Gå til innhold

Pjusks lille familie

Pjusk

Anbefalte innlegg

Sååå herlig at du hørte hjertelyden til den lille tassen! :strix: Blir artig å høre om den lille tassen er en liten frøken eller en liten guttetass. :fnise:

Jaa, angrer ikke på at jeg kjøpte angelsounden nå :rodmer: Jeg føler meg så sikker på at det er en guttetass, jeg. Av og til skal jeg til å skrive "han" :fnise:

Jeg ble så gira jeg nå, at jeg har allerede sendt mail på finn.no og skal skaffe meg en angelsound! :D

Gled deg! Angrer ikke jeg i allefall :rodmer:

Åååh jeg vil å ha angelsound:) noen som vet om det er farlig å bruke det for ofte?

Jeg kan desverre ikke svare deg på om det er farlig, men jeg tenker alt med måte :) Har hørt flere som har blitt anbefalt å ikke bruke den mer enn 3 ganger i uken, og det høres jo ganske fornuftig ut egentlig. Men jeg vet ikke altså, men tror ikke det er skadelig om man bruker den med måte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

City Cross'en skal sjekkes nærmere! vi kommer nok til å løfte en del ut og inn av bil, og mannen har litt dårlig rygg, så sikkert en bonus med lett vogn! :jepp:

Så artig at du har hørt hjertelyd hjemme! :hoppe: Hørte det hos legen selv i dag, og kunne gjerne tenkt meg å høre det litt oftere, så en AngelSound hadde nok vært kjekk å ha likevel...:sjenert:

Prøvde å finne ut av om det var farlig med for hyppig bruk, men ble aldri ordentlig klok på det jeg heller - fant så mye forskjellig på nett :vetikke:

Tror du er fornuftig som skriver alt med måte - om man begrenser bruken både i hyppighet og i lengde, så bør det vel kanskje ikke være noen fare :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

City Cross er ei veldig fin vogn :jepp: Men måtte dere kjøpe med City Bag til den da? For det er vel ikke med på den vogna? Minuset med Edge Duo (og Simo kombi også) er jo at den er ganske tung. Så sånn sett hadde det helt klart vært greit med ei litt lettere vogn :jepp:

Har begynt å bli litt utålmodig allerede jeg :fnise: Jeg har alltid hatt fødselsangst, men nå gleder jeg meg bare til fødselen, for da vet jeg at det ikke er lenge igjen til jeg har h*n på utsiden. Men nå er det enda over 23 uker til termin da, så det er litt tidlig å bli utålmodig, synes jeg :fnise:

Jepp, kjøper med city bag da. :) Men det går bare fint det! ble vel i underkant, eller rundet 8000 totalt. :)

Hehe, skjønner hva du mener med å være utålmodig. :fnise: Skal sies at jeg var ikke så utålmodig da jeg var så langt som du er nå, men nå i det siste så har jeg begynt å bli svært utålmodig. Føler også det er litt tidig å bli utålmodig, 11 uker i forkant. :sjenert:

Forresten så har jeg angelsound. Jeg kjøpte den, og fikk den da jeg var 13 uker på vei. Hørte etter hjertelyden av og til fram til jeg da kjente første sparket i uke 17+3. Siden da kjente jeg jo liv hver dag, og hadde ikke behov for å høre om den lille var i live. Forutenom en gang da jeg ikke hadde kjent liv på nesten et døgn, da ble jeg litt bekymret, men dette var jo før man "skulle" kjenne liv hver dag. :sjenert: I alle fall..Nå ligger den bare og støver ned.. :fnise: Har ikke hatt noe behov for å høre hjertelyden når jeg har kjent spark, så.. :)

Men nå skal det sies at jeg er ikke av de som blir rørt av hjertelyden eller noe sånt. Da jeg hørte lyden for første gang, så tenkte jeg at "der er den, den lille lever", og smilte litt for meg selv. Men det var liksom ikke noe større enn som så. Hører jo om så mange som får tårer i øynene og blir helt i hundre, hehe. :) Så folk er forskjellige. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest - Dahlia -

Titter innom her jeg ;) Håper alt er bra med deg ! 16 uker GRATULERER!

