Gå til innhold

Mindre pene navn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Den 8. februar 2011 at 20.36, imli skrev:

Mathias er vel ein form for Matteus? Kan i alle fall ikkje hugse å ha sett namnet Mathias i bibelen (ikkje at eg har finlest då ;) ).

 

Og så skrivast det vel Gudbjørg, ikkje Guddbjørg ;) For kven er "Gudd"? :fnise:

Ellers einig i at det finns penare namn...

 

ja

Endret av mufi
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hm, lurer på når de babynavnene fra MTV`s "16 and Pregnant" kommer over dammen, jeg. Nevaeh etc.

*biter negler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Instamatic

Ellisiv og Eldrid er jeg heller ikke fan av... og så syns jeg Ida er veldig kjedelig (sorry lillesøs) Ikke stygt, bare litt sånn mangelfult, det skriker liksom etter et mellomnavn:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Navnet mitt er nesten blitt nevnt, ikke helt riktig stavemåte bare. ;) Og nei, jeg ble ikke såret over det. Selv liker jeg ikke motenavn og fancy navn, f.eks liker jeg ikke navnene på noen av barna i kongefamilien. Jeg foretrekker gammeldagse navn, gjerne norrøne. :Nikke:

Disse navnene er noen av de jeg misliker:

Maximilian

Ea

Drude

Fiona

Gabriella

Desiré

Bjarnhild

Angelica

Tallulah

Vetle. Veldig fint på en liten baby, men jeg ser ikke for meg Vetle som 40åring og seriøs businessman.

Mie, spesielt om det kombineres med Sofie, Emilie eller noe annet sukkersøtt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navnet mitt er nesten blitt nevnt, ikke helt riktig stavemåte bare. ;) Og nei, jeg ble ikke såret over det. Selv liker jeg ikke motenavn og fancy navn, f.eks liker jeg ikke navnene på noen av barna i kongefamilien. Jeg foretrekker gammeldagse navn, gjerne norrøne. :Nikke:

Disse navnene er noen av de jeg misliker:

Maximilian

Ea

Drude

Fiona

Gabriella

Desiré

Bjarnhild

Angelica

Tallulah

Vetle. Veldig fint på en liten baby, men jeg ser ikke for meg Vetle som 40åring og seriøs businessman.

Mie, spesielt om det kombineres med Sofie, Emilie eller noe annet sukkersøtt

Eg veit kva du heiter og tykkjer namnet ditt er veldig fint :)

Går det an å heite Drude? :sjokk:

Er det gute- eller jentenamn? Huff, det var verkeleg ikkje pent.

Einig i at Mie er fælt. Altfor søtt, slapt og "kallenamn-aktig". Kan leggje til Milla, Mille, Sanna og Sanne i same kategori.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

Går det an å heite Drude? :sjokk:

Er det gute- eller jentenamn? Huff, det var verkeleg ikkje pent.

Moren til en kompis av meg heter det, jeg har hørt det navne mye pgav det, så det har aldri vært unormalt for meg (selv om jeg er enig i at det ikke er spesielt pent). Men jeg har hørt en del reaksjoner fra folk på det så det er kanskje ikke så normalt som jeg trodde:p

Jeg elsker navnet Snorre da! Men det er mulig det er fordi jeg kjenner en skikkelig kjernekar som heter det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, på dialekt så. Den heter vel ærfugl blant de fine.

Hehe, ja.

Er vel i grunnen fleire namn som er "fuglenamn", Are/Arn betyr vel ørn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Solmåne

Rasmus, Arnljot, Leik

Kjellaug, Rønnaug og andre -aug navn.

Har absolutt ikke noe imot folkene som heter det, men når f.eks den jeg kjenner som heter Rasmus kaller sønnen sin for RASMUS JR. Så begynner jeg å lure litt. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja.

Er vel i grunnen fleire namn som er "fuglenamn", Are/Arn betyr vel ørn?

Jeg synes ikke det er verre med fugler en andre dyr og ting, som Bjørn, Stein o.l. Ikke det, jeg tror nok jeg ville hatt et mer vanlig navn til Ea.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes ikke det er verre med fugler en andre dyr og ting, som Bjørn, Stein o.l. Ikke det, jeg tror nok jeg ville hatt et mer vanlig navn til Ea.

Neida, i grunn ikkje. Men eg føler Ea blir litt for kort i tillegg. Vil at namn skal ha minst 3 bokstavar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(...) Men jeg syns faktisk også det er litt merkelig at man føler for å fortelle at man brekker seg når man hører visse navn. Det er tross alt bare navn, og jeg lurer på hva som gjør at man har såå sterke følelser rundt navn man ikke selv ville valgt.

Et navn er ikke nødvendigvis "bare" et navn. Jeg synes for eksempel det var veldig ille da tante og onkel skulle kalle fetteren min E****, fordi det var samme navnet til en som var veldig flink til å mobbe både meg og min bror. Fordi jeg hadde dårlige assosiasjoner til en person, fikk jeg dårlige assosiasjoner til navnet. Men nå forbiner jeg heldigvis navnet bare med fetteren min, og synes det er strålende.

Selv likte jeg ikke mitt eget navn en stund, og vurderte å kun bruke mellomnavnet mitt da vi flytta til en annen kant av landet. Rett og slett fordi jeg ble mye mobba for mitt helt ordinære Maria i løpet av grunnskolen.

Jeg ville for eksempel aldri finne på å kalle mitt barn Rainer, fordi en av de som var verst på å mobbe meg på u.skolen heter nettopp det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...