Gå til innhold

Dream lakris-is


cilipili

Anbefalte innlegg

Var på OBS City Lade i går, der var de utsolgt. :kjefte:

Sikkert jeg som tok den siste! :ler:

Neida, håper du finner den en annen plass - jeg trenger også en ny boks, forresten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Problemet er bare at jeg ikke klarer å styre meg før boksen et tom.

Det betyr bare at dream-isboksene burde ha kommet i små normalporsjons-utgaver også! Da hadde det blitt bedre for samvittighet og kropp for en del mennesker som egentlig ikke skal ha de store mengdene, men alikevel kan unne seg litt for kosens skyld.

Det burde tenkes nytt på isfronten snart. Det vi har vært vant til, har vart så lenge... :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det betyr bare at dream-isboksene burde ha kommet i små normalporsjons-utgaver også! Da hadde det blitt bedre for samvittighet og kropp for en del mennesker som egentlig ikke skal ha de store mengdene, men alikevel kan unne seg litt for kosens skyld.

Det burde tenkes nytt på isfronten snart. Det vi har vært vant til, har vart så lenge... :sukk:

Enig! :jepp:

Stadig større forpakninger, og gjennomsnittsvekta i befolkningen øker. Når er riktignok ikke Dream-isene de største boksene da. Dette temaet er egentlig en helt annen diskusjon som ikke har direkte med tråden å gjøre. Foreslår at vi holder oss til temaet lakris-is igjen.

Endret av Perelandra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig! :jepp:

Stadig større forpakninger, og gjennomsnittsvekta i befolkningen øker. Når er riktignok ikke Dream-isene de største boksene da. Dette temaet er egentlig en helt annen diskusjon som ikke har direkte med tråden å gjøre. Foreslår at vi holder oss til temaet lakris-is igjen.

Okey, så sier vi det: Slankeis! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:jepp: "En drømme-is som er slankende"...

For å spinne videre på det Perelandra sier der; jeg syns vel kanskje at når alle har fått uttale seg direkte om hvor himmelsk lakr-isen er, så blir temaet uttømt ganske fort. Så lenge temaet fremdeles er iskrem og gode tanker rundt dette, er det da rette stedet å fabulere litt rundt det, er det ikke? :klo:

---

Redigering noen timer senere:

Har kjøpt, og spist neste opp, en lakr-is til. Denne er min andre i historien, og jeg merket stor forskjell på innholdet av "rippel og flak" denne gangen. De manglet nesten helt, men det smakte jo nydelig for det om da.

Endret av Margareth
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen funnet denne i Drammen? Det har nemlig ikke jeg, så jeg har ennå ikke fått testet herligheten. :snurt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere som bor i Trønderriket, bør prøve Lakris-Lars fra Gangstad gård. Finner den på Bunnpris, og kanskje andre butikker også.

Dette er ren fløte is, uten noe tilsatt vann, og den smaker himmelsk.

Litt dyrt for en liten boks, men man greier ikke all verden ettersom den er mektig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som bor i Trønderriket, bør prøve Lakris-Lars fra Gangstad gård. Finner den på Bunnpris, og kanskje andre butikker også.

Dette er ren fløte is, uten noe tilsatt vann, og den smaker himmelsk.

Litt dyrt for en liten boks, men man greier ikke all verden ettersom den er mektig.

Den har jeg prøvd, syntes ikke den var så god. Cielo sin er myyye bedre. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant den på Rimi igår, men jeg må si jeg ble skuffet da jeg tok min første skje av den istad. Den smakte jo mer eller mindre ingen ting.

:snurt:

Også jeg som hadde gledet meg skikkelig til å smake den perfekte is! :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare om å gjøre å få laget en saus som smaker Kick eller til nød Panda, og deretter implementere den i fløteis... :opplyser:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare om å gjøre å få laget en saus som smaker Kick eller til nød Panda, og deretter implementere den i fløteis... :opplyser:

Det var slettes ikke dumt!

Kick- eller pandasaus :duskedame::sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh...jeg har jammen vært på butikken i dag, selv om jeg ikke skulle ha noe. Det ble et eksemplar med meg hjem. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Violently Happy

Må bare si at jeg digger nicket ditt, det får meg til å humre hver gang jeg ser det... ;) Björk fan?

...kombinert Tin Tin-fan, tror jeg. ;)

Ja til begge. ^^

Diplom-is hadde den for ca. 16-17 år siden. Tror de hadde den bare en sommer til min store fortvilelse :(

Er det sååå lenge siden?!? O.O Synes den Tyrkis Pepper-isen var kjempegod jeg, men markedet var vel ikke modent for slik is da.

Man kan jo også lage egen lakrisis da. :)

Nå får man jo sånn saltlakrisdryss i pose i butikken. For å få is så kan man jo bare enten blande posen med vaniljeis eller lage is ved å blande eggedosis og pisket krem og så hive oppi en sånn pose og så inn i fryseren i 6 timer eller mer. Sistgang jeg lagde det spiste jeg opp isen på 2 timer. *Nomnom* ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...jeg har ikke godt av å leve meg inn i fortellinger om hvordan lage hjemmesnekret lakr-is i det hele tatt. Det er mandag, og lenge til lørdag, og jeg har lyst på IS! :nigo:

Hvis en gjør det som beskrevet ovenfor; blir isen melert i fargen da, eller blir det bare "lakris-klumper" i hvit is? Syns den gråblå fargen på Dream-isen, er kjempestilig! :jepp:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en oppskrift på lakrisis her om dagen:

‎4 Kick-lakris

1 pose tyrkisk pepper

2 liter vaniljeis

ca 2 ss vann

Kok opp lakris sammen med vann. Lakrisen skal smelte så sausen blir jevn og fin. Kjør tyrkisk pepper i en kjøkkenmaskin til den er finmalt. Bland så isen med tyrkisk pepper og lakrissausen, og vips så har man en kjempegod lakrisis! Hvis isen er for sterk kan man blande i mer vaniljeiskrem

Obs: jeg har ikke prøvd den selv enda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mulig at jeg er litt langt ute i fantasiens land nå, men jeg så plutselig for meg at til sommeren, når verden er fryktelig varm og et ugreit sted å være...så vil jeg senke mitt legeme i en stor stamp med kjølig vanilje-is/lakris... Avkjøling både på utsiden og på innsiden. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig at jeg er litt langt ute i fantasiens land nå, men jeg så plutselig for meg at til sommeren, når verden er fryktelig varm og et ugreit sted å være...så vil jeg senke mitt legeme i en stor stamp med kjølig vanilje-is/lakris... Avkjøling både på utsiden og på innsiden. :nigo:

LOL

Hørtes faktisk herlig ut. Count me in ;):hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fantasert om denne lakris-isen sååå lenge, men finner den ikke noen steder. Så jeg bestemte meg for å lage min egen. Tråkker meg avgårde til butikken, kommer hjem, og skal til å sette igang..og hva har jeg glemt? EGG! Dammit! Må vel vente til imorra da....kanskje like greit egentlig, siden det bare er mandag i dag....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Violently Happy

Hvis en gjør det som beskrevet ovenfor; blir isen melert i fargen da, eller blir det bare "lakris-klumper" i hvit is? Syns den gråblå fargen på Dream-isen, er kjempestilig! :jepp:

Isen blir da en sånn herlig gråblå i fargen. Skulle ønske jeg kunne vise, men isen hadde vel blitt spist opp innen bilde skulle tas. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...