Jeg har også vurdert og kjøpe angelsound ALLEREDE :fnise: Jeg er jo bare 8 uker jo ! kjekt og ha :fnise: kansje vente en stund til, man kan ikke bruke den så tidlig men greit pg ha til den tid kommer ! Kan tenke meg det er fantastisk og kunne høre hjertelyden til barnet ditt. Enkelte dager er det klart man vill være beskymret for at noe er galt gjennom hele svangerskape man må kjenne noe hele tiden! Utrolig godt og kunne vite at hjertet slår :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

:hoppe: for 17 uker! :danser:

:fnise: Vi får jo se snart, om babyen blottlegger skrittet til dere om det er ei frøken eller en gutt. Det blir en veldig spesiel dag, det kan jeg si deg. Vi så at det var ei frøken lett, rett og slett fordi hun lå med bena foran ansiktet. Da blottlegger man skrittet ganske lett. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: for 17 uker! :danser:

:fnise: Vi får jo se snart, om babyen blottlegger skrittet til dere om det er ei frøken eller en gutt. Det blir en veldig spesiel dag, det kan jeg si deg. Vi så at det var ei frøken lett, rett og slett fordi hun lå med bena foran ansiktet. Da blottlegger man skrittet ganske lett. :fnise:

Så heldig dere var! Vår lå på siden, og knep lårene sammen, gjorde alt mulig for at vi ikke skulle se... :kjefte: Men jordmor synes likevel at det så ut som en jente, og ga oss en 85% sannsynlighet, så da satser vi på det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

City Cross'en skal sjekkes nærmere! vi kommer nok til å løfte en del ut og inn av bil, og mannen har litt dårlig rygg, så sikkert en bonus med lett vogn!

Så artig at du har hørt hjertelyd hjemme! Hørte det hos legen selv i dag, og kunne gjerne tenkt meg å høre det litt oftere, så en AngelSound hadde nok vært kjekk å ha likevel...

Prøvde å finne ut av om det var farlig med for hyppig bruk, men ble aldri ordentlig klok på det jeg heller - fant så mye forskjellig på nett

Tror du er fornuftig som skriver alt med måte - om man begrenser bruken både i hyppighet og i lengde, så bør det vel kanskje ikke være noen fare

Ja, det var gøy å kunne finne hjertelyden sånn at samboeren også kunne høre den. Blir fort litt mer virkelig for han også da. Også var det selvfølgelig morsomt for meg også siden jeg heller ikke har hørt den tidligere. Men nå har jeg jo begynt å kjenne liv ganske ofte da, så jeg kjenner jo at det er noe der inne også :jepp:

Jeg bruker ikke angelsounden lenge i gangen, og begrenser hyppigheten, så jeg tror ikke bruken min skal være skadelig i allefall :)

Jepp, kjøper med city bag da. Men det går bare fint det! ble vel i underkant, eller rundet 8000 totalt.

Hehe, skjønner hva du mener med å være utålmodig. Skal sies at jeg var ikke så utålmodig da jeg var så langt som du er nå, men nå i det siste så har jeg begynt å bli svært utålmodig. Føler også det er litt tidig å bli utålmodig, 11 uker i forkant.

Forresten så har jeg angelsound. Jeg kjøpte den, og fikk den da jeg var 13 uker på vei. Hørte etter hjertelyden av og til fram til jeg da kjente første sparket i uke 17+3. Siden da kjente jeg jo liv hver dag, og hadde ikke behov for å høre om den lille var i live. Forutenom en gang da jeg ikke hadde kjent liv på nesten et døgn, da ble jeg litt bekymret, men dette var jo før man "skulle" kjenne liv hver dag. I alle fall..Nå ligger den bare og støver ned.. Har ikke hatt noe behov for å høre hjertelyden når jeg har kjent spark, så..

Men nå skal det sies at jeg er ikke av de som blir rørt av hjertelyden eller noe sånt. Da jeg hørte lyden for første gang, så tenkte jeg at "der er den, den lille lever", og smilte litt for meg selv. Men det var liksom ikke noe større enn som så. Hører jo om så mange som får tårer i øynene og blir helt i hundre, hehe. Så folk er forskjellige.

