Gå til innhold

Mindre pene navn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ville tatt meg nær av det om mitt navn var nevnt, eller navnet til barnet mitt.

Tror du at alle liker navnet ditt og navnet til barnet ditt? Blir du virkelig såret når folk ikke liker det samme som deg?

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kay, Remi. Er et eller annet jeg bare ikke takler med disse navnene.

Oliver. Den eldgamle katta til naboen heter det, og derfor forbinder jeg det med dyr og ikke mennesker. Det samme med Amanda.

Jennifer. Søsteren til ei venninne har kalt ungen sin for det. Passer ikke på norske barn.

Milo. En sau?

Luka. Har alltid trodd at det var et jentenavn jeg, men fant nettopp ut at det er et guttenavn :klo:

Ariel. Vaskepulver og havfrue.

Audun. Høres ut som ei 80 år gammel dame.

De fleste navn fra Kardemommeby. Alle barn heter jo Sofie/Sophie eller Tobias nå for tiden :forvirret: Kasper/Casper, Jesper og Jonathan er ikke særlig bedre heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kay, Remi. Er et eller annet jeg bare ikke takler med disse navnene.

Oliver. Den eldgamle katta til naboen heter det, og derfor forbinder jeg det med dyr og ikke mennesker. Det samme med Amanda.

Jennifer. Søsteren til ei venninne har kalt ungen sin for det. Passer ikke på norske barn.

Milo. En sau?

Luka. Har alltid trodd at det var et jentenavn jeg, men fant nettopp ut at det er et guttenavn :klo:

Ariel. Vaskepulver og havfrue.

Audun. Høres ut som ei 80 år gammel dame.

De fleste navn fra Kardemommeby. Alle barn heter jo Sofie/Sophie eller Tobias nå for tiden :forvirret: Kasper/Casper, Jesper og Jonathan er ikke særlig bedre heller.

Skulle likt å se en dame, uansett om hun er 80 år eller 20 år som heter mannsnavnet Audun, hahaha

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anjelika

Luka er da vel et jentenavn? Pussig... hva med den sangen, er det ikke en sang hvor damen heter Luka?

Jeg har alltid tenkt at den sangen handler om en liten gutt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Instamatic

må googles....

Ok Luka er en liten gutt. Jammen bra jeg fant det ut før jeg evt døpte en liten jente det:D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navn med altfor mange c`er og h`er tar knekken på meg.

Pluss apostel-navn, bibel-navn, samt navn som helt tydelig er oppkalt etter filmskikkelser eller kjente skuespillere.

:filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjer med norske navn patriotene ?

Jeg synes det er et friskt pust emd nye navn, så kjedelig hvis generasjon på generasjon skal hetetordis gro gry hege og svein, ja til integrering av navn!

Hilsen Michelle (som forøvrig har familie i utlandet med er faen så stolt av navnet mitt uansett ;) )

Jeg er enig med deg der, det er et friskt pust med nye navn, men til en viss grad selvsagt.

Hilsen ei som synes navnet Michelle er nydelig, vurderte det selv om vi hadde fått ei jente denne gangen ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker jeg var ute og reiste engang, og skulle ta fly fra USA og hjem til Norge. Ved siden av meg satt en hyggelig norsk/kanadisk dame. Hun viste meg stolt bilder av sine 3 døtre. Som het:

Tommelise, Tommesine og Tommenette

Jeg spurte hvordan i himmelens navn hun kunne holde styr på dette. Hun svarte: "Vi kaller dem bare TOM!"

Jada. Så ovenstående navn er vel, om ikke de styggeste, noe av det rareste jeg har hørt om.

Forøvrig blir det litt sært å nevne stygge navn her, da mange sikkert blir støtt. Det er jo i vinden med litt "fancy" navn for tiden, og smaken er som baken.

(og kom plutselig på at disse navnene på en og samme søskenflokk kanskje er så spesielt at jeg kan komme til skade for å oute noen - jeg lar det stå til)

Endret av Sobril
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror du at alle liker navnet ditt og navnet til barnet ditt? Blir du virkelig såret når folk ikke liker det samme som deg?

Nei, og vet selv at mange ikke liker navnet mitt, eller synes det er rart. Synes det er helt greit å si man ikke liker et navn, men her er det jo mange som går mye lengre enn det!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brage.. Da knyter det seg litt hos meg altså.. Eller Sofus! :skratte:

Sofus? I mitt hode er det som "mons" - altså katt..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

André er et type "fattig" navn, jeg ville aldri gitt mine barn verken det eller andre lignende som Johnny, Stian, Lars, osv.

Heller Leander for å si det på den måten!

Det var da meeget så fornem de var da ;)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

No var det jo ikkje det tråden handla om då ;)

Men eg kan godt kome med eksempler. Eg likar best norske/norrøne/tradisjonelle namn.

På gutesida likar eg t.d Amund, Tarjei, Øystein, Aslak, Asbjørn (og andre namn med -bjørn), Torstein, Sivert, Trygve, Leif...

På jentesida likar eg Karen, Johanne, Ellen, Tora, Astrid.

Huffameg for noen stygge navn. Jeg takler ikke slike norske/tradisjonelle navn *Grøsse*.

Brage og er utrolig stygt! Liker bedre utradisjonelle navn som Linnea, Elias osv.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffameg for noen stygge navn. Jeg takler ikke slike norske/tradisjonelle navn *Grøsse*.

Brage og er utrolig stygt! Liker bedre utradisjonelle navn som Linnea, Elias osv.

Helt enig! Kunne aldri kalt barna mine noe slikt :fnise:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...