Gå til innhold

Mindre pene navn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Constanse er et nydelig navn som likevel ikke kan brukes pga. Constanse Ring. Liker også Albertine, men får assosiasjoner til romanen med samme navn.

Rart ingen har nevnt Qvisling enda.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, eller i alle fall heitte (fortid) ;) Såg det på ei gravstøtte ein gong :fnise:

:ler: For et navn! Men, det var andre tider før...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aslak høres jo ut som Aslan som også er fra Narnia... Like tåpelig som Caspian med andre ord.

Her har me namnekunnskap, ser eg... :sukk:

Aslak er eit gamalt norrønt namn og har ingenting med eit oppfinni namn i ei eventyrbok å gjere...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ungen skal jo tross alt vere vaksen størsteparten av livet, noko ein god del foreldre no for tida ser ut til å gløyme...

Nemlig! Sønnen min har et navn som veldig mange har uttrykt at er et "gammal gubbe"-navn, men det er i grunnen helt greit for meg at folk ikke liker navnet hans, så slipper han å bli en av fem i klassen med samme navn. :fnise:

Harriet synes jeg forresten er et av de fineste jentenavnene som finnes, men det slutter for hardt.

Lauritz Arctander (nei, jeg har ikke funnet det på selv)

Arcander kjente jeg en gang en mann som het. Han hadde vært over 100 om han hadde levd i dag, kom fra en bitteliten øy i Lofoten og navnet ble uttalt med stum c. Jeg synes det er et utrolig flott navn, men tror jeg hadde droppet c'en siden den uansett skulle vært stum. Jeg er veldig lite fan av stumme bokstaver i navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at ei som valgte å kalle barna sine Aksel og Elida. Ikke akkurat de fineste i boka, etter min mening....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Constanse er et nydelig navn som likevel ikke kan brukes pga. Constanse Ring. Liker også Albertine, men får assosiasjoner til romanen med samme navn.

Rart ingen har nevnt Qvisling enda.

Kvifor kan ikkje Constanse brukast pga ei bok som blei skrivi for over hundre år sida? :klø:

Er då nokon som heiter det. Eg tykkjer for øvrig det er eit ganske pent namn, men ville skrivi Konstanse.

Quisling (det skrivast slik) er eit etternamn. Er vel Vidkun du tenkjer på kanskje?

Viss du ser bort i frå assosiasjonane, tykkjer eg faktisk det er ganske fint.

:ler: For et navn! Men, det var andre tider før...

Heldigvis kanskje? :ler:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvifor kan ikkje Constanse brukast pga ei bok som blei skrivi for over hundre år sida? :klø:

Er då nokon som heiter det. Eg tykkjer for øvrig det er eit ganske pent namn, men ville skrivi Konstanse.

Quisling (det skrivast slik) er eit etternamn. Er vel Vidkun du tenkjer på kanskje?

Viss du ser bort i frå assosiasjonane, tykkjer eg faktisk det er ganske fint.

Heldigvis kanskje? :ler:

Var nok Vidkun jeg tenkte på, gikk litt fort. Navn handler veldig mye om assosiasjoner for min del. Frister for eksempel ikke å kalle opp et barn etter skolens største plageånd, om navnet var aldri så fint.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjer med norske navn patriotene ?

Jeg synes det er et friskt pust emd nye navn, så kjedelig hvis generasjon på generasjon skal hetetordis gro gry hege og svein, ja til integrering av navn!

Hilsen Michelle (som forøvrig har familie i utlandet med er faen så stolt av navnet mitt uansett ;) )

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Raindrops

Enig i mye som er nevnt her.

Jeppe er mitt bidrag. Kjenner en fyr som heter det, og ja, han er hardbarka kriminell. Jeg trodde det var kallenavnet hans først.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud for en ukoselig tråd :| Jeg tror det er no galt med meg, som ikke synes sånne tråder er morsomme i det hele tatt..

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Herregud for en ukoselig tråd :| Jeg tror det er no galt med meg, som ikke synes sånne tråder er morsomme i det hele tatt..

Ser ikkje problemet?

Er vel ingen som tek seg nær av dette?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anjelika

Huff, mange fæle navn her :fnise:

Det verste jeg vet er når de har både to og tre av disse pretensiøse jålenavnene som det er mange eksempler på her, f eks Felicia Michelle eller Victoria Isabelle. Den type navn Ari Behn og andre wannabees liker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mynona83

Ser ikkje problemet?

Er vel ingen som tek seg nær av dette?

Jeg ville tatt meg nær av det om mitt navn var nevnt, eller navnet til barnet mitt.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...