Er noe samme pris som å kjøpe noen av de vognene som er inkludert bag da, så da er det jo i grunn ikke så veldig dyrt :)

Jeg var ikke så utålmodig jeg heller, før jeg ei natt drømte at jeg hadde fått den lille krabaten på utsiden :rodmer: Etter det ble jeg litt utålmodig :fnise:

Når man kjenner liv hver dag blir nok angelsounden mindre brukt ja. Vet man jo at den lever så har man nok ikke like stort behov for å høre hjertelyden osv, selv om det alltid er koselig å høre hjertelyden likevel. Men den er jo grei å ha i tilfelle man skulle bli i tvil også :jepp:

Ja, folk er forskjellige. Satt ikke med tårer i øynene jeg heller, men synes det var litt morsomt, i og med at jeg ikke hadde hørt hjertelyden eller sett han/henne tidligere. Også var det litt morsomt at samboeren fikk høre den så det ble litt mer virkelig for han også :)

Titter innom her jeg. Håper alt er bra med deg ! 16 uker GRATULERER!

Jeg har også vurdert og kjøpe angelsound ALLEREDE. Jeg er jo bare 8 uker jo ! kjekt og ha. kansje vente en stund til, man kan ikke bruke den så tidlig men greit pg ha til den tid kommer ! Kan tenke meg det er fantastisk og kunne høre hjertelyden til barnet ditt. Enkelte dager er det klart man vill være beskymret for at noe er galt gjennom hele svangerskape man må kjenne noe hele tiden! Utrolig godt og kunne vite at hjertet slår

Hyggelig at du titter innom! :)

Alt er bra med meg, vet du. Litt kvalm innimellom, men stort sett er jeg i god form og alt er bra :) 16 uker ja, og 17 uker i dag! Tiden går fort.

Vurderte det tidlig jeg også, men tok tid før jeg faktisk gjorde det :fnise: Men hadde det ikke vært for at jeg fant en så billig så hadde jeg sannsynligvis ikke kjøpt den siden jeg allerede er 17 uker på vei og kjenner liv. Men jeg angrer ikke da, for det er jo som du sier at man noen dager vil være bekymret, og da er det greit å kunne høre at hjertet slår :)

for 17 uker!

Vi får jo se snart, om babyen blottlegger skrittet til dere om det er ei frøken eller en gutt. Det blir en veldig spesiel dag, det kan jeg si deg. Vi så at det var ei frøken lett, rett og slett fordi hun lå med bena foran ansiktet. Da blottlegger man skrittet ganske lett.

:hoppe: 17 uker! Synes ikke det er lenge siden jeg var hos legen jeg, og da var jeg i uke 13 :sjenert:

Ja, det blir spennende å se om h*n gledelig viser seg frem, eller om h*n er like sjenert som mamman sin :fnise: Jeg tror på at det blir en spesiell dag. Er ikke hver dag man får se babyen i magen heller.

Datra di viste seg gledelig frem hun da, skjønner jeg :fnise: men gøy at det var så lett å se da. Er vel ikke mye tvil om hva det blir da.

-

Måtte fjerne uttrykksikonene deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så heldig dere var! Vår lå på siden, og knep lårene sammen, gjorde alt mulig for at vi ikke skulle se... :kjefte: Men jordmor synes likevel at det så ut som en jente, og ga oss en 85% sannsynlighet, så da satser vi på det!

:fnise: Sjenert liten jente (sannsynligvis) du har i magen da :)

Håper den lille i magen min ønsker å vise oss hva h*n er :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det nå bare er 6 dager igjen til ordinær UL, tenkte jeg at det kunne vært morsomt om noen av dere hadde hatt lyst til å tippe hva det blir :jepp:

Ellers kan jeg fortelle dere at det er en aktiv liten luring som befinner seg inn i magen min for tiden. Er ikke noe tvil om at det er h*n jeg kjenner lenger nei :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så artig at den lille er så aktiv! Jeg hoster sånn om dagen at det er umulig å kjenne noe som helst, så lever fremdeles i nysgjerrighet på når jeg virkelig skal kjenne noe. :snurt:

Og jeg vil GJERNE tippe!! :hoppe:

