er nok heller at ettersom årene går så trenger man ikke tenke så mye selv lenger, fordi man har allerede bestemt seg for en sak for lang tid tilbake.

Men jeg er faktisk fortsatt mottakelig for andre meninger enn mine egne. Det forutsetter imidlertid at jeg hører (leser) vettige og gode argumenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KateW

Ytringsfriheten?

Det du gjorde, Steinar, var å bidra til at to barn opplevde at de trygge rammene de hadde i en familie gikk til helvete. Du er den verste av de verste, ikke minst fordi du sitter på din høye hest og later som det var en grunn til at det er greit. I ettertid sitter du og fordømmer kvinnen, og alle andre og gjemmer deg under verdens tommeste floskel. Ytringsfriheten.

Nei du Steinar, en mann som deg er av verste sort. Mennesker i åpne forhold har respekt og kjærlighet. Du har ingenting. Ikke et forhold en gang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...