Gå til innhold

Mindre pene navn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Spinell

Jeg er nesten overrasket over at mitt eget navn ikke er nevnt; mest fordi jeg ikke er videre begeistret for det selv. (Foreldrene mine som ellers har ganske god smak gjorde sikkert en glipp i ammetåka ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hørte om ei som kalte dattern sin for Destiny Chanel. Moren har et helt vanlig, kjedelig norsk navn, type Silje Hansen. Destiny Chanel Hansen. Hei og hå.

Selv er jeg ikke så begeistret for Sjur. Ei heller topp 10-listen på navnestatistikken, men det kan jo ha noe med at man har hørt det så mye at man har fått det langt opp i halsen.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sånn som får magekramper av motenavna. Leander, Lukas, Sander og Elias, eller Emma, Linnea og Thea. Jeg er mer fan av navn med røtter i norsk navnetradisjon som Ola eller Ingrid. Dette kommer ikke primært av at jeg syns andre navn er stygge, men et ønske om å ikke være som "alle andre".

Hvorfor er Ingrid bedre enn for eksempel Emma? Ingrid er jo også et navn som har vært på mote en stund nå, datteren min har tre venninner som heter det.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg er enig i at Sandra er stygt, men jeg heter noe enda værre!

nemlig Sandra Joakime altså folk ler av meg og lurer på hv mamma tenkte på xD

broren min er ikke noe bedre han heter Jim Ronny (bruker bare Ronny og jeg bruker bare Sandra)

uff why mom?

det er ille vett, når familien til kjæresten dauer av latter fordi de tror sønnen tuller når han sier hva jeg heter hahaha

blir litt sånn - hahah sandra joakime ja hahah den var god ;'D er det egentlig et navn?

jeg ler av det selv også da, noen kaller meg også for jokke eller joakim xD

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tristan og Isolde stammer jo fra en saga som ble skrevet ned en gang på 1200-1300-tallet. Noe mer urnorsk får du kanskje ikke, bortsett fra at hovedpersonene kom fra Irland og England.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig tråd :fnise: Jeg er veldig enig med imli her, de gamle, norske navnene er mye bedre enn de nye jålenavnene. Jeg takler ikke bibelske navn, lange "kongelige" navn eller overbrukte navn fra navnetoppen. Takke meg til navn som høres ut som navn!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle likt å se en dame, uansett om hun er 80 år eller 20 år som heter mannsnavnet Audun, hahaha

Audun er både et kvinne- og mannenavn. mest vanlig som mannenavn, men ifølge SSB er det 13 kvinner med dette navnet. jeg kjenner en av dem.

selv synes jeg navnet Hjørdis, som er en gjenganger i denne tråden, er nydelig.

har egentlig ingen navn å tilføye her. ville aldri gitt mine barn motenavn, med unntak av motenavnene som vi allerede har i familien - f.eks. Tobias (oldefaren min). synes rett og slett de fleste navn kan bli fine hvis de passer inn i hele navnet (Cindy Chantelle Olsen blir for meg litt merkelig).

edit: jo, har noen navn å tilføye: London, India og andre land- eller bynavn.

Endret av madison rose
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig fornøyd med navnet til jentungen. Det er en kombinasjon av to helt vanlige navn - men det er kun 8 stykker som heter det her til lands. Nettopp fordi det er svært få som kaller ungene sine noe "normalt" lenger.

Moralen er: vil man, i disse dager, gi ungen et uvanlig navn så gi den et helt vanlig et ;)

Endret av Sobril
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tristan og Isolde stammer jo fra en saga som ble skrevet ned en gang på 1200-1300-tallet. Noe mer urnorsk får du kanskje ikke, bortsett fra at hovedpersonene kom fra Irland og England.

Korleis klarar du å få navn frå irsk/engelsk saga til å bli urnorske? Dei er urirske/ urengelske, men langt frå urnorske... Ingrid, Ragnhild, Harald, Olav etc er urnorske frå vår saga.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes mange av de navnene som er in nå, er helt forferdelige. Og i kombinasjon med hverandre, blir de enda verre. :( Enkelte av navnene misliker jeg mest fordi de er totalt oppbrukte.

Her er noen av de ekleste navnene jeg vet:

Leander

Emilian

Sondre

Emil

Lucas

Bastian/Sebastian

Max

Kim

Kevin

Benjamin

Emilie

Julie

Mia

Kaja

Linnea

Tomine

Pernille

Rikke

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Luka er da vel et jentenavn? Pussig... hva med den sangen, er det ikke en sang hvor damen heter Luka?

Ny name is Luca, I live on the 2nd floor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en venninne som heter det, så da er det vel kanskje begge deler? :klø:

jepp, begge deler.

Det er 134 menn som har Luka som første fornavn.

Det er 110 menn som har Luka som eneste fornavn.

Det er 10 kvinner som har Luka som første fornavn.

Det er 5 kvinner som har Luka som eneste fornavn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luca er vel i hovudsak gutenamn. Eg er i grunnen ikkje særleg glad i tokjønnsbamn. Iben, feks, er lite pent. Ganske mange jenter som heiter det for tida, faktisk, men eg tykkjer det høyrest meir ut som eit gutenamn, sjølv om det er fleire jenter enn gutar som heiter det.

Noko av det verste er vel, som ein eller annan nevnte på forrige side, folk som finn på "originale" stavemåtar som gjer at namnet får ein annan uttale (utan at denne uttalen blir brukt)! Det ser rett og slett så utruleg kunnskapslaust ut.

Såg i eit blad eller noko ein gong ein unge som heitte Charoline. Ærleg talt :sukk:

Lurar på om mora var klar over at ho hadde kalt dottera si "Sharoline"...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Lykkeliky

Destiny Chanel ?!?! Seriøst?!?! Gud så grusomt!

Her er lista mi over mindre fine navn:

Leander

Nathaniel

Olivia

Linnea

Celina

Leah

Og her kommer to navn jeg liker, men antagelig er jeg den eneste i Norge som liker dem

Peik

Hampus

Jeg ville nok ikke kalt barna mine det, men de har en sjarm syntes jeg :rodmer:

Endret av Lykkeliky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykkeliky

Peik er et skikkelig tøft kattenavn...

Vet om en hund som heter det, så det blir nok ikke aktuellt på et barn her i gården, men det er litt kuult :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...