Jeg tror det er en aktiv liten :babyjente: i magen din :hjerte:

6 dager er jo ikke lenge til i det hele tatt! Guri, så spennende det blir :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Pjusken! :vinke:

Måtte legge igjen et spor her jeg også da. Litt "moro" å se at du slet med kvalme i begynnelsen også, og at det gikk litt over etterhvert, gir en stakkar håp hehe :roll:

Hiver meg på tipperunden og uten noe god grunn tror jeg du har en liten :babygutt: i magen

Følger spent med videre og på resultatet fra UL! Håper du får vite det da :duskedame: :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så artig at den lille er så aktiv! Jeg hoster sånn om dagen at det er umulig å kjenne noe som helst, så lever fremdeles i nysgjerrighet på når jeg virkelig skal kjenne noe.

Og jeg vil GJERNE tippe!!

Jeg tror det er en aktiv liten :babyjente: i magen din

6 dager er jo ikke lenge til i det hele tatt! Guri, så spennende det blir

Ja, det er veldig koselig med en aktiv liten skapning i magen :rodmer: Vi får krysse fingrene for at du kjenner noe snart, er så morsomt når man først kjenner noe :jepp:

Nei, nå går det fort frem til UL ja. Gleder meg som en liten unge på julaften :fnise:

Da tipper jeg at du har en liten :babygutt: i magen

Notert :)

Jeg slenger meg på småkjekset, og har følelsen på at det er gutt

Tipper gutt på deg!

Hei Pjusken!

Måtte legge igjen et spor her jeg også da. Litt "moro" å se at du slet med kvalme i begynnelsen også, og at det gikk litt over etterhvert, gir en stakkar håp hehe

Hiver meg på tipperunden og uten noe god grunn tror jeg du har en liten :babygutt: i magen

Følger spent med videre og på resultatet fra UL! Håper du får vite det da

Hei og :velkommen: til dagboken min, Evelita!

Hyggelig at du stikker innom :) Får satse på at du slipper unna den verste kvalmen, og at du slipper å ha den så veldig lenge. Er kjipt når det står på, men man får tenke på hva som kommer ut av det, for det er jo virkelig verdt det :jepp:

Satser på at vi får vite hva det blir da ja :)

-

Måtte fjerne utrykksikonene deres.

Endret av Pjusk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble en liten tippeliste på meg også da :jepp:

:babygutt:

Pjusk

Småkjekset

Niennas

Teriyaki

Evelita

Delphina

:babyjente:

Zia

Teita

Siden vi ikke fikk vite kjønn på ordinær UL håper vi på å få vite det på 3D UL i Oktober i stede :jepp:

Og på 3D UL viste det seg å være en nydelig liten gutt som befinner seg i magen min :rodmer:

Endret av Pjusk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Delphina

Siden jeg nesten skrev han, så tror jeg det blir en liten en med bjeller og tut (en gutt altså.. Fyyy jeg er barnslig). :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg nesten skrev han, så tror jeg det blir en liten en med bjeller og tut (en gutt altså.. Fyyy jeg er barnslig). :fnise:

:fnise: Da er det notert! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei :) Her skal jeg følge deg videre.

Jeg tipper forresten :babyjente: Må jo gå litt mot strømmen :fnise: Selv hadde jeg guttefølelse i starten, men der inne var det visst en jente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei :) Her skal jeg følge deg videre.

Jeg tipper forresten :babyjente: Må jo gå litt mot strømmen :fnise: Selv hadde jeg guttefølelse i starten, men der inne var det visst en jente.

Hei og :velkommen: til dagboken min, Teita!

Da skal jeg notere jente på deg :jepp:

-

:hoppe: for 18 uker!

I natt våknet jeg av at jeg snorket :fnise: jeg snorker vanligvis ikke, så det var litt morsomt at jeg våknet av det.

Kjenner jeg har litt sommerfugler i magen nå. Er veldig spent på morgendagen :jepp: tror samboeren gleder seg også, blir mer virkelig for han også når han får se sønnen eller datteren sin. Han har tatt seg fri fra jobb i hele morgen slik at vi ska bruke resten av dagen etter UL på oss selv, og være sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...